Det har vært mindre musikk denne uken. Lucas-bassen har ligget på dyresykehus grunnet betennelse i bukspyttkjertelen og mistanke om salmonella. Ingen vet helt sikkert, men han har i hvert fall ligget på isolat siden mandag. Som foreldre må vi på sykevisitt. Formen er nå bedre, for han var i går kveld tydelig sur over å måtte sitte innestengt og alene. La seg innerst i buret så det ble ekstra vanskelig for oss å komme til å kose. Ikke så vi ut som vanlig heller, med smittevernsutstyr fra topp til tå.
Kommer hjem i dag om alt er bra, men det er mulig vi må holde de to kattene adskilt til prøvesvarene vedrørende salmonella kommer. Lurer litt på hvordan det skal gjøres. Og om noen lurer på om jeg har fått min dose med smittevern nå så ja!
Noe annet? Kabel for å teste MFA med Manley ubalansert har ankommet. Kunne gjerne vært litt lengre, men det får duge i en testsituasjon. Uansett greit å ha liggende.
Videre har jeg kjøpt en platespiller til som jeg kan ha i spisestueanlegget. Der har jeg jo funnet ut at det er litt lite tilgjengelig plass og dessuten mest anvendelig å spille digitalt, så da kjøpte jeg en platespiller med arm selv om jeg allerede har en spiller som mangler arm. Har også en ekstra riaa liggende som neppe forsvarer spilleren som nå er kjøpt, så ny riaa trenger jeg nok også. Og pickup. Det gir verken mening eller rimer uansett hvordan man snur og vender på argumentasjon og begrunnelse. Og skulle det vise seg at Manley 300B spiller bedre enn Air Tight i dette anlegget så har jeg definitivt et plassproblem. Ja, ja … Av og til gjør jeg mindre smarte ting med vilje, bare for bedre forståelse av hvordan alle andre har det.
Sandy (som fortsatt er frisk) vil helst gjemme seg bak forsterkerne, for der bak får hun ikke lov til å ligge
På vei til dyresykehuset i går så jeg forresten en annen katt, hvilket resulterte i full runde i etterfølgende rundkjøring og en prat med påfølgende titting under panseret. Webere i denne. Og servo. Litt moddet altså. Ble helt satt ut av hvor fine de er disse e-typene.
Mye avsporing i dag. Selv om det har vært spilt lite, så har det vært spilt noe. Og utelukkende på Ikeda via Wavac. Det er noe med kontrollen og roen til Ikeda på Ortofon RS-309D med Raven Black Night som er besnærende. Det låter utrolig fast og kontrollert. Kanskje derfor at denne kombinasjonen gjør det enklere å detektere at platene er skjeve og gir vandrende lydbilde? La i hvert fall merke til at dette ble mer fremtredende. Løser seg nok med ytterring, men det blir på mange måter en avveiing av hvor mye styr man skal ha for å sette på en LP. Vi får se. Flere spillere skulle hatt vakum.
Ikeda skal selvsagt testes videre med Luxman EQ-500 med interne og eksterne trafoer, og tyngre headshell. Bare på lån denne pickupen, men jeg må nok ha en selv. Og så merker jeg meg at det er mye prat om Audio Technica om dagen, så kanskje en pickup derifra kunne finne veien på sikt?