Hjelp til ny platespiller, pris ca 10k.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Kan være enig når det gjelder de heilt rimeligste ProJect-spillerne, men de litt meir påkosta spillerne, gir god lyd for pengene. Rega faller ikke i smak hos meg. Jeg har prøvd både P3, P5 og P7 før valget falt på Vpi Scout. Men det var liiike før jeg slo til på en ny Clearaudio Black Pearl.

Clearudio er et klart alternativ til Rega. Hvis man liker en smule mer "analytisk" lydbilde enn hva Vpi Scout kan presentere, vil jeg anbefale en pent brukt Clearaudio foran både Rega og ProJect. Så har man jo MusicHall også.

mvh. VilhelmW

Vidar P

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Antall liker
    276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    emotikon skrev:
    digiman skrev:
    emotikon skrev:
    Ligger en fin kombo med Rega P5 på brukten nå.....
    Tviler på at du får mer vellyd og driftsikkerhet ut fra platene dine til 10-11k selv om det er «nesten» nytt. Er jo lov å diskutere litt pris også ;)
    Vil anbefale å prøve litt på det ja :)
    Ditto. Får vel neppe noe mer for de pengene. AT33EV er også en suveren pu.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    digiman skrev:
    Huldra57 skrev:
    Heisann!

Vurderer selv en platespiller i dette prisleiet.

P 3-24 er vel en oppgradert budsjettspiller, som er noe overpriset nå her til lands ?

Uten å ha lest hele tråden her : Er det noen som har prøvd Project Perpex 6 ?

Har fått gode omtaler i engelsk presse og var vel årets spiller i HiFi-Choice i sin priskategori?

Veil pris er jo litt over 10k, men det finnes jo tilbud rundt omkring ?

Mvh Vinylentusiast igjennom drøyt 50 år.
    P3-24 er jo nærmest å regne som en budsjett killer, som har fått stående applaus i alt som er av fagpressen. Liker du Rega klangen er det en «no brainer» til 6K.
    Nå har jo Pro-Ject RPM5 og Rega P3-24 fått omtrent like god omtale i tester og siden de koster omtrent det samme er det etter min mening feil å kalle Rega for budsjett killer.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Det ligger en fin Vyger timor på "Brukten"...bare et hint! Den kan oppgraderes med anna arm enn Rega-armen etterhvert.

mvh. VilhelmW

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.319
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    Sammenlignet litt Rega priser Nor/Swe P5 9900nok/8900sek. P7 19000nok/ 14990sek

zimon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Antall liker
    85
    cash 63 skrev:
    Sammenlignet litt Rega priser Nor/Swe P5 9900nok/8900sek. P7 19000nok/ 14990sek
    Tar vi med Danske priser , og regner om til norske (i parantes) får vi med dagens kurser:

No P5: 9900 nkr
    Sv P5: 8900 skr (7784 nkr)
    Dk P5: 7695 dkr (8094 nkr)

No P7: 19000 nkr
    Sv P7: 14990 skr (13110 nkr)
    Dk P7: 13995 dkr (14721 nkr)

magnesmurf

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.10.2008
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Skulle tydeligvis tatt en tur over grensen og kjøpt p7 der :p

Fikk satt opp nytt underlag igår. To lack hyller som ble skrudd sammen, og satt sorbotanføtter under.
    Valgte lack hyller istden for bord fordi målene passet bedre med platespilleren.
    Kjøpte to slike: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50103618
    Og skrudde de sammen med to treskruer. (er feste i bakkant til å henge de på veggen)
    Platen ble da 52cm x 30 cm.

Kan ikke si at det ble noen stor forskjell i lyden. Så sativet den sto på fra før av må ha gjort en ganske god jobb.
    Bassen ble ørlite grann strammere, og lyden litt klarere i de partiene det er mye trykk i lyden.

Bestilte meg også abba vinyl boksen fra cdon ;D

zimon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Antall liker
    85
    Huldra57 skrev:
    Men har lyst på noe som ser litt moderne ut (spilleglede :) ) i stua hvor jeg har Chapter Precise og Focal Diva .
    Moderne utseende? Spørs hva du mener. Og 10k, med eller uten arm og pu? Uten, se på på Avid Diva II kanskje? Oslo Hificenter som fører disse i Norge nå iflg. http://www.avidhifi.co.uk/avid_norway.htm. Ser de tar 11k for en uten arm. Denne spilleren fikk rosende omtale av Trond Torgensskar i Fidelity nr 37 (bladet kan lastes ned fra http://audiofidelity.no/nedlastbare_utgivelser.htm ) Oslo Hificenter fører også Michell, bl.a Gyro SE, til 14k uten arm iflg.weben deres, men i en annonse i Fidelity nr 49 (siste) sa de 12k. Til sammenligning koster Gyro SE 8500 danske (ca 8941 nkr) hos http://www.artsound.dk. Michell Gyro har vel mange flere år på baken enn Divaen, og mye god omtale å vise til, også her på sentralen (se feks Lagga sin "byggetråd" http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,31430.0.html).

Huldra57

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Jeg takker for mange kreative innspill og linker :)

Aviden ser veldig lekker ut, men er prismessig litt i overkant uten arm...

Kanske den dukker opp på brukten...

Enig at min formulering "litt mere moderne" er en smule upresis ja..

Gyroen hadde vel passa best til Chapter Precise ( den m avrundet topp m runde luftehull og vindu i ),
    UFOen kaller min 14 årige sønn den, mens Shanling, som jeg bruker som drivverk på Stello Dac, omtales som "Reaktorn" (Stålscassi m rør som stikker opp, gull bein og blålys i topploadingen)

Det hele ser jo unektelig noe "bliing" ut :) , som en kontrast til kjellerstua som er proppa med alskens retrofile og DIY saker.

Apropo Gyrodeck så kom jeg på den artikkelen i HiFi-World om han som lånte en Thorens TD 150 av naboen, mens Gyroen var på service. Enden på visa ble at han beholdt TD 150 , som han fant lydmessig overlegen, mens han solgte Gyroen.....
    De har jo og omtalt "Kugelarmen" i mkII utgaven som en langt bedre arm enn RB 300 og 250...

Kanskje jeg skulle satt en Kugelarm i Avid : Type Retro møter 2011 :)

Ellers har vi jo gode gamle Oracle da . Det var vel Alexandria som var statist i Clockwork Orange (?)

Synd Delphi har gått til himmels prismessig....

Men ellers har jeg jo ERA mk 6, både med SME og ikke minst ERAs egen "H-Bjelke" arm da (modell 444). Den kunne jo gli rett inn i miljøet på min sorte Skaarer TVbenk i glass med Pioneer plasma på veggen over...

Takker igjen!

HHH

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.11.2009
    Antall liker
    2
    Hva med Clearaudio Concept?
    Den har jo ikke høstet annet ann skamros noe sted så vidt jeg har fått med meg....
    Ja jeg har en selv og er veldig fornøyd, men les testene....

What Hifi skriver blandt annet:
    Turntable Product of the Year, Awards 2010. A thoroughly sorted, easy-to-own package with tremendous sound. What more do you want, jam on it?

If you feel the need for an outstanding turntable, don’t think twice.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn