Horten messa 2008

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • JAND

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.07.2005
    Innlegg
    539
    Antall liker
    2
    cardas skrev:
    Audio Note UK



    ANE av billigste sort 25 000,- veil med samme kabinett og finish som på topp modellen til 750 000,-





    Disse selger Håkon på Fryd HiFi billig!

    Er de små AN-høyttanerne en nyere utgave av AX-two?
    Nytt basselement? Og hva er ev. prisen?

    Jon A
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Jeg var så heldig at jeg ble invitert med ut på middag etter messen med de virkelig store hifi gutta! :)
    Jeg er heldig jeg!!!! ;D ;D ;D ;D



     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    I 24:00 tiden gikk vi opp på rommet til AudioCompaniet for å drikke litt mere øl og høre på AC/DC etter ca. 3 min og 120dB kom det løpende en dame fra resepsjonen inn på rommet. Da ble det fort slutt på den moroa ;D






     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Er det egentlig noen som vet hvem disse gutta er?

    Når de er i utlandet blir de behandlet som konger. I bonde landet Norger vet ingen hvem de er :)


     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    cardas skrev:
    Det beinet såg kjent ut. Ikkje så rart kanskje, vart sittande ei stund her. Registrerte såvidt ein kar som fikla med eit kamera til høgre for meg ja.

    Første gangen eg hører Respons, jaggu på tide. Dette gav meirsmak! Skulle gjerne hørt den minste gulvståande varianten.

    Dette rommet har vore eksponert med go´lyd frå ulike oppsett dei siste fire årene eg har besøkt messa imo.

    Mvh. Karl med beinet
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    cardas skrev:
    I 24:00 tiden gikk vi opp på rommet til AudioCompaniet for å drikke litt mere øl og høre på AC/DC etter ca. 3 min og 120dB kom det løpende en dame fra resepsjonen inn på rommet. Da ble det fort slutt på den moroa ;D
    Det var vist litt barne familier og lignende i rommene ved siden av :D
    Som småbarnsfar kan jeg ikke la være å bli litt provosert av dette. Jeg ønsker jo å tro at voksne menn med en voksen hobby klarer å oppføre seg. Men nei, her durer man fram som en gjeng med ungdommer der hormonene har tatt over der vettet burde ha vært. I tillegg "skrytes" det av det på nettet. Skjerp dere!!

    PS. Og ikke bli irritert på meg fordi jeg sier dette. Her er det jeg som har rett.


    Birdman
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    JAND skrev:
    cardas skrev:
    Audio Note UK



    ANE av billigste sort 25 000,- veil med samme kabinett og finish som på topp modellen til 750 000,-





    Disse selger Håkon på Fryd HiFi billig!

    Er de små AN-høyttanerne en nyere utgave av AX-two?
    Nytt basselement? Og hva er ev. prisen?

    Jon A
    Det er ikke noe erstatter for AX-TWO denne modellen tror jeg heter AN-K
    Du får høre med Håkon angående pris. De går nok billig nå siden han skal avikle.
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.258
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    Piega-anlegget var en av mine favoritter, og klarte å fremføre en krevende låt fra medbrakt CD med The Arcade Fire på en nærmest forbilledlig og ryddig måte. AN Omega-anlegget som jeg hadde forhåpninger til var dessverre alt for frempå i sin øvre mellomtone og diskant og rotet det hele til. De fungerte nok bedre på andre ting enn rock.

    Mest snacks fra øverste (dyre) hylle på årets messe. Moro å høre på noen beist av noen anlegg, særlig Avantgarde-anlegget. Så hinsides WAF (og muligheter til å eie) som det går an, men lydmessig high-end i den mest positive forstand ;D
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Birdman skrev:
    cardas skrev:
    I 24:00 tiden gikk vi opp på rommet til AudioCompaniet for å drikke litt mere øl og høre på AC/DC etter ca. 3 min og 120dB kom det løpende en dame fra resepsjonen inn på rommet. Da ble det fort slutt på den moroa ;D
    Det var vist litt barne familier og lignende i rommene ved siden av :D
    Som småbarnsfar kan jeg ikke la være å bli litt provosert av dette. Jeg ønsker jo å tro at voksne menn med en voksen hobby klarer å oppføre seg. Men nei, her durer man fram som en gjeng med ungdommer der hormonene har tatt over der vettet burde ha vært. I tillegg "skrytes" det av det på nettet. Skjerp dere!!

    PS. Og ikke bli irritert på meg fordi jeg sier dette. Her er det jeg som har rett.


