Hjemme hos Antonsen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Da har jeg fått montert nytt rack som følge av at jeg trengte mer plass til flere LPer. Syns der ble ryddig og bra. Rotet effektforsterkeren i bunnen er nok neste som skal oppgraderes. Har kikket på PS Audio BHK som nok passer fint sammen med min forforsterker, men tror rett og slett at jeg må innse at den er over min prisklasse.

    Alternativene jeg har også tenkt på er Parasound A21+, denne tror jeg gir mye for pengene.
    Hadde vært gøy å prøvd å rør også, PrimaLuna 400 får mye skryt men vet ikke helt om det er veien å gå for meg.

    20210405_105922.jpg


    20210405_105949.jpg


    Rakk en liten joggetur I dag morges, var ett par minus og sol. Nå snør det horisontalt og arbeidsdagen kommer brått imorgen igjen. Passer fint med litt klassisk doom og tilsvarende svart kaffe. Debutplata fra 1984 er i mine ører deres beste og langt bedre enn de fleste nyere band.

    20210405_110507.jpg
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Fett å se slike deilige velfylte LP-hyller!! :love:

    Av nyere Doom bet jeg meg merke i nyeste plata til Wheel, som var ganske bra. Har null forhold til dette bandet fra før, kjenner du til det?

     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hehe, nesten like gøy å se på platene som å høre på de :) finner mye bra i de fleste sjangere i hyllene her.

    Wheel har aldri hørt om, skal sjekkes ut - takk for tips!
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    LP-plater er flott pynt, ja!

    Har en svær bunke på vei fra Shabby Records igjen nå, det blir stas. Vant blant annet auksjonen på When-Death in the blue lake. Blir fett å endelig på på vinyl. De Mysteriis-boksen får jeg endelig også i hus nå. Fint å time ankomst av en masse nye plater med ankomst av nye høyttalere også! :D

    Ekstra viktig å støtte opp om Shabby nå som han er tvunget til å holde butikken stengt pga. de strenge Covid-reglene.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Høres bra ut, When kunne jeg tenke meg å kjøpe mer av selv, har debuten på CD, Drowning but learning - fantastisk tittel :) hvor foregår disse auksjonene?

    Mayhem boksen må man ha, må innrømme at jeg ikke har fått hørt gjennom alt enda, men albumet i seg selv låter jo bra.

    Har faktisk ikke handlet noe fra Shabby før men viktig å støtte. Handler primært på big dipper.

    Hvilke høytalere har du handlet?
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.101
    Antall liker
    962
    Sted
    Kristiansand
    Du bør absolutt melde deg inn i Shabby Records-gruppa på Facebook, der legges det ut utrolig mye godsaker. Og dette er jo en butikk som hele rock- og metal-Norge trykker til sitt bryst, så det kommer ofte inn rariteter og signerte ting etc. også.
    Vidar som driver sjappa, er en serviceperson uten like, og pakker plater skikkelig, og sender kjapt. Ikke minst får han tak i det utroligste. Litt som Neseblod, kjøper opp hele samlinger av og til, der det kan ligge masse samlerobjekter og sjeldne skiver.

    Har Cornwall IV på vei i posten. Savner så veldig å gå på konserter, så da får man prøve å få konsertene hjem i stua! :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Lommeboka skriker nei, men har meldt meg inn i gruppa ;-)

    Manchester hadde mye bra mot slutten av 70-tallet og tidlig 80-tall. Favoritter er nok Smiths og Joy Division, men var veldig mye annet bra. Nå snurrer denne flotte plata fra Magazine

    20210405_135134.jpg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hjemmebrygg er gøy. Glass til høyre er mitt brygg, den til venstre er polversjonen av samme øl. Smaker skremmende likt, men min ble som vanlig noe svakere enn den skulle, noe som kanskje bare er en fordel? :) ølet som er i gjæringsbøtta nå er på 12 %...


    20210408_201107.jpg


    Ølet nytes sammen med nye plata til Tusmørke, som virker til å være tilbake på sporet etter noen mer middelmådige utgivelser. Savner dog tekstene med platen, de skriver som regel gode og vittige tekster.

    20210408_203906.jpg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hehe, tror jeg har alle versjoner av LPene og singlene de har utgitt, bortsett fra barneplata :) lommeboka er glad for at det (foreløpig) bare er en versjon av den nye på LP.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Jaja, da ble det en liten oppgradering her litt fortere enn planlagt - fikk ett godt tilbud på parasound A21+ så måtte bare slå til. Har kun tatt en kjapp funksjonstest men blir nok timer her i helgen. Den passet godt inni racket 😊

    Tung og fin

    20210415_201926.jpg


    20210415_201933.jpg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Gratulerer med flott forsterker! Skikkelig kraftplugg det der!
    Takk for det. Glad jeg har lytterom på bakkenivå 😊

    Hva brukte du før da? :) Fantastisk flott vinyl-samling da (y)

    Takk for det. Er platesamlinga som er den virkelige gleden i rommet her ja 👍 tidligere hadde jeg rotel klasse D, fungerte også veldig bra. Spent på forskjellen.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Spilt litt musikk idag ingen tvil om dette låter bra. Meget fornøyd sålangt.

    Kom noen plater i posten bestilt på discogs, så nå blir det litt vasking mens Roon står for musikk til arbe.


    20210417_122308.jpg


    20210417_122338.jpg



    Mulig coveret på DAF plata er litt tvilsomt, men Morrissey vil også være med på leken

    20210417_122417.jpg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    En artist jeg har veldig sansen for er Peter Hammill. Først alle de gode gamle Van der Graaf generator platene men også solo albumene.
    Jeg skulle se VdGG live ifjor men covid satte en stopper for det, spørs om den sjansen kommer tilbake. Så han heldigvis solo i London for noen år siden i en liten cafe. Flott opplevelse, og ett publikum som virkelig viste artisten respekt . Han vekslet mellom piano og gitar, samt sang og styrte hele showet selv.

    20210417_195132.jpg


    Når jeg blar i disse platene merker jeg at jeg både savner platemesser, men også at man kan kunne kjøpe strøkne pressinger av 70talls prog for 200 kroner.

    Av solo platene mangler jeg mye. Det som er spennende at alle er veldig forskjellige fra hverandre, alle er spennende og alle har mye bra musikk. Samtidig som det tar tre sekunder fra nåla treffer første rille til at man hører hvem som er låtskriver. Majoriteten av solo albumene har han vel spilt inn i egent studio.

    Petter feldberg hadde en flott gjennomgang av karrieren hans, som anbefales hvis man har 10-15 timer til overs. Finnes hos nrk.no

    20210417_195028.jpg
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Har ikke så mye erfaring med PH solo, har ett par skiver....men har lyttet til VDGG siden 80 tallet, de fleste albumene står her i cd formatet..misset også dessverre konserten deres i mai ifjor her i Gbg (Göteborg) og har vel heller ikke så store forhåpninger på den blir noe av :)

    Bra samling forøvrig!!

    mvh
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Takker :)

    Jeg husker ikke lenger men skulle de spille både i Gøteborg og Stockholm - mener det var to forskjellige konserter jeg vurderte, i tillegg til konserten i Oslo. Konserten i Oslo har jeg billett til. Har mistet oversikten, og antageligvis noen penger på billetter til "utsatte" konserter.

    Oppdaget VdGG først rundt ca år 2000 hvor jeg kjøpte de tre første platene på messer.
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Er ikke helt sikker på Sthlm, men den var först planlagt i Gbg i maj, så flyttet til sep/okt så igjen utsatt på ubestemt tid, da ba jeg om refusjon på billetten, får bare håpe jeg er hjemme og har tid om det skulle bli en mulighet igjen! :)

    mvh
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Kan si hva du vil om kabler, men uten blir det ikke lyd. Holder på å korte ned lengder etter ar det nye racket er kommet på plass, og denne skal stå mellom riaa og platespiller. Fulgte tilogmed med bruksanvisning så her skal det bli lyd.

    20210423_201849.jpg


    Første plate ut er Pop Group, som vel kan sies å være langt unna å være nettopp en pop gruppe.
    Nytes sammen med hjemmelaget sportsdrikk da dette skal være anbefalt i forbindelse med kommende sykkelturer.

    20210423_205537.jpg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.416
    Antall liker
    14.391
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Gratuler med nye kabler🤩 Ser ut som om du har noe godt i glasset til arbeidet også🍻
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Nå ser det faktisk ut som Van Der Graaf konserten fortsatt er på, det ble lagt ut flere billetter forleden dag og er nå offisielt utsolgt. Håper det blir noe av, må være siste mulighet dette.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Går egentlig i etterisolering og bytte av kledning her, siste ytterveggen i år. Helt grei temperatur å jobbe i

    20210515_093924.jpg


    Men skjer jo litt i kinoen også. Var ikke helt fornøyd med hvordan tilkoblingen i effektforsterkeren var, så kjøpte ett par spader. Virker solide og sitter godt i forsterken.

    20210515_184230.jpg


    Til og med en nyplatebørste har jeg kjøpt, sendt fra Japan :)

    20210515_191615.jpg


    Men viktigst av alt, er som vanlig litt på fyll av plater. Jazz platene er fra Blue Note Classic serien, blir spennende å høre.

    20210515_191417.jpg


    20210515_191433.jpg


    Men nå skal jeg kose meg med litt hjemmebrygg og den nye, flotte plata til Jordsjø - løp & kjøp.
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Litt jobbing på huset er alltid greit, har begitt meg ut på et soverom som skal stå ferdig før varmen slår innover Norges land selv. Noen overraskelser dukker jo alltid opp, klør seg litt i hode og sverter over at husbyggern har gjort det han gjorde en gang tidlig på 70-tallet. Litt utpå åpnes pilsen før det blir litt mer banning og sverting, men man blir da ferdig med dagens gjøremål, deretter blir det musikk i stua og kanskje en film i kjellerstua før man kryper i køya. Misunner deg den platesamlinga der altså, skal gjøre mitt beste for å fylle på eget lager slik at det kan stå i stil med resten av utstyret mitt. :p god helg ;)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hehe, dukker alltid opp noe uventet når man åpner vegger, eller restaurerer noe gammelt. Desto bedre er det å klappe seg på skulderen og sette seg når når man er i mål.

    Har samlet i mange år, men ingenting på at samlemanien gir seg med det første. Altfor mye spennende der ute.

    God helg :)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Selv om solbrenthet, Grillmat og snekring har vært refrenget de siste fire årene er det viktig å snike seg inn i hula når anledningen byr seg. Får spille litt Onkel Neil, sammen med Crazy Horse og The Bullets. Fin plate syns jeg.

    Nytes sammen med flotte Abt 12, belgisk øl er og blir det beste. Jeg prøvde å brygge denne selv, ga den en smak idag etter at den har stått i 3 måneder. Her har det nok skjedd noe feil, så vurderer å sende den i vasken. Nedtur og første gang i min bryggerkariere. Får gi den noen måneder til, var originalt tenkt som juleøl. Men ble altfor lys, og helt uten skum. Tror jeg har brukt feil type sukker, han i butikken vinglet veldig på dette og føler nok at han landet på feil produkt.

    Men originalen er god da ;-)

    God helg

    20210604_211246.jpg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.416
    Antall liker
    14.391
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Jeg er vokst opp rett over åsen, dvs Sundbyfoss så litt lokalkunnskap har jeg! Er endel fine veier i Kongsberg retningen? Lågendalen synes jeg er litt kjedelig:p Fortjener noe godt i glasset nå, skål🍻
     
    Sist redigert:

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Sundbyfoss er ikke langt unna nei, jeg bor nesten i Hvittingfoss så er bare opp bakken det da :)

    Har egentlig ikke syklet så mye oppover mot kongsberg. Sykla idag opp til sending auto på den ene siden av Lågen og ned til Hvittingfoss igjen på den andre siden, da får jeg en runde - blir kjedelig å sykle samme vei frem og tilbake. Ellers har jeg vel bare syklet opp til kongsberg, så rundt eikern og til Hvittingfoss.

    Har syklet mest i sandsvær eller nedover lågendalen. Avogtil ned til Svartad så opp til surlikroken/Omholt og ned til passebekk igjen.

    Mange muligheter, men når starten blir lik hver gang blir det allikevel litt begrensinger ;-)
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Begynner å ligne noe på huset nå, det er morro


    20210612_171742.jpg


    Men får snurre litt plater nå, denne har jeg gledet meg til lenge. Frisk plate fra London. Shabaka Hutchings har mange jern i ilden. Flott plate.

    20210612_195504.jpg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ble ett avbrekk i helgen som var med oslotur hele helgen. Mye gode mat, sol og øl både på hippe steder i Bjørvika og obskure rockekneiper. Ble lite bilder, men jeg trives i Oslo.
    20210625_150036.jpg


    20210626_124726.jpg


    20210626_205921.jpg


    Kom heller ikke tomhendt hjem, heldigvis. Ble en kjapp tur på dipper og rock n rolls. Syns rock n rolls har kommet seg igjen, og blir nok en tur snart igjen med litt bedre tid.

    20210701_204705.jpg


    Må innrømme at jeg er litt skeptisk til Spandau Ballet - aldri hørt de, men mye om de. Var i rette humøret og tok en sjans og lot den bli med meg hjem.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.681
    Antall liker
    5.115
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Hehe, har kjøpt mye jeg ikke ville rørt med ildtang i ungdommen som idag låter bra. Vi får se når humøret er tilstedet og jeg tørr legge plata på tallerken 😅
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn