Carefully unorganized, til ære for Atlerovik. Legg merke til vinkelsammensetningen mellom USM, krakk og spiller. Ingenting er på linje. Og når dere har kommet over det, legg merke til at Kuzma mangler arm i normalposisjon. Det gjør vondt, ikke sant?
Vis vedlegget 798439
Vis vedlegget 798440
For de som ikke følger med, spilleren skal ikke stå i dette anlegget, den er plassert her, midlertidig på en utekrakk, bare for å sjekke at alt fungerer, og det gjør det. Kjøpte et komplett anlegg i fjor, virkelig komplett, to pickuper, platebørste, kabler i alle fasonger og alt annet man trenger og ikke trenger for å få lyd. Dette var et anlegg med kostbare kabler og rimelige pickuper. En eldre Audio Technica var tydeligvis pickup nr to. Pickup nr én gikk videre i en byttehandel. Lang historie kort, pickup nr to fra dette anlegget har ligget i en skuff uten at jeg har ofret den en tanke - Audio Technica AT-F5/OCC. Hadde lillebror takket ja til platespiller så hadde han fått denne på Regaen som står her og støver. Men han ville ikke ha, så da så.
Sikkert inntørket, kanskje slitt? Neppe noe å samle på var forhåndsdommen.
Nå, det spiller i hvert fall. Har ikke justert VTA (skruen er tightet så til at jeg må tenke litt på det før jeg våger å prøve meg).
Testet Dire Straits` Love over Gold og det sporer godt så langt jeg har klart å avdekke. Denne pickupen kan altså ikke avskrives uten videre. Har selvsagt valgt det dårligste eksemplaret av LP-en, bare for testing.
Førsteinntrykket? Detaljert, mer fokus på detaljer og transienter enn klang. Nøytralt? Jeg vet ikke, i hvert fall mindre varmt enn Ikeda i Wavac. Finslig i spillestilen, tørr, rent oppover. Overraskende, nesten merkverdig fin gjengivelse av sibilanter. Stram og fin bass, uten den romslige varmen.
Kjører AT i Dynavector SUP-200 videre i Luxman EQ-500. Rett og slett fordi det stemmer impedansemessig, og er lettest og kjappest å koble til. Dette virker være bra. Ville nok dratt det mer mot det varme enn motsatt ved videre jobbing. Veldig detaljert og presis.
Denne, med litt jobbing, tenker jeg er (mer enn) god nok for spisestueanlegget. Har bare spilt ei plate, men kjenner plata godt. Skarptromma er nydelig gjengitt. Jeg er overrasket.
Videre:
Hvordan fungerer denne aktive skjermen på kablene fra Audioquest? Jeg trykker på en knapp og det lyser grønt så lenge jeg trykker, så stopper det igjen. Har litt støy foreløpig, og det må det selvsagt forskes nærmere på. Kan være kabel, kan være annet.