Hjemme hos Antonsen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Antonsen: HVOR har du henta den Tolonen- boksen???? VIL HA!!:cool:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    Takker! Skal prøve det, men har også kontaktet BD for sikkerhets skyld. Det er jul snart...
     
    Sist redigert:

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.790
    Antall liker
    5.314
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Var på konsert med Tusmørke på fredag, på blå. Meget bra liveband, anbefales for alle med sansen for prog, middelalder og humor.

    15267634_10157843574040154_2407338294835281943_n.jpg


    Tips: Svart records skal reutgi Nova - Atlantis i desember, heftig plate som endelig blir tilgjengelig for en ok pris. Blir sikkert fort utsolgt så er bare å forhåndsbestille.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.790
    Antall liker
    5.314
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Var forøvrig på besøk hos en kompis som bor i London i helgen, får dele noen bilder fra turen.

    Reiste alene, så da var det helt topp med en rolig start på gardermoen

    1.jpg


    Selvsagt var flyet 1,5 time forsinket og jeg var i utgangspunktet litt tidlig ute - så leste faktisk ut en bok den dagen....

    Ellers er vi ivrige på ølsmaking og untappd, så ble noen belgiske godbiter blant annet denne

    2.jpg


    Været og utsikten var i god Londontradisjon grått;

    3.jpg


    Litt synd, da man via "takterassen" på blokka hadde hatt muligheten til å se langt utover London (27ende etasje)

    utsikt.jpg


    utsik2.jpg


    Ikke dagligdags med Westvleteren i Norge, men han hadde fått tak i noen flasker i England. Var generelt enkelt å få tak i mye god belgisk øl der.

    wet.jpg


    Ellers så var vi på lørdagen på noe som kalles for Bersmondey Beer Mile, hvor det over en drøy mile er endel bryggerier. Vi var ikke innom alle, men brukte gode 8 timer fra leiligheten til utgangspunktet å gå tilbake. Fascinerende greier, mikrobryggeriene var i industriområder og boligområder. I "Storegarasjer" og sånne warehouse man ser på tv. Artig og uvant.

    brygg4.jpg


    brygg2.jpg


    brygg5.jpg


    brygg1.jpg



    brygg3.jpg


    Uvisst om det var pga all gåingen eller drikkevarene men denne pizzaen må være en av de beste pizzaene jeg har smakt. Utrolig sterk og mye smak. Perfekt sammen med en frisk pale ale.

    pizza.jpg


    Var innom en filmsjappe også, med meget godt utvalg - ble en liten bunke med hjem...

    film.jpg
     
    Sist redigert:

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.790
    Antall liker
    5.314
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Lite nytt i kinoen men er i stadig bruk. Spilles både film og musikk hyppig.

    Skal snart på konsert med Peter Hammill, kjent fra Van der Graaf Generator - det ser jeg virkelig frem til.


     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.790
    Antall liker
    5.314
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Får prøve å sparke igang litt liv i tråden igjen, lenge siden jeg har postet noe her nå.

    Peter Hammil konserten var veldig bra, en rolig og lun atmosfære - første gang jeg måtte hviske når jeg bestilte en øl (!). Ellers ble det lite shopping i London denne gangen, men endel ølsmaking og livsnytelse, satser på 1-2 turer til i år så blir flere muligheter til å tråle bruktsjappene. Kanskje jeg legger ut noen London bilder til helgen.

    Har fått handlet både litt film og musikk i det siste, så har mange timer fremfor meg med disse:

    IMG_1736.jpg


    IMG_1737.jpg


    Mye spennende her etter min smak :) Har også handlet Jazz at the Pawnshop, men den glemte jeg å sette frem for bildet.

    Har luktet både på ny pick-up og høyttalere ifjor høst/vinter - men endte isteden med å kjøpe meg en ny gitar :) Har alltid vært en gibson man, men de siste årene har både Stratocaster og telecaster vært fristende, da det dukket opp en utgående amerikansk standard stratocaster til en hyggelig pris, samtidig med morsdagstilbud (!) på gitarsjappa så ble det endel kroner å spare så da slo jeg til. Låter bra, og er veldig god å spille på.

    IMG_1740.jpg


    Men det har da skjedd noe i kinoen også, hadde ganilsen på besøk mandag med måleutstyr og tålmodighet :) Jeg har ment at det bor mer i høyttalerne enn det jeg har fått ut av de, og etter litt måling endte vi med å flytte subbene noe og ikke minst flytte lytteposisjon frem nesten en meter. Dette gjorde virkelig underverker, og sammen med litt finjustering av delefilter osv i prossessoren ble det en solid oppgradering. Integrasjonen mellom sub og helicon, samt samspill med rommet ble langt bedre nå enn tidligere noe som kan få meg til å revurdere valg av fremtidige erstatninger til helicon. Virkelig en verdifull kveld vi hadde. Anbefales

    Skal prøve å ta noen ordentlige bilder senere, men hvis man ser på bildet her så stod sofaen nesten helt inn til platespilleren tidligere.

    IMG_1741.jpg


    Hvis noen er interessert i demo og en kaffe er det bare å sende en PM.
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.651
    Antall liker
    2.348
    Torget vurderinger
    75
    Mye må du punge ut for ei skive med Høst nå? Regner med det er brukte greier, husker jeg solgte den skiva på qxl for noen år tilbake for 500 flis
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.790
    Antall liker
    5.314
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Museo Rosenbach er knall!
    Grattis med fet gitar, spiller du i noe band?
    Takk for det - spiller ikke i noe band nå men spilte endel år Koldbrann, nå er det kun for egen hygge :)
    Museo har jeg leita etter lenge, det må jo være en av de beste italienske prog platene?

    Mye må du punge ut for ei skive med Høst nå? Regner med det er brukte greier, husker jeg solgte den skiva på qxl for noen år tilbake for 500 flis
    Dette er en repress fra 2012, så jeg betalte 200 ny. Ser original LPen har godt for mellom 130 og 300 euro på discogs, så begynner å bli dyr...
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.439
    Antall liker
    2.875
    Torget vurderinger
    3
    Gøy å lese at du har fått enda bedre lyd hos deg. Det blir vel diy hele veien nå da kanskje :) :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.125
    Antall liker
    20.487
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Kunne godt tenkt meg en tur til deg Antonsen. Siden det er et stykke å reise ( offentlig transport) så må dette planlegges litt.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.790
    Antall liker
    5.314
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Gøy å lese at du har fått enda bedre lyd hos deg. Det blir vel diy hele veien nå da kanskje :) :)
    Hehe, det vet jeg ikke - selv om DIY er gøy, vet jeg ikke helt om jeg kunnskap eller tålmodighet til alt det tekniske med aktiv deling osv. Selve bygging er jo riktignok gøy :)
    Vi får se ;)

    Kunne godt tenkt meg en tur til deg Antonsen. Siden det er et stykke å reise ( offentlig transport) så må dette planlegges litt.
    Det er helt sikkert noe vi får til en dag! Er dårlig med offentlig transport her hvor jeg bor (ca 35 km til nærmeste togstasjon), men kan sikkert hente på stasjon eller lignende.
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Veldig bra at du likte resultatet av mitt besøk. Jeg syntes det ble riktig bra til slutt så her er det mange gode timer i vente vil jeg tro. :D

    Et meget flott rom har du bygget også! :D


    Geir Arne
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.466
    Torget vurderinger
    13
    Kunne godt tenkt meg en tur til deg Antonsen. Siden det er et stykke å reise ( offentlig transport) så må dette planlegges litt.
    Da blir jeg med så slipper du å oppta offentlig plass... :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.125
    Antall liker
    20.487
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja liker ikke å vere til bryderi for andre..
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.125
    Antall liker
    20.487
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.790
    Antall liker
    5.314
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Åpen for forslag jeg, men sånn generelt er onsdagskvelder en bra ukedag :) I helger passer det også ofte. Vet ikke når det passer best for dere? Litt usikker for hvordan planen i påsken blir.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.125
    Antall liker
    20.487
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Tror nok påsken blir for tett. Tipper authentic skal på ski i påsken. Onsdag passer aldri for meg. Men annenhver lørdag og hver søndag er det tid.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.250
    Antall liker
    2.466
    Torget vurderinger
    13
    Er med på den må sjekke med kalenderen, kommer tilbake om ikke lenge :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.790
    Antall liker
    5.314
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Debut plata til Univers Zero samt testpress at Jordsjø plata i kassa idag, blir spennende å høre lyden på denne plata - de har tidligere utgitt 4 demoer, etter hva jeg forstår er dette de tre første demoene med litt annen miks. Har ståltrua.

    IMG_2330.jpg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.790
    Antall liker
    5.314
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Kjedelig opplevelse idag, spilte litt musikk og skrudde på projektor for å se litt film, etter 15 min påslått kom det lett lite smell og den er død. Leser av følgende feilkode - noen som har vært borte i lignende?


    IMG_2428.jpg



    Men har også fått testet litt analoge utganger i oppo i forhold til hdmi og dac i prossessor - dette var interessant.... :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.352
    Torget vurderinger
    1
    ANtonsen: Når bytta du lampene sist?
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.790
    Antall liker
    5.314
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Har ikke byttet pære enda, men har ikke gått spesielt mange timene denne her. Husker ikke antallet lenger, men trodde absolutt at pære skulle holde noen år til. Tror det skal være en annen feilkode på defekt pære.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.730
    Antall liker
    26.470
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det skal være egen feilkode på pæren ja, men det skader vel ikke å sjekke om pæren er like hel?
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.790
    Antall liker
    5.314
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ja, kan åpne å sjekke. Har også sendt e-post til forhandler så får se. Burde være en garanti sak.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.790
    Antall liker
    5.314
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Har levert pj på HFK nå, så da får vi se hva som skjer. De skulle kontakte Sony før de sender den videre. Bra det skjedde i grillsesongen :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.790
    Antall liker
    5.314
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Lite aktivitet her, blir friluftsliv, sommer og jobb som har prioritet for tiden, fikk igjen projektor da - var en garanti sak så nå er det oppe å går igjen :)

    Litt platehandlig har det blitt tid til de siste ukene, nå gjenstår det bare å få tid til å lytte litt på de...

    IMG_4039.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn