To ting: -disse spolene duger kun ved lav deling av desiderte basselementer, som min 4-veis. Deles det en oktav høyere vil ikke valget være like innlysende. Ved høyere deling må man forsake den ultimate dynamikken til fordel for tonal renhet.Duelund_Support skrev:Hmmmmm kommer til at fjerne de trafospoler igen. De deler blødt ved 300 Hz og det besynderlige er at mellemtonen bliver hård i forhold til mine DCA indstøbte voks olie spoler. Erkender blankt at bassen bliver mere stram men mellemtonen ødelægges altså. Lakken på spolen er smeltelak. Kunne levende forstille mig hvor slemt det ville være med kaptonlak.Duelund_Support skrev:Fede spoler hvor køber du dem ? Jeg bruger DCA fladbånd olie/voks. Er i gang med at skifte til trafospoler fra Monacor da DCA spolerne har DC modstand på 0,5 ohm.R.Solhaug skrev:bjornh skrev:Et delefilter kanskje?
Filter ja; 3x4mm spole i serie, 3x680V kondensatorer + 12x10W motstander i paralell. Går ikke i metning sånn med en gang :
Mvh. RS
Min erfaring er at trafospolerne ødelægger lyden i basenhedernes øvre arbejdsområde. Så det er med blandede følelser jeg skifter. Planlægger faktiskt at montere extra terminal så det bliver valgfrit hvilken spole der bruges.
-innspilling. Ettersom spolene består av virkelig tykk tråd må de ha kraftig juling for å åpne opp. Du har neppe most dem tilstrekkelig, but never mind.
Det du bemerker om lakk får du selv stå for, i mine øyne er det fantasier.
Mvh. RS