Takker! Det låter slett ikke værst etter innledende justeringer...samlanes skrev:Fantastisk flotte bilder av anlegget og nydelig vinylspiller,gratulerer.
Blir bare bedre og bedre de bildene,samme utvikling som med lyden tipper eg.
Mvh.
Watch out kid ;DSkink_123 skrev:Ahh, endelig, man er ikke mann før en har platespiller i hus ;D
Fin spiller! Den vegghylla, den sitter godt montert skjønner jeg? Hvordan er festeanordningen?
Takk for det Fosse. Ja det er flott finish og byggekvalitet på denne spilleren. Nå begynner det å låte ganske så bra også.Fosse skrev:Gratulerer Kjoenik, lekker spiller. Jeg har alltid hatt stor sans for TW Acustic sine spillere. Jeg har ikke hørt Two, men Black Knight, One og AC ved flere anledninger, de har alltid stått til forventningene selv om de har stått i ukjente oppsett. Nydelig byggekvalitet og finish.
Flott rom og anlegg, og ikke minst imponerende at du lar svigermor se TV med ny spiller i hus.
Du er naturligvis velkommen når som helst tkr, men jeg vil nok anbefale å vente til blokkene er i hus!tkr skrev:Grattis, Kjoenik!
Nydelig platespiller! Regner med en invitasjon etter hvert....
mvh
Har hatt platespillere hele tiden jeg...Skink_123 skrev:Ahh, endelig, man er ikke mann før en har platespiller i hus ;D
Fin spiller! Den vegghylla, den sitter godt montert skjønner jeg? Hvordan er festeanordningen?
Kjekt med folk som forbarmer seg, da...kjoenik skrev:Takk Proffen!
Det er en Audiopax Stereo Eighty-eight, KT88.
Har fått låne den av en barmhjertig medhobbyist![]()
Den låter bra. Fin klang. Litt slank i bassen. Mangler litt oomph. Meget tyst. Passer nok glimrende til enda mer lettdrevne høytalere, og da spesielt Avantgarde med aktiv bass.Proffen skrev:Kjekt med folk som forbarmer seg, da...kjoenik skrev:Takk Proffen!
Syntes det liknet litt på en Audiopax, ja.... ;D
Hvordan synes du den står seg ifht "gamle-blokkene"?
mvh
Proffen
Nå synes jeg du var veldig høflig kjoenik. Audiopax lager habile forsterkere, men parringen med LV'ene ga et ganske grått og anemisk resultat ift til det Audion-greiene presterer på disse høyttalerne...kjoenik skrev:Den låter bra. Fin klang. Litt slank i bassen. Mangler litt oomph. Meget tyst. Passer nok glimrende til enda mer lettdrevne høytalere, og da spesielt Avantgarde med aktiv bass.Proffen skrev:Kjekt med folk som forbarmer seg, da...kjoenik skrev:Takk Proffen!
mvh
Proffen
Bedre match med Audion-blokkene i mitt oppsett.
Joda, det låt bedre med Audion-blokkene. Men det låter nok litt bedre nå enn da du var her. Smårørene fra Telefunken var nye gamle rør. De har nok spilt seg litt til nå.SOA skrev:Nå synes jeg du var veldig høflig kjoenik. Audiopax lager habile forsterkere, men parringen med LV'ene ga et ganske grått og anemisk resultat ift til det Audion-greiene presterer på disse høyttalerne...kjoenik skrev:Den låter bra. Fin klang. Litt slank i bassen. Mangler litt oomph. Meget tyst. Passer nok glimrende til enda mer lettdrevne høytalere, og da spesielt Avantgarde med aktiv bass.Proffen skrev:Kjekt med folk som forbarmer seg, da...kjoenik skrev:Takk Proffen!
mvh
Proffen
Bedre match med Audion-blokkene i mitt oppsett.
Jasså, hadde du besøk av Brian B. også altså? KjektElektron skrev:Jeg går fremdeles og nynner på den akustiske bassoloen rundt den gamle Beatleslåten Come Together som du hadde med. Den var et eventyr.
Elektron
Vi stikker en tur innom gutta i fjellsiden når du kommer hjem!SOA skrev:Flotte bilder kjoenik. De karene oppe i åsen på den finere side av byen besitter jammen meg utsøkte anlegg. Begge står høyt på ønskelisten over systemer som det frister å legge ørene til...
mvh
;DElektron skrev:Kanskje dere da kan gi en vurdering av platematten jeg har på vinylriggen.
Elektron
Er det en homsevaffel?Elektron skrev:Kanskje dere da kan gi en vurdering av platematten jeg har på vinylriggen.
Elektron
;Demotikon skrev:Er det en homsevaffel?Elektron skrev:Kanskje dere da kan gi en vurdering av platematten jeg har på vinylriggen.
Elektron
78Elektron skrev:Vi snakker alvorlig her ;D
Elektron
Skarpt observert ;Droger skrev:Flott anlegg det der, men det er kanskje litt upraktisk med boksene rett på stuebordet. Får jeg foreslå å investere i et lite møbel å sette komponentene i.
Mvh Roger
Hun likte lyden, men som sagt, størrelsen krever nok litt tilvenning.emotikon skrev:Damer som sitter slik med hendene og lytter- hmmmm, skaptisk....
Den Koraen er bra.
Har stående en slik her. Men den trenger nok et lite besøk hos doktoren. Noen kondiser som ser ut til å bule på toppen.
Gigantoppgradering var det ja.SOA skrev:Flotte bilder Kjoenik. Det var jammen et spennende anlegg dere har funnet frem til nede hos Roald. En gigantoppgradering kan man trygt si ;D
Håper dine venner blir fornøyd med investeringen i god lyd...
mvh
Jeg hadde vel sagt noe slikt som:kjoenik skrev:Hun likte lyden, men som sagt, størrelsen krever nok litt tilvenning.emotikon skrev:Damer som sitter slik med hendene og lytter- hmmmm, skaptisk....
Den Koraen er bra.
Har stående en slik her. Men den trenger nok et lite besøk hos doktoren. Noen kondiser som ser ut til å bule på toppen.
Vi må (vel) ha (litt) forståelse.
Hva hadde du sagt hvis fruen din satte opp en vev i stua, du vet, den typen som var populær på 80-tallet...?
Koraen er virkelig bra. Egentlig rart at den ikke er mer utbredt. Spiller med en anelse varme, god og organisk lyd, rett og slett en liten musikalsk giantkiller.
Du må se å revitalisere den du har Emotikon. Den er for god til å støve ned!