Tractrix har en mye flatere direktivitetsindeks enn JMLC og er derfor også IMO lettere å få til i et system som hos deg. Den store avrundingen i JMLC bidrar til mindre diffraksjoner i munningen, men samtidig bidrar den også til en vesentlig mer beamende respons. Min erfaring fra JMLC med kort lytteavstand er at det slettes ikke bare er enkelt. Kamfiltereffektene er påtakelige. Flyttet jeg meg bak til sofaen så falt lydbildet til ro. Men da var det igjen.andre utfordringer.Enig
Og JMLC er enda litt værre enn Tractrix mtp ujevn spredning.
2384 sprer mindre enn M2. Ift Seos vet jeg ikke.
Jeg synes ikke Tractrix 200/1000/Fostex T500 (delt ved 2-3000 Hz og 10000 Hz) låter så veldig annerledes enn 2384 mtp spredning, littebitt trangere kun.
Loobingen er merkbar ja, men fortsatt ikke store forskjeller. Som sagt mente min nabo at den økte dybden, roen, smootheten og oppløsningen i Tractrix riggen av to onder var å foretrekke foran 2384 sin bedre sammenheng.
For mitt vedkommende som er dauhørt så er nok det motsatte å foretrekke. MEN....i et større rom med lengre lytteavstand er jeg ikke i tvil om at Tractrix riggen er bedre.
Prøver det først. Drodling er imidlertid gratisHvorfor handle inn for å selge videre ? Er det ikke enklere å selge i biter ?
Mvh
ArneM
Helt klart det rette ja, 10 eller 12 tom drivere som passer til 25-30 liter pr stk, spiller rent opp til 400 Hz og tåler litt EQ i bunn.Solid og velbygd
2206 simulerer omtrent likt som AE. Hvorfor kjøpe?
Hva med leite etter driver som passer til lukket?
Veit ikke... aldri hørt.Ser at Liliya har sånne til salgs:
JBL123A - Torget
Mon tro hvordan to stk pr kabinett ville oppført seg?
Jeg har to av de, kan låne bort. Er ikke i bruk her.Ser at Liliya har sånne til salgs:
JBL123A - Torget
Mon tro hvordan to stk pr kabinett ville oppført seg?
Jeg var litt brødkjefta om Klipsch, får info på øret at de kan nå lengre ned med rombidrag.Nå fins det jo noen populære Klipscher som er høyt tunet.
Heresy og LaScala når ikke under 50.
Om du må tune litt høyere så går vel det..?
Drivere til lukket....tja...JBL 123A?
Sealed vs Bass reflex enclosures | Which one is better?
E.H.Ok, takker.
Det blir nok ikke horn med det første her, blir for kostbart.
Regner med det er disseHar allerede lagt inn bud på et par T500 på eBay auksjon, men regner med å tape den runden. Gidder ikke strekke meg noe særlig over 6/7 k for et par mk1.
Dette er heller ingen hast for min del.
Har begynt å male venteriggen, så den kan få stå en stund.
Mente du superduperdiskant ???Med TAD 2001 i JMLC 400 en dekade, fra 800-8000 Hz, pluss duperdiskant på toppen. Har tro på det