Hjemme hos Fosse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.636
    Antall liker
    1.509
    Sted
    Sunndalsøra
    Hva tror du er årsaken til at du fikk feil på denne eksosventilen? Da tenker jeg på tenningsjustering, forgasserjustering eller feil på ventilfjær/topp-pakkning. En motor er jo ei ''luftpumpe'' som må være tett :) Det er ofe en fordel å være ''musikalsk'' sies det. Lyden på avgassen er en fin referanse. Gammelkaren var musiker med et meget godt gehør. Han hadde gammel Opel fra 60 tallet som var inne for service i sin tid(på 70 tallet). Han klaget på at det var ''tyttring'' i avgassen til mekanikern. Nei du kan trygt reise på ferie i Sverige med denne bilen var kommentaren. Han reiste i god tru. Da han kom halveis på en motorvei i sør- sverige så ville ikke bilen mere og rikket seg ikke på flekken. Da viste det seg å være registerdrevet, som var et fiberhjul. Det var ikke mange tenner igjen:) Kommtaren fra den svenske mekaniker'n: Konstigt at de ikke kunne høre det!
    www.terrysjag.com er ei amerikansk side som kom opp. Virker som at de har en del erfaring med gamle Jaguar'er. Jeg handler for det meste på www.rockauto.com Ser ut til at de ikke har listet opp noe på Jaguar e-type.
     
    Sist redigert:

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.133
    Antall liker
    2.641
    Torget vurderinger
    16
    Hva tror du er årsaken til at du fikk feil på denne eksosventilen? Da tenker jeg på tenningsjustering, forgasserjustering eller feil på ventilfjær/topp-pakkning. En motor er jo ei ''luftpumpe'' som må være tett :) Det er ofe en fordel å være ''musikalsk'' sies det. Lyden på avgassen er en fin referanse. Gammelkaren var musiker med et meget godt gehør. Han hadde gammel Opel fra 60 tallet som var inne for service i sin tid(på 70 tallet). Han klaget på at det var ''tyttring'' i avgassen til mekanikern. Nei du kan trygt reise på ferie i Sverige med denne bilen var kommentaren. Han reiste i god tru. Da han kom halveis på en motorvei i sør- sverige så ville ikke bilen mere og rikket seg ikke på flekken. Da viste det seg å være registerdrevet, som var et fiberhjul. Det var ikke mange tenner igjen:) Kommtaren fra den svenske mekaniker'n: Konstigt at de ikke kunne høre det!
    www.terrysjag.com er ei amerikansk side som kom opp. Virker som at de har en del erfaring med gamle Jaguar'er. Jeg handler for det meste på www.rockauto.com Ser ikke ut til at de ikke har listet opp noe på Jaguar e-type.
    Kanskje få inn han her for en finjustering av forgassere?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Hvorfor det var feil på ventilen vet jeg ikke. Men den var kraftig bøyd. Verkstedet har gjort slett arbeid, og mye feil, men jeg skal være forsiktig med å synse rundt hva jeg tror de kan ha gjort. Men at noen har bearbeidet enden på ventilen med ett eller annet verktøy virker sannsynlig. Selv ville jeg aldri tenkt på å gjøre dette med vinkelsliper. Men jeg skal som sagt ikke spekulere i hva andre kan ha gjort.

    Iain Tyrell har en flott kanal. Den videoen har jeg kost meg med 😊.

    Bedriver pickuprens i kveld. Stifterens fra Clearaudio og motorisert, stiv børste fra Audio Technica. Dette renser.

    4CDA8F76-0999-4E87-B8DA-4C11D67BA45B.jpeg
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.459
    Antall liker
    12.635
    Sted
    Sørlandet
    Din flotte veteran kommer til å gå som en kule etter denne vinterservicen nå som den vil fyre på alle sylindre. Og gleden over å kjøre den etter en slik innsats blir, om mulig, enda større.

    Snart er våren her og asfalten igjen fri for salt. Vi har verdens flotteste natur og veier så vakre at dem må oppleves.

    Mvh
    -BB-
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.499
    Antall liker
    17.290
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Bedriver pickuprens i kveld. Stifterens fra Clearaudio og motorisert, stiv børste fra Audio Technica. Dette renser.
    Den motoriserte, stive børsten fra AT er helt "genial" - og er rett og slett en ultralydbasert stiftrenser :) .
    Den første stiften jeg testet på (og tok før/etter bilder med mikroskop) var en gammel ordentlig gjengrodd sak jeg hadde liggende. Etter en liten runde i AT´n var resultatet mildt sagt forbløffende. Nålen var igjen speilblank.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.751
    Antall liker
    103.792
    Torget vurderinger
    23
    Er den AT børsten fortsatt i salg? Skulle gjerne hatt - hadde en slik for flere tiår siden.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.094
    Antall liker
    2.572
    Er ikke HummingGuru sin samme ultralydprinsipp?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.968
    Antall liker
    13.358
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    den er basert på våtrens
    fikk nettopp en inn i går som jeg ikke kan bruke.....feilkjøp
    1676988820919.png
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.979
    Antall liker
    22.115
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en lik LMC sin, men jeg tror ikke den har Goldring-logo.
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.429
    Antall liker
    2.858
    Torget vurderinger
    3
    den er basert på våtrens
    fikk nettopp en inn i går som jeg ikke kan bruke.....feilkjøp
    Vis vedlegget 895083
    Synd du ikke kan bruke den. Renset en gammel shure pickup som så ut som den hadde vært i krigen. Ble veldig ren og pen etterpå. Så Duo-S gjør en god jobb
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.674
    Antall liker
    3.149
    Vet ikke hva Clearaudios «Elixir of Sound» inneholder, @Fosse, men generelt bør man være forsiktig med rensevæsker. Stiften kan i verste fall løsne. Representater for Benz Micro som jeg snakket med på München-messa frarådet all bruk av væske.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.968
    Antall liker
    13.358
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Synd du ikke kan bruke den. Renset en gammel shure pickup som så ut som den hadde vært i krigen. Ble veldig ren og pen etterpå. Så Duo-S gjør en god jobb
    allerede solgt.....fikk forbud mot ultralyd eller våtrens på DaVa idet motoren sitter foran nær stiften og Darius sier at væske gjør at dritten "cementeres"
     
    Sist redigert:

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.429
    Antall liker
    2.858
    Torget vurderinger
    3
    allerede solgt.....fikk forbud mot ultralyd eller våtrens på DaVa idet motoren sitter foran nær stiften og Darius sier at væske gjør at dritten "cementeres"
    Ja det er noe å tenke på det. Ikke bra hvis møkka blir som betong. Burde sikkert inspisert vaske resultatet under mikroskop. Jeg har bare brukt lupe med lys på når jeg testet på noen gamle pickuper ,som jeg ikke mister nattesøvnen over om de skulle ta kvelden. Uansett bra du fikk solgt kjedelig å brenne inne med bomkjøp.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.499
    Antall liker
    17.290
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Du havnet hos Foss sport(y)
    Det gjorde vi også ;) .
    Jeg har jo tidligere nevnt at jeg har vært meget fornøyd med de i forb. med mine 2 sykkelkjøp og tidligere skikjøp der. Eksemplarisk service.
    I helgen bestemte samboer’n og jeg oss for å kjøpe felleski, og da var det naturlig å ta en tur til Stømmen i ettermiddag.
    Og maken til service. Det ble over 1 1/2 times besøk det før de var helt fornøyd med utvelgelse av ski. Og det var ikke få par som ble spent opp og målt frem og tilbake for å finne optimale ski til begge:).
    Vi valgte å kjøpe nye støvler samtidig, og da ble det meget hyggelig pakkepris for alt sammen.
    Så igjen - jeg kan trygt anbefale de på det varmeste.

    7C3CEAE0-96E2-472C-90A9-EE5D2EEE3C9F.jpeg

    Det var dagens lille reklame - og det fortjener de:)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    På verkstedet i Fredrikstad mente de at det var brudd på tennledningssettet - og skal ha byttet det. Vel, de har de i så fall klart å bryte to av kablene. Så vet vi hvorfor sylinder tre ikke har vært med. Det verste ville vært om vi ikke fant feil, for feil er der, derom hersker det ingen tvil. Planlegger å bestille nye ventiler, foringer og tettinger. Deretter tur til Østlandske motorverksted for å montere moroa. Et lite stykke frem, men det går rette veien.

    Fikk ikke med meg OVK-treffet i går, andre planer. Hovedretten var ikke feil (det var ikke resten heller). Innehaveren er forresten interessert i musikk og godt avspillingsutstyr. https://erikvalebrokk.no/min-platesamling-esben-holmboe-bang/

    EA006B90-DEE5-454E-878F-80B3732987CC.jpeg

    Før tilberedning.

    3840A094-4B81-4999-A2D3-EC96880EDEB7.jpeg


    Etter.

    Har hatt ferie i dag! Slått meg løs hos Movement og Hellan Montasje (de leverte på døra to timer etter at jeg var innom og handlet. Snakk om service). Første ladning kom i dag, resten kommer til uken. Det å kunne legge deler systematisk og samlet er smart har jeg erfart.

    9FCB819C-71D9-45E1-8F33-3B6EF14F1814.jpeg


    Vel hjemme tenkte jeg å teste DIY-kablene mine, Cardas hodetelefonkabel, mellom EMT-stepup og Allnic. Der ble det støy. Neutral Reference inn igjen. Skal gi det et forsøk mellom annen trafo og Luxman.

    46D76B98-3E98-48A7-BF42-79CD7D248EF6.jpeg


    Roteskuffen over.

    Cobham spiller igjen.

    211471CC-96B6-44F2-999D-F57B2A9DEBC8.jpeg
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Fruen følger med, fra gårsdagens kabelbytte. Dersom noen lurer på håndklærne, de gjør det mulig å justere høyttalerne alene uten å herpe gulvet.

    33458160-E40E-4CBA-A2DB-117D64744AEF.jpeg


    Har nå åpnet en Paulianer. Havaristen i Ytre Enebakk har mengder av kvalitetsøl til en billig penge. var der for første gang i går og ble litt satt ut. Herved anbefalt!

    Paulianeren får selskap:

    063BF5FA-19A3-438E-8E87-23A1123598EB.jpeg
    A5AC03ED-B032-486B-8FA6-62EAB60D1DDD.jpeg


    Det er mye prat om Audio Technica om dagen. En gammel traver dette. Jeg er ikke helt fremmed for å teste noe nyere derifra. Ganske lysten faktisk.

    Men før det ble øl og musikk i dag:

    809044BB-868D-4277-87F2-075F7AE7E7BC.jpeg
    737D2AD5-FD9A-44EB-812C-6E7F1D2489F7.jpeg
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    4.178
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Fruen følger med, fra gårsdagens kabelbytte. Dersom noen lurer på håndklærne, de gjør det mulig å justere høyttalerne alene uten å herpe gulvet.

    Vis vedlegget 896352

    Har nå åpnet en Paulianer. Havaristen i Ytre Enebakk har mengder av kvalitetsøl til en billig penge. var der for første gang i går og ble litt satt ut. Herved anbefalt!

    Paulianeren får selskap:

    Vis vedlegget 896356 Vis vedlegget 896357

    Det er mye prat om Audio Technica om dagen. En gammel traver dette. Jeg er ikke helt fremmed for å teste noe nyere derifra. Ganske lysten faktisk.

    Men før det ble øl og musikk i dag:

    Vis vedlegget 896359 Vis vedlegget 896360
    Fina bilder speciellt den på högtalaren.👍
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Egentlig ikke. Jeg har en del dyre pickuper. Eller, det kommer sikkert an på hva folk kaller dyre, men i min verden er pickuper til over 50k dyre. Jeg er egentlig ikke mest nysgjerrig på hva Audio Technica kan få til for 50k, jeg er mer nysgjerrig på hva pickupene deres som ligger rundt 10-15k presterer.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.979
    Antall liker
    22.115
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Spørsmålet da blir om du skal kjøpe en Art9XA eller XI, eller om du skal prøve å finne en NOS forrige generasjons Art9. Eller en Art20 som ligger på omtrent 30k.
    OC7 er jo søt da, passer fint til en mann i semi-fosterstilling på gulvet.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Jeg tipper ART9XI er mest aktuell, uten at jeg har satt meg særlig godt inn i forskjellene på de ulike modellene. Det haster ikke dette, mer et prosjekt for fremtiden. Det har vært en stund med mer utstyr inn enn jeg klarer å fordøye. Jeg er utålmodig på mye, men akkurat på testing og det å bli vant til hi-fi så er jeg litt treg. Jeg tror ikke på stor gjennomtrekk, derfor hoper det seg opp til tider.
     

    RC30

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.06.2005
    Innlegg
    156
    Antall liker
    252
    Paulaner som i denne? https://www.paulaner.de/
    Bodde og jobbet nesten fire år i Frankfurtområdet (flyplassen) på begynnelsen av 1990-årene, og mine kollegaer hadde allerede en velsmurt geskjeft i form av videresalg av øl til lokale arbeidere inne på flyplassen når jeg begynte der :) 24 flasker Paulaner pils kostet den gang ca 10 DM (ca 40 kroner) hos Lufthansas ansattes utsalg, mens den dyreste pilsen de hadde (Bitburger) kostet 12,50 DM for 24 stk :) Gode tider :)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Det er lyd i garasje-Tannoyene. Jeg var forberedt på at dette, grunnet dårlig akustikk, ikke skulle være mulig å høre på uten å få vondt Ai ørene. Vi snakker ikke god lyd, det gjør vi ikke, til det er rommet alt for livlig, likefullt, det er lyd til arbeidet. Bedre enn forventet.

    Jeg har kost meg i dag med vaskemiddel, Bill Evans, Miles Davis og Billy Idiol.

    Rengjøring:

    0FB312EC-D50E-4FF5-903F-85D61B02D4CA.jpeg
    7C90C89F-0054-4CF5-A64A-F13A1D1F606C.jpeg


    Ferdig montert:

    7604E46B-AF33-47C0-B23A-7EF54EE21DDB.jpeg
    66DFBE66-B955-4423-82B0-E63920A364F2.jpeg


    Jekken funket ikke. Noe skal det være 😂

    Hjemme har det vært spilt mest på Accuphase + Audio Note + Dr.Feickert denne helgen. Litt moro i og med at jeg antok jeg primært kom til å streame i dette anlegget. Det er ikke tilfelle, vi har spilt masse LP-er etter at riaakortet ankom. (Jeg vet Avid er ikke montert, og blir det kanskje ikke med det første heller).
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.867
    Antall liker
    3.984
    Torget vurderinger
    1
    Gratis det blir jo tøft som bare det, er jo plass til en 2 søyler løftebok jo.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Fruen følger med, fra gårsdagens kabelbytte. Dersom noen lurer på håndklærne, de gjør det mulig å justere høyttalerne alene uten å herpe gulvet.

    Vis vedlegget 896352

    Har nå åpnet en Paulianer. Havaristen i Ytre Enebakk har mengder av kvalitetsøl til en billig penge. var der for første gang i går og ble litt satt ut. Herved anbefalt!

    Paulianeren får selskap:

    Vis vedlegget 896356 Vis vedlegget 896357

    Det er mye prat om Audio Technica om dagen. En gammel traver dette. Jeg er ikke helt fremmed for å teste noe nyere derifra. Ganske lysten faktisk.

    Men før det ble øl og musikk i dag:

    Vis vedlegget 896359 Vis vedlegget 896360
    Vaffel og kakao, ja. Det vekker minner. Spør min far. Det var vinter, og vi var på vei til Sørlandet fra Fredrikstad. Dette må ha vært på slutten av 80-tallet. Ombord på Bastøferja ble det vaffel og kakao på hele gjengen, inkludert min far som egentlig ikke spiser kaker og søtt. Da vi begynte å nærme oss Tønsberg, protesterte magen hans sterkt på det inntaket, og det brygget opp til innvendig eksplosjon. Selvfølgelig var det ikke en eneste bensinstasjon eller veikro i sikte. Tvert om var det nakne jorder så langt øyet kunne se – gamle E18 mellom Tønsberg og Sandefjord dette. Pappa pleide å være ganske frisk på gasspedalen, men det var vinterføre og tett, treg trafikk i begge retninger, så det var umulig å få gjort noe. Til alt hell fikk vi endelig øye på noen brakker tilhørende Statens Vegvesen, og da sto han omtrent og kjørte. Den koksgrå Audi 100 2.2E-en hadde vel aldri blitt parkert så kontant, verken før eller siden, pappa reiv opp døra og formelig stupte over en diger snøfonn og lot det stå til. «Nødrullen» i bilen kom godt med, kan en si, og det var en ganske lettet far som satte seg i bilen etterpå. Det er vel overflødig å nevne at vaffel og kakao ikke har stått på menyen hans i ettertid ...

    Tilbake til tema 😬
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Prioriteringarna klara ser jag. Öl och mängder av tørkepapir. :cool:
    Det var det du bet deg merke i skjønner jeg 🤣😉.

    Det mangler en del verktøy, jeg er klar over det. Samtidig må jeg vurdere om jeg skal gå for «litt», eller «all in». Skal jeg kjøpe verktøy litt etter litt, eller satse på å kjøpe et helt verksted fra noen som gir seg? Er dette noe jeg faktisk har lyst til å bruke tid, penger og energi på, eller er dette «kjekt å ha» mens jeg egentlig ikke eier peiling og aldri kommer til å bruke det så snart den første forelskelsen gir seg? Det virker kanskje som jeg har overflod av tid ut fra tråden, men noe driver man jo med for å holde det hele gående, det tar også tid.

    Dere tar poenget, hvor tror jeg at jeg er om et par år?

    Har derfor planlagt for det som er sikkert: Crosswind og Sluket kommer på besøk. Førstnevnte kommer til å rynke på nesen over falmet plast og flekkete puter, han er en jålebukk, det er åpenbart. Her kan det avtales tid for å få møkk under neglene Crosswind. Jeg håper Sluket vil glede seg over brus på glassflaske selv om det er Oskar Sylte 😊.

    A77C50E0-BA59-4993-8A07-9A153DF9FDD0.jpeg


    Uansett ambisjonsnivå så er arbeidsbord påkrevd: Her er tre solide, i tilfelle noen tror at dette er tenkt å bli en stue, det er det ikke:

    76946762-A02E-4003-9B91-65FEE1B904F5.jpeg


    Har ellers brukt dagen hos Jorwed, i solen i hagen, og nå foran anlegget:

    Gud hvilket opptak:

    6A82E7C0-8C9F-4EFF-9132-84C3AEC73D2D.jpeg


    Hva som ble med fra Jorweds skattekammer?

    8FD9B209-BB75-48CE-9E1C-FE0B9EA6AFD4.jpeg


    Fant faktisk hele tre Jetro Tull som manglet i samlingen.

    Nøtteknekkeren har vi fra før, men ikke i denne versjonen.

    Det er god diskusjon i design-tråden under off-topic. Her går vi for brukt storkjøkkenutstyr (Metos), ideelt for rengjøring av forgassere vil jeg tro.
     
    Sist redigert:

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.099
    Antall liker
    3.590
    Torget vurderinger
    8
    Når det kommer til verktøy og utstyr hadde jeg kjøpt det jeg trengte der og da. Bortsett fra det aller mest nødvendige som et pipesett, fastnøkler og noen skrutrekkere, er resten stort sett bare kjekt å ha.
    Har du lyst til å grave litt dypere i lommen hadde jeg vurdert en løftebukk.
    Mvh
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.751
    Antall liker
    103.792
    Torget vurderinger
    23
    @Fosse - Oskar Sylte er ok, har smakt litt forskjellig derfra! Ellers så er jo bokscola absolutt innafor, smaker alltid! (hint; du må selvsagt ha kjøleskap, subsidiært ismaskin også). Blir flott garasje og jugeplass dette! Husk et par løse dekk som folk kan sparke på også. Det er jo flest av de...
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Når det kommer til verktøy og utstyr hadde jeg kjøpt det jeg trengte der og da. Bortsett fra det aller mest nødvendige som et pipesett, fastnøkler og noen skrutrekkere, er resten stort sett bare kjekt å ha.
    Har du lyst til å grave litt dypere i lommen hadde jeg vurdert en løftebukk.
    Mvh
    Løftebukk må jeg ha. Jeg kan gå for en tosøyler, som trenger litt omtanke ifht fundamentering (eller montering på separat stålplate), eller jeg kan gå for en sakseløsning. Vurderer sistnevnte som innstegsmodell inntil jeg finner ut av hvordan jeg vil bruke de to hallene.

    Det er mulig jeg får muligheten til å kjøpe en del verkstedutstyr samlet. Gjør jeg det så må jeg ta et valg. Det blir som å kjøpe en komplett platesamling mot å kjøpe plate for plate. Jeg er i slutten av 40- årene - skal man ha noe gjort før man er “død» så må må det gjøres nå.

    @Fosse - Oskar Sylte er ok, har smakt litt forskjellig derfra! Ellers så er jo bokscola absolutt innafor, smaker alltid! (hint; du må selvsagt ha kjøleskap, subsidiært ismaskin også). Blir flott garasje og jugeplass dette! Husk et par løse dekk som folk kan sparke på også. Det er jo flest av de...
    Kjøleskap er sikret. Har to ekstra sett med Porsche-felger + dekk du kan sparke i. Vi kommer nok til enighet. Ser frem til jugingen din 😂
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.553
    Antall liker
    15.793
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Det var det du bet deg merke i skjønner jeg 🤣😉.

    Det mangler en del verktøy, jeg er klar over det. Samtidig må jeg vurdere om jeg skal gå for «litt», eller «all in». Skal jeg kjøpe verktøy litt etter litt, eller satse på å kjøpe et helt verksted fra noen som gir seg? Er dette noe jeg faktisk har lyst til å bruke tid, penger og energi på, eller er dette «kjekt å ha» mens jeg egentlig ikke eier peiling og aldri kommer til å bruke det så snart den første forelskelsen gir seg? Det virker kanskje som jeg har overflod av tid ut fra tråden, men noe driver man jo med for å holde det hele gående, det tar også tid.

    Dere tar poenget, hvor tror jeg at jeg er om et par år?

    Har derfor planlagt for det som er sikkert: Crosswind og Sluket kommer på besøk. Førstnevnte kommer til å rynke på nesen over falmet plast og flekkete puter, han er en jålebukk, det er åpenbart. Her kan det avtales tid for å få møkk under neglene Crosswind. Jeg håper Sluket vil glede seg over brus på glassflaske selv om det er Oskar Sylte 😊.

    Vis vedlegget 898652
    Verkstedet begynner å ta form @Fosse 👍 Hvite Eams stoler og superellipse bord er det ikke mange verksteder som har! Her ser jeg for mag at det blir utdelt hvite kjeledresser når en skal skru bil! Det er jo i Mr. Honda sin ånd at det skal jobbes i hvite kjeledresser på fabrikken og blir det møkk på de så er det noe galt et sted;) Ser ut til å være lagt til rette for at du kommer til trives her fremover🔧
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Starter dagen med fyr i ovnen og kaffe i koppen.

    698B185C-F7D1-44E1-A615-E380CBD656DE.jpeg


    Har hatt litt dilla på dette albumet i det siste:

    24DF71A3-01E1-45C5-915A-1BC150FC290F.jpeg


    Utbrett-cover med to LP-er. Det irriterende har vært at jeg har fått førsteskiva dobbet opp, og ikke noen skive med side 3 og 4.

    E6DB91DB-F291-48D8-8D71-53F90FB0428B.jpeg


    Det hjalp litt da jeg oppdaget at dette strengt tatt ikke er et dobbeltalbum. Ikke at det ble flere låter av den grunn, men bedre å ha dobbelt opp av det andre har enn å ha halvparten av hva du tror de besitter.

    Det er klart og friskt ute:

    3963F94A-7599-4419-84CB-F2117728F154.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn