På besøk hos André - Formannen
Hei Fosse!
Den nye PPP har
egentlig ingen begrensning bruksmessig i det hele tatt, dersom strømtrekket eventuelt i noen få korte øyeblikk overskrider 1500 watt, så går det øyblikkelig over til trekk rett fra veggen og like raskt tilbake så langt jeg har forstått.
Jeg har kjøpt meg PPP (i sort) og
føler at den blir litt varmere enn min 600, men dette KAN ha sin forklaring i at den står inne i ei hylle med kun 3-4 cm opp til neste hylle, samt at hele apparatet jo er betraketelig lavere enn PP600 og dermed så kommer en vel nærmere det som varmer når en kjenner etter med handa.
Nå har jeg fått mer avstand opp til neste hylle, fordi jeg fjernet ei slakteblokk under den.
Min erfaring fra i fjor (forrige) vinter med rørutstyr (Prima Luna) kobblet til PP600 i kjellerrommet var at det ble meget varmt (i rommet), dette kommer jo av at både rør og klasse A vel har mer tomgangsstrøm som dermed
belaster powerplanten mer (hele tiden)
Når jeg i sin tid brukte PP600 sammen med Bel Canto, var varme ikke problem på PP.
Nå kan jeg
antagelig ikke bruke PP600 samen med Bel Canto etter oppgradering i sin tid av inngangstrinnet og sterkere strømtrekk ved oppstart (har ikke prøvd, men måtte bytte til trege sikringer i stua av samme grunn.
Dette (med varme) er nevnt også av PS Audio i forbindelse med tikoblet effektrinn med klasse A drift.
Jeg har derfor i den varmen som er nå valgt å kople min uten effektrinnet til, men mener bestemt at det blir bedre med og forskjellene er tilnærmet det du hevder.
Jeg
tror at slikt kan oppleves som mindre dynamikk av noen, men akkurat det gidder jeg ikke lenger å krangle med noen om
Mvh.KW