Hornlyd i et lite rom

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.587
    Torget vurderinger
    10
    Er ikke lov å kalle det super så da blir det duper istedet.

Bli knallbra dette her.

GPA midbass? Hvilken variant?

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.107
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Samme som jeg har i SLOB, 12" 414, 2 på hver side i lukket box.
    De spiller bra oppover og har ingen problemer med å møte TADene vil jeg tro.

Sist redigert:

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.587
    Torget vurderinger
    10
    Jeg brukte de doble TD12M opptil 2000 Hz hvor TAD2001 tok over i Tractrix 1000. Låt knallbra det og.

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.750
    Torget vurderinger
    6
    knallbra ? 2x12 opptil 2000 hz ? ække hifi det , pa heter det da.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.486
    Torget vurderinger
    23
    PA er bedre enn AP... get it? :D

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.750
    Torget vurderinger
    6
    Du veit jeg er fagforbundsmann og vi liker AP , ikke PA - sånn er det - røde faner, gamle arbeidersanger og god lyd !

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.402
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Trodde det var PA vi balte med hele tiden....?

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.750
    Torget vurderinger
    6
    Hvordan går det Hornlyd om dagen, er 2384/t500 avgjørelsen tatt ? Mangler bare en liten design geni-strek for og få det visuelle innenfor - eller rasler fortsatt t200 med sablene og Hornlyd rives mellom cd og de rundes egenskaper !

Du hadde noen fine innlegg her med facts t500 - et703 - 2001 osv. For deg som driver aktivt med Gs spiller jo ikke naturell følsomhet så mye og en kunne kanskje tenke seg at bånd/ amt kunne vært inkludert det gode selskap ? Ikke at jeg tror t500 er noe dårligere enn andre - delt såpass høyt.

Det ble nevnt tidligere ; høyde i lydbilde , dvs et høyere horn gir mer høyde i lydbilde ? eller var det 2384 isolert sett som var litt spesielt på akkurat dett området ?
    Man skulle jo tro at mindre horn gir mer pinpoint fokus og mer nøyaktig plassering mht 3d i lydbildet, kanskje da på bekostning av størrelse ?

Mange fundamentale og viktige spørsmål !!

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.166
    Torget vurderinger
    16
    Hvordan går det Hornlyd om dagen, er 2384/t500 avgjørelsen tatt ? Mangler bare en liten design geni-strek for og få det visuelle innenfor - eller rasler fortsatt t200 med sablene og Hornlyd rives mellom cd og de rundes egenskaper !

Du hadde noen fine innlegg her med facts t500 - et703 - 2001 osv. For deg som driver aktivt med Gs spiller jo ikke naturell følsomhet så mye og en kunne kanskje tenke seg at bånd/ amt kunne vært inkludert det gode selskap ? Ikke at jeg tror t500 er noe dårligere enn andre - delt såpass høyt.

Det ble nevnt tidligere ; høyde i lydbilde , dvs et høyere horn gir mer høyde i lydbilde ? eller var det 2384 isolert sett som var litt spesielt på akkurat dett området ?
    Man skulle jo tro at mindre horn gir mer pinpoint fokus og mer nøyaktig plassering mht 3d i lydbildet, kanskje da på bekostning av størrelse ?

Høyde på lydbildet er nok vel så mye riktig kompensasjon på hornet og lytterommets akustikk som fysisk høyde på hornet. Det visuelle kan nok spille oss et puss. Hornet har jevn spredning langt mot 10k, så her er det muligens andre faktorer som spiller inn.

Kan det være at Hornlyd har valgt å dele inn T500 i et område hvor 2384/2450 har betydelig bedre spredningskontroll?

Enig at det ikke er noen grunn til å se seg blind på naturlig følsomhet (innen rimelighetens grenser) når en deler aktivt med en DSP løsning. Er nok en litt gammeldags tankegang som henger igjen. Lik tankegangen at EQ er fy og noe som skal unngås til enhver pris, at et hornsystem nødvendigvis må være femveis etc.

Når det er sagt er det ikke mange diskanter som har noe å bestille med 2384. Leter selv, og svarte Hornlyd med noen betraktinger i rai rai.
    For meg er det ønskelig med en diskant som opprettholder den konstante spredningen til 2384 hvis en skal se på match i spredningsmønster, og kan avlaste der hornet mister spredningskontroll. Hornlyd argumenterer med at T500 tilfører en x faktor. Det er jo det vi leter etter, men personlig hadde jeg lagt den inn der hvor 2384/2450 ikke lenger er noe særlig tess. Hverken on aksis eller i forhold til spredningskontroll. Dvs oppmot 15k.
    OMF og haglund valgte en annen approach ved å legge til en småformatsdriver i et horn med bedre spredningskontroll over delefrekvens enn 2384. Det er høres fornuftig ut, og ser frem til å høre hvordan OMF opplever lydbildet med seos10. Vokser det i høyden? På bekostning av presisjon som 2384 er så god på?

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.750
    Torget vurderinger
    6
    Ser jo "logikken" i det å bruke cd horn type 2384 el. et spørsmål som dukker opp - spiller driveren bedre oppover når den er delt 1500 istedenfor 600 hz ?

Mindre stress / bevegelse skulle jo medføre bedre arbeidsbetingelser.

Noen horntyper/ profiler som har mindre/mer forvrengning ?

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.750
    Torget vurderinger
    6
    Støtter den med at rommet sin beskaffenhet har innvirkning på høyde lydbildet

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.402
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Skrivefeil. Det skal være "kommer", ikke "forsvinner".

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.394
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    OMF og haglund valgte en annen approach ved å legge til en småformatsdriver i et horn med bedre spredningskontroll over delefrekvens enn 2384. Det er høres fornuftig ut, og ser frem til å høre hvordan OMF opplever lydbildet med seos10. Vokser det i høyden? På bekostning av presisjon som 2384 er så god på?
    Jeg håper romjulen skal gi litt anledning til å teste litt i ro og mak.

Nå har det jo vært bra med vurderinger rundt dette, men jeg savner litt overordnet blikk på ting.

*Hvilke valg som må gjøres i en kommersiell passiv høyttalere er nødvendvis ikke så relevant for oss som knoter på egen hånd.
    *Hva de som deler passivt og ikke kan løpetidskorrigere faller ned på, er nødvendigvis ikke det samme som de som har DSP mulighet bør velge.
    *Hva med lytteavstand - flere drivere trenger gjerne litt mer avstand - så de som sitter i små rom trekker ikke nødvendighvis samme konklusjon som de som har større rom.
    *Hva med akustikken - når diskusjonene i stor grad omhandler spredning - så er det jo relevant hva som skjer med den lyden som må gå noen omveier før den havner hos lytteren.

Hos meg har det alltid spilt veldig tørt, presist og mange savner litt klang. Jeg har et lite prosjekt på gang nå med å forbedre akustikken slik at jeg bevarer mer energi oppover i frekvensområdet, ogha rjeg en liten opprydding som skal gjøres i øver bass - og når det er på plass - så skal jeg sjekke hva som funker best hos meg.

Mvh
    OMF

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.587
    Torget vurderinger
    10

Går fint her :)

Det blir 2384 selv om Tractrix riggen har et høyere og dypere perspektiv samt drivere i sine respektive komfortområde som gir større ro og sist men ikke minst, 400 Hz kontra 800 hz i hovedhornet.

T500 er mer dynamisk enn bånd etc. Har ikke gått i dybden her men tror det er slik.

Høyde i og dybde i lydbildet er jeg svært sikker på at er bedre med T200, JMLC200 og 2360. Alle tre horna har gitt hakeslepp på det området. JMLC 270 er nesten i samme liga.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.587
    Torget vurderinger
    10

Høyde på lydbildet er nok vel så mye riktig kompensasjon på hornet og lytterommets akustikk som fysisk høyde på hornet. Det visuelle kan nok spille oss et puss. Hornet har jevn spredning langt mot 10k, så her er det muligens andre faktorer som spiller inn. GARANTERT ANDRE FAKTORER DA

Kan det være at Hornlyd har valgt å dele inn T500 i et område hvor 2384/2450 har betydelig bedre spredningskontroll? HAR PRØVD 8000-10000-12000

Enig at det ikke er noen grunn til å se seg blind på naturlig følsomhet (innen rimelighetens grenser) når en deler aktivt med en DSP løsning. Er nok en litt gammeldags tankegang som henger igjen. Lik tankegangen at EQ er fy og noe som skal unngås til enhver pris, at et hornsystem nødvendigvis må være femveis etc.

Når det er sagt er det ikke mange diskanter som har noe å bestille med 2384. Leter selv, og svarte Hornlyd med noen betraktinger i rai rai.
    For meg er det ønskelig med en diskant som opprettholder den konstante spredningen til 2384 hvis en skal se på match i spredningsmønster, og kan avlaste der hornet mister spredningskontroll. Hornlyd argumenterer med at T500 tilfører en x faktor. Det er jo det vi leter etter, men personlig hadde jeg lagt den inn der hvor 2384/2450 ikke lenger er noe særlig tess. Hverken on aksis eller i forhold til spredningskontroll. Dvs oppmot 15k.
    OMF og haglund valgte en annen approach ved å legge til en småformatsdriver i et horn med bedre spredningskontroll over delefrekvens enn 2384. Det er høres fornuftig ut, og ser frem til å høre hvordan OMF opplever lydbildet med seos10. Vokser det i høyden? På bekostning av presisjon som 2384 er så god på? DET ER NOE EGET MED T500. SUBTILT. MEN BERYLLIUM SMÅFORMAT I XT1086 SOM SPRER MEGET BRA ER IKKE HELT SOM T500. MANGLER DEN SISTE LUFTEN

Jeg tror hørsel er en viktig faktor. Hadde håpet at grelv kjørte ABX med 703 og inviterte noen med gode ører under 30 år.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.587
    Torget vurderinger
    10
    OMF og haglund valgte en annen approach ved å legge til en småformatsdriver med bedre spredningskontroll over delefrekvens enn 2384. Det er høres fornuftig ut, og ser frem til å høre hvordan OMF opplever lydbildet med seos10. Vokser det i høyden? På bekostning av presisjon som 2384 er så god på? ETTER DET JEG HAR LÆRT OG BLITT VIST AV SNICKERS SÅ ER ENERGINIVÅET VIKTIGERE ENNE SPREDNING ET GODT STYKKE OVER 10K, DETEKTERING AV DRIVERN ER VANSKELIG. PRØV Å SETT EN DRIVER ET STED I ROMMET OG HØR ETTER HVOR EN 12K SINUSTONE KOMMER FRA!
    Jeg håper romjulen skal gi litt anledning til å teste litt i ro og mak.

Nå har det jo vært bra med vurderinger rundt dette, men jeg savner litt overordnet blikk på ting.

*Hvilke valg som må gjøres i en kommersiell passiv høyttalere er nødvendvis ikke så relevant for oss som knoter på egen hånd.
    *Hva de som deler passivt og ikke kan løpetidskorrigere faller ned på, er nødvendigvis ikke det samme som de som har DSP mulighet bør velge.
    *Hva med lytteavstand - flere drivere trenger gjerne litt mer avstand - så de som sitter i små rom trekker ikke nødvendighvis samme konklusjon som de som har større rom.
    *Hva med akustikken - når diskusjonene i stor grad omhandler spredning - så er det jo relevant hva som skjer med den lyden som må gå noen omveier før den havner hos lytteren. SE OVER

Hos meg har det alltid spilt veldig tørt, presist og mange savner litt klang. Jeg har et lite prosjekt på gang nå med å forbedre akustikken slik at jeg bevarer mer energi oppover i frekvensområdet, ogha rjeg en liten opprydding som skal gjøres i øver bass - og når det er på plass - så skal jeg sjekke hva som funker best hos meg.

Mvh
    OMF
    Som jeg har nevt før så kan vel ikke et membran som veier en brøkdel av en storformats og en alnicomagnet på 5 kg være en hype?

• Liker
    Reaksjoner: 2xJ

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.394
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Nå var ikke mitt innlegg ment som noen kritikk av denne Fostex saken.

Litt usikker på hva du mener med energinivå vs spredning - blir ikke det litt same-same da...?

Poenget mitt var vel litt at dersom man sitter i et relativt lite rom, har demping på sideveggen - så spiller det kanskje ikke så stor rolle hvordan spredningen til diskanten er - mens dersom man har har litt større rom og lite demping - så blir det viktigere med god spredning av diskant også.

Mvh
    OMF

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.166
    Torget vurderinger
    16
    Som jeg har nevt før så kan vel ikke et membran som veier en brøkdel av en storformats og en alnicomagnet på 5 kg være en hype?
    Det er klart at et mindre membran og tilsvarende faseplugg/magnetstruktur har i det rette hornet en bedre evne til å gjengi de høyeste frekvenser uten vreng enn en storformat.

Angående AlNiCo; Definisjonen på hype (to hype, hyping) er "stimulate", "agitate" og exite. Det er vel akkurat det en kladd med 5 kg eksotisk materiale gjør i våres kretser

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.587
    Torget vurderinger
    10
    Nå var ikke mitt innlegg ment som noen kritikk av denne Fostex saken.

Litt usikker på hva du mener med energinivå vs spredning - blir ikke det litt same-same da...?

Poenget mitt var vel litt at dersom man sitter i et relativt lite rom, har demping på sideveggen - så spiller det kanskje ikke så stor rolle hvordan spredningen til diskanten er - mens dersom man har har litt større rom og lite demping - så blir det viktigere med god spredning av diskant også.

Mvh
    OMF
    Beklager at caps locken var inne :)
    Tolket det utelukkende som hyggelig spørsmål.

Mulig det er et poeng

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.166
    Torget vurderinger
    16
    Hva mener snickers og du med energinivå?

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.750
    Torget vurderinger
    6
    Normal tolkning er total mengde ?, Hvis nivået blir for kraftig på aksen - stikker det seg ut, så der bør det være noenlunde, men diskant utover det - til spredning - skaper luft rom, særlig hvis rommet tillater.

permorten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Antall liker
    1.750
    Torget vurderinger
    6
    Kommer draende med et gammelt bilde av noe jeg bygde for maaange år siden, her ville jeg "forske" litt på temaet høyfrekvens energinivå.

Som en ser så er det sidemonterte 3/4" diskanter, tanken var at når responsen falt av ute på siden på hoveddiskant - skulle sidediskanter linearisere diskanten ute på siden slik at energinivået var likt hele veien opp til 20k - målemessig funket det her, men det hadde en interessant lyttemessig effekt.

Kort fortalt var det slik at når side diskanter var av - fikk jeg et innblikk i lytterommet opptaket var gjort , med musikerne gjengitt på vanlig måte

Med side diskanter inne - transporterte jeg musikerne inn i mitt lytterom ! en uvanlig og litt rar greie .

Mulig jeg i perioder hadde litt lav deling på side diskanter, men uansett et innspill i diskusjonen her nå , en slik scanspeak 9800 har trolig en bedre bedre offaksis respons en de fleste horntweetere .

Kan man tenke seg tilsvarende løsning med horn ?
    magnesium.jpg

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.166
    Torget vurderinger
    16
    I london lyttet jeg til et hornsystem med 3 diskanter.
    To 077 som spilte 10-15k hvor den ene var bakovervendt, og en vitavox i midten fra 15k og opp.

Spiritland-8.original.jpg

Det var en flott tilstedeværelse i lyden ennå lokalene hadde var litt work in progress

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.486
    Torget vurderinger
    23
    Det er klart at et mindre membran og tilsvarende faseplugg/magnetstruktur har i det rette hornet en bedre evne til å gjengi de høyeste frekvenser uten vreng enn en storformat.

Angående AlNiCo; Definisjonen på hype (to hype, hyping) er "stimulate", "agitate" og exite. Det er vel akkurat det en kladd med 5 kg eksotisk materiale gjør i våres kretser
    Så enkelt er det nok ikke. Mange issues rundt magneter, materialer, utforming og egenskaper. Jeg har lagt ned mye i å kartlegge dette, både teori og praksis. Det blir for lettvint nå noobs slenger ut sånne populistiske teser :cool:

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.166
    Torget vurderinger
    16

Så enkelt er det nok ikke. Mange issues rundt magneter, materialer, utforming og egenskaper. Jeg har lagt ned mye i å kartlegge dette, både teori og praksis. Det blir for lettvint nå noobs slenger ut sånne populistiske teser :cool:
    Sluket: Tross din visdom når du ikke konteksten i mitt innlegg
    Selv som noob er jeg klar over AlNiCo sine unike egenskaper. Men; begrepet er så myteomspunnet og romantisert at det brukes for det det er verdt i markedsføringsøyemed. Det er ingen selvfølgelighet at noe låter bedre bare fordi det er AlNCo magnet, og som du sier; så enkelt er det ikke, men slik er det ofte tolket.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.486
    Torget vurderinger
    23
    Kall det hva du vil - men materialegenskaper er faktisk ikke direkte uviktige i de fleste sammenhenger - også i ht elementer. Ferrit, Alnico, Lanthanum cobalt, Neodymium. Permalloy... alle kan gjøre en god nok jobb under visse forutsettinger - ingen tvil om det. Men når en produsent i dag faktisk tar seg bryet (og kostnadene) med å bruke f.eks. Alnico så kan det være et tegn på at de faktisk legger vekt på dette aspektet ved totalkvaliteten på det de produserer.

Jeg har heller aldri sagt at noe låter bedre BARE fordi det er Alnico inne i bildet - det gjelder her som ellers i livet, ingen gratis lunsj. En dårlig bygget driver med Alnico magnet er INGEN garanti for noe som helst, magnetsystemet er bare en del av sannheten. Vet om mange knallgode elementer med Neodym magnetsystemer - men da er det den DYRE neodym råvaren - ikke de billige som det ofte går i. Et godt eksempel i dagliglivet er TAD TD-4003 som har neodym magnetsystem.
    Men magneten er nå en ting, det faktiske kraftfeltet i spolegapet er noe annet. Og der er det mye rart ute og går dessverre.

Ferritsystemer kan også være riktig så gode, men da er det igjen snakk om de beste råvarene for produksjonen og ikke minst nøyaktigheten (som er det største ankepunktet for meg i allefall - inntil 30% avvik to drivere i mellom er ikke veldig bra) Ferrit er et keramisk materiale bestående bl.a. av jernoksyd (rust) og andrekomponenter, og er et STØPT materiale. Alnico og andre nevnte eksotiske avarter samt Neo er i utgangspunktet maskinerte metaller med mulighet for mye bedre jevnhet i kvalitet/ytelse. Faktisk så er det egentlig bare prisen som er attråverdig med ferrit.

Mvh
    Med fare for å virke belærende..

JoHoo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Antall liker
    4.166
    Torget vurderinger
    16
    Ikke belærende. Bare delende. Takk. Sånne innlegg beriker hifisentralen.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.486
    Torget vurderinger
    23
    Drivere og elementer med utsøkt lyd og Ferrit magnetsystem;

TAD TD-120H
    Coral Beta 8/10
    GPA 515LF
    AERmd3
    Fostex FE206ES-R

Basert på egen erfaring/bruk og følgelig sterkt subjektivt. Felles for alle er at de ikke er av de billigste, og de har saftige magneter som åpenbart er kjælt for :cool:
    og av skikkelig kvalitet og utførelse. TAD TD-1201H (ofte kalt verdens beste mellomtone) er i særklasse - et beist uten like. Løp og kjøp.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.587
    Torget vurderinger
    10
    Acoustic Elegance er også fine saker
    Fostex 203En-S
    Diverse JBL

Alt egen erfaring

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.402
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3

Går fint her :)

Det blir 2384 selv om Tractrix riggen har et høyere og dypere perspektiv samt drivere i sine respektive komfortområde som gir større ro og sist men ikke minst, 400 Hz kontra 800 hz i hovedhornet.

T500 er mer dynamisk enn bånd etc. Har ikke gått i dybden her men tror det er slik.

Høyde i og dybde i lydbildet er jeg svært sikker på at er bedre med T200, JMLC200 og 2360. Alle tre horna har gitt hakeslepp på det området. JMLC 270 er nesten i samme liga.
    Nå som du er litt ute å kjøre på designfronten likevel.....hva med 2360 :D
    Midbass leverer til 1k? Fretex til 8k?
    Skulle hatt en slags mellomformat driver i 2360 fra 1k-8k.
    3 oktaver..... :)

Er vel lov å tenke litt fritt? :)

oks81

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Antall liker
    11.402
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Ser jo "logikken" i det å bruke cd horn type 2384 el. et spørsmål som dukker opp - spiller driveren bedre oppover når den er delt 1500 istedenfor 600 hz ?

Mindre stress / bevegelse skulle jo medføre bedre arbeidsbetingelser.

Noen horntyper/ profiler som har mindre/mer forvrengning ?
    Heisann! :)
    Har tygget litt på denne!

Kan bare snakke for 2410 og 2446 som jeg har prøvd i 2360.
    Kunne prøvd å kjøre 2446 i området 1500-7k som jeg nå har 2410.
    Men jeg opplever gjerne 2446 som en 800-3k (caish) driver og leverer sitt beste i dette området.
    Tror ikke den vil levere bedre oppover til 7k om en deler den høyere i bunn.
    Vekt på membran, faseplugg, throat, ja hele utformingen gjør den til en driver som leverer i sitt område.

Alt har sine kompromisser. Å kjøre 2446 800-7k mot kjøre 2410 1,5k-7k har sine fordeler og bakdeler.
    Jeg tror jeg er svak for smoothnessen som 2410 leverer over 2-5k (caish) er det som veier litt for at jeg benytter den akkurat nå.
    Men mangler da gjerne litt "råskap" mot 2446 kjørt over et bredere område.

Kanskje jeg drar frem igjen 2446 og deler den 1k-1,5k i bunn en dag for å prøve :)

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.587
    Torget vurderinger
    10
    Spiller albumet Speaking Of Now med Pat Metheny Group. Spiser ostepop akkompagnert med en Priorat rødvin.
    Akkurat nå bekymrer jeg meg ikke så mye om membranvekt og spredningsmønster.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    11.587
    Torget vurderinger
    10
    Denne låta er ikke bare fin men også velegnet som diskant-test:

40C74059-5D06-4105-9982-265332901FB0.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning