Høyttalere HORNOGRAFI !!!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Audiodidakt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2004
    Antall liker
    627
    Torget vurderinger
    6
    Oi, kvasi-dipol så spennende ut! 8)

Hadde det vært mulig med bilde forfra, HT stående?

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.484
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    hu va no fin bakfra sa brudgommen...
    (av en eller annen grunn har brudgommen vitser aldri blitt noen hit)

J

J.J

Gjest
    Denne var jo litt fet daah ... macho og råå... ;D

Noen som kan si noe om den ??

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.484
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Kan vel ikke si annet om den enn at "vil ha" genet slo an i hjernen ;D
    Virkelig macho i sin utrykks form, i like it a lot...

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.237
    Torget vurderinger
    23
    Greie konehøyttalere...

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.237
    Torget vurderinger
    23
    jan#jan skrev:
    pengesluk skrev:
    Greie konehøyttalere...
    Vet du noe om disse ? - konstruksjon ??
    Hjemmesnekret de luxe - påkosted elementer, vintage ALTEC 15" bass, 2" mellomtonedriver og TAD 703 diskant. Mellomtonehornet ser snodig ut... mmmmm....skeptisk. Umulig å se hvordan basskabinettet/kabinettene er utført, kan være alt fra en slags A7 kloning dobbelt til dipol med waveguides.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Skikkelig Tarzan-look ;D

Reservekilden står klar nede i hjørnet ;)

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    En annen modell fra Silbatone ift den øverste av Munchen-bildene:

Benytter et Manger element med en pussig egenutviklet spredelinse ;)

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.237
    Torget vurderinger
    23
    Sånt fjas som dette er desverre med på å latterliggjøre hornprinsippet. What's the point....

Samme med de Silbatone tunnellene lenger opp, ser ut som en forstørret utgave av en proktolog's arbeidsplass....

ole

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Antall liker
    112
    Sted
    Bærum
    pengesluk skrev:
    Sånt fjas som dette er desverre med på å latterliggjøre hornprinsippet. What's the point....
    Kanskje det trenges nettopp en dose sunn selvironi i denne leiren? Jeg har sjeldent møtt en forsamling som mer unisont kaster seg over dem som våger seg innpå med kritiske bemerkninger til hornets fortreffelighet og fravær av svakheter..... ;)

Ole

J

J.J

Gjest
    Høøh ... komme her og påstå at horn har svakheter .... :mad: DU bør nok ikke gå ute etter mørkets frembrudd...

8)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.237
    Torget vurderinger
    23
    Horn er fullt av svakheter og kompromisser - akkurat som andre høyttalerprinsipper - ingen tvil om det! Men de har også noen besnærende egenskaper som er unike, og de passer tilfeldigvis godt til min tilnærming til musikken; fullskala, drama, tilstedeværelse og formidling av nerve og følelser. Deler av dette kan man oppleve med annet utstyr også, men ikke alle sammen og slettes ikke i den grad. Folk må få velge det de prioriterer høyest, helt klart.

Så får vi håpe Ole ikke er så hårsår at han ikke ser humoren til gutta i denne tråden, som tross alt handler om horn!!

Tør minne Ole på at det faktisk finnes en tråd for de som er anti-horn :eek: :eek:, startet av undertegnede i beste hensikt, det er jo masse spennende andre høyttalere og konstruksjoner der ute, men ble det noe fart i den tråden??? Svært lite, enda BRORPARTEN av hifi-intereserte tross alt besitter vanlige høyttalere. Prøvde ved mange anledninger å holde liv i den tråden men til ingen nytte.

Konklusjon: Hornfolket har MER gøy, er mer engasjerte og aktive enn andre!

J

J.J

Gjest
    Takk Jan for at du balanserer det litt mer diplomatisk enn meg ;D

Jeg er mer sånn ..................... og spør etterpå .. ;D 8)

Horn folka har det mer gøy - uten tvil ... eller er det kabelgutta ?? ::)

Jan

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.237
    Torget vurderinger
    23
    Nei nei nei - kabelgutta er bare syke!

ole

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.01.2004
    Antall liker
    112
    Sted
    Bærum
    Jeg syntes det bildet jeg kommenterte var morsomt nettopp fordi det parodierte hornets utseende på en elegant måte. Interessant var det også at noen ikke syntes det var morsomt....kanskje nettopp pga tilhørighet til supporterklubben (som er et bedre ord enn menigheten, ettersom jeg har møtt flere flotte menigheter enn supporterklubber og derfor heller bruker det ordet om en gruppe som er lite begeistret for input fra utsiden)

Hårsårhet dreier dette seg ikke om, i alle fall ikke fra min side.

Men nå ble dette ikke morsomt i det hele tatt, så jeg gir meg med dette og tar heller en titt på det morsomme hornbildet som trigget min kommentatorlyst,

Ole

pengesluk skrev:
    Horn er fullt av svakheter og kompromisser - akkurat som andre høyttalerprinsipper - ingen tvil om det! Men de har også noen besnærende egenskaper som er unike, og de passer tilfeldigvis godt til min tilnærming til musikken; fullskala, drama, tilstedeværelse og formidling av nerve og følelser. Deler av dette kan man oppleve med annet utstyr også, men ikke alle sammen og slettes ikke i den grad. Folk må få velge det de prioriterer høyest, helt klart.

Så får vi håpe Ole ikke er så hårsår at han ikke ser humoren til gutta i denne tråden, som tross alt handler om horn!!

Tør minne Ole på at det faktisk finnes en tråd for de som er anti-horn :eek: :eek:, startet av undertegnede i beste hensikt, det er jo masse spennende andre høyttalere og konstruksjoner der ute, men ble det noe fart i den tråden??? Svært lite, enda BRORPARTEN av hifi-intereserte tross alt besitter vanlige høyttalere. Prøvde ved mange anledninger å holde liv i den tråden men til ingen nytte.

Konklusjon: Hornfolket har MER gøy, er mer engasjerte og aktive enn andre!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.237
    Torget vurderinger
    23
    Synd du har misforstått min kommentar totalt! Har ingen problemer med å se det "morsomme" i ovennevnte høyttalere - absolutt ikke. Men for de innbitte motstandre av horn generelt så får slike kreasjoner fort et anstrøk av useriøsitet som er med på å forårsake at ikke horn tas på alvor. Og det er synd, selvsagt, for da får motstanderne vann på mølla.

At de som er interessert i og besitter hornsystemer er en vanskelig og lukket gjeng med nulltoleranse for andre audiofile og deres løsninger er så 100% i motfase med virkeligheten som det går an. Kjenner ganske mange av disse etter hvert og rausere og mer tolerante (og lærevillige) folk skal du lete usedvanlig lenge etter. At de ikke går på akkord med lyden er kanskje ikke så rart. Har du aldri hørt et virkelig godt system basert på horn så er det DU som har en positiv opplevelse i vente.

BigSwifty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Antall liker
    3.885
    Enig med Sluket (bombe :) )

Jeg tror også det er et problem at gode hornløsninger dessverre koster mye penger. Derfor er det få som har hørt de virkelig gode systemene og dette igjen har gitt horn et ufortjent dårlig rykte.

Å få til en hornløsning krever mer enn en tradisjonell høyttalerkonstruksjon.

Men all galskapen er jo bare positiv - og trådstarter sier som Mao Zedong:

"la de tusen blomster blomstre"

og:

"den som hvil"er på sine laurbær, har plassert dem på feil sted

karlinn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2005
    Antall liker
    110
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    akkurat dette som stopper meg med at kaste meg i horn høyttalere, gode horns koster mye og fleste middel løsninger jeg har hørt har alltid noe som jeg ikke liker
    Men en dag har man kanskje råd :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn