Holy shit! De kan bli mine.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• wizard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Antall liker
    3.685
    Bildet viser en FMA 801A med blå rundstift plugg.

FMA har stadig blitt spurt hvorfor ikke de har avtagbar strømkabel - svaret dems er at IEC kontakten ikke er bra nok til å levere mye strøm.
    Hva med preamper da - de trenger ikke mye strøm? - svaret fra FMA - en plugg til degraderer lydkvaliteten derfor har vi ikke IEC på noen av produktene.

FMA anbefaler å bruke rundstift plugger på effektene dems - den vanlige Euro kontakten har for små kontakt flater til å levere nok strøm, og i bra nok kvalitet.

Og hvis noen lurte på det - all intern og ekstern kabling på FMA produkter er FMA's egen Forceline.

Vedlegg

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.348
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Roysen skrev:
    OMF skrev:
    Hei!

Jeg ville soleklart foretrukket Goldmund forsterkerene, eller kanskje ennå mer Soulution (som du tilsynelatende ikke vurderer!).

Det er klart det morro å eie disse legendariske FM Acoustic forsterkerne, men de begynner å dra på årene, og det har faktisk skjedd en utvikling. Risikoen for at det kommer nye limited edition, gjør også at de kan falle ganske mye i verdi. Nå har ikke jeg kunnskap om hva prisnivået er på hverken FM acoustic, Goldmund eller noe av disse andre. Men for best mulig lyd, ville nok jeg ha gjort det ting litt anerledes, og valgt "nyere" design, og ikke minst identiske forstekrere på samme høytalere.

Med så mange forskjellige merker og leveransdører, og med med toppmodeller/custom bygg i monsterklassen som gjerne er bygd i svært små serier - så frykter jeg at du kan få veldig mye driftsavbrudd og høye servicekostander.

Så mitt tips er å velge det beste av dagens teknologi - feks Goldmund og Soulution og bruke identiske amper.

Mvh
    OMF
    Jeg ser poenget ditt OMF! På mange måter har du også helt rett. Før jeg svarer videre vil jeg først si at selvsagt hører Soulution 700 med her egentlig, men jeg eier allerede et par Soulution 700 som står i butikken. De kan jeg om jeg ønsker hente hjem og benytte her. De er imidlertid tiltenkt demobruk for butikken. Det kan derfor bli nødvendig å koble de litt ut og inn av anlegget. Jeg tenker derfor ikke på de som permanente beboere her. Ytterligere to par Soulution 700 ser jeg ikke som noe alternativ for å få to identiske permanente amper til noen av høytalerne. Til det er ønsket om å eie, lære, erfare og bli kjent med andre amper for stort. I tillegg tror jeg at på dette nivået er alle amper kanongode. Det handler mer om preferanser enn kvalitetnivåer. Her kommer også mitt neste poeng inn. Selv om Goldmund kanskje har best spesifikasjoner, er det ikke sikkert jeg foretrekker de lydmessig fremfor FMA. Jeg er heller ikke av den oppfattning at nyere og mer moderne nødvendigvis er bedre. I mange tilfeller handler nyere og mer moderne om å kutte produksjonskostnadene og om brukervennlighet, design, mindre varmeutvikling og mindre størrelse. For eksempel sier høyt annerkjente produsenter som Krell og Mark Levinson at de aldri ville kunnet produsert deres tidligere toppmodeller i dag (Krell MRA og ML No.33) fordi komponent- og produksjons-kostnadene ville blitt for høye. I dag er mange av selskapene avhengig av enklere løsninger som kan produseres i lavkostland med billigere komponenter.

Mvh
    Roysen
    Jeg vet ikke-
    Og i aller beste mening- Jeg har jo selv en god del erfaring i å mikse og matche forsterkere. IMO er dette vanskeligere enn man tror, og selv om det på papiret skulle være nokså sutalaust å få det til med gode komponenter, har erfaring vist meg at utfallet er ytterst usikkert.

Har smurt meg bort flere ganger, og endt opp med samme merke på all forsterkning. Og selv da har resultatet vært uforutsigbart.

mvh Tønnes

R

Roysen

Gjest
    Hei tkr,

Jo, det der vil bli en utfordring og sannsynligvis det største lydmessige usikkerhetsmomentet i denne planen.

Mvh
    Roysen

monolake

Medlem
    Ble medlem
    25.01.2012
    Antall liker
    0
    lovemusikk skrev:
    Jeg las bare dei 4 første sidene og det forsatte likt hele veien, så svarer her nå utfra dei 4 sidene.

Det slår meg at misunnelsen er Megastor her, og så slenger bare folk ut dritt om hvor dum man er som kjøper noe så dyrt osv..
    Kan en ikke dere bare innse at noen har råd til dette og heller respektere folk her inne uansett om dei bruker 1000kr eller 1 billion kr?

Det er så smålig folkens.

Håper du Roysen, får tak i dei og lever lykkelig med dei. ;) Lykke til!!!! :)

Enig i dette udsagn

Sigmund_B

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Antall liker
    28
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Disse blir vel veiet og funnet for lett i denne sammenheng tipper jeg: http://www.dagostinoinc.com/

De står i hvert fall øverst på min liste, sammen med et par Stradivari.

Inspirerende tråd Roysen - stå på videre!!!

R

Roysen

Gjest
    I øyeblikket har et nytt alternativ dukket opp - et av de 40 parene av de nye jubileumsmonoblokkene fra FMA som slippes på markedet neste år.

Mvh
    Roysen

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Mye vil ha mer ;D

Blir to sett på deg da?

R

Roysen

Gjest
    tore_v1 skrev:
    Mye vil ha mer ;D

Blir to sett på deg da?
    Nei, selvsagt ikke. Bare et par. 2011 ser ut til å gå tapt pga uenighet om betalingsbetingelser. Siden de nye ikke kommer før neste år vil de bli lettere for meg å finansiere ved å starte sparing nå. I tillegg regner jeg med at de nye er bedre ut fra det lille jeg har blitt fortalt om de.

Mvh
    Roysen

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Det er logisk - i alle fall annerledes, men om de har samme lydsignatur bør utvikling gå fremover.

Gubra

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Antall liker
    767
    Du er ikke skuggeredd, Roysen, det skal du ha!

tweakMan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    126
    Roysen skrev:
    I øyeblikket har et nytt alternativ dukket opp - et av de 40 parene av de nye jubileumsmonoblokkene fra FMA som slippes på markedet neste år.

Mvh
    Roysen
    Ja... man hadde det på følelsen, egentlig, att de planla noe slikt.
    Men sannelig om jeg var sikker altså. :D
    Du har altså fått en bekreftelse da.. ?

Hver eneste gang de har laget ett nytt og større stereotrinn, har de også laget enn summert krets (en mono) ,men med endret driverkort, og modul, så det lå i korta, på en måte...

1811: Ny inngangsbuffer og ny Balanserings/driver krets.

Så kom MK II på løpende bånd, kuliminering i da 1811. Men den var Stereo.... Balls, att jeg ikke så den!!!! ;D

mvh

R

Roysen

Gjest
    Ja, har fått det bekreftet. En ny jubileumsmonoforsterker som vil produseres i 40 par. De vil både bli kraftigere og bedre enn 2011. Jeg håper dog dette ikke spres som ild i tørt gress ut over nettet før jeg har sikret meg et par.

Mvh
    Roysen

tweakMan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    126
    Du er heldig som vet det nå. Det kan bli en fordel. Lykke til! ;D
    Du spurte Gary eller? Tenker jeg nok... ;) (Ikke svar på den ,bare nikk...)
    Uansett.

Jeg liker å lese du skriver du skal spare. Det er bra.
    Planlegging, tålmodighet, det er noe jeg og forfekter. Det er noe som lønner seg i det lange løp.

mvh

R

Roysen

Gjest
    Imperial skrev:
    Du er heldig som vet det nå. Det kan bli en fordel. Lykke til! ;D
    Du spurte Gary eller? Tenker jeg nok... ;) (Ikke svar på den ,bare nikk...)
    Uansett.

Jeg liker å lese du skriver du skal spare. Det er bra.
    Planlegging, tålmodighet, det er noe jeg og forfekter. Det er noe som lønner seg i det lange løp.

mvh
    Ikke Gary. Jeg sitter på mer info som navn på produktet og et bilde er på veg (et par er visst allerede ferdig), men holder kortene til brystet inntil videre. Jeg ønsker ikke at for mye info om dette skal spre seg. Får jeg tilslaget på et par blir det 268 preampen og 223 RIAA også neste år.

Så går årets planer videre med å fullføre påbegynte prosjekter - Tube Research Labs og Dynaudio Arbiter og påbegynne nye planlagte prosjekter Goldmund Telos 5000+/Telos 3500, Rockport Arrakis 2 og Tidal Audio nye referansehøytalere samt selge alle AP høytalerne.

Mvh
    Roysen

Dr.No

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2006
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    15
    Hva meningen enn måtte være med livet, så er det neppe å spare penger. Jeg slutter meg helhjertet til dem som ønsker deg lykke til med hva du nå ender opp med, Roysen. Dog ville jeg i en seriøs overveielse trukket inn om jeg kunne leve med viftekjølt elektronikk. (i hvert fall de FM modellene som er avbildet i tråden synes å ha aktiv kjøling). Vifter er ikke støyfrie om luftstrømmen skal monne.
    Interessant å høre om du har gjort deg noen tanker om dette. (i farten fant jeg ikke at dette har vært oppe i tråden tidligere). No

R

Roysen

Gjest
    Dr.No skrev:
    Hva meningen enn måtte være med livet, så er det neppe å spare penger. Jeg slutter meg helhjertet til dem som ønsker deg lykke til med hva du nå ender opp med, Roysen. Dog ville jeg i en seriøs overveielse trukket inn om jeg kunne leve med viftekjølt elektronikk. (i hvert fall de FM modellene som er avbildet i tråden synes å ha aktiv kjøling). Vifter er ikke støyfrie om luftstrømmen skal monne.
    Interessant å høre om du har gjort deg noen tanker om dette. (i farten fant jeg ikke at dette har vært oppe i tråden tidligere). No
    Jeg har sett dette jeg også og var litt skeptisk, men ingen ser ut til å klage på viftestøy fra noen FMA forsterkere så jeg har egentlig lagt bekymringen bak meg. Samtidig har jeg jo en forsterker med kjølevifte allerede i dag. Kunsten er å plassere forsterkeren slik at den ikke forstyrrer dersom viftestøyen skulle være sjenerende ved vanlig plassering mellom høytalerne.

Mvh
    Roysen

mls

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.11.2007
    Antall liker
    27
    Jeg har hatt en Adyton Cordis 1.6 som var viftekjølt. Måtte ha øret 30cm fra vifta for å kunne høre den. Fullstendig uproblematisk.

Scrooge

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Antall liker
    1.129
    Vifter i en slik type elektronikk er som regel temperatur- behovsstyrte.
    Medmindre det trekkes særlig stor effekt fra forsterkeren, eller omgivelsestemperaturen er unormalt høy, vil jeg tro at viften ikke vil være til sjenanse.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Roysen skrev:
    Ja, har fått det bekreftet. En ny jubileumsmonoforsterker som vil produseres i 40 par. De vil både bli kraftigere og bedre enn 2011. Jeg håper dog dette ikke spres som ild i tørt gress ut over nettet før jeg har sikret meg et par.

Mvh
    Roysen
    Tja...selge kåken i Lofoten og kjøpe et sett av disse?? Njææ, tror ikke det! Frua ville nok fått meg neddopa og påhengt et par saftige diagnoser - og med rette, for dette er galskap. Artig og ( for oss hifi-nerder ) interessante greier, men rein, pur galskap.... :D

Det skal bli spennende å følge fortsettelsen av denne tråden. I mellomtida koser jeg meg med mine lettdrevne, selvavkjølende små aluminiumsbokser.

Audiomix

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Antall liker
    5.112
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    29
    Tråden krymper seg ser det ut til.
    Siden det ikke ble noen handel (ingen bombe) er det vel like greit å starte en ny med 218 som tema?

tweakMan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    126
    NAD 218? En amp som om du spør de fleste high-end kara "worth their salt" når de har 8 halvlitere innabords fremdeles holdes høyt i hevd av dem, noe de ikke sier frivillig i edru tilstand? :p

mvh

R

Roysen

Gjest
    Audiomix skrev:
    Tråden krymper seg ser det ut til.
    Siden det ikke ble noen handel (ingen bombe) er det vel like greit å starte en ny med 218 som tema?
    Jeg fikk kontrabeskjed om at det ikke var helt klart om produktet var en limited edition. Av den grunn fjernet jeg innlegget. Jeg ønsker da ikke å kringkaste detaljene om dette produktet slik at noen evt. kan snappe det foran nesen min. Hvor har du det fra at det ikke ble noen handel? Vet du mer om dette enn jeg gjør selv?

Kanskje du kan finne en annen tråd for den sarkastiske tonene der? I denne tråden er den ikke velkommen!

Mvh
    Roysen

tweakMan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    126
    Nuvel, jeg modifiserte også mine tråden i samme hensende igår, sålangt det var mulig...
    Men, jeg skjønner jo Audiomix da... og hans utsagn.

Dette er litt vidløftige saker for noen, det synes jeg man kan ta høyde for ... :)

En ting vil jeg si,og det er litt viktig. De fleste av oss kan ha råd til ett FMA produkt om vi legger oss i selen og velger litt lurt i hvordan vi håndterer vår privatøkonomi.
    Det er ett par hensyn man må ta og det er jo slikt sett såre enkelt.
    Skal man ha noe som er dyrt, må man tenke litt smart.

Noe som hifi blader faktisk kunne vært litt flinkere på er å ha innlegg, artikler om hvordan man kan "med fordel" utnytte ens egen privatøkonomi slik att den spiller på lag med hobbien.

Ting kan taes på huslånet, om man har vist seg å være "trustworthy" for banken hittil og slike ting.
    Skal man sikte på å gjøre kjøp i større prisklasser hifimessig så er det visse forutsettninger man trenger å ha klart for seg.

Nå er det jo ingen som sier att FMA er best (lydmessig) og alt det andre er ikke verd å kjøpe. Det er helt på jordet og langt ifra kluet ved å skaffe seg FMA-gear.

Andre saker både kan og vil låte bedre (i visse tilfeller), om man setter seg veldig bra inn i produkter og matching, men jeg tror att du skal være ganske flink, sågar helproff for å få dette til, det er tross alt snakk om absolutt høyesta klasse lydkvalitet her altså, det må man være dønn sikker på.
    FMA er som NAIM, de tilbyr en "pakke" ... men på ett helt annet nivå, det er jo klart.

FMA er ikke bare ett produkt, det er litt av en filosofi og, ett eget univers. Som firma er de veldig selvgode, men, og dette separerer dem jo fra resten av gutta. De kan være dette, fordi ... de leverer varene...

Nå sier FMA selv, att de er klar over att de ligger fra 2 til 7 ganger over prisen til produkter de selv vurderer å gi "sammenliknbar lydmessig gevinst" Det de selger er eierglede, driftsikkerhet (ingen årlig ny mk II, MK III eller MK IV SE upgrade som koster, hver gang,og gjør eieren til nervevrak over tid..) og vissheten om att naboen nesten garantert ikke har det samme stående hos seg.
    Og den siste der, den selger de bra på... ;D

mvh

R

Roysen

Gjest
    Jeg håper vi kan legge økonmi til side her. Veldig få her inne vet hvordan økonomien til andre medlemer ser ut.

Ellers er jeg helt enig i at FMA nok selger mest på eksklusivitet og merkenavn. At de produserer svært solide og godtlydende produkter er også hevet over tvil. Det er derimot også helt klart at de eller andre ikke kan hevde at FMA's produkter er best. Det vil selvsagt ikke finnes noen fasit på det. Hva som er best for et produkt som gir en sanseopplevelse vil alltid være subjektiv. Det som er fint med FMA produkter i tillegg til lyd- og bygg-kvalitet er annenhåndsverdien. Selv for over ti å gamle produkter er det nesten ikke noe verditap. Så sammenlignet med andre produkter fra andre leveandører kan man nesten se på det som en god investering å kjøpe et FMA produkt.

Mvh
    Roy O. hagen

R

Roysen

Gjest
    OK, da er alle uklarheter ryddet av banen og dessverre gikk ikke dette helt i min favør. De nye forsterkerne som vil bli introdusert til neste år er ikke noe limited edition anniversary produkt slik jeg først ble fortalt. Det tok jeg i utgangspunktet som veldig positivt både med hensyn til tilgjengelighet og pris. Det handler om et nytt produkt som skal serieproduseres fra FM Acoustics normale sortiment. Produktet vil bli en mono forsterker som er basert på dagens stereo toppmodell som heter Resolution Series 1811. Den nye mono forsterkeren vil få navnet Resolution Series 118. Dessverre skulle det vise seg at prisen ble mye høyere enn først antatt av distributøren, så FMA 118 blir et produkt jeg enten må spare relativt lenge til, gi slipp på eller stadig saumfare bruktmarkedene etter. En monoforsterker vil bli prissatt til CHF 200K og et stereopar da til CHF 400K.

FMA 268 og FMA 223 derimot kan fremdeles bli en virkelighet i løpet av kort tid. Det var jo også kun disse som var en del av min opprinnelige plan.

Mvh
    Roysen

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.642
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    og CHF/NOK er 6.257 !
    priset som en ekslusiv havseiler i 40 fot klassen !
    mvh
    Leif

R

Roysen

Gjest
    Distributøren kunne også fortelle at det allerede er venteliste på FM Acoustics Resolution Series 118 av kunder som allerede nå har betalt for sine par selv om det er over et år til den introduseres på markedet. På den listen står det 5 personer fra Kina, 2 fra Hong Kong, 2 fra Indonesia, 2 fra Singapore og 2 fra Malaysia. Dette er altså på et produkt til CHF 400K.

Mvh
    Roysen

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    LMC skrev:
    og CHF/NOK er 6.257 !
    priset som en ekslusiv havseiler i 40 fot klassen !
    mvh
    Leif
    Alternativt de nye Pass lab XS monoblokkene og et par fot mindre havseiler.

N

nb

Gjest
    Økonomi eller ikke, jeg skjønner ikke hvorfor du blander deg inn i produkter som tydelig er rettet mot kunder med omtrent uendelig mye penger og med en produsentfilosofi som åpenbart er at ting skal være absolutt så dyrt som mulig og tilgjengelig i få eksemplarer. Jeg kunne også ha råd til slike forsterkere om jeg absolutt ville, men jeg kan ikke med min aller beste vilje se poenget med å kjøpe noe slikt for noen der en million kroner faktisk er en svært anstendig mengde penger. Produsenten sier jo selv flat out at man kan få samme mengde lydkvalitet for en brøkdel av prisen.

Det du kaller "ikke noe verditap" tar ikke hensyn til en kapitalkost på 80-100k i året før skatt ved et noenlunde normalt rentenivå, samt at siden dette produktet prises i sveitserfranc ligger det implisitt en ganske stor valutarisiko her. Den kan slå begge veier - hva det koster deg som ikke har inntekter i CHF å skulle cashe ut hundretusenvis av sveitsiske franc en gang i fremtiden aner du ikke med mindre du inngår noen kontraker med en bank som garanterer deg en fast vekslingskurs.

Det kan koste deg hundretusenvis av kroner å eie disse sakene i noen år og hva du får solgt de for målt i norske kroner en gang i fremtiden vet du heller ikke noe om. Basert på alt som går inn og ut døren hos deg er det neppe et helt usannsylig scenario at disse en gang skal avhendes.

Om du skal betale 400k CHF la oss si om et par år koster det deg ca 2.5 millioner med dagens kurs. Om en sveitserfranc koster 5 kroner koster det deg 2 millioner, er den 7 kroner koster det deg 2.8 millioner kroner.

Du sier jo selv at det må prioriteres og spares om disse i det hele skal kunne bli dine en gang. Da burde det ikke overraske at noen mener at prioriteringene kanskje ikke er helt i vater her.

Mine $0.02

R

Roysen

Gjest
    VilhelmW skrev:
    Eller noe fra Madrigal / ML....godt bygd og svinhøgt prisa, de og.
    ?

Madrigal er nedlagt. De dyreste produktene fåes på bruktbørsen til omlag 100K. De nye ML forsterkerne ligger på ca en tiende del i pris av det disse FMA 118 gjør. De eneste komersielt tilgjengelig forsterkerne som har veiledende pris på dette nivået er Goldmund Telos 5000+. De har dog dukket opp på bruktmarkedet etter hvert til betydelig lavere priser.

Mvh
    Roysen

R

Roysen

Gjest
    nb skrev:
    Økonomi eller ikke, jeg skjønner ikke hvorfor du blander deg inn i produkter som tydelig er rettet mot kunder med omtrent uendelig mye penger og med en produsentfilosofi som åpenbart er at ting skal være absolutt så dyrt som mulig og tilgjengelig i få eksemplarer. Jeg kunne også ha råd til slike forsterkere om jeg absolutt ville, men jeg kan ikke med min aller beste vilje se poenget med å kjøpe noe slikt for noen der en million kroner faktisk er en svært anstendig mengde penger. Produsenten sier jo selv flat out at man kan få samme mengde lydkvalitet for en brøkdel av prisen.

Det du kaller "ikke noe verditap" tar ikke hensyn til en kapitalkost på 80-100k i året før skatt ved et noenlunde normalt rentenivå, samt at siden dette produktet prises i sveitserfranc ligger det implisitt en ganske stor valutarisiko her. Den kan slå begge veier - hva det koster deg som ikke har inntekter i CHF å skulle cashe ut hundretusenvis av sveitsiske franc en gang i fremtiden aner du ikke med mindre du inngår noen kontraker med en bank som garanterer deg en fast vekslingskurs.

Det kan koste deg hundretusenvis av kroner å eie disse sakene i noen år og hva du får solgt de for målt i norske kroner en gang i fremtiden vet du heller ikke noe om. Basert på alt som går inn og ut døren hos deg er det neppe et helt usannsylig scenario at disse en gang skal avhendes.

Om du skal betale 400k CHF la oss si om et par år koster det deg ca 2.5 millioner med dagens kurs. Om en sveitserfranc koster 5 kroner koster det deg 2 millioner, er den 7 kroner koster det deg 2.8 millioner kroner.

Du sier jo selv at det må prioriteres og spares om disse i det hele skal kunne bli dine en gang. Da burde det ikke overraske at noen mener at prioriteringene kanskje ikke er helt i vater her.

Mine $0.02
    Nei, vel så forstår du ikke det. Deg om det.

Mvh
    Roysen

Elo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Antall liker
    233
    Sted
    Innlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hei Roy!

Ser det blir vanskelig med kjøp av disse blokkene. Derimot blir det pre fra FMA?

Spent på hvilken elektronikk du havner på tilslutt, mulig de forrige blokkene kommer for salg på børsen neste år. Kan fort være noen skal oppgradere?

Lykke til videre!

Mvh
    Ole M.

O

Oblivion

Gjest
    Roysen skrev:
    VilhelmW skrev:
    ?

Madrigal er nedlagt. De dyreste produktene fåes på bruktbørsen til omlag 100K. De nye ML forsterkerne ligger på ca en tiende del i pris av det disse FMA 118 gjør. De eneste komersielt tilgjengelig forsterkerne som har veiledende pris på dette nivået er Goldmund Telos 5000+. De har dog dukket opp på bruktmarkedet etter hvert til betydelig lavere priser.

Mvh
    Roysen
    Vil tippe at også FM Acoustics Resolution Series 118 går for en brøkdel av prisen som brukt eller som nye...

Dette fordi verdensøkonomien har en god sjanse til å knele helt FØR kjøperene har fått varen de nå forhåndsbetaler..

Norcane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    35
    Finnes det noen link til disse forsterkerne som er nevnnt?

Synes tråden er spennende og at folk ikke selv skjønner hvorfor noen tenker annerledes enn dem selv så må det være opp til dem, bare synd det alltid skal komme frem:)

Keep on going:)

R

Roysen

Gjest
    Attila74 skrev:
    Finnes det noen link til disse forsterkerne som er nevnnt?

Synes tråden er spennende og at folk ikke selv skjønner hvorfor noen tenker annerledes enn dem selv så må det være opp til dem, bare synd det alltid skal komme frem:)

Keep on going:)
    Nei, produktet er ikke introdusert på markedet ennå og er derfor ikke markedsført på produsentens sider ennå.

Mvh
    Roysen

tweakMan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    126
    Roysen skrev:
    VilhelmW skrev:
    Madrigal er nedlagt.
    Det er ikke helt riktig...
    Folkene driver faktisk fremdeles på de...

Men de har fordelt seg på flere firma.
    Bricasti Design og Hometheatreconcepts("TheServiceBench") og Aevee labs og (tildels Lexicon)

mvh

R

Roysen

Gjest
    Imperial skrev:
    Roysen skrev:
    VilhelmW skrev:
    Madrigal er nedlagt.
    Det er ikke helt riktig...
    Folkene driver faktisk fremdeles på de...

Men de har fordelt seg på to firma.
    Bricasti og Hometheatreconcepts.

mvh
    Eksisterer selskapet Madrigal fremdeles? Det var nytt for meg.

Mvh
    Roysen

tweakMan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    126
    Det er mer snakk om en kollegial forståelse, folkene imellom.
    Den nye dacen Bricasti M1 er ett samarbeidsprosjekt mellom flere nye firma, som før utgjorde bl.a Madrigal gjengen.

Man sier det ikke, men det ligger vel litt i kortene att Bricasti M1 skulle hett ML 30.7 såleis :p
    Så på en måte eksisterer firmaet enda...

John Atkinson (Stereophile) mer enn hinter til det faktum att: "Uhm, might one ponder as to why this dac has more than a striking resemblance to madrigal products of yore? Yes, and more than ponder, it would be correct to assume that the legacy is still alive... " Eh, lett ordlagt av meg... ikke sitat...

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn