B
Back_Door
Gjest
Dette er jeg selvsagt enig i pedal. Jeg siktet til at komponentene i UTGANGSPUNKTET var beskjedne.pedal skrev:Det kan være at ingrediensene ikke er så beskjedne...Karma skrev:Kan man klare å få så bra lyd med så beskjedne ingedienser som det Solhaug tross alt har brukt, er det en viktig tankevekker for oss alle.
Uten å ha satt meg inn i detaljene, så virker det som om de fleste apparatene er modifiserte. Han får jo ikke på lokket engang på den gamle EC ampen. Hvis man tar et standard apparat og skifter ut/oppgraderer trafo, lytter, kabling og gjør annet arbeide slik som mekanisk demping, elektrisk skjerming, jording, etc - så sitter man faktisk igjen med et (ytelsesmessig) highend apparat som over disk ville kostet det mangedobbelte.
Prisbildet her "lyver" altså hvis man ikke setter noen pris på alle medgåtte verkstedtimer, komponentpriser eller kostnaden for knowhow.
Det er ikke så uvanlig at man modifiserer sine komponenter en smule. Det oppsiktsvekkende i dette tilfellet, er det fantastiske resultat som her rapporteres. Det tyder på at saker og ting er gjort mer riktig i dette tilfellet enn det som man ellers klarer å finne.