Hjemmebesøk hos The Cable Master - R. Solhaug

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    R.Solhaug skrev:
    JanR skrev:
    Kan slenge over min gamle AI series 300 (ECL86/10W) en dag.
    Står bare her og samler støv så hvis du vil låne/teste den er det bare ås skrike ut.

    /jan

    Du er hjerteli vælkømin! Morro å trikse litt med vinyl & rør, selv om det krever et slangemenneske i den trange hula ??? ;D

    Morroå hør Hammond Coctail Party på Dualog rør 8)


    Mvh. RS
    Svinger nok greit i grotta nå tenker jeg ;)

    Skal muligens på tur den veien torsdag, slår på tråden først.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Takk for at vi (pixy og lille meg) fikk komme innom på såpass kort varsel :)

    Tror Pixy var noe "forvirret" ;D, lurte fælt på hvem vi hadde havnet hos.
    Beklager det pixy gamle ørn, vi hadde jo litt morro av deg vi da :)


    Endelig så fikk man hørt på det etterhvert så "berømte" anlegget til R.S :)
    2 ord, jævlig bra !
    Og det på en god gammel AI S500 rør amp på hele 2x25W ;)
    Kan bare forestille meg hvordan det låter med 250'n 8)

    Takk for en meget hyggelig kveld med mye bra musikk og hyggelig selskap :)

    ps: låt pokker'n meg bra på kassett også.

    /jan
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Kassett? Noen som bruker det fortsatt?

    Artig med disse tilbakemeldingene. Ingen ting er bedre når en norsk høyttaler konstruktør lykkes. Får håpe du får realisert dette som et kommersielt produkt Solhaug.
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    JanR skrev:
    orso skrev:
    Kassett? Noen som bruker det fortsatt?
    Har en kass.spiller stående i racket her, så det er iaf 2 av oss ;D

    /jan
    Trivelig gutta, artig å hilse på en lettere forvirra pixy ;D

    Radio & kassett ja, og nå en gammel Dual-spiller. Prøver å huske hvor det starta og ha det like morro som det var da ;)

    Hungry John funka greit på Nakaen, selv om båndet bærer noe preg av et langt liv ;D


    Mvh. RS

    PS: Jan; du glemte igjen noe hornmusikk :eek:

    DS
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    R.Solhaug skrev:
    JanR skrev:
    orso skrev:
    Kassett? Noen som bruker det fortsatt?
    Har en kass.spiller stående i racket her, så det er iaf 2 av oss ;D

    /jan
    Trivelig gutta, artig å hilse på en lettere forvirra pixy ;D

    Radio & kassett ja, og nå en gammel Dual-spiller. Prøver å huske hvor det starta og ha det like morro som det var da ;)

    Hungry John funka greit på Nakaen, selv om båndet bærer noe preg av et langt liv ;D


    Mvh. RS

    PS: Jan; du glemte igjen noe hornmusikk :eek:

    DS
    Glemmer alltid igjen noe, det er meg :)

    Svinger bortom en dag med den andre saken, prøve å få med meg cd'ene hjem da.
    Dual ja, 1219 spilte meget bra hos deg. Roy O svingte skikkelig og jeg er ingen stor Roy O fan ;)

    /jan
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Kobla opp EC-250 igjen i dag, for et beist. Ok klang i AI`en, men den holdt på å drepe basselementene. De blafra ukontrollert ved noe pådrag selv via CD, savna et sub-filter ???

    Jeg glemmer nesten hvor suverent den gamle blodtrimma tofemtien spiller inntil jeg forsøker noe annet. JanR & pixy var imponert av en livaktig bass med AI`en ::) ;D

    Rolfozzy var innom i gårkveld og hørte Dual 1219. Selv med AI`en som forsterker gjorde den nok godt fra seg etter hva jeg skjønte.

    Nå blir det oppgradering av phonokabel mens jeg venter på riaa. Blir det Halden-riaa tru?


    Mvh. RS
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    Ja det ble litt Dual/AI i går. Spilte bra den kombinasjonen også. Men det var nok mangler i forhold til forrige gang jeg var innom.
    Savna nok noe av den ekstreme godlyden som var med gamle EC.

    Men jøss, godt nok til at de fleste hadde levd meget godt med AI/Dual også. ;D
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Aprikos godlyd, tok og sjekka signalkablene mine i dag, de gamle og har vært med på mye. Og hva fant jeg; den ene XLR-kabelen var kraftig vridd og kortsluttet signalet mer eller mindre konstant. Har så vidt kobla`n på og det er helt klart at ting faller på plass, ikke minst stereobildet.
    Har slitt med skjevt lydbilde og uklart fokus,(både jeg og stereoen ???) spesielt etter rengjøring av kontakter i fjor høst. Har plukka opp effekttrinnet og velta rundt høyttalerne på jakt etter kontaktproblemer. Kablene ble kontrollmålt uten at noe galt vistes. Men nå fant jeg syndern :eek:

    Kabelbytte på Dual neste 8)


    Mvh. RS
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    R.Solhaug skrev:
    Aprikos godlyd, tok og sjekka signalkablene mine i dag, de gamle og har vært med på mye. Og hva fant jeg; den ene XLR-kabelen var kraftig vridd og kortsluttet signalet mer eller mindre konstant. Har så vidt kobla`n på og det er helt klart at ting faller på plass, ikke minst stereobildet.
    Har slitt med skjevt lydbilde og uklart fokus,(både jeg og stereoen ???) spesielt etter rengjøring av kontakter i fjor høst. Har plukka opp effekttrinnet og velta rundt høyttalerne på jakt etter kontaktproblemer. Kablene ble kontrollmålt uten at noe galt vistes. Men nå fant jeg syndern :eek:

    Kabelbytte på Dual neste 8)


    Mvh. RS
    Og her har du hatt "erfarne" lyttere på besøk som ikke har merka noenting ?

    Hva er nu dette ?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    R.Solhaug skrev:
    Aprikos godlyd, tok og sjekka signalkablene mine i dag, de gamle og har vært med på mye. Og hva fant jeg; den ene XLR-kabelen var kraftig vridd og kortsluttet signalet mer eller mindre konstant. Har så vidt kobla`n på og det er helt klart at ting faller på plass, ikke minst stereobildet.
    Har slitt med skjevt lydbilde og uklart fokus,(både jeg og stereoen ???) spesielt etter rengjøring av kontakter i fjor høst. Har plukka opp effekttrinnet og velta rundt høyttalerne på jakt etter kontaktproblemer. Kablene ble kontrollmålt uten at noe galt vistes. Men nå fant jeg syndern :eek:

    Kabelbytte på Dual neste 8)


    Mvh. RS
    Og her har du hatt "erfarne" lyttere på besøk som ikke har merka noenting ?

    Hva er nu dette ?
    En skam.

    /jan
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Ja det er skammelig ;D

    -har prøvd å dekke over det ved å guffe på så det ljomer i veggane ::)



    Mvh. RS
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    MÅ spille høyt hvis den gamle er på besøk, hører ikke så godt lengre vettu ;)

    /jan
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg leser flere steder at det refereres til en stift med komisk sliping som ble skiftet i en elliptisk slipt. Har jeg gått glipp av nyere hifi-slang de årene jeg har vært uten utvikling? For det heter da vitterlig konisk.

    Edit: Bare for å ha nevnt det, så virker dette litt interessant. Men jeg lurer litt på om ikke de 25 rørwattene er litt for lite til å drive den store elementmassen. Det er jo ikke bare effektivitet som avgjør om en forsterker driver noe eller ikke. Mine EL 84 klarer ikke å drive mine 2,5 veis Kef ht, på tross av en effektivitet på 91 db/w/m. Kanskje noe rørgrei med mer punch ville gitt et resultat som overgår de gamle beista du har på lur.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    9.214
    Antall liker
    30.342
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    baluba skrev:
    Jeg leser flere steder at det refereres til en stift med komisk sliping som ble skiftet i en elliptisk slipt.
    Mnjaaa, det var nesten riktig, det var vel snakk om å skifte fra komisk, til epileptisk slipning......

    ;D

    Morten

    PS Konene våre har ingenting med saken å gjøre DS
     

    Tor S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.10.2005
    Innlegg
    333
    Antall liker
    117
    Torget vurderinger
    2
    Ja, nå var jeg innom the Cable Master idag og her var det ikke mye komikk, men masse god lyd.
    Det er spennende å se/høre hva RS får ut av lyd der i heimen. Sjøl så la jeg igjen ei SAS-nål for utprøving.
    Lykke til med god lyd i stua :)

    ts
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Må få lov å takke for at vi fikk komme på såpass kort varsel R.S :)
    Og takk for god kaffe og god musikk.

    Vi er; SOEDAL og lille meg.
    Neste gang du er i bygda her, SOEDAL, så slår du på tråden :)

    ps: glemte ikke noe i dag 8)

    /jan
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Bare hyggelig guta! Og endelig et lovord for kaffien ???

    Du glemte faktisk å glemme noe nå Jan ;)


    Mvh. RS
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    506
    Hei Solhaug!

    Ville bare takke for besøket hjemme hos deg forleden. Hyggelig å møte deg og spennende å høre på anlegget ditt. Jeg synes det låt imponerende bra. Takk for platene også. Sitter å hører på en av dem nå.

    Ole V
     

    Mindstream

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2007
    Innlegg
    266
    Antall liker
    1
    Har du noen bilder av den EC 250 en RS? , eller kan du forklare litt hva du har gjort med den?
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    bwd skrev:
    Har du noen bilder av den EC 250 en RS? , eller kan du forklare litt hva du har gjort med den?

    Se inlegg 105 ;)


    Mvh. RS
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Rørlig stakk innom en tur i går på veg til JanR for å høre Solide Kåre i full utfoldelse. Her ble det satt en ny standard for besøkende; han hadde handla med både kaffe og Maryland cookies :eek:
    Undertegnede ble satt helt ut, men fikk etterhvert satt på noe musikk, husets og noe medbrakt.

    Skal se om jeg kan få til å stikke innom Nesodden i løpet av sommern ;)



    Mvh. RS
     

    rørlig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    1
    Takk for hyggelig mottakelse og bevertning ;). Det føles godt å ha fått oppleve disse høyttalerne dine. 8)Lærte litt gjorde jeg også.Syns ikke dualen gjorde seg bort heller. :eek: Når det gjelder lytting og beskrivelse av opplevelser, skjønner jeg at ihvertfall førstnevnte krever noe trening.
    Fikk hørt to forskjellige artister.(solhaugs count basie og undertegnedes Bela Fleck) på 3 forskjellige oppsett i går.Ditt, Jans og mitte eget.Det var lærerikt.
    Det var heldigvis fremdeles mulig å nyte musikk hjemme også, etter denne voldsomme opplevelsen. ;D
    Stikk gjerne innom på Nesodden, så får du høre Forte II på kinamikk. ;)
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    :)

    Låter meget bra hos Solhaug,men han har ikke prøvd Mc enda. :) Får han høre en god kombo så ryker cd spilleren ut. ;)

    Mvh Roar
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Jeg synes dette er veldig spennende.

    Det jeg var mest nysgjerrig på etter å ha lest innledningen var høyttalerne, og etter å ha pløyd gjennom store deler av tråden ser jeg at det dreier seg om selvbygg. Av bildene ser det jo ut til å være et imponerende håndverk (tok litt tid før jeg skjønte at dette ikke var kjøpeting), og tweaket gjennom lang tid kan jeg godt skjønne at det låter bra, for bestykningen ser jo ut til å ha godt potensiale.

    Selv om jeg nok regnes blant de kabelskeptiske, så kunne jeg godt tenke meg å lytte til dette. Om jeg skjønner det rett, så er mye av komponentene modifisert såpass mye at dette like gjerne kan plasseres i klassen for superoptimalisert special edition-utstyr. Og er det noe jeg liker, så er det DIY og tweaks som virker. En slik grad av optimlisering som dette kan man ikke uten videre kjøpe gjennom vanlig hyllevare, for jeg regner med at all modifisering her er gjort i et komplett anlegg, og da får man en synergi som man neppe oppnår på annen måte.

    I den grad kabeldebatten har noen relevans, så adresserer jo dette det noen av kabelskeptikernes innvendinger angående ekstern kontra intern kabling, og her har jo hr Solhaug tatt konsekvensen av dette og modifisert hele signalveien. Slikt står det respekt av, og da kan det jo godt hende at dette går utenpå ethvert kabelbytte av kabler på utsiden av boksene i anlegget...

    Dette er altså tankene jeg gjør meg når jeg leser dette. Håper også å kunne fiske meg til en invitasjon med tid og stunder. ;)
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    :)

    I dag fikk cd spilleren til Solhaug konkuranse hele veien. Hvem som var best er jeg pokker meg ikke sikker på. ;D

    Mvh Roar
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Slorbak skrev:
    :)

    Låter meget bra hos Solhaug,men han har ikke prøvd Mc enda. :) Får han høre en god kombo så ryker cd spilleren ut. ;)

    Mvh Roar
    En så erfaren mann har nok eid en MC en gang i tiden, tipper jeg. Før CDP tok over som hovedkilde. Alle som var hifi-freaks før 1985 har eid en MC på et eller flere tidspunkt. Jeg grubler litt på hvilken platesnurrer herren hadde for 20 år siden :)
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Slorbak skrev:
    :)

    I dag fikk cd spilleren til Solhaug konkuranse hele veien. Hvem som var best er jeg pokker meg ikke sikker på. ;D

    Mvh Roar

    Det var noe helt annet enn Pioneeren der her Roar! Nå hørte vi nok begge fortsatt godt forskjell opp mot min gamle løsslupne DCD-3560, men denne spillern gjorde seg ikke bort selv i mitt oppsett. Definitivt godt egnet for horn ;)


    Mvh. RS
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    R.Solhaug skrev:
    Slorbak skrev:
    :)

    I dag fikk cd spilleren til Solhaug konkuranse hele veien. Hvem som var best er jeg pokker meg ikke sikker på. ;D

    Mvh Roar

    Det var noe helt annet enn Pioneeren der her Roar! Nå hørte vi nok begge fortsatt godt forskjell opp mot min gamle løsslupne DCD-3560, men denne spillern gjorde seg ikke bort selv i mitt oppsett. Definitivt godt egnet for horn ;)


    Mvh. RS
    :)

    Jeg er meget godt fornøyd med denne cd spilleren. Endelig er cd til og leve med. Har prøvd noen her men denne Solhaug er jeg meget overrasket over lydmessig. Den har veldig analog lyd kontra de andre jeg har prøvd. Så dynamikken i det øvre mellomtoneområdet er på plass.

    Takker for rådene du ga meg angående denne spiller. Egentlig litt rart at du kunne høre at denne ville passe i mitt anlegg. :)

    Du har fått nytt kleggenavn Snåsasolhaug. ;D

    Den ga din spiller konkuranse helt til toppen. :)

    Mvh Roar
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    Slorbak skrev:
    R.Solhaug skrev:
    Slorbak skrev:
    :)

    I dag fikk cd spilleren til Solhaug konkuranse hele veien. Hvem som var best er jeg pokker meg ikke sikker på. ;D

    Mvh Roar

    Det var noe helt annet enn Pioneeren der her Roar! Nå hørte vi nok begge fortsatt godt forskjell opp mot min gamle løsslupne DCD-3560, men denne spillern gjorde seg ikke bort selv i mitt oppsett. Definitivt godt egnet for horn ;)


    Mvh. RS
    :)

    Jeg er meget godt fornøyd med denne cd spilleren. Endelig er cd til og leve med. Har prøvd noen her men denne Solhaug er jeg meget overrasket over lydmessig. Den har veldig analog lyd kontra de andre jeg har prøvd. Så dynamikken i det øvre mellomtoneområdet er på plass.

    Takker for rådene du ga meg angående denne spiller. Egentlig litt rart at du kunne høre at denne ville passe i mitt anlegg. :)

    Du har fått nytt kleggenavn Snåsasolhaug. ;D

    Den ga din spiller konkuranse helt til toppen. :)

    Mvh Roar
    Godt du er fornøyd etter og ha kjøpt min Abrahamsen, Roar. Det er en meget god spiller. Trenger ikke ha snåsaevner for og høre det.
    Som jeg har sagt tidligere, og mener fremdeles, så skal det godt gjøres og finne en bedre spiller til prisen av denne.
    Jeg tror jaggu Abrahamsen spilte enda bedre hos Solhaug enn han vil innrømme jeg.
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    rolfozzy skrev:
    Slorbak skrev:
    R.Solhaug skrev:
    Slorbak skrev:
    :)

    I dag fikk cd spilleren til Solhaug konkuranse hele veien. Hvem som var best er jeg pokker meg ikke sikker på. ;D

    Mvh Roar

    Det var noe helt annet enn Pioneeren der her Roar! Nå hørte vi nok begge fortsatt godt forskjell opp mot min gamle løsslupne DCD-3560, men denne spillern gjorde seg ikke bort selv i mitt oppsett. Definitivt godt egnet for horn ;)


    Mvh. RS
    :)

    Jeg er meget godt fornøyd med denne cd spilleren. Endelig er cd til og leve med. Har prøvd noen her men denne Solhaug er jeg meget overrasket over lydmessig. Den har veldig analog lyd kontra de andre jeg har prøvd. Så dynamikken i det øvre mellomtoneområdet er på plass.

    Takker for rådene du ga meg angående denne spiller. Egentlig litt rart at du kunne høre at denne ville passe i mitt anlegg. :)

    Du har fått nytt kleggenavn Snåsasolhaug. ;D

    Den ga din spiller konkuranse helt til toppen. :)

    Mvh Roar
    Godt du er fornøyd etter og ha kjøpt min Abrahamsen, Roar. Det er en meget god spiller. Trenger ikke ha snåsaevner for og høre det.
    Som jeg har sagt tidligere, og mener fremdeles, så skal det godt gjøres og finne en bedre spiller til prisen av denne.
    Jeg tror jaggu Abrahamsen spilte enda bedre hos Solhaug enn han vil innrømme jeg.
    Den var i allefall mere analog lydmessig enn Snåsa spilleren. For meg gikk dette på hva lydsmak en vil ha.
    Kjempespiller er dette Rolf,håper du blir fornøyd med den nye som kommer etterhvert.

    Så nå vi få inn disse kablene i anlegget og håpe at lyden hever seg litt til.

    Mvh Roar
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Nå-nå gutter.

    Det er en grunn til at det låter som det gjør hos meg. (minst) I motsetning til hva som er vanlig blandt hifi-amatører har jeg ikke "matchet" komponenter med ulik lydpåvirkning etter personlig smak, jeg har jaktet nådeløst etter "usynlige" og totalt åpne alternativer. Nesten helt kompromissløst. Ikke få ganger har ymse hifi-eksperter advart meg om at dette var feil vei å gå, det ville bli alt for nakent osv. Dem om det. Som om virkeligheten ble for mye???

    Kombinasjonen av denne åpenhet uten fnidder (fra f.ex multi-Kåre) og ubegrenset kraft fra rikelig dimensjonerte massive strømbaner gir den pulserende vektløshet man kan høre selv i den kummerlige hula anlegget foreløpig står i.

    For all del, et komponent som f.ex spillern til Abe er en svært god musikkformidler og vil være en god match (du leste riktig) i et anlegg med åpen lyd fra f.ex horn eller annet som lett trigges. (f.ex. rom) Eller ganske enkelt for den som primært vil glede seg over musikk i stedet for å lytte etter hifi-detaljer. Mektig lyd fra Abe.


    Mvh. RS
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Platespillerhylla til Rolfozzy havna hos meg og har fått en diger Denon-spiller vatra opp på gromplassen. Nå var jeg oppmerksom på at Denonen sto svært uheldig plasert på meierikassa medsitt følsomme drivverk, joda. Alikevel er det overraskende å høre hvor mye ryddigere den spiller fra hylla ???

    Samtidig er Halden-riaaen innom, nå med oppgraderte kondensatorer og nye 83-rør. Liggeran til en spennende riaa-test mot bl.a. Audion Premier utpå forsommern ;)


    Mvh. RS
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    R.Solhaug skrev:
    Samtidig er Halden-riaaen innom, nå med oppgraderte kondensatorer og nye 83-rør. Liggeran til en spennende riaa-test mot bl.a. Audion Premier utpå forsommern ;)

    Mvh. RS
    Det skal bli interesant. Nysgjerrig på Audion riia'n.

    /jan
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    JanR skrev:
    R.Solhaug skrev:
    Samtidig er Halden-riaaen innom, nå med oppgraderte kondensatorer og nye 83-rør. Liggeran til en spennende riaa-test mot bl.a. Audion Premier utpå forsommern ;)

    Mvh. RS
    Det skal bli interesant. Nysgjerrig på Audion riia'n.

    /jan
    :)

    Den er jeg nysgjerrig på også. Han har fått HA riaaen og driver og tester denne opp mot riaaen i s 500.

    Mvh Roar
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    Slorbak skrev:
    JanR skrev:
    R.Solhaug skrev:
    Samtidig er Halden-riaaen innom, nå med oppgraderte kondensatorer og nye 83-rør. Liggeran til en spennende riaa-test mot bl.a. Audion Premier utpå forsommern ;)

    Mvh. RS
    Det skal bli interesant. Nysgjerrig på Audion riia'n.

    /jan
    :)

    Den er jeg nysgjerrig på også. Han har fått HA riaaen og driver og tester denne opp mot riaaen i s 500.

    Mvh Roar
    Hadde en kort visitt av Halden riia her i går. Custom utgaven til Solhaug.
    Men den ble ikke prøvd sammen med en høyverdig platespiller, så jeg kan egentlig ikke si så mye om den. Men at det er potensiale i den, det hørte jeg.
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    rolfozzy skrev:
    Slorbak skrev:
    JanR skrev:
    R.Solhaug skrev:
    Samtidig er Halden-riaaen innom, nå med oppgraderte kondensatorer og nye 83-rør. Liggeran til en spennende riaa-test mot bl.a. Audion Premier utpå forsommern ;)

    Mvh. RS
    Det skal bli interesant. Nysgjerrig på Audion riia'n.

    /jan
    :)

    Den er jeg nysgjerrig på også. Han har fått HA riaaen og driver og tester denne opp mot riaaen i s 500.

    Mvh Roar
    Hadde en kort visitt av Halden riia her i går. Custom utgaven til Solhaug.
    Men den ble ikke prøvd sammen med en høyverdig platespiller, så jeg kan egentlig ikke si så mye om den. Men at det er potensiale i den, det hørte jeg.
    :)

    Den 1228 som er hos deg Rolf er ikke noe dårlig spiller og den skal ha forutsetning til og spille meget godt. Nå vet jeg ikke hva slags nål dere brukte men det burde spille bra med denne riaaen. Nå har jo du prøvd litt forskjellig på vinylfronten og funnet din spiller og du sitter jo på 2 bra pickuper.

    Solhaug har 83 rør i sin og jeg bruker 5751 i min og her spiller det bedre med disse rørene.83 rørene fikk jeg for høy gain og det låt pistrete hele veien.Bassen var jo helt fraværende. Eneste pickupen som spilte ok på 83 rørene var Grado.
    Men dette var hos meg og hos andre vet jeg har foretrukket 83 rør på denne riaaen. Så forskjell kan det være.

    Mvh Roar
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn