Highend Sørlandet med bilder

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Canales skrev:
    gratulerer så mye, hagto!

    disse var jo drømmehøytalerne dine, og det er alltid spennende å sjekke om virkeligheten er like fett som drømmen. :D

    gleder meg til å lese lytteinntrykk.
    Takk for det. Er ikke i tvil i det hele tatt om at dette er mine drømmehøyttalere fremdeles, og virkeligheten ser heller ikke ut til å skuffe. Hadde noen utskeielser innimellom, men det ble kongen av Harbeth til slutt, og det føler jeg at ble helt riktig.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Grattis! Mektige høyttalere, ikke akkurat your average stativhøyttaler... ;)
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Takk skal dere ha. Har nå stått og spillt kontinuerlig siden fredag. Trond på Maxwell mente at hans demosett trengte ca 14 dagers spilling før de løsnet helt. Skulle sikker hatt de på litt høyere/høyt volum hele døgnet, men om nettene skal man jo forsøke å sove litt også.
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Hagto skrev:
    Takk for det, men disse M40.1 skal være det første paret som er solgt i Norge. Kanskje du har hørt M40 som er en annerledes og eldre konstruksjon?
    De har samme størrelse.
    Du har selvsagt rett.

    mvh Elektron
     

    armaniak

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.11.2005
    Innlegg
    73
    Antall liker
    0
    Gratulerer men noen flotte høyttalere Hagto!! Du må si ifra når det er ferdig innspillt :) Tror jeg drøyer med å hente emballasjen til DAC`en til da...
     

    opd

    Medlem
    Ble medlem
    10.03.2004
    Innlegg
    9
    Antall liker
    7
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    1
    Hagto skrev:
    Da har jeg kjøpt meg nye Harbeth 40.1. De står nå til innspilling i stua.
    Har koplet til laptop med J.river og en lånt HRT II+. Etter all skrivingen om HRT i en annen tråd var det litt spennende å teste en slik.




    Grat(t)is!?
    Spent på erfaringer du gjør.
    Her hjemme skjer det ikke så mye for tiden, men i dag fikk jeg kontakt med Andy fra Vintage Tubes Services. Nå lover han å sende rør til meg i løpet av ei ukes tid. Han har rotet fram noen gamle krigsmodeller til meg. Så nå blir det vel lukt av kruttslam i stua. Men det skal jeg vel kunne leve med ;)
    Vi må ha et treff når det kommer på plass.
    OleP
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    armaniak skrev:
    Gratulerer men noen flotte høyttalere Hagto!! Du må si ifra når det er ferdig innspillt :) Tror jeg drøyer med å hente emballasjen til DAC`en til da...
    Takk for det. Høres ok ut....
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    opd skrev:
    Grat(t)is!?
    Spent på erfaringer du gjør.
    Her hjemme skjer det ikke så mye for tiden, men i dag fikk jeg kontakt med Andy fra Vintage Tubes Services. Nå lover han å sende rør til meg i løpet av ei ukes tid. Han har rotet fram noen gamle krigsmodeller til meg. Så nå blir det vel lukt av kruttslam i stua. Men det skal jeg vel kunne leve med ;)
    Vi må ha et treff når det kommer på plass.
    OleP

    Takker!
    Det hørtes bra ut, og skal bli spennende. Gleder meg stort til å høre hvordan det lyder nå, og så får vi håpe at det ikke blir for mye kruttslam i stua :)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.802
    Antall liker
    21.579
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hvordan går det der nede på sørlandet?

    tørster etter flere bilder og lytterapport. :D
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Canales skrev:
    hvordan går det der nede på sørlandet?

    tørster etter flere bilder og lytterapport. :D
    Det kommer :)
    Kan foreløpig si at jeg er meget, meget, godt fornøyd med nye høyttalere!


    Ellers så har jeg nettopp vært på et nytt lyttebesøk for å teste ut Cardas sin Clear USB kabel.
     

    Vedlegg

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Man skulle kanskje ikke tro at det var mye forskjell på USB-kabler. Selv så kjøpte jeg et par av de nye Cardas Clear USB kablene. Over tid så har jeg forsøkt dem på HRT 2+, Hegel HD2, Musical Fidelity X-DacV8, En eldre Stax Talent dac, og Puccini m.U-clock.
    På alle sammen har jeg merket forskjell til det bedre ved avspilling av Flac filer. Størst forskjell var det nok hos Kurtis som har et helt fantastisk lytterom. Her blir de minste forskjeller tydelig avslørt.
    Kurtis kunne etter lytteseansen hos ham ikke leve uten denne USB kabelen, og derfor har jeg nå bare en igjen.
    To kamerater fra Listalandet hadde hørt om erfaringene mine med USB kabelen og var interressert i en test. I utgangspunktet var de meget skeptisk, men det er alltid ok med en samlig, og spille litt musikk.
    Derfor ble det en hyggelig Listatur, og et flott anlegg sto for musikken.


    Kabelen:
     

    Vedlegg

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.217
    Antall liker
    15.259
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Keep 'em coming Hagto! :)

    Det racket, er det samme som Tonart/Geir Fredriksen/Are Mo hadde på noen messer for mange år siden?

    R
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    RoDa skrev:
    Keep 'em coming Hagto! :)

    Det racket, er det samme som Tonart/Geir Fredriksen/Are Mo hadde på noen messer for mange år siden?

    R
    Nei det er nok dessverre ikke det racket.
     

    kurtis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2005
    Innlegg
    141
    Antall liker
    21
    Nei - denne Cardas-kabelen kan jeg ikke gi fra meg og jeg synes det låter veldig bra her nå. Må bare ha mer musikk på PC`en - leter i hyllene etter "gamle og nye minner" og ripper og ripper til FLAC/JRiver. Tror ikke jeg har "finlyttet" til så mye forskjellig i løpet av 3-4 dager som nå.

    Takk skal du og Arild ha for en fin lørdags ettermiddag, rart at man nærmest åpner ørerne på en annen måte og blir mer bevisst under og etter slike besøk, spesielt sammen med så erfarne karer som dere!

    Hvordan funket dette på Listalandet, har de fått testet?

    mvh
     

    kurtis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2005
    Innlegg
    141
    Antall liker
    21
    Ser jeg var litt sent ute, men skitt au.
    Dette ser kjempe spennende ut, den forsterkeren må vel være noe av det peneste som er laget. Blir spennende å lese mer!
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Eieren har levd lenge med BW 802N, men før jul ble disse byttet ut til et par Burmester B30.
    Nydelige høyttalere med JET bånddiskant, Kevlar mellomtone, og ovale sidemonterte basser på 20x30 cm. Høyttalerne er 110 cm høye.
    Største forskjellen fra BW var at de gikk dypere i bassen. Disse høyttalerne imponerte meg stort. Utrolig åpne og klare. Jeg kan ikke huske å ha hørt høyttalere som har gjort det så enkelt å følge stemmer og få med seg hvert ord som ble sunget. Fantastiske på å skille ut de forskjellige instrumenter og stemmer i lydbildet. I tilleggg hadde de en deilig og mektig bass, og skikkelig dynamikk. Imponerende!
     

    Vedlegg

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    kurtis skrev:
    Nei - denne Cardas-kabelen kan jeg ikke gi fra meg og jeg synes det låter veldig bra her nå. Må bare ha mer musikk på PC`en - leter i hyllene etter "gamle og nye minner" og ripper og ripper til FLAC/JRiver. Tror ikke jeg har "finlyttet" til så mye forskjellig i løpet av 3-4 dager som nå.

    Takk skal du og Arild ha for en fin lørdags ettermiddag, rart at man nærmest åpner ørerne på en annen måte og blir mer bevisst under og etter slike besøk, spesielt sammen med så erfarne karer som dere!

    Hvordan funket dette på Listalandet, har de fått testet?

    mvh

    Takk i like måte, alltid hyggelig i det flotte lytterommet ditt!
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Hvordan gikk det så med USB kabelen? Vi satte den på, spillte en stund. Det var helt stille i fra de to andre. Plutselig snur de seg mot hverandre og den ene utbryter:
    Det var da for jæklig! ;D
    Neste dag ble en ny 4m Clear USB bestillt.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Da begynner det å gå seg til, og jeg kan nok allerede si at dette er de høyttalerne jeg har vært mest fornøyd med ever!

    De er litt store, men jeg føler ikke at det gjør noe da de lager en slags stemning og kos i stua mi. Har bare fått gode tilbakemeldinger på utseende.

    Ingen problemer med bass eller annet heller. Tror nok at jeg må si meg enig med Kurtis siste gang han var innom. Bedre lyd har du vel aldri hatt i denne stua :)
     

    Vedlegg

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.802
    Antall liker
    21.579
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    herlig å høre, hagto.
    godt at bassen ikke byr på problemer, til tross for den store kassestørrelsen.

    store? næshj. ;D

    btw, er pathos logos din faste forsterker nå?
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Canales skrev:
    herlig å høre, hagto.
    godt at bassen ikke byr på problemer, til tross for den store kassestørrelsen.

    store? næshj. ;D

    btw, er pathos logos din faste forsterker nå?
    Ikke så store i din verden nei ;D
    Har dog hatt større høyttalere i stua enn dette. Men disse trives jeg med.

    Fikk et bra tilbud hos Audioart og byttet inn en MF forsterker jeg hadde i en ny Pathos Logos.
    Synes den spiller meget bra på Harbethene mine. God lyd og nok av krefter. Burde egentlig slå meg til ro med den. Er likevel litt i tvil om den blir stående da jeg har et annet tilbud som frister litt vel mye. Får se om jeg klarer å holde meg........
     

    kurtis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.12.2005
    Innlegg
    141
    Antall liker
    21
    Så bra Hagto - nå begynner det å se fint ut også!
    Joda, høytalerene er store i et relativt lite rom, likevel så er de på en måte merkelig diskre i utformingen (treslag/farge) og dominerer absolutt ikke på noen måte.

    Lyden, klang og stemning, er bare helt fantastisk. Gir en naturlig "live-følelse" også på lavt nivå. Håper du får mange gode år foran disse!
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.744
    Antall liker
    107.330
    Torget vurderinger
    23
    - Der har du høyttalere i mange uker, Hagto!! ;D ;D
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    kurtis skrev:
    Så bra Hagto - nå begynner det å se fint ut også!
    Joda, høytalerene er store i et relativt lite rom, likevel så er de på en måte merkelig diskre i utformingen (treslag/farge) og dominerer absolutt ikke på noen måte.

    Lyden, klang og stemning, er bare helt fantastisk. Gir en naturlig "live-følelse" også på lavt nivå. Håper du får mange gode år foran disse!
    Takk skal du ha kurtis :)
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.365
    Antall liker
    11.359
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    pengesluk skrev:
    - Der har du høyttalere i mange uker, Hagto!! ;D ;D
    Jeg skjønner at den edle pengesluk tenker på oss (meg) som i så fall skal ta over. Har tatt ansvar for resirkulering før, jeg. ;D
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Synes at tråden har tatt en meget useriøs vending i det siste, skjerp dere!! ;D
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.744
    Antall liker
    107.330
    Torget vurderinger
    23
    Helt enig, Hagto! MEGET useriøst å forlate den oppgåtte horn-stien.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn