Apropos kommentaren min i mikrodynamikktråden.
Jeg skrev at kjappe kvalitetsdrivere* er alfa og omega for å få mikro dynamikk og at forsterkervalg så lenge det funker er underordnet. IMO har nærmest null betydning.
(* f eks PA-papp, Vifa C17, heftige fulltoner, gode aludiskanter og særlig beryllium i dome og kompresjonsdrivere)
Jeg har uten unntak, selv når EQ og filter ikke er ferdig, alltid fått et formidabelt hakeslepp med beryllium. Husker LMC kobla på et stk TAD4001 i AG Trio riggen og den enorme oppløsningen hørtes uniddelbart.
Og med en superoppløst driver, f eks beryllium i Tractrix 200, så var det lite forskjell mellom Anaview AMS-0100 til 2K og First Watt SiT1 til 75K. Jeg valgte faktisk Anaview pga lavere støygulv og lavere pris ikke minst.
En annen artig historie var da Asbjørn og ShaunV hørte på Lowther i dipol hos meg (korrigert med First Watt aktivt analogt filter) og de kommenterte spesifikt at mikrodynamikken var meget god.
Til og med en TPA3255 amp til kr 300 gjør jobben så det suser på svært gode høyttalere.
Støygulv er også en faktor i denne sammenhengen men jeg drøftet kun drivere.
Og en liten brannfakkel. Det er ikke mulig å få mikrodynamikk fra Wilson til X millioner satt litt på spissen.
Så Snickers, hva mener du?