Hjelp til ny platespiller, pris ca 10k.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.257
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Fint att du la ute svaret från Friedrich, fikk nå litt mer klarhet ang regne stykket. Han er veldigt service vennlig den mannen ;D men syns tverimot han att ulik belastning,gir forskjeller som er vært og prøve sig frem med. Bruker i utganspunkt 100ohm på min Zyx men från 85-150ohm gir forskjeller helt klart her, litt smak og behag etter musik val.

magnesmurf

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.10.2008
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Jeg begynner med rett under 500, så får vi se hva som passer min smak og pick upen best.

Får se når pick upen ankommer. Kommer sikkert til å ha flere spørsmål om oppsettet av selve platespilleren da, selv om rega armen i utgangspunktet er veldig enkel.

Er litt redd for at RB700 armen kommer til å være umulig å stille inn slik den er nå. Tror loddet bak kommer til å være for tungt i forhold til vekten av pick up.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det behøver du ikke bekymre deg for da det går fint i RB600 iallefall, selv om et tyngre lodd ville ha brakt loddet hørbart nærmere pivot. Det du derimot behøver å begynne å se på er VTA, fordi AT33EV passer ikke med Rega's faste pivothøyde.

magnesmurf

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.10.2008
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Er standard med tungsten lodd på armen til p7. Og det virker temmelig tungt..

Får se hva jeg finner ut av når pick up er ankommet. Innstillingene man må gjøre på regaen er heldigvis ganske begrenset.
    Og slik jeg har forstått det er det ganske begrenset hvor mye noen av innstillingene har å si for lyden...
    Tenker da på bias justering og tracking force. Får se hvor nære det går ann å kommer riktig tracking alignment med tingene slik de er orginalt.

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Bare et lite spørsmål; hva var det egentlig du sa der? At bias (antiskating), VTF (stifttrykk) og VTA har begrenset betydning for lyden?

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    2.919
    Sted
    Kongsberg
    Hei.

I fidelity #1 finner du en generell beskrivelse av set-up av platespiller (s. 86-91):
    http://www.audiofidelity.no/comlete_mags/01.pdf
    Det er ikke tvil om at; valgt geometri - med deretter valgte overheng og valgte
    bias-punkter, deretter korrekt justering av bias, korrekt justert VTA, korrekt stift-
    trykk, korrekt antiskating alle er vesentlige for å få et godt resultat fra platespilleren
    din. Alle disse parametrene er det mulig å justere på Regaarmen. (VTA må riktignok
    justeres med mellomlegg mellom pickup og shell eller med mellomlegg mellom arm og
    platespillerchassis). Det eneste parameteret som i utgangspunktet ikke kan justeres
    i Regaarmen er azimut - vinklen på pickupen sett rett forfra. (Selv dette kan ordnes
    med en skrå mellomleggsplate mellom pickup og shell).

Når det gjelder belastningsmotstand for pick-upen skal denne teoretisk ligge
    mellom 10 og 20 ganger spoleimpedansen. Dvs. 10 x 10 - 10 x 20 = 100-200 Ohm.
    Jeg ville begynt der og jobbet meg oppover mot høyere motstandsverdier ala de
    Vidar P anbefaler. Han har tross alt førstehånds erfaring med denne pickupen...
    Mer om emnet finner du her (s. 78-81):
    http://www.audiofidelity.no/comlete_mags/Fidelity42.pdf

mvh
    Gunnar Brekke

magnesmurf

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.10.2008
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    Bare et lite spørsmål; hva var det egentlig du sa der? At bias (antiskating), VTF (stifttrykk) og VTA har begrenset betydning for lyden?
    Nei ikke akkurat. Vanskelig å formulere seg forståelig midt på natta :p

At bias ikke har veldig mye å si for lyden, samt at VTA, så lenge den er noenlunde korrekt ikke har så mye å si det heller.
    Med andre ord at det holder å bruke rega sin protractor, uten å nødvendigvis skimse opp armen. Og at bias bare trenger å være sånn ca riktig for å minimere slitasjen på stift, og at lyden forblir omtrent den samme ved justering av bias. Vet at Tracking force har mye si for lyden sin del. Har heldigvis stiftetrykksvekt for å få til dette.

Baserer de uttalelsene på det som går igjen på diverse forum. Er ganske mange som har sagt noe liknende, og det går liksom igjen som en liten rød tråd noen steder, derfor sitter jeg også med inntrykker at rega armen skal være ganske enkel å justere.
    Nå skal jeg selvfølgelig ikke uttale meg for bastant i forhold til dette, før jeg faktisk har prøvd selv..

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Jøsses, magnesmurf. Folk mener mye rart. Min erfaring gjenn om over trettifem år som vinyljunke er at platespillere og omtrentlighet ikke hører sammen i det hele tatt. I alle fall ikke om man ønsker å få ut potensialet i greiene sine......

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Nja Magne, jeg er bare sånn halvveis enig. For det første; bias får du aldri korrekt uansett. Det er det vel ingen i verdenshistorien som har klart tror jeg. Jeg er enig i at dette ikke er spesielt hørbart, men etter noen hundre og tusen timer vil det ha sitt å si for stiftslitasje, så det er jeg enig i.

VTA derimot… jeg har satt opp AT33EV i to forskjellige Rega-armer, og VTA blir helt feil. Det er uten tvil meget hørbart; når pickupen blir satt i en arm som faller bakover mot basen for mye så blir den døllere og sløvere i lyden. Man hører det veldig tydelig i min arm også, som har justerbar VTA. Så der er jeg uenig gitt. Du bør absolutt kjøpe deg mellomleggsplater eller sågar en slik justerbar dings til Rega-arma di.

Så bør du være klar over at de fleste ødelagte Rega-lagere sannsynligvis blir ødelagt ved montering av pickup. Så du må løsne arma i bakkant eller på annet vis være svært forsiktig med armlagrene, fordi det er krise dersom man er litt for kjapp…

Min mening om protractorer og overheng er på tvers av mange andre her inne; jeg mener at en mm eller to ikke betyr særlig for lyden. Men du bør jo absolutt bruke Rega-protractor ja.

magnesmurf

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.10.2008
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Da skal jeg kjøpe en spacer til armen.

Må finne ut hvor høy jeg trenger bare. Regner med å finne takniske data til rega pick up en plass.
    Min AT 33EV skal hvertfall være 16m høy.

Og nå er kvelden reddet, siden pick up ankom idag! ;D

Den var i japan for tre dager siden, så det kan man kalle fremragende service! Fikk den levert på døra isted av posten!
    Den ble postlagt i japan 30. desember og fremme her idag 4 desember!

Japanerene veit virkelig å være effektive ;D

Produktet kostet for øvrig 565$ inkludert frakt. Og har foreløbig ikke hørt noe angående toll, så med litt flaks lander totalsummen på 3400kr!

Nå må jeg finne riktig spacer og ringe stereofil :D

magnesmurf

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.10.2008
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Dazed skrev:
    magnesmurf skrev:
    Verdens høyeste pickup! ;)
    OOOPS :p Skulle stå 16mm.

Klarte ikke google meg frem til noe bestemt angående høyden på rega pickup. Skal ringe en kompis som har slik pick up.
    Fant kun en referanse til at den kanskje er 12mm, men usikker på om det stemmer.

S

Stereo_Mono

Gjest
    magnesmurf skrev:
    Dazed skrev:
    magnesmurf skrev:
    Verdens høyeste pickup! ;)
    OOOPS :p Skulle stå 16mm.

Klarte ikke google meg frem til noe bestemt angående høyden på rega pickup. Skal ringe en kompis som har slik pick up.
    Fant kun en referanse til at den kanskje er 12mm, men usikker på om det stemmer.
    Da trenger du en 2mm 3 punkts skive for å oppnå riktig høyde. Rega sine PU er 14mm :)

magnesmurf

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.10.2008
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    En 2 mm skive. Takk for det!

