Highend Vestlandet med bilder

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    På tide å børste støvet av denne tråden. Hele Highend Vestlandet-redaksjonen har vært ute på vift.

Høyt oppe på et av de syv fjellene som omkranser Bergen sentrum, som av mange (bergensere) omtales som verdens egentlige syv underverker, bor det en skjeggete kar som har oppgradert hifi'en.

I oppgangen til huset hans fant jeg også den siste snøen i Bergen. Den ble uelegant forsert med glatte såler, noen velvalgte kraftgloser, og audiofil dødsforakt.

Vel innenfor dørene ble jeg møtt av husets herre (som også er av den skjeggete sorten).

Her er det mye rør-greier

Enhver audiofil med respekt for seg selv har et, eller flere, instrumenter i huset. Det er jo musikken som betyr noe, og det vil man gjerne vise.

Jeg har det slik selv, to gitarer på kontoret og et piano under trappa, og jeg viser dem gjerne frem om jeg føler at mitt image som genuin musikkelsker er truet.
    Alt det der utstyrsgreiene er jo bare noe man er nødt til leve med. Et verktøy for å spirituelt smelte sammen med sjela og unite med utøverne. Ikke sant..!?
    Kveldens vert hadde også et trommesett i stua, for sikkerhets skyld. Men mitt interiørgen forbød meg å ta bilde av den delen av stua...

På tross av en drøss med rør i forsterkeri og forforsterkeri er man ikke akterutseilt teknologimessig. På kildesiden er verten langt fremme (på mer enn én teknologi skal det vise seg!).
    Disse harddiskene inneholder ubegripelige mengder musikk.

Alt styres fra godstolen med Mac'en. Amarra brukes som avspillingsprogram.

Masse plater er det også, inkludert artige godbiter som denne.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Digital til analog konvertering ivaretas av denne

For å konvertere fra firewire til s-pdif (fra harddiskene eller mac...her er jeg på tynn is!) brukes en Weiss converter.

Men her er også gammel teknologi. Dette er et Forsell drivverk med Forsell tangentialarm. Den er ikke i bruk.
    Bildet i bakgrunnen er signert Bergen Lydlaugs husmaler, Per Helge Hansen.

Ut fra antallet malerier fra denne kunstneren som befinner seg i dette huset, er det ikke ikke unaturlig å tenke at kveldens vert har finansiert ikke ubetydelige deler av Per Helge Hansen's stereo...

Hm, dette må da være noen av kunstnerens meget tidlige arbeider...

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Her er et annet PHH bilde. Men under dette skimtes noe blankt, og nytt.
    Om noen skulle være i tvil. Kveldens vert er Ivarlo. En skjeggete og hyggelig nordlending med audiofile tendenser. :)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Men før vi går i gang med snurreren og dens triumvirat av armer og pick-up'er...

De øvrige komponenter...

Hjertet i anlegget, forforsterkeren. Jeg har skjønt det nå, at det er slik det er.
    Dette er en Counterpoint SA-5000

Ordentlig godstemning når man kikker over kanten

Forforsterkeren har ekstern strømforsyning med rør. Og da spotter man også forsterkeriet som også er fra Counterpoint, SA-100 om jeg ikke tar feil, en rør-hybrid (er det ikke det man kaller "rør-bastard"? ;D).
    Korriger meg om jeg tar feil Ivar, det skjer...

Ren og jevn strøm besørges av en PS Audio Power Plant Premier

Alt plassert i et lekkert rack fra Finite Elemente, Pagode Master Reference (eller Signature?).

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Men så var det analogriggen da, søren klype. Når man ser en slik på bilde kan man gjerne tenke at det ser litt, eh..blankt ut. Men når man ser det på ordentlig, ser det meget imponerende og lekkert ut!

Til venstre ser man en Forsell tangentialarm med Van Den Hul Colibri pu. Neste arm, vi følger ikke solens vandring fra øst til vest, men følger heller klokkens ferd (jeg har sett for mye på påskenøtter) er en Consonance 12" arm med en meget spennende pu, Miyajima Shilabe. Dette er en low output MC, nylig omtalt av Fremer i Stereophile. Den siste armen er Origin Live Silver. Den har påmontert en London Decca Super Gold MM. Dette er en legendarisk pu med en meget entusiastisk tilhengerskare. Jeg forstår hvorfor!

VDH Colibri

Consonance armen i bakgrunnen

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Spilleren er fra Acoustic Solid

Consonance 12"

Miyajima Shilabe, på tuppen av Consonance

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    London Decca Super Gold

Denne var montert i Origina Silver armen, og det fungerte tilsynelatende meget bra. Jeg har ihvertfall aldri hørt en så sinnsykt dynamisk pu før. Den er hysterisk dynamisk, for å si det mildt. Til storbandmusikk var dette helt enormt. Men jeg vet ikke om jeg kunne levd med en slik pu alene...
    Den skal visstnok fungere best i lettvektsarm. Derfor har verten skaffet en Black Widow, armmasse: 4gram!

Tror han ventet på deler for å kunne montere denne i armbordet.

Og her er en liten godbit til, en Origin Live Conqueror

Tror ikke Ivar helt har funnet ut hvor han skal plassere denne. Jaja, når spilleren ikke tar mer enn tre armer på en gang så må man jo prioritere... ;D

Blir mye ledninger, armer, riaa'er osv i et slikt oppsett. Skjult under platespilleren ligger en Adyton riia (mener den gikk til Shilabe) og Counterpoint forforsterkeren har selvsagt innebygget riia av god kvalitet (MM og MC) til VDH Colibri og London Decca SG.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Ivar har høytalere også, Harbeth Compact 7es-3. Erkebritiske bokshøytalere. Dægern, jeg liker hifi fra øyene vestpå, som vi nesten klarte å erobre for omkring 1000 år siden.
    No-nonsense saker!

Jens

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Fantastisk fine bilder i et fantastisk anlegg :)
    Likte spesielt uttrykket "hysterisk dynamisk" ;D
    Nesten som om man fristes til en tur nordover :eek:

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Jens skrev:
    Ja du får ta deg en tur! Du har jo vært på besøk hos verdens mest ekslusive lydlaug, Fjellsiden Lydlaug. Men det finnes også noen spennende anlegg i oppsamlingslydlauget (for those who didn't quite make it) Bergen Lydlaug. Jeg kan ta deg på en liten "best off"-runde. Den starter naturligvis hos meg ;D

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Kort om lyden.
    Digitallyden er bra. Oppløsning, holografi osv. er absolutt bra. Man koser seg med musikken, føler egentlig ikke at noe spesielt mangler. Muligens en liten hardhet i lyden når det drar seg til og volumet tweakes hardt, er dette den såkalte digitalis??
    Men når man begynner å spille plater har man nådd "the point of no return". Det er bare mye bedre. Oppløst, organisk, romfølelse, hallelujafaktor, det meste er et hakk eller to bedre.
    Neppe noen overraskelse for den hardbarkede audiofile som sverger til dette overlegne mediet... ;)

Vi spilte de samme sangene med alle tre arm/pu kombinasjonene. Fy søren det var morsomt. Alle har sin egen signatur. Ingen problemer å høre forskjellene, og de hadde sin force til forkjellig type musikk.

London Decca var helt suveren til dynamikk, og dermed til storbandjazz. En ting er de partiene i musikken som man forventer at skal være dynamisk...men med denne pu'en var alt dynamisk. Om en av utøverne slipper en fjert vil gardinen blafre, no shit! Alle lydene i orkesteret blir aksentuert. Det er meget fasinerende, og det passer veldig bra til denne typen musikk (og sikkert noen andre typer også...).
    Colibrien er deilig oppløst og luftig, uten at man føler at den blir en lettvekter i de nedre frekvenser. Den spiller bass også. En veldig flott pick-up! Shilabe på sin side har en litt mørkere klang og en litt fyldigere bass, men samtidig med bra oppløsning.
    Alt dette er naturligvis førsteinntrykk!
    Men, utrolig morro å kunne veksle mellom armer og pu'er. Her er det jo også svært mange kombinasjonsmuligheter. Ivar burde ha nok å leke med en stund fremover...

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Som dere kan se på bildet ovenfor er det plassert en sub inne i kroken.
    Det er en MJ Acoustics Ref 200. En sub som etter sigende skal være kjapp nok til å passe sammen med disse britene, Harbeth (og Living Voice må man formode ::)).

Vi gjorde noen A/B tester med og uten sub. Switchet av og på mens musikken spilte.
    Det var definitivt en aha-opplevelse for meg. Jeg kunne ikke høre bassen når den var på, men jeg hørte tydelig at lydbildet krympet/noe forsvant når sub'en ble skrudd av. Den er delt veldig lavt. Mener å huske at det var på 22Hz. Og så har den naturligvis noe nivå oppover også, men det er altså redusert i 6dB steps fra 22 og oppover (om jeg har forstått det riktig).
    Uansett, sub'en tilfører en ambiance i lyden.
    Vi spilte et live orgelopptak (norsk) fra en eller annen Mexikansk kirke. Med sub'en på "hørte man rommet" bedre.
    Det var forøvrig et vanvittig opptak. Mitt i orgelspillingenspillingen hører man et sinnsykt brak (torden) og etterfølgende regnet som høljer ned på utsiden. Det gav en ny dimensjon til "live-innspilling"!

Jeg hadde det veldig trivelig hos Ivar, en av laugets hyggeligste karer. Definitivt spennende saker som finner sted på Bergens tak. Tusen takk for meg!

Nido

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2008
    Antall liker
    16
    @"...hyggelig nordlending med audiofile TENDENSER"; ikke for å være pirkete, men er ikke "..langt framskreden og kronisk audiofili" mer beskrivende for ivarlo sin tilstand ;D? (i beste mening selvfølgelig)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Nido skrev:
    @"...hyggelig nordlending med audiofile TENDENSER"; ikke for å være pirkete, men er ikke "..langt framskreden og kronisk audiofili" mer beskrivende for ivarlo sin tilstand ;D? (i beste mening selvfølgelig)
    Beskrivelsen er mitt bidrag i konkurransen om "Årets Understatement" her på sentralen!
    Enhver kliniker kan se at Ivar har audiofilis i 3.stadium...

HSobstad skrev:
    Fantastisk (igjen) kjoenik!!! :) :) :)
    Takker så mye!

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Fantastisk, Kjoenik. Du må komme deg rundt til audiofile bergensere langt oftere! Det virker som om det er endel av dem der borte over fjellet. ;)

Morsomt å se en Infinity Black Widow igjen, forresten. Den armen var nærmest allestedsnærværende sånn ca 1979, da kostet den 995,- på OHC. Det var tider...

ivarlo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    596
    Torget vurderinger
    3
    kjoenik skrev:
    Nido skrev:
    Beskrivelsen er mitt bidrag i konkurransen om "Årets Understatement" her på sentralen!
    Hmm, dette begynner å bli litt skummelt. Her stilles det diagnoser, både av hodelegen og allmennpraktikeren(?)....
    Jaja, det er vel en viss sannhetsgehalt i beskrivelsene ::)

Forøvrig takk til Nils for hyggelig besøk, fine bilder og levende beskrivelser. Vestlandstråden din blir bare bedre og bedre... ;)
    Håper og tror du likte både musikken og måten den ble presentert.

Må dessverre melde at Decca-en avgikk trolig med døden her i påsken. Et ublidt møte med Dr.Feikert protraktoren kan få fatale konsekvenser når nålen ikke sitter på en normal cantilever, men bare på en vertikal pigg. Har sendt den til retipping, håper den er mulig å reparere.

mvh
    ivarlo

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Takk igjen for fortellende og nydelige bilder kjoenik.
    Slikt varmer en musikk- og avspillingsutstyrselsker ;)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    ivarlo skrev:
    kjoenik skrev:
    Nido skrev:
    Hmm, dette begynner å bli litt skummelt. Her stilles det diagnoser, både av hodelegen og allmennpraktikeren(?)....
    Jaja, det er vel en viss sannhetsgehalt i beskrivelsene ::)

Forøvrig takk til Nils for hyggelig besøk, fine bilder og levende beskrivelser. Vestlandstråden din blir bare bedre og bedre... ;)
    Håper og tror du likte både musikken og måten den ble presentert.

Må dessverre melde at Decca-en avgikk trolig med døden her i påsken. Et ublidt møte med Dr.Feikert protraktoren kan få fatale konsekvenser når nålen ikke sitter på en normal cantilever, men bare på en vertikal pigg. Har sendt den til retipping, håper den er mulig å reparere.

mvh
    ivarlo
    Mine dypeste kondolanser!!
    En pick-up er omringet av farer på alle kanter. Vinylavspilling er og blir en risikosport, på linje med dansing på slakk line for folk med krystallsyke. Det går aldri bra til slutt.

Både musikken og måten den ble presentert på falt absolutt i smak!

Wergeland skrev:
    Nydelig. Herlig lesning.
    emotikon skrev:
    Takk igjen for fortellende og nydelige bilder kjoenik.
    Slikt varmer en musikk- og avspillingsutstyrselsker ;)
    impulse skrev:
    Fantastisk, Kjoenik. Du må komme deg rundt til audiofile bergensere langt oftere! Det virker som om det er endel av dem der borte over fjellet. ;)
    Takker så mye gutter! Hyggelig at dere blir underholdt!!

Her er audiofile i fleng!
    Men jeg hører rykter om noen fantastiske oppsett hos personer som ikke sosialiserer i miljøet. Forhåpentligvis kan jeg vinne innpass i disse kretser, og vil da rapportere, med bilder såklart, fra Bergen's audiofile underverden :eek:

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.095
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Å Vestland, Vestland, når eg ser deg slik...!
    Nydelig tråd kjoenik, og flotte bilder.

Ivarlo har noen preferanser som gir tydelig gjenklang her hos meg.
    Håper det går bra med Decca, det er jo en legendarisk pickup. En venn av meg har en sånn på vei og jeg gleder meg veldig til å høre.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.419
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Flott rappport som vanlig Kjoenik!

Vanvittig flott den derre platespilleren.....

Mvh
    OMF

ivarlo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    596
    Torget vurderinger
    3
    kjoenik skrev:
    Jens skrev:
    Ja du får ta deg en tur! Du har jo vært på besøk hos verdens mest ekslusive lydlaug, Fjellsiden Lydlaug. Men det finnes også noen spennende anlegg i oppsamlingslydlauget (for those who didn't quite make it) Bergen Lydlaug. Jeg kan ta deg på en liten "best off"-runde. Den starter naturligvis hos meg ;D
    Hei kjoenik, her bommer du stygt; Fjellsiden er bare copycats, det første og selvsagt beste er Bergen Lydlaug ;) ;D

Elektron

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    ivarlo skrev:
    Hei kjoenik, her bommer du stygt; Fjellsiden er bare copycats, det første og selvsagt beste er Bergen Lydlaug ;) ;D
    Jo, jo men vi har litt bedre drag på syngedamene ;D

Elektron

Jens

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    kjoenik skrev:
    Jens skrev:
    Tja, man skal aldri si aldri........
    Skal jo uansett en tur til det lille eksklusive lauget i løpet av en måned eller to så det kunne absolutt vært moro med en litt utvidet tur.
    Forøvrig så er det alltids muligheter for en lytt her også hvis du tilfeldigvis skulle ha et ærend sørover.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Dere får leie en minibuss og rulle i retning hovedstaden, så skal vi sørge for at dere får et og annet rør-og hornsjokk. ;D

ivarlo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    596
    Torget vurderinger
    3
    Elektron skrev:
    ivarlo skrev:
    Jo, jo men vi har litt bedre drag på syngedamene ;D

Elektron
    :D ;D

@Jens: Velkommen skal du være om du er i nærheten.

@impulse: Bergen Lydlaug on tour hadde vært morsomt det :)

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    ivarlo skrev:
    kjoenik skrev:
    Jens skrev:
    Ja, selvfølgelig. Vet ikke hva som gikk av meg. Må ha skjedd en kortslutning, blåst en sikring, eller noe lignende ;D

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    Jens skrev:
    kjoenik skrev:
    Jens skrev:
    Skal jo uansett en tur til det lille eksklusive lauget i løpet av en måned eller to så det kunne absolutt vært moro med en litt utvidet tur.
    Forøvrig så er det alltids muligheter for en lytt her også hvis du tilfeldigvis skulle ha et ærend sørover.
    Foventer nesten at HSobstad og Elektron tar deg med på en liten eksursjon ut til meg (10min) om tiden tillater det ;)
    Hvis jeg er på dine kanter skal du ikke se bort fra at jeg tar kontakt. Du har jo litt godsaker igjen, tross alt.

impulse skrev:
    Dere får leie en minibuss og rulle i retning hovedstaden, så skal vi sørge for at dere får et og annet rør-og hornsjokk. ;D
    Mener å huske at vi har en bussjåfør i lauget vårt, så det skal du ikke se bort i fra. Ellers må jeg si at Bergensere ikke er lette å sjokkere. Selv 8-0 tap mot Viking synes ikke å sjokkere lenger...

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    tkr skrev:
    Flott rapport, Kjoenik!
    Ser at jeg kommer meg for lite ut nå om dagen....
    mvh
    Takker for det tkr. Hjemmebesøk er kjekt!

karlinn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2005
    Antall liker
    110
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Det er utrolig spennende sett-up ivarlo har :p
    Fin bilder også kjoenik

HSobstad

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Antall liker
    141
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    kjoenik skrev:
    ivarlo skrev:
    kjoenik skrev:
    Du har jo vært på besøk hos verdens mest ekslusive lydlaug, Fjellsiden Lydlaug. Men det finnes også noen spennende anlegg i oppsamlingslydlauget (for those who didn't quite make it) Bergen Lydlaug. Jeg kan ta deg på en liten "best off"-runde. Den starter naturligvis hos meg ;D
    Ja, selvfølgelig. Vet ikke hva som gikk av meg. Må ha skjedd en kortslutning, blåst en sikring, eller noe lignende ;D
    Hmmm....
    Riktig nok er det nærmest obligatorisk med rødvinsservering på våre møter, men det er ingen grunn til å henge med leppa. Vi er da fortsatt venner ;D ;D ;D

HSobstad

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Antall liker
    141
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    kjoenik skrev:
    Jens skrev:
    kjoenik skrev:
    Jens skrev:
    Foventer nesten at HSobstad og Elektron tar deg med på en liten eksursjon ut til meg (10min) om tiden tillater det ;)
    Lar seg ordne.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    HSobstad skrev:
    kjoenik skrev:
    ivarlo skrev:
    kjoenik skrev:
    Du har jo vært på besøk hos verdens mest ekslusive lydlaug, Fjellsiden Lydlaug. Men det finnes også noen spennende anlegg i oppsamlingslydlauget (for those who didn't quite make it) Bergen Lydlaug. Jeg kan ta deg på en liten "best off"-runde. Den starter naturligvis hos meg ;D
    Hmmm....
    Riktig nok er det nærmest obligatorisk med rødvinsservering på våre møter, men det er ingen grunn til å henge med leppa. Vi er da fortsatt venner ;D ;D ;D
    Seff, bare så synd at gjestene stort sett kjører bil og er hensatt til å se vertene konsumerer de edle dråpene ;D
    Men, en varm sommerkveld kommer jeg syklende på besøk på min Batavus "Flying Dutchman" (sykkelens Rolls Royce). Og da håper jeg det er litt vin igjen... ;)

kjoenik skrev:
    Ser at denne kan misforstås litt...
    Når jeg skriver 10min så mener jeg tiden det tar å kjøre fra Fjellsiden til meg, ikke varigheten på et evt. lyttebesøk ;D

HSobstad

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Antall liker
    141
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    kjoenik skrev:
    HSobstad skrev:
    kjoenik skrev:
    ivarlo skrev:
    kjoenik skrev:
    Hmmm....
    Seff, bare så synd at gjestene stort sett kjører bil og er hensatt til å se vertene konsumerer de edle dråpene ;D
    Men, en varm sommerkveld kommer jeg syklende på besøk på min Batavus "Flying Dutchman" (sykkelens Rolls Royce). Og da håper jeg det er litt vin igjen... ;)
    Vin er da ingen mangelvare. ::) Det er tid som er utfordringen... Men klart, kommer du på hollenderen din så finner vi tid!

kjoenik skrev:
    kjoenik skrev:
    Når jeg skriver 10min så mener jeg tiden det tar å kjøre fra Fjellsiden til meg, ikke varigheten på et evt. lyttebesøk ;D
    Åhhh.. Da blir det problematisk. ;D

Klarer du for øvrig nevnte avstand på 10 min drar du godt på. Da gjelder det å passe seg for bilen med saftblandere på taket...

M

MPT

Gjest
    Gratulerer med en meget flott platespiller Ivar og ellers ett meget imponerende oppsett.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.953
    Torget vurderinger
    4
    HSobstad skrev:
    kjoenik skrev:
    HSobstad skrev:
    kjoenik skrev:
    ivarlo skrev:
    kjoenik skrev:
    Hmmm....
    Vin er da ingen mangelvare. ::) Det er tid som er utfordringen... Men klart, kommer du på hollenderen din så finner vi tid!

kjoenik skrev:
    kjoenik skrev:
    Åhhh.. Da blir det problematisk. ;D

Klarer du for øvrig nevnte avstand på 10 min drar du godt på. Da gjelder det å passe seg for bilen med saftblandere på taket...
    Ok, da sier vi 20 min kjøretur og 10 min lytting. Reneste speeddatingen... ;D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn