Bass henger udiskutabelt sammen med høyttalerplassering. Jeg har flyttet mye rundt på høyttalerne de seneste dagene (fortsatt samme bakvegg) og det er ingen tvil om at det å ha mindre avstand mellom høyttalerne og plassere dem lenger fra sidevegg gir en annen fylde og bunn. Det er bra. Det er lett hørbart i hele rommet, uavhengig av hvor man sitter. Jeg er ikke ferdig, det er heller et første steg.
Vi nærmer oss nok et tidspunkt hvor hifien trappes noe ned og andre interesser trappes opp:
Dagens gjøremål:
Vis vedlegget 714923
Vis vedlegget 714924
Nye dekk lagt på. Dette er mer som det skal være, faktisk akkurat slik det skal være.
Vis vedlegget 714925
Vis vedlegget 714926
Inspisert nye vifter og radiator. Rykte vil ha det til at målt strømtrekk er redusert med langt over 90% i forhold til originale vifter. I tillegg gir ny radiator bedre kjøling. Og det er en helt annen luftsirkulasjon med nye vifter, det var som stiv kuling i motorrommet da de nye ble testet. Temperaturmåler er skiftet og sikringsholder modifisert. Dette føles ubeskrivelig godt.
Overhalt topp (ekstra) monteres en gang senere, ikke i år, jeg vil ikke tukle med noe som fungerer i inngangen på sesongen.
Vis vedlegget 714927
Vis vedlegget 714928
Sub skal testes ut, om ikke annet for å se om det er lettere å implementer i dette rommet og på mer moderne vis enn da jeg justerte Luna II manuelt i den gamle leiligheten.
Har ellers hatt en runde på rør i strømforsyning til forforsterker. Forskjellene er tydelige, men hva som er best er litt mer smak og behag enn før forforsterkeren ble bygget om. Den gang var lyden slank og feiteste lyd stakk av med seieren, nå er det mer gi og ta på hva jeg foretrekker. Tester for øyeblikket en variant av CV378.
Vis vedlegget 714945
Vis vedlegget 714946
Dagens drikke trenger ikke bilde.