Det hadde de som lagervare på stereofil :)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Er dere sikre på dette? Synes 2mm høres litt lite ut ift hvordan det ser ut på en Rega med AT33EV. Nevnte i en annen tråd at jeg er ikke sikker på om det er 2mm- eller 4mm-skiva som trengs, men at det ikke skulle forbause meg om det er nærmere 4mm-skiva. Men vet ikke selv da, og det kan godt være dere har rett. Uansett så trenger man iallefall et spacer-sett til en Rega!

zimon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Antall liker
    85
    Vidar P skrev:
    Er dere sikre på dette? Synes 2mm høres litt lite ut ift hvordan det ser ut på en Rega med AT33EV. Nevnte i en annen tråd at jeg er ikke sikker på om det er 2mm- eller 4mm-skiva som trengs, men at det ikke skulle forbause meg om det er nærmere 4mm-skiva. Men vet ikke selv da, og det kan godt være dere har rett. Uansett så trenger man iallefall et spacer-sett til en Rega!
    Om det er er mer enn 2mm og mindre enn 4mm man trenger, så finnes en 3mm løsning (sett med 1mm+2mm spacere) :
    ISOkinetik Rega 3point VTA spacer kit 3mm
    http://www.cabezon.eu/product_info.php?products_id=122
    Fikk nettopp et sett i posten fra http://stores.ebay.co.uk/duo-phonic.

S

Stereo_Mono

Gjest
    Vidar P skrev:
    Enste jeg vet med sikkerhet Vidar P er at Rega PU er 14mm i høyden og mener at spilleren deres er fabrikkjustert etter dette.
    Men magnesmurf, det er jo uansett greit å ha noen ekstra spacere i skuffen, så kan du eksperimentere deg litt frem. Men hold den i plast langt unna deres RB700. Jeg skal forøvrig ikke påstå at VTA er 100% spot on på min P9 med Rega sin Apheta som er 14mm. Herr Rega (Roy Gandy) mener visst selv at VTA ikke er så kritisk. VTA endrer jo seg også etter type vinyltykkelse, så jeg hadde stilt den inn etter det som du har mest av i platesamlingen.

Har 2 x 2mm skiver liggende på lur til P9en selv. Kjekt å ha :)

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    digiman skrev:
    Vidar P skrev:
    Enste jeg vet med sikkerhet Vidar P er at Rega PU er 14mm i høyden og mener at spilleren deres er fabrikkjustert etter dette…
    Er dette med eller uten nåla da? Og er disse 16mm'ene hos ATEV33 bare huset eller huset inkl nåla? Mao, er det sammenliknbare høyder dere snakker om? Jeg bare lurer, fordi jeg syntes 2mm differanse hørtes lite ut. Men det kan godt være rett altså..

S

Stereo_Mono

Gjest
    Vidar P skrev:
    digiman skrev:
    Vidar P skrev:
    Enste jeg vet med sikkerhet Vidar P er at Rega PU er 14mm i høyden og mener at spilleren deres er fabrikkjustert etter dette…
    Er dette med eller uten nåla da? Og er disse 16mm'ene hos ATEV33 bare huset eller huset inkl nåla? Mao, er det sammenliknbare høyder dere snakker om? Jeg bare lurer, fordi jeg syntes 2mm differanse hørtes lite ut. Men det kan godt være rett altså..
    På Rega er det målt fra nålens kontaktpunkt til toppen av PU. Aner dessverre ikke på AT sine PU.

Sakset svar i et Britisk forum om samme tema fra Rega forhandler:

To work out what spacer size you require simply measure from the top face of your cartridge (the surface which contacts the headshell) down to the stylus tip. Rega cartridges measure 14mm and DO NOT require VTA adjustment, anything over 14mm should be adjusted by the relevant spacers.
    The RB700 and RB1000 use the custom made 3 point, 2mm spacer, these are available form your Rega dealer.

magnesmurf

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.10.2008
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    digiman skrev:
    Vidar P skrev:

PÅ AT er høyden målt fra toppen av PU til nålens kontaktpunkt.
    Er med en tegning i bruksanvisningen, hvor det er et bilde og skrevet på målene.
    Det fremgår helt tydelig at pick up er 16mm fra topp til nålens ende.

Og siden det tydeligvis er tydelig at rega sin er 14mm, er det da en 2 mm spacer jeg trenger.

Men tenkte også på det som ble sagt om platens tykkelse. Så det kanskje er en ide å ha 3mm..

magnesmurf

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.10.2008
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Da var pick up koblet opp ;D

Har bestilt 3mm spacer. Den kommer vel om en ukes tid.

Resten av kvelden har gått med til å nyte musikk ;D
    Trenger ikke platetallerken til P7 for å bli hypnotisert, det holder lenge med selve musikken! Makan til god lyd har jeg nesten aldri hørt før! 8)

Endte opp med en innstilling med gain på 30db og motstand på ca 320 ohm i riia. Det passet annlegget og mine ører best.

Var litt knot med å innstalere pick up da en eller annen genial skrue har funnet ut at det skal følge med ringer med spor i, isteden for muttere til AT pick upen. Bare bitte litt knot å få strammet et rund ring i forhold til en mutter :p

Ellers var det grei skuring. Litt knot å få stilt inn pick up nøyaktig etter protractor, da det var vanskelig å se når armen var nøyaktig på linje med protractorlinjene. Men det gikk nå etter litt fikling.

Til andre som skal stille inn ASR trinnet har jeg et tips. Ikke skru på lokket mellom hver gang man justerer og kobler opp. Det blir mye skruing.

Nå er det bare å avvente spacer. Lyden er uansett ekstremt bra i mine ører foreløbig.

Nå må jeg vel ha noen nye høytalere snart, for å få fult utbytte av platespilleren. :p

Men kommer vel først og fremst til å begynne å kjøpe masse vinyl ;D

S

Stereo_Mono

Gjest
    Høres knall ut magnesmurf. Moro med vellydene vinyl :)
    30db innstilling på ASR deres høres «omtrent» riktig ut. Om ikke hukommelsen min er helt på jordet er det vel 30db i grunn-forsterkning på Mini Basis pluss det du stiller på dipswitcher. Muligens såvidt litt lavt med totalt 60db forsterkning på en 0.3mV PU, men det er jo også avhengig av resten av forsterker leddene dine og som du sier egne preferanser. Ellers er jo det minste av forsterkning du kan leve med i RIAA å foretrekke med tanke på støy o.lign.
    Enig med lokket på RIAA. Hadde lokket på min tidligere ASR av de første 2-3 dagene.

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    4.858
    Torget vurderinger
    1
    digiman skrev:
    ...
    Ellers er jo det minste av forsterkning du kan leve med i RIAA å foretrekke med tanke på støy o.lign.
    ...
    Det er ikke nødvendigvis riktig, da det avhenger av hvordan RIAA er skrudd sammen og hvordan den samspiller med PU.

Ideelt sett bør støyen i RIAAen være dominert av inngangstrinnet og samspillet med PU, slik at forsterkingen kan velges relativt uavhengig av betraktinger om støy. Dersom justeringen av forsterking skjer på selve inngangstrinnet i RIAAen så vil justeringing av forsterkingen påvirke samspillet med PU mht støy, ofte slik at høyere forsterking gir relativt mindre støy, men kanskje like ofte omvent (?).

mvh
    KJ

magnesmurf

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.10.2008
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg fått justert inn VTA med en 3mm spacer. Tok den ekstra millimeteren for å være sikker.

Lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det med skruene til armen. Det sitter jo orginale treskruer der, og jeg beholdt de foreløbig. Men ser at det vil ha noen fordeler å bytte til de gjennomgående skruene som fulgte med spaceren. Men da må det borres hull i plinten.

Hvordan kan man få boret de helt rett uten å bruke en formue på utstyr?

zimon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Antall liker
    85
    magnesmurf skrev:
    Lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det med skruene til armen. Det sitter jo orginale treskruer der, og jeg beholdt de foreløbig. Men ser at det vil ha noen fordeler å bytte til de gjennomgående skruene som fulgte med spaceren. Men da må det borres hull i plinten.

Vil ikke et borrestativ for drillen gjøre susen, f.eks et slikt som dette fra Clas Ohlson (art nr. 40-7141) http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=152539533

Btw, har du lest flg tråd? "Armfeste på Rega P3-24 (løs skrue, 3-punkts-feste)" http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,53129.0/all.html (Har selv ikke boret og boltet min P3 enda, treskruene får stå inntil videre, dog med en av de utbyttet til en lengre en, se nevnte tråd).

Vedlegg

S

Stereo_Mono

Gjest
    magnesmurf skrev:
    Da har jeg fått justert inn VTA med en 3mm spacer. Tok den ekstra millimeteren for å være sikker.

Hmmm! Gjennomgående skruer? Det fulgte ikke med mine Rega spacere. Har du kjøpt noe annet en de originale? Holder alt som heter boremaskinen langt unna min P9 :) Er det ikke greit med de originale skruene? Armen sitter vel stramt nok med de?

zimon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Antall liker
    85
    digiman skrev:
    Hmmm! Gjennomgående skruer? Det fulgte ikke med mine Rega spacere. Har du kjøpt noe annet en de originale? Holder alt som heter boremaskinen langt unna min P9 :) Er det ikke greit med de originale skruene? Armen sitter vel stramt nok med de?
    Spacersett med bolter (bl.a fordi Rega armer brukes i fleng på ulike spillere med tykkere plinter en Rega sine "fjøler") se http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,53129.msg1008963.html#msg1008963 Og les hele den tråden med tanke på skruene og hva du kan gjøre DERSOM de løsner (borring og gjennomgående bolter er bare ETT alternativ her).

S

Stereo_Mono

Gjest
    zimon skrev:
    digiman skrev:
    Spacersett med bolter (bl.a fordi Rega armer brukes i fleng på ulike spillere med tykkere plinter en Rega sine "fjøler") se http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,53129.msg1008963.html#msg1008963 Og les hele den tråden med tanke på skruene og hva du kan gjøre DERSOM de løsner (borring og gjennomgående bolter er bare ETT alternativ her).
    Full forståelse for det, men personlig hadde jeg uansett tenkt meg om minst 4 ganger før jeg hadde borret igjennom en splitter ny P7.
    Men hver sin smak :)

zimon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Antall liker
    85
    digiman skrev:
    Full forståelse for det, men personlig hadde jeg uansett tenkt meg om minst 4 ganger før jeg hadde borret igjennom en splitter ny P7.
    Det hadde jeg også gjort! Annenhåndsverdien kan f.eks. bli lavere for Rega som har gjennomgått irreversible modifikasjoner. Selv har jeg bare en P3-24, så akkurat den biten tenker jeg ikke særlig på. Men med en P5/P7/P9 ville jeg ha tenkt meg nøye om bare av den grunn alene.

magnesmurf

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.10.2008
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Et godt poeng.

Men problemet er jo at en av treskruene ikke ville la seg stramme helt. Burde vært en bedre løsning med tanke på det egentlig. Når man har skrudd ut treskruene i plinten mer enn en gang, så er jo hullene ødelagte.

Rega burde egentlig kunnet innstalert et form for gjengeparti inne i plinten, eller gjennomgående hull med muttere eller liknende under plinten.

Får se om jeg finner en litt lenger treskrue som kan erstatte den som ikke helt tok tak.

zimon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Antall liker
    85
    magnesmurf skrev:
    Rega burde egentlig kunnet innstalert et form for gjengeparti inne i plinten, eller gjennomgående hull med muttere eller liknende under plinten.
    Enig. Én blant flere grunner til at Rega ikke tilbyr VTA-on-the-fly justering, men isteden tilbyr mellomleggskriver (aka spacere, shims) ala den du nå har montert, er at de mener at en slik on-the-fly VTA-justeringsmekanisme vil kompromittere armens rigiditet. Og når de nå var opptatt av rigiditeten, så kan man jo lure på hvorfor de ikke kom opp med en bedre løsning for sitt 3-punkts feste.

(Når det er sagt, så er det som nevnt flere grunner til at de ikke tilbyr VTA-on-the-fly. De skreddersyr jo sine egne pu'er til armene - slik at VTA justering da ikke er nødvendig i følge dem. Dessuten mener de jo (Roy Gandy) at VTA-justering uansett ikke er teknisk nødvendig, at det opplevde behovet for slik justering kun skyldes nevrose :) ... se forklaring på http://www.n.mackie.btinternet.co.uk/documents/regaonvta.html)

S

Stereo_Mono

Gjest
    magnesmurf skrev:
    Et godt poeng.

Men problemet er jo at en av treskruene ikke ville la seg stramme helt. Burde vært en bedre løsning med tanke på det egentlig. Når man har skrudd ut treskruene i plinten mer enn en gang, så er jo hullene ødelagte.

Får se om jeg finner en litt lenger treskrue som kan erstatte den som ikke helt tok tak.
    2-3mm lengre skruer gjør nok susen :) Fortsatt godt fornøyd med P7en?

Huldra57

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Heisann!

Vurderer selv en platespiller i dette prisleiet.

P 3-24 er vel en oppgradert budsjettspiller, som er noe overpriset nå her til lands ?

Uten å ha lest hele tråden her : Er det noen som har prøvd Project Perpex 6 ?

Har fått gode omtaler i engelsk presse og var vel årets spiller i HiFi-Choice i sin priskategori?

Veil pris er jo litt over 10k, men det finnes jo tilbud rundt omkring ?

Mvh Vinylentusiast igjennom drøyt -50 ; edit 40år. (men begynte vel å fikle m radiokabinett m Garrard plateskifter i 3 års alder, så 50 var ikke så galt heller :) )

magnesmurf

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.10.2008
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    digiman skrev:
    2-3mm lengre skruer gjør nok susen :) Fortsatt godt fornøyd med P7en?
    Veldig fornøyd ;D

Men må som sagt oppgradere litt i annlegget så jeg får full utnyttelse av godlyden ;)
    Skal handle lack bord på ikea nå :) SÅ får jeg se om det hjelper på lyden.

S

Stereo_Mono

Gjest
    Huldra57 skrev:
    Heisann!

P 3-24 er vel en oppgradert budsjettspiller, som er noe overpriset nå her til lands ?

Har fått gode omtaler i engelsk presse og var vel årets spiller i HiFi-Choice i sin priskategori?

Mvh Vinylentusiast igjennom drøyt 50 år.
    Største problemet til Pro-Ject er deres middelmådige armer imo. Armen på min tidigere RPM 9.1x var en slarkete opplevelse i forhold til Rega sine.
    P3-24 er jo nærmest å regne som en budsjett killer, som har fått stående applaus i alt som er av fagpressen. Liker du Rega klangen er det en «no brainer» til 6K. Men siden du sikter til rundt 10k er også en P5 knakende god med sin fantastisk RB700 arm.
    Ta en titt inne på RoDa sin vinylblogg, så får du litt erfaringer rundt P5.

Huldra57

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Takk for tips!

Dårlige armer på Project ... Hmmmm.

hadde en P3 på lån ifjor, men det var eldre modell.

Ellers er det jo carbon arm i Perpex6, eff masse 9 gram, (RB 300 11,5 ? ), så tenkte mine Nos, Usa Shure V15III
    kunne gå i den.

Ringte Hifi-guiden i fjor. Arild , (som jo er kjent for å snakke fra levra heller enn å gjøre et salg....)
    Mente en ny rigg, m MC PU, til 25 k, ikke ville spille bedre enn Dual 701 m Shure......

Men har lyst på noe som ser litt moderne ut (spilleglede :) ) i stua hvor jeg har Chapter Precise og Focal Diva .

Noen gode forslag til brukte spillere til 6-10 k ?

Mvh

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Huldra57 skrev:
    Heisann!

Mvh Vinylentusiast igjennom drøyt 50 år.
    Ligger en fin kombo med Rega P5 på brukten nå.....

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.257
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Den Rega kombon er min anbefaling også, min tidl P3.24+ Psu spillte veldigt bra sammen med Chapter og Focal her :)

S

Stereo_Mono

Gjest
    emotikon skrev:
    Tviler på at du får mer vellyd og driftsikkerhet ut fra platene dine til 10-11k selv om det er «nesten» nytt. Er jo lov å diskutere litt pris også ;)

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    digiman skrev:
    emotikon skrev:
    Tviler på at du får mer vellyd og driftsikkerhet ut fra platene dine til 10-11k selv om det er «nesten» nytt. Er jo lov å diskutere litt pris også ;)
    Vil anbefale å prøve litt på det ja :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn