Hjemme hos Antonsen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    7
    Da har jeg fått montert nytt rack som følge av at jeg trengte mer plass til flere LPer. Syns der ble ryddig og bra. Rotet effektforsterkeren i bunnen er nok neste som skal oppgraderes. Har kikket på PS Audio BHK som nok passer fint sammen med min forforsterker, men tror rett og slett at jeg må innse at den er over min prisklasse.

Alternativene jeg har også tenkt på er Parasound A21+, denne tror jeg gir mye for pengene.
    Hadde vært gøy å prøvd å rør også, PrimaLuna 400 får mye skryt men vet ikke helt om det er veien å gå for meg.

20210405_105922.jpg

20210405_105949.jpg

Rakk en liten joggetur I dag morges, var ett par minus og sol. Nå snør det horisontalt og arbeidsdagen kommer brått imorgen igjen. Passer fint med litt klassisk doom og tilsvarende svart kaffe. Debutplata fra 1984 er i mine ører deres beste og langt bedre enn de fleste nyere band.

20210405_110507.jpg

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Antall liker
    726
    Sted
    Kristiansand
    Fett å se slike deilige velfylte LP-hyller!! :love:

Av nyere Doom bet jeg meg merke i nyeste plata til Wheel, som var ganske bra. Har null forhold til dette bandet fra før, kjenner du til det?

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    7
    Hehe, nesten like gøy å se på platene som å høre på de :) finner mye bra i de fleste sjangere i hyllene her.

Wheel har aldri hørt om, skal sjekkes ut - takk for tips!

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Antall liker
    726
    Sted
    Kristiansand
    LP-plater er flott pynt, ja!

Har en svær bunke på vei fra Shabby Records igjen nå, det blir stas. Vant blant annet auksjonen på When-Death in the blue lake. Blir fett å endelig på på vinyl. De Mysteriis-boksen får jeg endelig også i hus nå. Fint å time ankomst av en masse nye plater med ankomst av nye høyttalere også! :D

Ekstra viktig å støtte opp om Shabby nå som han er tvunget til å holde butikken stengt pga. de strenge Covid-reglene.

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    7
    Høres bra ut, When kunne jeg tenke meg å kjøpe mer av selv, har debuten på CD, Drowning but learning - fantastisk tittel :) hvor foregår disse auksjonene?

Mayhem boksen må man ha, må innrømme at jeg ikke har fått hørt gjennom alt enda, men albumet i seg selv låter jo bra.

Har faktisk ikke handlet noe fra Shabby før men viktig å støtte. Handler primært på big dipper.

Hvilke høytalere har du handlet?

Fluefiskeren

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Antall liker
    726
    Sted
    Kristiansand
    Du bør absolutt melde deg inn i Shabby Records-gruppa på Facebook, der legges det ut utrolig mye godsaker. Og dette er jo en butikk som hele rock- og metal-Norge trykker til sitt bryst, så det kommer ofte inn rariteter og signerte ting etc. også.
    Vidar som driver sjappa, er en serviceperson uten like, og pakker plater skikkelig, og sender kjapt. Ikke minst får han tak i det utroligste. Litt som Neseblod, kjøper opp hele samlinger av og til, der det kan ligge masse samlerobjekter og sjeldne skiver.

Har Cornwall IV på vei i posten. Savner så veldig å gå på konserter, så da får man prøve å få konsertene hjem i stua! :)

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    7
    Lommeboka skriker nei, men har meldt meg inn i gruppa ;-)

Manchester hadde mye bra mot slutten av 70-tallet og tidlig 80-tall. Favoritter er nok Smiths og Joy Division, men var veldig mye annet bra. Nå snurrer denne flotte plata fra Magazine

20210405_135134.jpg

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    7
    Hjemmebrygg er gøy. Glass til høyre er mitt brygg, den til venstre er polversjonen av samme øl. Smaker skremmende likt, men min ble som vanlig noe svakere enn den skulle, noe som kanskje bare er en fordel? :) ølet som er i gjæringsbøtta nå er på 12 %...

20210408_201107.jpg

Ølet nytes sammen med nye plata til Tusmørke, som virker til å være tilbake på sporet etter noen mer middelmådige utgivelser. Savner dog tekstene med platen, de skriver som regel gode og vittige tekster.

20210408_203906.jpg

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    7
    Det anbefales 👍 kreativ og flott gjeng.

Ølet er en klone av Two Captians fra Nogne ø, en dipa.

Antonsen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Antall liker
    2.770
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    7
    Hehe, tror jeg har alle versjoner av LPene og singlene de har utgitt, bortsett fra barneplata :) lommeboka er glad for at det (foreløpig) bare er en versjon av den nye på LP.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn