Holy shit! De kan bli mine.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • R

    Roysen

    Gjest
    Imperial skrev:
    Det er mer snakk om en kollegial forståelse, folkene imellom.
    Den nye dacen Bricasti M1 er ett samarbeidsprosjekt mellom flere nye firma, som før utgjorde bl.a Madrigal gjengen.

    Man sier det ikke, men det ligger vel litt i kortene att Bricasti M1 skulle hett ML 30.7 såleis :p
    Så på en måte eksisterer firmaet enda...

    John Atkinson (Stereophile) mer enn hinter til det faktum att: "Uhm, might one ponder as to why this dac has more than a striking resemblance to madrigal products of yore? Yes, and more than ponder, it would be correct to assume that the legacy is still living... " Eh, lett ordlagt av meg... ikke sitat...

    mvh
    Det er jo usedvanlig spennende. Det der er faktisk veldig gode nyheter synes jeg. Madrigal stod for kvalitetsprodukter i en klasse få andre kunne matche. Dersom Bricasti er en slags gjenoppstandelse er det helt brillefint.

    Mvh
    Roysen
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Roysen skrev:
    Imperial skrev:
    Roysen skrev:
    Det er ikke helt riktig...
    Folkene driver faktisk fremdeles på de...

    Men de har fordelt seg på to firma.
    Bricasti og Hometheatreconcepts.

    mvh
    Eksisterer selskapet Madrigal fremdeles? Det var nytt for meg.

    Mvh
    Roysen
    Mark Levinson eksisterer iallefall, ref. Wikipedia;

    The company Mark Levinson, now owned by Madrigal Audio Laboratories (part of the Harman International Industries group) specializes in high-end digital audio processors, integrated amplifiers, power amplifiers, pre amplifiers, and CD players. Mark Levinson is a high end audio company serving audiophiles.

    Eller er ikke dette korrekt? ML har vært så far-off fra min inge hifi-verden, at jeg har ikke ofra merket særlig oppmerksomhet. Men noen tester og omtaler har jeg da lest, sist i vårt heimlige "Fidelity" for ikke SÅ lenge siden. Som tidligere sagt; hifi på dette nivået, er reinspikka galskap - på lik linje med Ferrari, Lamborghini osv. er i bilverden. Noen foretrekker å kalle det lidenskap..det høres bedre ut å være lidenskapelig enn å være en smule gal. Men jeg skal ikke moralisere over de valgene og prioriteringene som hver og en gjør - det må da godt voksne mennesker kunne ta ansvar for sjøl.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    126
    Det er slik i bransjen de senere år att man har styrtrike folk som kjøper opp NAVNA til produktene og kjører videre på den glade sti.

    Mark Levinson har ikke vært Mark Levinson siden 80 tallet, bare navnet er med videre.
    Madrigal... er som "bra saker" fra Proceed, som var de mer rimelige greiene fra Lexicon sin AV avdeling da Harman bestemte at nu skulle man ha en paralell til ML sin vanlige linje.

    Det er slik :
    Harman international eier NAVNA til Proceed, Mark Levinson, Revel, Madrigal, Lexicon...
    Under disse navna er det mange teams,mange små fabrikker... det som er viktig her er folkene...

    Still confused? No fear...

    Ikke se på NAVNET til ett produkt, snus opp HVEM som er designeren og HVEM som har byggd sakene... det er hemmeligheten til oversikt.

    Gutta bak de beste sakene fra Mark Levinson (nivået kallt Madrigal Labs, på en måte) har egne firma nå... og lager fremdeles bra saker...

    Its all good... :p

    mvh ( http://www.youtube.com/watch?v=hacMDslR4Vo ) ... aiight... ;D
     
    R

    Roysen

    Gjest
    VilhelmW skrev:
    Roysen skrev:
    Imperial skrev:
    Det er ikke helt riktig...
    Folkene driver faktisk fremdeles på de...

    Men de har fordelt seg på to firma.
    Bricasti og Hometheatreconcepts.

    mvh
    Eksisterer selskapet Madrigal fremdeles? Det var nytt for meg.

    Mvh
    Roysen
    Mark Levinson eksisterer iallefall, ref. Wikipedia;

    The company Mark Levinson, now owned by Madrigal Audio Laboratories (part of the Harman International Industries group) specializes in high-end digital audio processors, integrated amplifiers, power amplifiers, pre amplifiers, and CD players. Mark Levinson is a high end audio company serving audiophiles.

    Eller er ikke dette korrekt? ML har vært så far-off fra min inge hifi-verden, at jeg har ikke ofra merket særlig oppmerksomhet. Men noen tester og omtaler har jeg da lest, sist i vårt heimlige "Fidelity" for ikke SÅ lenge siden. Som tidligere sagt; hifi på dette nivået, er reinspikka galskap - på lik linje med Ferrari, Lamborghini osv. er i bilverden. Noen foretrekker å kalle det lidenskap..det høres bedre ut å være lidenskapelig enn å være en smule gal. Men jeg skal ikke moralisere over de valgene og prioriteringene som hver og en gjør - det må da godt voksne mennesker kunne ta ansvar for sjøl.
    Det som står på Wikipedia er ikke korrekt. Harman International Group la ned Madrigal for om lag ti år siden. Mark Levinson, Revel og Lexicon er derfor nå direkte underlagt Harman International. Proceed ble også ned lagt.

    Mvh
    Roysen
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    126
    Mhm...

    Bricasti ble startet i 2002 (Madrigal ble lagt ned i 2003) , så alt dette henger sammen. Man kunne ikke kalle sakene Madrigal, ikke nu lenger.
    Dette er jo business, brand, franchise og rettigheter.

    Bricasti, det valgte man så å kalle de nye sakene. Derfor skriver heller ikke John Atkinson rett ut i sin test, det alle skjønner etter å ha lest den... Han sier bare "New England" + nudge nudge, wink wink..
    Acha... ;) Yessss... Acha and sugar on it!


    Nå er det ett selskap som heter "Madrigal Audio laboratories inc." etablert i 2007 i Connecticut ... (Gjordt av Harman no doubt....)
    Men som sagt, Ikke se på Navnet... HVOR er folka? Det er frågan...

    mvh
     

    ElvisRuler

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.08.2009
    Innlegg
    132
    Antall liker
    2
    "Kanskje du kan finne en annen tråd for den sarkastiske tonene der? I denne tråden er den ikke velkommen!

    Mvh
    Roysen"

    Tråd for fanboysen? Tror jeg holder meg unna....
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    814
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    6
    Herregud! Jeg skjønner ikke greia med alle disse negative kommentarene...i årenes løp har jeg hatt komponenter som ikke matcher innkomst i det hele tatt. Spinket og spart, ofret ferie og skattepenger år på år for å pleie interessen...regner med at jeg langt ifra er alene...så hvorfor kan ikke de som har midler få kjøpe hinsides dyre produkter?? Det graver sikkert ikke dypere hos ham enn hos meg og mange andre her.

    ...har aldri sett en stundent få pepper fordi han vil bruke stipendet sitt på et par høyttalere til 20.000,-
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    126
    Salamander da... ElvisRuler trakk en vits...
    Han serverte Ikke en sarkasme, men en ironi. (for han gjorde det motsatte av det han sa..)

    Jada, passer seg ikke i tråden her, men dog, jeg gliste jeg... :p vet, det var feil av meg... ::)

    mvh
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    De store monoblokkene til ML likna veldig på tidligere ML-stuff...de må ha "stjælt" designet og heile greia,da? Harman eier jo flere ikke ubetydelige hifi-merker, så jeg vil anta at de fortsatt produserer high-end greier, også?
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Mark Levinson merket finnes fortsatt. Det er imidlertid helt andre personer involvert enn i glansdagene når de var eid av Madrigal. Madrigal er nedlagt og personene bak befinner seg nå i disse nye selskapene som Imperial snakker om. Ledelsen i Madrigal (Mark Glazier og Jerry Hanna) har dog flyttet til Wisdom Audio.

    Mvh
    Roysen
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    814
    Antall liker
    1.252
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    6
    Imperial skrev:
    Salamander da... ElvisRuler trakk en vits...
    Han serverte Ikke en sarkasme, men en ironi. (for han gjorde det motsatte av det han sa..)

    Jada, passer seg ikke i tråden her, men dog, jeg gliste jeg... :p vet, det var feil av meg... ::)

    mvh
    Da beklager jeg. Ikke lett å skille ironi og krasse utsagn i denne tråden :p
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Alle tråder som Roysen starter ender ofte opp med mange rare utsagn og sarkastiske kommentarer.

    En kan jo lure på hvorfor?



    Hilsen en som IKKE er misunnelig

    Mvh
     

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.022
    Antall liker
    405
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    musicman skrev:
    Alle tråder som Roysen starter ender ofte opp med mange rare utsagn og sarkastiske kommentarer.

    En kan jo lure på hvorfor?



    Hilsen en som IKKE er misunnelig

    Mvh
    Jeg er heller ike misunnelig ;D ;D ;D
     
    N

    nb

    Gjest
    musicman skrev:
    Alle tråder som Roysen starter ender ofte opp med mange rare utsagn og sarkastiske kommentarer.

    En kan jo lure på hvorfor?
    Fordi det sett fra utsiden er underlig å ha hatt såpass mye gromkomponenter inn og ut av huset og åpenbart tråle verden rundt etter obskure ting uten å ha blitt fornøyd - rett og slett blitt litt "lyttetrett av anlegget". Det er kanskje da på tide å stikke fingeren i jorden og lure på hva man egentlig driver med? De fleste andre som bygger seg systemer i superreferanseklassen ser i det minste ut til å ha en plan de holder seg til og gradvis raffinere konseptet sitt, og ikke vimser frem og tilbake basert på hva som er hot nå eller et halvår senere. Personlig har jeg overhodet ingen problemer med at noen velger å svi av mye penger på HiFi-en sin, jeg synest bare det er underlig at det er mulig å drive på så lenge og legge så mye tid, energi og penger i det uten å slå seg til ro med noe.

    På den bakgrunn klarer jeg ikke å se på hvilken måte noen forsterkere til et par millioner og eventuelt andre komponenter - denne gangen fra FM Acoustics - skal løse det fundamentale problemet - nemlig det å aldri bli tilfreds. Listen over forsterkere og annet som har vært på besøk, har vært under vurdering og lagt mye energi i å skaffe og få til å funke er veldig lang.

    Derfor.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    nb skrev:
    musicman skrev:
    Alle tråder som Roysen starter ender ofte opp med mange rare utsagn og sarkastiske kommentarer.

    En kan jo lure på hvorfor?
    Fordi det sett fra utsiden er underlig å ha hatt såpass mye gromkomponenter inn og ut av huset og åpenbart tråle verden rundt etter obskure ting uten å ha blitt fornøyd - rett og slett blitt litt "lyttetrett av anlegget". Det er kanskje da på tide å stikke fingeren i jorden og lure på hva man egentlig driver med? De fleste andre som bygger seg systemer i superreferanseklassen ser i det minste ut til å ha en plan de holder seg til og gradvis raffinere konseptet sitt, og ikke vimser frem og tilbake basert på hva som er hot nå eller et halvår senere. Personlig har jeg overhodet ingen problemer med at noen velger å svi av mye penger på HiFi-en sin, jeg synest bare det er underlig at det er mulig å drive på så lenge og legge så mye tid, energi og penger i det uten å slå seg til ro med noe.

    På den bakgrunn klarer jeg ikke å se på hvilken måte noen forsterkere til et par millioner og eventuelt andre komponenter - denne gangen fra FM Acoustics - skal løse det fundamentale problemet - nemlig det å aldri bli tilfreds. Listen over forsterkere og annet som har vært på besøk, har vært under vurdering og lagt mye energi i å skaffe og få til å funke er veldig lang.

    Derfor.
    Vel, det du beskriver her stemmer jo rett og slett ikke. Jeg har hatt en langsiktig plan lenge om hvilke komponenter jeg skal kjøpe og hvordan lytterommene skal være. Planen har dog endret seg litt først og fremst på høytalersiden og for det andre på lytteromsiden. Ellers har jeg stort sett holdt meg til den planen og nesten ikke noe av det jeg har kjøpt har blitt solgt igjen. Det er som sagt kun FMA 268 forforsterker som gjenstår av den opprinnelige komponent-planen. Planen ble dog lagt for omlag 10 år siden. Av den grunn ser jeg nå at høyatlerne ikke lenger holder mål. Av den grunn forsøker jeg å selge de for noen nyere og bedre. At jeg vimser frem og tilbake samtidig som jeg selger og kjøper inn i et sett stemmer ikke. Det har blitt langt en plan og den har jeg holdt meg til. Veldig lite er solgt.

    Så når du ikke følger med på hva som skjer en gang hvordan kan du da kritisere det? Temmelig tankeløst spørr du meg. Ut over det har jeg ikke tenkt å la din negative energi innvirke på meg. Håper tråden kan fortsette i positiv ånd. Noe annet har jeg ikke lyst til bruke energi på.

    Mvh
    Roysen
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Noen ganger kan det være dårlig samsvar mellom intendert og etterlatt inntrykk.
     

    flaago2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    0
    Hehe du virker jo litt vims når du i to tråder etterhverandre går høyt ut, også blir det ikke noe av allikevel :)

    Ikke at det er noe galt i det, jeg er jævlig vims sjøl ;)

    -Hans
     

    aloz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Innlegg
    442
    Antall liker
    127
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kjenner mange som ikke gjør det jeg ville ha gjort og gjør det jeg ikke ville ha gjort.
    Steike så irriterende! ;)
     
    R

    Roysen

    Gjest
    flaago2 skrev:
    Hehe du virker jo litt vims når du i to tråder etterhverandre går høyt ut, også blir det ikke noe av allikevel :)

    Ikke at det er noe galt i det, jeg er jævlig vims sjøl ;)

    -Hans
    Jeg hadde et lite utagerende øyeblikk når jeg vurderte de Mark Levinson No.33 forsterkerne. Ellers har jeg holdt meg på en rett kurs mot mitt mål. De andre gangene det ikke ble noe av var kun det konkrete kjøpet. Produktet har da likevel bltt beholdt som en del av fremtidsplanen og søket har fortsatt. I min bok er ikke det vimsete, men målbevisst.

    Mvh
    Roysen
     

    flaago2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    0
    Jeg ser det ikke som noe negativt at du blir entusiastisk.

    Mister man det så kan man egentlig bare slutte.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    aloz skrev:
    Jeg kjenner mange som ikke gjør det jeg ville ha gjort og gjør det jeg ikke ville ha gjort.
    Steike så irriterende! ;)
    Veldig enig! Jeg, f. eks., liker å gå på småviltjakt, fiske, trene fuglehund, kjøre motorsykkel, bil og snøscooter,gå lange turer i fjellheimen, til fots, på ski eller truger, fotografere, farte rundt på div. idrettsarrangementer med avleggerne, jobbe (MASSE! ) dugnader i div. idrettslag, lage mat, osv. osv. Andre tåler ikke sånt.

    Jeg bruker glatt masse pæng på gore-tex, fjellsko, telt, multifuel-brennere, Gps'er, hundepeilere, våpen, skiutstyr, startkontigenter på jakthundprøver, fiskekort, jaktkort osv. osv. Andre gjør ikke det.

    Jeg bruker noen kroner - sikkert alt for mye - på hifi-utstyr. Det gjør tydeligvis andre her også... ;D

    Det jeg har nemnt, kalles visstnok interesser og prioriteringer. Vi har alle sammen ( njaa..kanskje flere av oss, i alle fall?) andre interesser enn hifi'en. Og vi disponerer pengene våre forskjellig. So what??

    Noel liker mora, noen liker dattera, noen liker begge - og noen liker t.o.m. faren!! Lenge leve mangfoldet!! Jeg er nå litt spent på hva du ender opp med til slutt, Roysen. Helt ærlig snakka; Lykke til!
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Det jobbes fortsatt målrettet i forhandlinger om det FMA 2011. Det kan virke som selger har litt større problemer med å omsette enn først antatt pga nyheten om FMA 118. Antagelig er det disse han forsøker å finansiere også.

    Mvh
    Roysen
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.744
    Antall liker
    3.367
    Noen bilder av produktene Roysen vurderer.

    Goldmund Telos 5000 til venstre og Wilson TH til høyre.



    FMA 223



    Goldmund Reference II - denne hadde passet i Roysen's anlegg!
    Kun 1 stk til skal produseres.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.391
    Antall liker
    11.223
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hei, fjernet noen innlegg som egentlig ikke hadde noen spesiell mening. La tråden fortsette i en god ånd.
     

    EHED

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Innlegg
    1.256
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    Moro med bilder av komponentene det prates om.

    Keep'em coming :)
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Jeg har nok et stykke igjen til det anlegget Wizard:

    Westlake Audio SM-1 VF Speakers
    Goldmund Reference II Turntable
    Goldmund Telos 5000 amplifiers
    Goldmund Eidos Reference Blue Universal Player
    Goldmund Mimesis 32 pre-amp
    Vitus Audio MP P201 phonostage

    Er det Ikea hyller på veggen der?



    Edit: Ser nå at dette ikke er samme anlegg som Wizard vist bilder fra. Ellers kan jeg vel legge til at de brukte Goldmund Telos 5000+ jeg har blitt tilbudt er solgt.
     

    Vedlegg

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Tvilsomt hehe

    Men ikke lett å få frem endel av skivene der...

    ....noe må man jo klage på ;D
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.142
    Antall liker
    5.053
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    29
    Her er det viktigste i to laaange tråder med til sammen 587 innlegg.
    Bare for å lette oversikten.

    10/1 -12:
    Hei,
    Jeg har kjøpt et brukt par Mark Levinson No.33 (UHC versjonen av de gamle referansemonoblokkene). Det er samleren i meg som har slått til. Jeg har ingen spesifikke planer for hva de skal benyttes til.


    13/1 -12:
    Fornuften tok overhånd. Jeg solgte mine ML No.33 før de i det hele tatt ankom. Noen andre innkjøp blir prioritert i stedet. Ikke mye rasjonelt å kjøpe noe bare for å stå i reserve. Hjemmekinoplanene blir også for plasskrevende.

    3/2 -12:
    Jeg har en av historiens mest sagnomsuste monoblokker på kroken. Det er kun laget 25 par av disse til produsentens 25 års jubileum. Disse trodde jeg aldri det ville være mulig å kunne skaffe. Hele det pengesterke asiatiske audiofile markedet leter etter disse. Alle jeg har forespurt tidligere har bare svart - glem det! Nå kan de havne i Roysens Rede - WOW.
    Jeg merker at jeg tar av litt her nå.

    3/2 -12:
    De sitter ikke fast på kroken, men ikke langt unna. Jeg får de dersom jeg vil ha de.

    6/2 -12:
    Først må jeg få et endelig tilbud om pris, betalingsbetingelser og mulighet for innbytte. Så få vi se om dette blir realitet og leveringsbetingelser.
    Mvh
    Roysen

    7/2 -12:
    Det ser i øyeblkket litt svart ut. Vi har kommet frem til enighet om pris, men ikke om betalngsbetingelser og der stopper det opp. Så i øyeblikket tror jeg ikke dette blir noe av.
    Mvh
    Roysen

    13/2 -12:
    I øyeblikket har et nytt alternativ dukket opp - et av de 40 parene av de nye jubileumsmonoblokkene fra FMA som slippes på markedet neste år.
    Mvh
    Roysen

    13/2 -12:
    Nei, selvsagt ikke. Bare et par. 2011 ser ut til å gå tapt pga uenighet om betalingsbetingelser. Siden de nye ikke kommer før neste år vil de bli lettere for meg å finansiere ved å starte sparing nå. I tillegg regner jeg med at de nye er bedre ut fra det lille jeg har blitt fortalt om de.
    Mvh
    Roysen

    14/2 -12:
    Ja, har fått det bekreftet. En ny jubileumsmonoforsterker som vil produseres i 40 par. De vil både bli kraftigere og bedre enn 2011. Jeg håper dog dette ikke spres som ild i tørt gress ut over nettet før jeg har sikret meg et par.
    Mvh
    Roysen

    15/2 -12:
    Jeg fikk kontrabeskjed om at det ikke var helt klart om produktet var en limited edition. Av den grunn fjernet jeg innlegget. Jeg ønsker da ikke å kringkaste detaljene om dette produktet slik at noen evt. kan snappe det foran nesen min. Hvor har du det fra at det ikke ble noen handel? Vet du mer om dette enn jeg gjør selv?
    Kanskje du kan finne en annen tråd for den sarkastiske tonene der? I denne tråden er den ikke velkommen!
    Mvh
    Roysen

    15/1 -12:
    OK, da er alle uklarheter ryddet av banen og dessverre gikk ikke dette helt i min favør. De nye forsterkerne som vil bli introdusert til neste år er ikke noe limited edition anniversary produkt slik jeg først ble fortalt.
    Mvh
    Roysen

    17/2 -12:
    Ellers kan jeg vel legge til at de brukte Goldmund Telos 5000+ jeg har blitt tilbudt er solgt.

     
    R

    Roysen

    Gjest
    Audiomix skrev:
    Her er det viktigste i to laaange tråder med til sammen 587 innlegg.
    Bare for å lette oversikten.

    10/1 -12:
    Hei,
    Jeg har kjøpt et brukt par Mark Levinson No.33 (UHC versjonen av de gamle referansemonoblokkene). Det er samleren i meg som har slått til. Jeg har ingen spesifikke planer for hva de skal benyttes til.


    13/1 -12:
    Fornuften tok overhånd. Jeg solgte mine ML No.33 før de i det hele tatt ankom. Noen andre innkjøp blir prioritert i stedet. Ikke mye rasjonelt å kjøpe noe bare for å stå i reserve. Hjemmekinoplanene blir også for plasskrevende.

    3/2 -12:
    Jeg har en av historiens mest sagnomsuste monoblokker på kroken. Det er kun laget 25 par av disse til produsentens 25 års jubileum. Disse trodde jeg aldri det ville være mulig å kunne skaffe. Hele det pengesterke asiatiske audiofile markedet leter etter disse. Alle jeg har forespurt tidligere har bare svart - glem det! Nå kan de havne i Roysens Rede - WOW.
    Jeg merker at jeg tar av litt her nå.

    3/2 -12:
    De sitter ikke fast på kroken, men ikke langt unna. Jeg får de dersom jeg vil ha de.

    6/2 -12:
    Først må jeg få et endelig tilbud om pris, betalingsbetingelser og mulighet for innbytte. Så få vi se om dette blir realitet og leveringsbetingelser.
    Mvh
    Roysen

    7/2 -12:
    Det ser i øyeblkket litt svart ut. Vi har kommet frem til enighet om pris, men ikke om betalngsbetingelser og der stopper det opp. Så i øyeblikket tror jeg ikke dette blir noe av.
    Mvh
    Roysen

    13/2 -12:
    I øyeblikket har et nytt alternativ dukket opp - et av de 40 parene av de nye jubileumsmonoblokkene fra FMA som slippes på markedet neste år.
    Mvh
    Roysen

    13/2 -12:
    Nei, selvsagt ikke. Bare et par. 2011 ser ut til å gå tapt pga uenighet om betalingsbetingelser. Siden de nye ikke kommer før neste år vil de bli lettere for meg å finansiere ved å starte sparing nå. I tillegg regner jeg med at de nye er bedre ut fra det lille jeg har blitt fortalt om de.
    Mvh
    Roysen

    14/2 -12:
    Ja, har fått det bekreftet. En ny jubileumsmonoforsterker som vil produseres i 40 par. De vil både bli kraftigere og bedre enn 2011. Jeg håper dog dette ikke spres som ild i tørt gress ut over nettet før jeg har sikret meg et par.
    Mvh
    Roysen

    15/2 -12:
    Jeg fikk kontrabeskjed om at det ikke var helt klart om produktet var en limited edition. Av den grunn fjernet jeg innlegget. Jeg ønsker da ikke å kringkaste detaljene om dette produktet slik at noen evt. kan snappe det foran nesen min. Hvor har du det fra at det ikke ble noen handel? Vet du mer om dette enn jeg gjør selv?
    Kanskje du kan finne en annen tråd for den sarkastiske tonene der? I denne tråden er den ikke velkommen!
    Mvh
    Roysen

    15/1 -12:
    OK, da er alle uklarheter ryddet av banen og dessverre gikk ikke dette helt i min favør. De nye forsterkerne som vil bli introdusert til neste år er ikke noe limited edition anniversary produkt slik jeg først ble fortalt.
    Mvh
    Roysen

    17/2 -12:
    Ellers kan jeg vel legge til at de brukte Goldmund Telos 5000+ jeg har blitt tilbudt er solgt.

    Du glemte et innlegg i historikken der Audiomix:


    16/2-12:
    Det jobbes fortsatt målrettet i forhandlinger om FMA 2011. Det kan virke som selger har litt større problemer med å omsette enn først antatt pga nyheten om FMA 118. Antagelig er det disse han forsøker å finansiere også.


    Flott gjort, Audiomix. Gratulerer med godt sammendrag. Sekretær-jobben virker forøvrig å passe deg midt i blinken. Fortsett gjerne med det, men da først og fremst kanskje et sted som har behov for en sekretær. Her inne klarer de fleste å lese selv.

    Mvh
    Roysen
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Audiomix skrev:
    Her er det viktigste i to laaange tråder med til sammen 587 innlegg.
    Bare for å lette oversikten.

    10/1 -12:
    Hei,
    Jeg har kjøpt et brukt par Mark Levinson No.33 (UHC versjonen av de gamle referansemonoblokkene). Det er samleren i meg som har slått til. Jeg har ingen spesifikke planer for hva de skal benyttes til.


    13/1 -12:
    Fornuften tok overhånd. Jeg solgte mine ML No.33 før de i det hele tatt ankom. Noen andre innkjøp blir prioritert i stedet. Ikke mye rasjonelt å kjøpe noe bare for å stå i reserve. Hjemmekinoplanene blir også for plasskrevende.

    3/2 -12:
    Jeg har en av historiens mest sagnomsuste monoblokker på kroken. Det er kun laget 25 par av disse til produsentens 25 års jubileum. Disse trodde jeg aldri det ville være mulig å kunne skaffe. Hele det pengesterke asiatiske audiofile markedet leter etter disse. Alle jeg har forespurt tidligere har bare svart - glem det! Nå kan de havne i Roysens Rede - WOW.
    Jeg merker at jeg tar av litt her nå.

    3/2 -12:
    De sitter ikke fast på kroken, men ikke langt unna. Jeg får de dersom jeg vil ha de.

    6/2 -12:
    Først må jeg få et endelig tilbud om pris, betalingsbetingelser og mulighet for innbytte. Så få vi se om dette blir realitet og leveringsbetingelser.
    Mvh
    Roysen

    7/2 -12:
    Det ser i øyeblkket litt svart ut. Vi har kommet frem til enighet om pris, men ikke om betalngsbetingelser og der stopper det opp. Så i øyeblikket tror jeg ikke dette blir noe av.
    Mvh
    Roysen

    13/2 -12:
    I øyeblikket har et nytt alternativ dukket opp - et av de 40 parene av de nye jubileumsmonoblokkene fra FMA som slippes på markedet neste år.
    Mvh
    Roysen

    13/2 -12:
    Nei, selvsagt ikke. Bare et par. 2011 ser ut til å gå tapt pga uenighet om betalingsbetingelser. Siden de nye ikke kommer før neste år vil de bli lettere for meg å finansiere ved å starte sparing nå. I tillegg regner jeg med at de nye er bedre ut fra det lille jeg har blitt fortalt om de.
    Mvh
    Roysen

    14/2 -12:
    Ja, har fått det bekreftet. En ny jubileumsmonoforsterker som vil produseres i 40 par. De vil både bli kraftigere og bedre enn 2011. Jeg håper dog dette ikke spres som ild i tørt gress ut over nettet før jeg har sikret meg et par.
    Mvh
    Roysen

    15/2 -12:
    Jeg fikk kontrabeskjed om at det ikke var helt klart om produktet var en limited edition. Av den grunn fjernet jeg innlegget. Jeg ønsker da ikke å kringkaste detaljene om dette produktet slik at noen evt. kan snappe det foran nesen min. Hvor har du det fra at det ikke ble noen handel? Vet du mer om dette enn jeg gjør selv?
    Kanskje du kan finne en annen tråd for den sarkastiske tonene der? I denne tråden er den ikke velkommen!
    Mvh
    Roysen

    15/1 -12:
    OK, da er alle uklarheter ryddet av banen og dessverre gikk ikke dette helt i min favør. De nye forsterkerne som vil bli introdusert til neste år er ikke noe limited edition anniversary produkt slik jeg først ble fortalt.
    Mvh
    Roysen

    17/2 -12:
    Ellers kan jeg vel legge til at de brukte Goldmund Telos 5000+ jeg har blitt tilbudt er solgt.

    Hobbyen blir ikke mer spennende enn hva man gjør den til selv.
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    vredensgnag skrev:
    Audiomix skrev:
    Her er det viktigste i to laaange tråder med til sammen 587 innlegg.
    Bare for å lette oversikten.

    10/1 -12:
    Hei,
    Jeg har kjøpt et brukt par Mark Levinson No.33 (UHC versjonen av de gamle referansemonoblokkene). Det er samleren i meg som har slått til. Jeg har ingen spesifikke planer for hva de skal benyttes til.


    13/1 -12:
    Fornuften tok overhånd. Jeg solgte mine ML No.33 før de i det hele tatt ankom. Noen andre innkjøp blir prioritert i stedet. Ikke mye rasjonelt å kjøpe noe bare for å stå i reserve. Hjemmekinoplanene blir også for plasskrevende.

    3/2 -12:
    Jeg har en av historiens mest sagnomsuste monoblokker på kroken. Det er kun laget 25 par av disse til produsentens 25 års jubileum. Disse trodde jeg aldri det ville være mulig å kunne skaffe. Hele det pengesterke asiatiske audiofile markedet leter etter disse. Alle jeg har forespurt tidligere har bare svart - glem det! Nå kan de havne i Roysens Rede - WOW.
    Jeg merker at jeg tar av litt her nå.

    3/2 -12:
    De sitter ikke fast på kroken, men ikke langt unna. Jeg får de dersom jeg vil ha de.

    6/2 -12:
    Først må jeg få et endelig tilbud om pris, betalingsbetingelser og mulighet for innbytte. Så få vi se om dette blir realitet og leveringsbetingelser.
    Mvh
    Roysen

    7/2 -12:
    Det ser i øyeblkket litt svart ut. Vi har kommet frem til enighet om pris, men ikke om betalngsbetingelser og der stopper det opp. Så i øyeblikket tror jeg ikke dette blir noe av.
    Mvh
    Roysen

    13/2 -12:
    I øyeblikket har et nytt alternativ dukket opp - et av de 40 parene av de nye jubileumsmonoblokkene fra FMA som slippes på markedet neste år.
    Mvh
    Roysen

    13/2 -12:
    Nei, selvsagt ikke. Bare et par. 2011 ser ut til å gå tapt pga uenighet om betalingsbetingelser. Siden de nye ikke kommer før neste år vil de bli lettere for meg å finansiere ved å starte sparing nå. I tillegg regner jeg med at de nye er bedre ut fra det lille jeg har blitt fortalt om de.
    Mvh
    Roysen

    14/2 -12:
    Ja, har fått det bekreftet. En ny jubileumsmonoforsterker som vil produseres i 40 par. De vil både bli kraftigere og bedre enn 2011. Jeg håper dog dette ikke spres som ild i tørt gress ut over nettet før jeg har sikret meg et par.
    Mvh
    Roysen

    15/2 -12:
    Jeg fikk kontrabeskjed om at det ikke var helt klart om produktet var en limited edition. Av den grunn fjernet jeg innlegget. Jeg ønsker da ikke å kringkaste detaljene om dette produktet slik at noen evt. kan snappe det foran nesen min. Hvor har du det fra at det ikke ble noen handel? Vet du mer om dette enn jeg gjør selv?
    Kanskje du kan finne en annen tråd for den sarkastiske tonene der? I denne tråden er den ikke velkommen!
    Mvh
    Roysen

    15/1 -12:
    OK, da er alle uklarheter ryddet av banen og dessverre gikk ikke dette helt i min favør. De nye forsterkerne som vil bli introdusert til neste år er ikke noe limited edition anniversary produkt slik jeg først ble fortalt.
    Mvh
    Roysen

    17/2 -12:
    Ellers kan jeg vel legge til at de brukte Goldmund Telos 5000+ jeg har blitt tilbudt er solgt.

    Hobbyen blir ikke mer spennende enn hva man gjør det til selv.
    Det blir omtrent som en feedback krets....
    Tilbake til start til stadighet, men henger i klipping innimellom ;D
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Jeg tror man bør lese det sammendraget en gang til med det innlegget han utelot litt nøyere og se at dette nok ikke er helt slik det fremstilles.

    - Mark Levinson No.33 ble ikke kjøpt på bakgrunn av råd her på HFS om å la være modifikasjon.

    - FMA 2011 er jeg fortsatt i forhandlinger om. FMA 118 dukket opp som et alternativ under forhandlingene, men når prisen ble klar var det klart at de ble for dyre.

    - Goldmund Telos 5000+ har vært tilgjengelig brukt lenge, men jeg har ikke vært i forhandlnger om de. Planen var å evt. starte slike forhandlnger mot slutten av året. Nå er de solgt. Det gjør imidlertid ikke noe fordi Goldmund Telos 3500 er fortsatt tilgjengelig.

    Mvh
    Roysen
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.142
    Antall liker
    5.053
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    29
    Roysen skrev:
    Flott gjort, Audiomix. Gratulerer med godt sammendrag. Sekretær-jobben virker forøvrig å passe deg midt i blinken. Fortsett gjerne med det, men da først og fremst kanskje et sted som har behov for en sekretær. Her inne klarer de fleste å lese selv.

    Mvh
    Roysen
    Lediggang fører jo til litt av hvert. Nå er jeg hos DnV og venter på at noe skal gå i stykker. Det gjør det ikke :)
    Da går timene sakte og jeg kan påta meg litt sekretærarbeid i form av redigering slik at det blir lettere for de fleste å få med seg de viktige innleggene. Du ser sikkert at alt useriøst er redigert bort.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Audiomix skrev:
    Roysen skrev:
    Flott gjort, Audiomix. Gratulerer med godt sammendrag. Sekretær-jobben virker forøvrig å passe deg midt i blinken. Fortsett gjerne med det, men da først og fremst kanskje et sted som har behov for en sekretær. Her inne klarer de fleste å lese selv.

    Mvh
    Roysen
    Lediggang fører jo til litt av hvert. Nå er jeg hos DnV og venter på at noe skal gå i stykker. Det gjør det ikke :)
    Da går timene sakte og jeg kan påta meg litt sekretærarbeid i form av redigering slik at det blir lettere for de fleste å få med seg de viktige innleggene. Du ser sikkert at alt useriøst er redigert bort.
    Kostelig, kostelig ;D
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Audiomix skrev:
    Roysen skrev:
    Flott gjort, Audiomix. Gratulerer med godt sammendrag. Sekretær-jobben virker forøvrig å passe deg midt i blinken. Fortsett gjerne med det, men da først og fremst kanskje et sted som har behov for en sekretær. Her inne klarer de fleste å lese selv.

    Mvh
    Roysen
    Lediggang fører jo til litt av hvert. Nå er jeg hos DnV og venter på at noe skal gå i stykker. Det gjør det ikke :)
    Da går timene sakte og jeg kan påta meg litt sekretærarbeid i form av redigering........
    Så flott da! Kanskje du da kan ta dette hakket videre ved å liste opp et sammendrag av alle dine seriøse innlegg i de samme trådene også. Det må jo være god trening for en blivende sekretær.

    Mvh
    Roysen
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.983
    Antall liker
    13.402
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    og det gulper du opp til en av de mere seriøse på hele HFS? ::)
    mvh
    Leif
     
    R

    Roysen

    Gjest
    LMC skrev:
    og det gulper du opp til en av de mere seriøse på hele HFS? ::)
    mvh
    Leif
    Definer seriøst. Se så i de omtalte trådene om du finner noe som passer definisjonen fra vedkomende? Post gjerne resultatet her. Ta så i betraktningen at han også har postet innlegg som moderatorer har fjernet i denne tråden: Bare så det er sagt, så var det ikke undertegnede som startet med å skyte på omtalte medlem med henvising til "seriøse" innlegg. Det kom andre vegen og har kommet den vegen lenge og mange ganger.

    Mvh
    Roysen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn