Hehehe, hvis det er hva du skal bruke til senter skulle jeg likt å sett frontene mr. Bambobambadoo skrev:Joda - jeg trengte en senter i loftsanlegget![]()
Hehehe, hvis det er hva du skal bruke til senter skulle jeg likt å sett frontene mr. Bambobambadoo skrev:Joda - jeg trengte en senter i loftsanlegget![]()
Mad men kontorpengesluk skrev:Har allerede meldt min interesse - en som er foran i køen! Skal flytte kontoret i.l.a. året og da ville jeg ha denne der.
Horn folket har det mye mer morro enn andre ;D ;D ;DNewton skrev:En fantastisk tråd, jeg har flira så tårene trillet og kona lurte på hva som feilet meg ;D
Tjah, pervo sier nå jeg... men whatever turns u on babe sier nå jeg ;D ;DBigSwifty skrev:...ord blir fattige:
Slutt å tulle, ærlig talt!DoMentor skrev:Tjah, pervo sier nå jeg... men whatever turns u on babe sier nå jeg ;D ;DBigSwifty skrev:...ord blir fattige:
Mvh![]()
+2. Føler meg litt pompøs i natt, så jeg snakker for to.ottone skrev:Slutt å tulle, ærlig talt!DoMentor skrev:Tjah, pervo sier nå jeg... men whatever turns u on babe sier nå jeg ;D ;DBigSwifty skrev:...ord blir fattige:
Mvh![]()
LV horn er jo noe av det feteste som er å oppdrive. Det mener jeg, selv uten å ha hørt dem 8)
Hehe ytterlighetenepengesluk skrev:Dårligere design/løsning enn dette skal det godt gjøres å tælje til....
Pussig. Selv hifi folk som har hørt Kinoshita sier det er det beste eller noe av det beste de har hørt. Men det er også i godt behandlete rom.pengesluk skrev:Har det oppsettet hjemme, faktisk. 2 x 1601A + TD/TH-4001 /side. Klassisk monitorlyd, lysår unna tradisjonell hifi-tilnærming på høyttalersiden.
Med "lysår" unna hifi og "klassisk" monitorlyd så menes dette i positiv forstand. Åpent, frekvenslineært, uendelig med reserver, retningsbestemt og mindre problematisk i rommet, ruller pent av fra 35-40 Hz og nedover slik de fleste monitorer gjør (unntatt de største modellene med fire 15" pr. kanal f.eks.). Du kan spille HØYT lenge på disse uten at det blir anstrengt.orso skrev:Pussig. Selv hifi folk som har hørt Kinoshita sier det er det beste eller noe av det beste de har hørt. Men det er også i godt behandlete rom.pengesluk skrev:Har det oppsettet hjemme, faktisk. 2 x 1601A + TD/TH-4001 /side. Klassisk monitorlyd, lysår unna tradisjonell hifi-tilnærming på høyttalersiden.
Og hva mener du med klassisk monitor lyd?
Edit: Måtte få med bildet.JENO skrev:Skikkelige studiomonitorer skal selvsagt ha horn. Designet av Keith Holland og Philip Newell (sistnevnte også studiodesign). Bestykket med TAD TD2001 og JBL 2235H.
http://reflexion-arts.com/productos/fabricantes/reflexion-arts/monitores-para-empotrar-main-monitors/reflexion-arts-234
;Dpengesluk skrev:Nei nei nei, JENO! Slett bildet UMIDDELBART! Nå kommer Glava-mafiaen snart og kaster seg over dette rommet som bare MÅ låte aldeles jævlig! Bare se på det blankpolerte gulvet. Og veggene. Vinduene. STEIN på veggen...
Hehe. Phil Newell bygger Non-Environment rom og de er meget tørre med mye demping. Man har en refleksfri sone og tillegg brukes bredbånds bassfeller og det er mye demping bak i rommet. Meget forskjellig fra moderne LEDE som har mindre bredbåndsdemping og diffusjon i bakre delen av rommet.pengesluk skrev:Nei nei nei, JENO! Slett bildet UMIDDELBART! Nå kommer Glava-mafiaen snart og kaster seg over dette rommet som bare MÅ låte aldeles jævlig! Bare se på det blankpolerte gulvet. Og veggene. Vinduene. STEIN på veggen...
Her blir vi nok litt lurt av vidvinkeleffekten. Det blir motsatt av den effekten du ser når de filmer skøyteløpere og F1 forfra.el_mariachi skrev:Dette var snasent, fargevalget så som så.....
Edit: Men skal man sitte så langt unna?
Bruker du spikes står høyttalerne og vibrerer på spikesene.pengesluk skrev:Jeg sender over Mr.T så kan han stikke noen sykkelslanger under høyttalerne, sånn for nattesøvnens skyld ;D ;D Synes jeg ser et par ledige glipper..
Jeg har fått bunnløst mye kjeft fra hundrevis av rasende hifi-mennesker fordi jeg skal ha spikes på mine bass-systemer. SPIKES! Og ikke nok med det, det blir også spikes mot taket i og med at systemet er helt symmetrisk alle veier. Har prøvd, og 220 kg. masse pr side med spikes medfører ingen uønsket overføring av energi til bygningskonstruksjonene.. men når du sitter i lytteposisjonen så merker du at all energien er konsentrert der. Stum montasje/tung vekt fungere i hvertfall hos meg, på alle måter.