Liotheles skrev:
Blir litt oppgitt over dette evindelige gnålet om musikk på messer
Hva er dette for en latterlig kommentar? Skal vi ikke få kommentere musikk på et hifi-forum nå altså? Noen drar på messer for å
se på høyttalere/forsterkere etc, andre fordi de har lyst til å
høre musikk fra ulike høyttalere/forsterkere. Det blir nesten meningsløst å høre spesiallagde cd'er når du skal bedømme om du syns dette var bra lyd eller ikke. Da er du nødt til å høre din egen musikk - og kan på den måten sammenligne den med hvordan det er hjemme og andre plasser du har hørt den.
Ja, det er ikke optimale forhold i et hotellrom, men det er det ikke i stua til folk heller. Og hva farsken har det med hvilken musikk man vil høre? Poenget Erlend over vil frem til er hvorfor spiller så mange samme type musikk, altså ganske standard jazz (og litt klassisk). Dette er noe jeg óg lurte litt på. For min del hørte jeg nesten ingen som spilte hipphopp, rock, pop ol. Og vær så snill spar meg for kommentarer om hvor gnålende musikk dette er - er hifi-folk virkelig så snobbete at de later som de bare hører på jazz og klassisk? Det må i så fall være samme folka som tror kablene til 20 000kr meteren gir betrakelig bedre lyd enn de til noen hundrelapper
Kanskje jeg hadde uflaks denne gangen. Jeg slapp i hvert fall at alle absolutt skulle spille Kari Bremnes, i motsetning til i Trondheim i fjor...
DaCapo hadde vel to rom såvidt jeg husker? Ett rett ved inngangen hvor "Dansken" var med toppmodellene til Usher. Han virket som en hyggelig kar og spilte ganske variert musikk. Kommer virkelig til å vurdere de høyttalerene en dag hvis jeg har stort nok rom. Så hadde vi det andre rommet til DaCapo med Usher Dancer BE-10. Der spilte de ansatte kun jazz og snakket om hvor sinnsykt bra de syns musikken deres var, og hvordan de alltid spilte disse jazzlåtene mens de hadde besøk ol. Fint for dem tenkte jeg, mens de "high-five'et" med hverandre over hvor ekstremt bra musikk de hadde funnet.
Det må likevel sies at det var noen få som spurte om jeg ville høre egen musikk, ja til og med en eller to som lot meg holde den hellige fjernkontrollen (den som alle utstillere tydeligvis er så ekstremt redde for at vi skumle messefolka skal misbruke). Jeg så forøvrig ingen andre som hadde med seg egne cd'er enn meg selv.
Trondheim snart! Og det må vel være Norges største Hifi-messe nå? Følte det var flere utstillere i Trondheim i fjor enn nå i Horten.