Highend Sørlandet med bilder

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    om.s skrev:
    Flott å følge tråden din Hagto, nesten det eneste hyggelige stedet her inne etterhvert!...

mvh
    Helt klart.

Flotte bilder Hagto, bare å pøse på det.
    Artig sak den Luxman ampen :)

/jan

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    om.s skrev:
    Flott å følge tråden din Hagto, nesten det eneste hyggelige stedet her inne etterhvert!...

mvh
    Takk for det. Synes personlig at det er masse flotte tråder her inne på sentralen.
    Kanskje du involverer deg for mye i feil tråder? ;)
    Fin tråd du har på det svenske forumet.

HenningHG

Medlem
    Ble medlem
    12.02.2007
    Antall liker
    0
    Fantastisk tråd! Begynnte på side 1 i går natt. Morro å oppdage at du er broren til Øyvind. Hadde gleden av å jobbe med han en del år tilbakke. Fikk litt musikk opplæring den tiden. ;D

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.965
    Torget vurderinger
    4
    HenningHG skrev:
    Fantastisk tråd! Begynnte på side 1 i går natt. Morro å oppdage at du er broren til Øyvind. Hadde gleden av å jobbe med han en del år tilbakke. Fikk litt musikk opplæring den tiden. ;D
    Ble inspirert nå og klikket meg til side èn for å se hvordan det hele startet...bare for å konstatere at det hele startet med enden...til Hagto ;D ;D

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    kjoenik skrev:
    Ble inspirert nå og klikket meg til side èn for å se hvordan det hele startet...bare for å konstatere at det hele startet med enden...til Hagto ;D ;D

Si finis bonus est, totum bonum erit. ;)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.965
    Torget vurderinger
    4
    Hagto skrev:
    kjoenik skrev:

Si finis bonus est, totum bonum erit. ;)
    Quod Hagto eleganticum demonstrandum 8)

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Ble mye ende her nå. Merket meg at enden min dukket opp i Hortenmessetråden også:

Tok her bilde av en flott plate jeg fikk høre på Hørningene hos Brian (Audio Art).
    Fra en Django Reinhardt festival i NY.

Plata dere ser stikker opp fra baklomma er ei flott plate fra 2L som jeg kjøpte. Sigurd Islandsmoens Requiem med Kristiansand symfoniorkester, og det norske solistkor.
    (Sigurd Islandsmoen er norsk. Han vokste opp i Bagn i Sør Aurdal og ble internasjonalt kjent på 1940-50 tallet).
    Hørte denne plata på de store flotte Swanshøyttalerne som Flageborg demonstrerte. Ble bergtatt, og måtte bare ha den.
    Ble mye ny musikk med hjem for meg denne gang.

Ble ellers lite bilder på meg. Hadde tenkt å bruke søndag til å ta bilder men havnet på altfor mange flotte forspiel, bar, og så nachspiel til slutt.
    Er ikke vant med slikt kjør jeg. Gikk rett i fletta på meg og søndagen ble for min del litt tyngre enn planlagt. Tror likevel at jeg hadde det skikkelig gøy ;D

Traff mange av de gamle gode gutta som jeg nå har truffet en del ganger. Jeg ble også kjent med en del nye hyggelige karer fra sentralen. Følte bl.a at jeg denne gang ble litt kjent med Cardas, TAS, Gago, og Grumpy. Nye hyggelige bekjentskaper for meg.
    Takk til bl.a Audiofreaks for flott forspiel,og selvsagt spesiell stor takk til LMC og Pedal for det store høydepunktet, nachspielet på den flotte seilbåten til LMC.

Hørte også god lyd på noen anlegg. Men synes det var litt mer spennende i fjor. Litt nye impulser fikk man likevel, og noe nytt utstyr satte små spirer i hodet.
    Hyggelig at Harbeth spillte bra, men skuffende lyd fra Living Voice. Selv ville jeg ikke spillt på dem med slik lyd.

Her en liten gjeng søndags formiddag. Humøret ser ok ut, men tror alle er litt preget av en lang og hard lørdagsnatt ;D

See you next year...

Vedlegg

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    synes du holdt stilen MEGET bra på lørdag, hagto.
    du var med fra a til å og alltid i godt humør, godt hjulpet av det flytende elementet... ;D

flotte bilder, btw.

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Gago skrev:
    synes du holdt stilen MEGET bra på lørdag, hagto.
    du var med fra a til å og alltid i godt humør, godt hjulpet av det flytende elementet... ;D

flotte bilder, btw.
    Takk for det Gago, og takk for hyggelig selskap!

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Kjedelig når gamle kamerater blir lei og kutter ut hifien. MEN flott når gamle kamerater som har sluttet finner veien tilbake igjen.

I går kveld var jeg en tur hos en av mine gamle kompiser, som nå har fått gløden tilbake igjen. Tok bare et par bilder, da det var meget sent på kvelden/natten. Ikke helt god kvalitet på bildene, men følte likevel for å dele litt.

Kameraten min har lenge hatt stående en Sony XA-555ES cd spiller. En meget god og flott spiller til prisen. Den spiller framdeles bra.
    Han har også hatt stående en Aragon Aurom forforsterker. Et kupp til prisen de legges ut for på bruktbørsen, hvis du kan leve uten fjernkontroll.

Men han manglet effekttrinn og høyttalere.
    Det har han nå ordnet opp i, og resultatet er lydmessig blitt over all forventning. Spesiellt høyttalerene må sies å være et formidabelt kupp til prisen betalt.

Vedlegg

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Det er ikke til å legge sjul på at denne kameraten min elsker effekttrinn med masse power.
    For noen få uker siden dukket en Bladelius Grendel opp på brukten i Sverige. Han heiv seg rett i bilen, og for av sted. Lang og hard tur, men verd det sier han selv.

Dette er i utgangspunktet ett 5 kanals effekttrinn med switchmode strømforsyning, 8.5 kVA !!
    Den er moduloppbygget, og han byttet ut den ene kanalen med ett kort med en ekstra kondensatorbank. Han har nå 4X400W, ekte highend. Og...det sparker!

Her sees den ene kanalen som han har byttet ut:

Så var det å finne riktige høyttalere. Og de måtte ha biwiringsterminaler for å kunne bruke de fire kanalene....

Vedlegg

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Høyttalerene ja.
    Et gammelt favorittmerke Bower&Wilkins. Han har tidligere eid 804 og Silver Signature.
    Denne gang dukket et par eldre B&W 801 Matrix opp på brukten.
    De ble hentet hjemme hos Flageborg, som solgte de for en kamerat. Men Flageborg bruker samme høyttalere selv, og selvsagt måtte de høre hans oppsett før hjemreise. Det var visstnok en uforglemmelig opplevelse som har satt varige spor.

Vel hjemme igjen traff det bare helt fantastisk bra, og kameraten min er bare helt kjempefornøyd.
    Jeg må si at jeg ble litt satt ut av lyden fra disse høyttalerene, som han har betalt mindre for enn noen av kameratene mine har betalt for høyttalerkablene sine :eek:
    Kablene i gårsdagens anlegg var fra TaraLabs og Supra.

Takk for hyggelig besøk :)

Vedlegg

Diy Duke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Antall liker
    2
    Nok ikke så dårlig en sammensætning når man endelig skal have en 801. ;D

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Duelund_Support skrev:
    Nok ikke så dårlig en sammensætning når man endelig skal have en 801. ;D
    Helt klart en god treff. Meget hurtig og tørr bass. Åpen og klar lyd.
    Massevis af krefter, og overraskende lite kasselyd og farving fra de store kabinettene.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    matrix 801 og den lille 805 var jo reale klassikere.
    jeg likte i det hele tatt matrix 800-serien mye bedre enn den første nautilus-serien.
    801 kan spille vanvittig bra dersom de har nok krefter i ryggen og godt med plass rundt seg.

andreas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Antall liker
    152
    Hagto skrev:
    Han har også hatt stående en Aragon Aurom forforsterker. Et kupp til prisen de legges ut for på bruktbørsen, hvis du kan leve uten fjernkontroll.
    Er vel en grunn til at de er rimelige. Gikk for å være ganske mørke i lyden da de var i omløp her i min hjemby, og etter et langt samliv med en lillebror vil jeg tro det er litt å hente på en nyere pre.

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Andreas skrev:
    Hagto skrev:
    Er vel en grunn til at de er rimelige. Gikk for å være ganske mørke i lyden da de var i omløp her i min hjemby, og etter et langt samliv med en lillebror vil jeg tro det er litt å hente på en nyere pre.
    ;D
    Alltid litt forskjellige meninger.

Har ikke sammenliknet den direkte med nyere konstruksjoner de siste årene. Har eiet den selv et par ganger tidligere og sammenliknet den da med andre kjente forforsterkere. Noen av disse regnes framdeles som gode.
    Er selv ikke i tvil om at Aurum framdeles er en god forforsterker, og den kan enkelt oppgraderes bedre med nye kondiser.
    Den lager trøkk og mer fylde i anlegget, og trives meget bra i anlegg som tipper litt mot det lyse og analytiske. Det har ihvertfall vært vår erfaring her nede, men er en stund nå siden jeg har vært med på seriøs testing av den.

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Flott utstyr det Hagto

Er det bare jeg som er misunnelig på det rommet? :D

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.153
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    det er noe som heter:
    om den svenska avundsjukan kunne omvandlas til energi,kunne dom lagt ner alla svenska kärnkraftverken ;D

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg har vært behjelpelig med å modde litt på en tekst hagto skrev for noen måneder siden:

Det ble Living Voice OBX-R2 Harbeth Compact 7ES3. Føler meg ganske sikker på at disse høyttalerne ble laget med meg litt i tankene. These stays!!

sånn, nå kan du bare legge ut bilder av nyervervelsene, hagto, så er vi igang igjen.

Diy Duke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Antall liker
    2
    LMC skrev:
    det er noe som heter:
    om den svenska avundsjukan kunne omvandlas til energi,kunne dom lagt ner alla svenska kärnkraftverken ;D
    Hvorfor svenske ?

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Gago skrev:
    jeg har vært behjelpelig med å modde litt på en tekst hagto skrev for noen måneder siden:

Det ble Living Voice OBX-R2 Harbeth Compact 7ES3. Føler meg ganske sikker på at disse høyttalerne ble laget med meg litt i tankene. These stays!!

sånn, nå kan du bare legge ut bilder av nyervervelsene, hagto, så er vi igang igjen.
    Du henger på ;D ;D. Fikk en god latter nå.

Slik:
    Det ble Living Voice OBX-R2. Føler meg ganske sikker på at disse høyttalerne ble laget med meg litt i tankene. These stays!!

Ganske sikker hos meg betyr at det er en liten tvil med i bildet ;D

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Det har vært en lang periode med Living Voice. Over tid lærer man høyttalernes gode og dårlige sider å kjenne. Living Voice perioden begynte ekstatisk, dog ikke så ekstatisk som mitt første møte med Harbeth HL-5. Harbeth vant seg hele tiden jeg hadde dem. Men Living Voice virket utrolig spennende, og de måtte forsøkes.

Living Voice har mange gode sider og jeg har innimellom hatt god lyd på dem. Men over tid har jeg ikke fått til det samme med Living voice, i min stue, som jeg gjorde med Harbeth. Jeg har strevd litt med å få til lyden slik jeg ønsker. Etter en høstferie som stort sett er brukt til jobbing med LV, uten å få det til, gir jeg opp.
    Derfor går jeg nå tilbake til Harbeth igjen.

Maxwell hadde kun Compact 7ES3 på lager, og da ble det dem. Vet ikke om det er rommet mitt eller hva, men hører hvordan de matcher hos meg allerede første kveld/natt.
    Synes bare rett og slett det er noen fantastiske høyttalere.

Vedlegg

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.965
    Torget vurderinger
    4
    Harbeth er jo ingen dårlig erstatter. Synes det er kjekt at du bytter utstyr ganske ofte. Det er spennende å følge med på for oss andre.
    Den avbildede modellen 7ES3 har jeg hørt hos Ivarlo og de låter aldeles glimrende.
    Men man kunne jo lure på hvordan monitor 40.1 ville låte i stuen din...?? ;)

Diy Duke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Antall liker
    2
    Ok! ??? De ligner ikke noget fantastiskt. Jeg tror du bliver hurtigere træt af dem end de foregående 2. Hvad kostede de ?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn