Har du sett... Den såg eg ikke komme. Fint du pssser på den.Du kan aldri få nok benkeplass når man holder på med noe. God lagringsplass under benkene også. Høres kjipt ut men hvite benkeplater fra Ikea synes jeg er veldig brukervennlig i garasjen.
Da ser du alltid små deler og skruer, samt at du ser at det har blitt heeelt rent etter du har holdt på med olje og gris. Mine har holdt i over ti år med relativt hard bruk.
Skulle ønske jeg hadde så god plass som deg…
Vis vedlegget 887583
(@TAF der ligger stålbørsten din fra Halsnøy, 20 år siden du så den sist )
De der hentet du vel på Risløkka?Plukket opp et par Tannoy for kr 2700. Overraskende pene. Ikke testet, bare kjørt på plass. Så lenge de skal stå i dette rommet så er det neppe noe poeng med bedre.
Vis vedlegget 887761 Vis vedlegget 887762 Vis vedlegget 887763 Vis vedlegget 887764
Ja, eller vi gjorde. Så solgte han bilen sin og gav bort plassen, men så savnet han garasjen så mye at han fikk overtalt han som tok over plassen om å gi den tilbake. Så nå må han kjøpe bil igjen!Se det, verden er liten. Mekker dere bil i samme garasje?
Ikkje førr å kuppe tråden,men; E det en orginal Super Bee? 383 eller 440 som står der med alu-topper?Du kan aldri få nok benkeplass når man holder på med noe. God lagringsplass under benkene også. Høres kjipt ut men hvite benkeplater fra Ikea synes jeg er veldig brukervennlig i garasjen.
Da ser du alltid små deler og skruer, samt at du ser at det har blitt heeelt rent etter du har holdt på med olje og gris. Mine har holdt i over ti år med relativt hard bruk.
Skulle ønske jeg hadde så god plass som deg…
Vis vedlegget 887583
(@TAF der ligger stålbørsten din fra Halsnøy, 20 år siden du så den sist )
orginal 440-6Ikkje førr å kuppe tråden,men; E det en orginal Super Bee? 383 eller 440 som står der med alu-topper?
Nei, nå har Fosse skravla om platespillere, tape, Tannoy og vin i godt over 9000 innlegg. Vær så god! Du er hjertelig velkommen til å fortelle: Man lytter til erfarne fjellfolk!orginal 440-6
Men nå må Fosse få lov til å få tråden tilbake
Mvh
Har en rotekrok også men der drikkes det kaffe og øl i pausenedu kan få komme å rydde i garasjen min anytime
Her snakker du over hodet på meg. Beklager.^ Går ut fra at du byttet rullbadorene samtidig med kamlagrene?
Eg måtte google då eg vart veldig, veldig usikker på om dette var ein vits eller om det var fagkunnskap eg kunne plukka opp.Her snakker du over hodet på meg. Beklager.
He-he. Bare en spøk .Her snakker du over hodet på meg. Beklager.
Veldig bra Fosse! Her snakker vi.. Er resten av motoren tatt tidligere?Det er noen avsporinger fra hi-fi om dagen. Jeg tror vi må leve med det. Jeg har jobbet litt med platespillerjustering i det seneste, men stort sett bare spilt musikk. I dag Patricia Barber på CD før jeg dro for å jobbe med bil.
Jeg er fortsatt kunnskapsløs, men nå knapt fullstendig kunnskapsløs. I dag har jeg faktisk skrudd.
Av med kammene.
Vis vedlegget 888082
Nye kamlager:
Vis vedlegget 888083 Vis vedlegget 888084
Verkstedet hadde fått beskjed om å flytte over lagerne. Det hadde de ikke gjort, disse var ikke nye. Man bytter ikke topp og gjør all denne justeringen for å spare litt tid og noen hundrelapper på å ikke bytte lager, det skjønner til og med jeg.
Vis vedlegget 888085 Vis vedlegget 888086
Hadde supplert med en del nye shims.
Litt frem, måle klaring, tilbake, måle klaring, og så frem igjen.
Vis vedlegget 888089 Vis vedlegget 888090
Det meste har jeg blitt undervist i, og et par ting har jeg erfart: Jeg ville ha skrevet ned klaring og shimstykkelse, slik at det var enklere å gå rett på mål. Og, jeg skal ha trillebord lett tilgjengelig når jeg skal skru i egen garasje. Aller helst en tom verktøybenk på hjul med grunne skuffer så man kan legge fra seg alt som hører sammen uten at det forsvinner, og slik at man ikke må bøye seg, eller løpe langt etter det.
Skal være 15-25 på eksossiden. Dette ble bra!
Hva dukket opp i den ene forgasseren?
Vis vedlegget 888091
Den løse messingbiten og låsesplinten. Hvordan dette kan ha ramlet av uten at verkstedet har fanget det opp begriper jeg ikke. Man merker jo dette med en gang man tar opp stempelet, som Er hvor disse to delene stammer fra. Uansett. Her har én av to forgassere hatt deler liggende løst oppi. Og gris (møkkete fett med rusk i) var det der også. I praksis har vel bare en forgasser fungert.
For å overgå meg selv avsluttet jeg kvelden med burger på Burgerking og en stor dispensercola. (Men jukser med et glass Bordeaux etter hjemkomst).
Dette var en gild og lærerik dag.
He, he … Bordet blir primært kaffebord, men siden det har en del riper så tåler det at man legger fra seg verktøy.skal vi se... usm haller som verktøyreol og piet hein/fritz hansen superellipse som arbeidsbord i garasjen... jo, vi er hos fosse!
svaret er jaKanakje vi kan ha OAS og OVK lørdagskaffe her? Så drar vi til Jorwed før eller etter og handler plater?
Før OG etter.Kanakje vi kan ha OAS og OVK lørdagskaffe her? Så drar vi til Jorwed før eller etter og handler plater?
Vi kan vel også ha ett pitstop i garasjen på sykkelturer for energi påfyll.svaret er ja