    Birdman

    Fakta er at vi trodde Terje hadde bokket hele hotellet til HiFi messen
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.983
    Antall liker
    13.402
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    i så fall glemte de å booke noen som kunne stå i bar!
    junior på 13 hadde gjort det bedre!
    imo
    mvh
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.239
    Torget vurderinger
    32
    LMC skrev:
    i så fall glemte de å booke noen som kunne stå i bar!
    junior på 13 hade gjort det bedre!
    imo
    mvh
    Det beste var da figuren i baren skulle lage en Gin-Tonic. Oppi glasset havnet først tonicen, deretter gin, og så til slutt prøvde bartenderen (eller hva det nå var som stod der) å få trøkt oppi isbitene.

    Det var visst noen som spurte om den hyperavanserte drinken Fjellbekk også. Uten suksess.

    Roy
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    "Detta är en brun pub. Du kan få öl", som den svorske bartenderen til Per på hjørnet så en gang. ;)
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Ha ha, ikke bare dårlige rom å ergre seg over på dette hotellet forstår jeg. Hvis de ikke engang klarer å blande en fjellbekk (som forøvrig er god :D), hadde de sikkert servert meg feil øl også. ;D
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    TentLabs CD-Spiller
    Audio Note Kit 2 med sine 2*10w klasse A
    Omega SuperHemp med et 8" fulltone element











     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.330
    Antall liker
    2.544
    Torget vurderinger
    4
    Hvordan spilte dette da? (omega superhemp, audio note, tentlabs)
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Syntes det låt kult! Litt tynt på enkelte innspillinger. Må få testet de hjemme en gang for jeg liker de veldig godt! Jeg har et HiFi rom som er litt mindre og litt bredere en der de stod på messa så tror jeg kan få litt mere kropp i de hjemme hos meg :)
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.156
    Antall liker
    3.966
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Kanonbra bilder Snickers, får nesten vann i munnen ;D
     

    trex

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Innlegg
    916
    Antall liker
    29
    Hvert år undrer jeg meg alltid over hvor få det er som har med seg akustikkdempende/spredende plater.
    De forskjellige utstillerne har med seg utstyr for hundretusenvis av kroner, men ytterst få har brukt noe særlig penger på akustikkplater i forskjellige former.

    Enda de fleste vet hvor dårlig de fleste rommene låter i utgangspunktet.

    OK messe ellers, bortsett fra hjemmekino demoen til B&W som var ekstremt unaturlig og med bass totalt ute av proposjoner.
     

    G-K

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.04.2004
    Innlegg
    470
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    [/quote]

    Du får høre med Håkon angående pris. De går nok billig nå siden han skal avikle.
    [/quote]

    Skal Håkon avvikle ???
     

    hroekk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2008
    Innlegg
    213
    Antall liker
    12
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Hvem var det som stilte ut de derre rimelige Danavox Polestar Vanguard V-F1 høyttalerne, og hvilke høyttalere var det som sto på siden av dem (lavere og bredere med ett element)?

    Såg ut som begge parene var koblet på samtidig, i så fall var vel de mindre høyttalerne brukt som en slags sub woofere? Syntes i alle fall det hørtes veldig bra ut i forhold til prisen.

    Her er link til bilde av oppsettet.
    http://forum.hjemmekino.no/viewtopi...f9c05dddb852b7e7faaac72984c30&start=15#p63293
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.604
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    hroekk skrev:
    Hvem var det som stilte ut de derre rimelige Danavox Polestar Vanguard V-F1 høyttalerne, og hvilke høyttalere var det som sto på siden av dem (lavere og bredere med ett element)?

    Såg ut som begge parene var koblet på samtidig, i så fall var vel de mindre høyttalerne brukt som en slags sub woofere? Syntes i alle fall det hørtes veldig bra ut i forhold til prisen.

    Her er link til bilde av oppsettet.
    http://forum.hjemmekino.no/viewtopi...f9c05dddb852b7e7faaac72984c30&start=15#p63293
    Hifiguiden. Og Osborn suber. Skjekk hjemmesiden til Hifiguiden så finner du ut mer om Osborn. :)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    omholt skrev:
    Driver og legger ut en del bilder og inntrykk nå. Siden det allerede er kommet så mye her, så finner dere mine her:
    http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=31&t=11362&st=0&sk=t&sd=a

    Ser at jeg har litt annen oppfatning enn del andre her, men det er jo mye som spiller inn. Får se om jeg avslutter i dag eller i morgen. Tok litt tid dette gitt.
    Imponerende! Takk for bilder og lytteinntrykk! :)
    Likte jo spessielt godt at du fannt Von Schweikert interesant ;)
     

    Brum

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2006
    Innlegg
    316
    Antall liker
    16
    Noen som fikk høre den her på Sentralen mye diskuterte og delvis utskjelte Edge G CD spilleren??? :D

    Var ihvertfall mange som tidligere sa de skulle legge øre til den ved første anledning.... ::)

    - Brum
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.573
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    cardas skrev:
    Er det egentlig noen som vet hvem disse gutta er?

    Når de er i utlandet blir de behandlet som konger. I bonde landet Norger vet ingen hvem de er :)


    Er det Andy til høyre?
    Satser på at Olof fekk lirket noen hemmeligheter ut av han når der var nok øl innabords,slik at jeg kan bruke tipsene i Audio Note byggesett ;)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.914
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Det var mye flott på messa i år, og jeg likte veldig godt lyden hos Audio Freaks. (spesielt når det ble spilt cd og ikke DVD ;)). TAA import og Avantgarde var meget bra, og "The Wall" var virkelig massiv.
    Syntes også at demoen av The Lars forsterkerne var meget god. De hadde virkelig gjort mye ut av det knøttlille rommet, og anlegget spilte gjennomsiktig og bredt til tross for alle begrensninger.
    Fikk dessverre ikke vært innom alle rommene, så det er vanskelig å peke ut noen favoritt, men jeg må si at TAA virkelig hadde gjort en god jobb med dette oppsettet! ;)
    Men hva i all verden var det med B&W/SVS guttas oppsett?! Var det meningen at bassen skulle være slik?! :eek:
    "BLAFRE BLAFRE BLAFRE" ;) Masse bass var det, men følte at ALL kontroll var borte helt fra mellombassen og ned, og mellomtonene stod liksom der og spilte for seg selv..... Eller var det bare meg som ikke skjønte hvordan det "skulle" være?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.391
    Antall liker
    11.223
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Pilset med Andy til kl. 0415 Søndags morgen. Veldig hyggelig kar. Takk for laget til Olav fra Audiocompaniet og Olof fra Upgrade.
     
    O

    omholt

    Gjest
    Det ble brukt Edge CD spilleren da jeg lyttet til Von Schweikert. Låt jo bra totalt sett og sansynligvis det jeg likte best på messen. Men umulig for meg å si noe om spilleren alene. Da måtte jeg testet den mot noe annet i samme oppsett. Den spilte i hvert fall min brente CD-R plate. Ikke verst bare det.
     

    Sceptic

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    50
    Antall liker
    10
    Vad har ni för intryck av Lamm hybriderna M1.2Ref/2.2 och Edge, som jag hört ska låta väldigt bra?
     

    DIY_dude

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.01.2007
    Innlegg
    1.319
    Antall liker
    73
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    9
    Jeg må visst rette på meg selv. Blandet Hifiguiden og Soundplanet. Det var Hifiguiden sine Polestar høyttalere og Osborn suber som spilte veldig bra til prisen. Spesielt med tanke på at rommet var helt tomt og udempet. En flott begynnerhøyttaler.

    Ellers klarer jeg ikke helt å bli overbevist av disse evinnelige dyre kassehøyttalerne. Det låter ikke bra!
     

    cardas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Innlegg
    2.773
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Rune S skrev:
    cardas skrev:
    Er det egentlig noen som vet hvem disse gutta er?

    Når de er i utlandet blir de behandlet som konger. I bonde landet Norger vet ingen hvem de er :)


    Er det Andy til høyre?
    Satser på at Olof fekk lirket noen hemmeligheter ut av han når der var nok øl innabords,slik at jeg kan bruke tipsene i Audio Note byggesett ;)



    Stemmer det! Fint besøk fra UK i Norge denne helga :)
    Det er Andy til høyre og Mario til venstre. Er nok ganske sikker på at Olof og Andy fikk utvekslett noen ord ;)
     
    O

    omholt

    Gjest
    Morsomt å se hvordan meningene spriker. På avforum virker det som B&W og SVS var det store og Katana høyttalerne får også mye skryt. Katana var etter min mening katastrofalt dårlig og Kringlyd rommet var det helt unaturlig og overdrevet bass. Jeg tror en slik demo er ødeleggende for B&W. B&W 801D og 802D er virkelig gode høyttalere som fortjener noe helt annet. At Klubben heller ikke har skjønt at man bør bruke noe annet enn Classé som elektronikk til B&Wene er også skuffende.

    Jeg stilte spørsmålet til meg selv da jeg var innom kinorommet: Er det slik at så mange og store subber virkelig viser hvor mye bass det er på filmer eller var de dårlig integrert og overdrevet med nivå? Lyngen sa det bra her at det er noe hakkende gale at hvert pistolskudd låter som er jordskjelv. Men nå er jo også filmlyd overdrevet.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.983
    Antall liker
    13.402
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    hvem faen er det som vil sitte inne i pistolløpet?
    slik hørtes det ut
    imo
    mvh
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.309
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    omholt skrev:
    Driver og legger ut en del bilder og inntrykk nå. Siden det allerede er kommet så mye her, så finner dere mine her:
    http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=31&t=11362&st=0&sk=t&sd=a

    Ser at jeg har litt annen oppfatning enn del andre her, men det er jo mye som spiller inn. Får se om jeg avslutter i dag eller i morgen. Tok litt tid dette gitt.
    Nå skal jeg ikke forsvare horn høyttalere (selv om jeg har Trio selv), men din kommenter på Hjemmekino var artig. Heldigvis mange av oss som liker "tubalyd" ;D :

    "Jeg fikk også bekreftet mine fordommer mot horn. De har en egen karaterestikk som farger musikken. Blir litt som å høre all musikk gjennom en tuba for å bruke et litt dumt bilde. Jeg synes musikken skal slippes mest mulig løs fra høyttalerne ufarget. Derfor får jeg ikke helt den følelsen der musikerne står foran deg meg horn".
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.706
    Antall liker
    3.232
    Torget vurderinger
    0
    Det MÅ være moro med lyd og bilde - når så mange entusiaster smiler fra øre til øre - etter en porsjon kringlyd ;D

    Det har vært utrolig hyggelig å møte så mange entusiaster i løpet av helgens messe, og jeg håper dere har fått en stor dose audiofile og visuelle opplevelser.

    Takk til T.AA Import AS for en fantastisk nattkonsert i Rom Plenum B med Cary - Accuphase - Avantgard Acoustic.

    Takk til Hotellpersonalet for utrolig hjelpsomhet under arrangementet.

    Takk til Terje og Jørgen for at dere fortsetter å invitere til en weekend i Horten - for oss entusiaster.

    PS! Vi møtes vel i Trondheim 25. og 26. oktober ;)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.983
    Antall liker
    13.402
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    JANLY
    hva var ditt inntrykk av Trio opppsettet da? ifht hjemme?
    mvh
    Leif
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.309
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    LMC skrev:
    JANLY
    hva var ditt inntrykk av Trio opppsettet da? ifht hjemme?
    mvh
    Leif
    Mitt oppsett står i et 30kvm rom, og oppsettet på messa sto et rom på 105kvm. Det i seg selv gjorde sitt til at oppsettet på messa låt litt større. Musikkvalg og volum var jo ikke helt på track til tider, men jeg savnet litt oppløsning i Horten. Jeg hadde sett frem til å høre de store hornbassene, da jeg selv har hatt lyst på et sett. De spilte til tider meget bra, men også litt udefinert og ikke helt "tørt". I følge mr Krauss fra Avantgarde hadde de satt delingen på subbene på et sted mellom 80 og 90 hz. Jeg tipper rommet de spilte i har en del av skylden. Men alt i alt en flott opplevelse, og klart det beste rommet på messa - etter min smak.
     
    O

    omholt

    Gjest
    janly skrev:
    omholt skrev:
    Driver og legger ut en del bilder og inntrykk nå. Siden det allerede er kommet så mye her, så finner dere mine her:
    http://forum.hjemmekino.no/viewtopic.php?f=31&t=11362&st=0&sk=t&sd=a

    Ser at jeg har litt annen oppfatning enn del andre her, men det er jo mye som spiller inn. Får se om jeg avslutter i dag eller i morgen. Tok litt tid dette gitt.
    Nå skal jeg ikke forsvare horn høyttalere (selv om jeg har Trio selv), men din kommenter på Hjemmekino var artig. Heldigvis mange av oss som liker "tubalyd" ;D :

    "Jeg fikk også bekreftet mine fordommer mot horn. De har en egen karaterestikk som farger musikken. Blir litt som å høre all musikk gjennom en tuba for å bruke et litt dumt bilde. Jeg synes musikken skal slippes mest mulig løs fra høyttalerne ufarget. Derfor får jeg ikke helt den følelsen der musikerne står foran deg meg horn".
    Hehe. Det var en relativt teit beskrivning og dårlig formulering. Vet ikke hvorfor jeg skreve tuba. Det var trompet jeg hadde i tankene. Uansett, du forsto sikkert essensen. Horn får litt sånn "blåseinstrument" :) klang på all musikken. En som forklarte meg hvorfor utifra frekvensresponsen, men det har jeg glemt. Håper du ikke tok deg nær. Jeg kunne ha levd veldig fint med dette oppsettet. Trøck og morrofaktor til tusen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn