Hjelp! Ulyd fra høyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    2.019
    Torget vurderinger
    8
    Ikke for å ødelegge noen illusjoner eller noe, men produsenten vil nok hardnakket hevde at de aldri har hatt samme problemer andre steder, selv om de hadde innboksen full av klager eller lageret fullt av produkter med samme problem.
    Dette gjelder ikke bare høyttaler-produsenter. ;)

    Jeg tror også det hullet har vært rundt en gang. (for hvem skulle med mening lage et små-ovalt hull i baffel for et rundt element?)
    Nå er det blitt en feature.

    Bra det ordner seg med nye elementer!
    Ut ifra bilder rundt på nett s ser det faktisk ut at driverne har litt bedre plass i høyderetningen 🙈
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.417
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Horten
    Man kan jo spekulere i hvor/når hullet ble ovalt, men er det ovalt selv på skrytebilder fra produsentens hjemmeside så tror ikke det trenger norsk tørr luft for å bli det.
    Tror uansett ikke det direkte påvirker hvordan de låter, det er jo det viktigste. (y)
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    2.019
    Torget vurderinger
    8
    Man kan jo spekulere i hvor/når hullet ble ovalt, men er det ovalt selv på skrytebilder fra produsentens hjemmeside så tror ikke det trenger norsk tørr luft for å bli det.
    Tror uansett ikke det direkte påvirker hvordan de låter, det er jo det viktigste. (y)
    Ja litt merkelig med tanke på den fantastiske byggekvaliteten ellers
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    2.019
    Torget vurderinger
    8
    Ja da ble litt frustrasjon til helt hjerneslipp her 😵💫🙈😡
    Satt i nye drivere og hørte svakere lyd i høyre (ny) driver i noen sekunder før forsterker går i protection mode. Venstre høyttaler er helt i orden!
    Koblet så høyre høyttaler over på Klipsch og forsterker fungerer!
    Hva kan gjøre at forsterker går i nødmodus ???
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.220
    Antall liker
    2.729
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hei Håkon har gått over alt som kan tenkes og i tillegg så er det intet delefilter etc heller i disse kassene! Får akkurat samme skrapelyd når jeg dytter forsiktig på driverne så vil tro konet ikke lenger er 100% i senter, dette gjelder begge drivere.
    Skulle det vise seg at jeg får samme lyd med nye drivere så 😵💫🙈

    Det ,,, kan være ulempen med å kjøpe brukt ,, selv har jeg vært uheldig flere ganger ved brukt
    Av og til finnes det uærlige selgere
    Den kan være spillt med så høy effekt at spolen har gått varme ,, men gjett hva ? det kan og sje ved å reime HT med for liten amp og klipping gjentatt

    Med nye elementer blir det garantert andre boller og glede i heimen : )
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    2.019
    Torget vurderinger
    8
    Det ,,, kan være ulempen med å kjøpe brukt ,, selv har jeg vært uheldig flere ganger ved brukt
    Av og til finnes det uærlige selgere
    Den kan være spillt med så høy effekt at spolen har gått varme ,, men gjett hva ? det kan og sje ved å reime HT med for liten amp og klipping gjentatt

    Med nye elementer blir det garantert andre boller og glede i heimen : )
    Ja ingen god start med (nye) drivere 🙈
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.220
    Antall liker
    2.729
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Ja da ble litt frustrasjon til helt hjerneslipp her 😵💫🙈😡
    Satt i nye drivere og hørte svakere lyd i høyre (ny) driver i noen sekunder før forsterker går i protection mode. Venstre høyttaler er helt i orden!
    Koblet så høyre høyttaler over på Klipsch og forsterker fungerer!
    Hva kan gjøre at forsterker går i nødmodus ???
    Mål over ht terminalen ohm ,,på den som kutter og så den andre for sammen likning
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    2.019
    Torget vurderinger
    8
    Litt flaut men samtidig deilig med kontra beskjed! Tenkte ikke på og se spesielt over driverne og når jeg igjen åpnet opp så var det kortslutning da ledning bak på terminal til driver hadde løsnet og vridd seg over på pluss 🙈
    Nå er alt i orden foreløpig 🤣 takk til dere som har bidratt i denne tråden🙏
    IMG_9450.jpeg
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    2.019
    Torget vurderinger
    8
    Disse spiller bare nydelig 🙏 Var nok mer enn bare ‘skurring’ da mellomtonen med de nye driverne er en helt annen verden! Med tanke på eierne disse har hvert innom på de siste årene så lurer jeg på hvor mange av de som har gått glipp av godlyden 🥺
    IMG_9635.jpeg
    IMG_9566.jpeg
    IMG_9505.jpeg
    IMG_9482.jpeg
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.445
    Antall liker
    12.574
    Sted
    Sørlandet
    Disse spiller bare nydelig 🙏 Var nok mer enn bare ‘skurring’ da mellomtonen med de nye driverne er en helt annen verden! Med tanke på eierne disse har hvert innom på de siste årene så lurer jeg på hvor mange av de som har gått glipp av godlyden 🥺
    Så bra at det ordnet seg. Ser at du har lagt dem ut for salg så dem innfrir kanskje ikke forventningene dine?
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    2.019
    Torget vurderinger
    8
    Så bra at det ordnet seg. Ser at du har lagt dem ut for salg så dem innfrir kanskje ikke forventningene dine?
    Joda bare sjekker markedet! Har fått noen greie bud på La Scala men det sitter langt inne og selge men akkurat nå så spiller jeg stort sett på Closer
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn