Snickers-is
Bransjeaktør
Tenkte jeg skulle tippe gassgrill, men når du sier det så ser jeg jo at det er en høyttaler.
Rolig det det kan jeg rent visuelt. Tipper det er en Seas med glasfibermembran der har fået coating ? Man skal tænke på hvordan lyden forlader membranen og det er ikke særlig hensigtmæssigt med unødvendig "bølgegang".tore_v1 skrev:Hva forteller deg at det er en syk invertert bølge på 6,5"?
Er det mulig!?! Ler så jeg holdt på å dette ut av sofaen her ;DR.Solhaug skrev:Vi får gi fyren en sjangse..
Duelund brugte den en periode. Jo den var standard med inverteret bølge. Den manlger nu noget opløsning. En kammerat har den i et 4 vejs system. Desværre blev intentionen om 2 stk 13M til at aflaste den øverst ikke til noget. Bølgen skal jævnligt have silicone for ikke at blive stenhård.Snickers-is skrev:G17REX/P antar jeg, men med coatet membran. Lurer på om de var std med invertert bølge. Ser også T18-coaxen funker veldig bra med invertert bølge.
Diskanten må være en Seas-variant, sikkert med stort bakkammer (som muligens ikke er der lenger), og en PP21cm bass, H511? Var det ikke det den het den med høyest Q av dem?
rolfozzy skrev:Jeg har et gammelt ræl av en cdspiller liggende og slenge her som du kan låne hvis du ikke har musikk. Den kan kanskje modifisereres, om ikke til uante høyder, så muligens til nye.
Roberten skrev:Jeg har en DCD3560 du kan få. Den ble pensjonert da jeg gikk helt over til vinyl for 7 år siden, men den virket fint frem til det.
Tror muligens at jeg ikke har helt kontroll på hvor fjernkontrollen befinner seg.
Roberten skrev:Gode ting.
2 kraftige steinkast vest for Bislett Stadion.
Eventuell opphenting/missile launch kan vi jo ta på pm ?
Samme her. Jeg liker å kunne ta med musikken i bilen eller til venner, og da er sølvskivene kjekke å ha.donnerwetter skrev:Har backup, selger ikke sølvskivene 8)
hagr skrev:Hørte om en som rippet hele CD-samlingen sin til harddisk og solgte alle sølvskivene...
Etter tre dager gikk harddisken til helvete, før han rakk å ta backup. Livet hans kan ikke være særlig godt ;D
Dette må sjekkes ut har 10-16 -16 trefas-32 trefas i huset , hva annbefaler RSR.Solhaug skrev:pks skrev:Jeg tenkte på begge utsagnene...
10 amp: så lenge den ikke går har du jo mer enn nok.
Tregheten hadde vel ikke vært et uvanlig utsagn på hfs...
PK
Du tror det er sånn det virker? Sikringa er ikke problemet, men 1,5kv tråd gir langt fra nok momental strøm, no slam. Dette hadde du vel visst om du hadde hatt erfaring med strømsterke sluttrinn.
Mvh. RS
laban skrev:Dette må sjekkes ut har 10-16 -16 trefas-32 trefas i huset , hva annbefaler RS
Kanskje det er strømmen som har problemer med å fylle opp de overdimensjonerte strømbanene?Siden flytting har jeg observert en pulserende brumming fra høyttalerne, kunne det være noe muffens med strømmen eller var det fra sluttrinnet?
Takk for tipset men det er ikke mosfets i EC`en ???Wergeland skrev:Trenger du fortsatt Toshiba mosfet transistorer?
ASR forsterkerne bruker disse. Konstruktør Schäfer foretrekker lyden av disse Toshiba mosfet transistorene og har visstnok kjøpt opp nok til å lage forsterkere de neste 30 årene. Kanskje han kan avse noen? www.asraudio.de
KW skrev:Er det bipolare du søker?
Er de historie? Mener bestemt at Ernstsen bruker Toshiba bipolare i sine DP A1 bl.a.
Mvh.KW
Sanken er sankenR.Solhaug skrev:KW skrev:Er det bipolare du søker?
Er de historie? Mener bestemt at Ernstsen bruker Toshiba bipolare i sine DP A1 bl.a.
Mvh.KW
Har etter uforbeholdne anbefølinger fra div. hold (inkl. Per) installert ett sett Sanken-transistorer. Spiller de så godt som det påståes blir de sittende. De skal visstnok spille like vektløst åpent som de gamle Toshibaene foruten å artikulere dypbassen bedre.
Nå mangla det ikke artikulasjon der fra før så det her kan bli morro, jeg er dog avventende mht. oppløsning/vektløshet, det må jeg høre før jeg tror det. De gamle Toshibaene var lynraske med sine 60mhz.
Mvh. RS
Hahah, så ufattelig velfortjent!hagr skrev:Hørte om en som rippet hele CD-samlingen sin til harddisk og solgte alle sølvskivene...
Etter tre dager gikk harddisken til helvete, før han rakk å ta backup. Livet hans kan ikke være særlig godt ;D
KW skrev:Sanken er sanken
I min Karan er Sanken brukt, uten at jeg av den grunn evner å si om de er bedre enn Toshiba.
Mvh.KW