Horten messa 2008

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• janly

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Antall liker
    342
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    LMC skrev:
    Mest realistiske lyd med Avantgarde trio selv om det manglet både luft,oppløsning og bassdefinisjon (deilig å komme hjem og fylle i alle de manglende bitene! ;D)
    Tor trenger et kurs i demo!
    Cary utklasset Accuphase i dette oppsettet.

ellers bra fra audionote og Hifiguiden (som vanlig)

anlegget til hifiklubben innenfor baren kunne brukes i rivningsbransjen etter iherdige forsøk på å riste i filler hele hotellet!

messas store overraskelse: gradient sitt lille skeive "fruktfat": stort luftig lydbilde om en noe grovkornet

alt i alt en grei messe med hovedvekt på det sosiale
    imo
    mvh
    Leif
    Hva synes du om Metallica demoen på Trio oppsettet Leif, lurer på om ikke det var deg jeg så som småløp ut av rommet under låta Nothing Else Matter. Rimelig høyt volum kan man si :)

limvingen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.07.2006
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    3
    Liotheles skrev:
    likte faktisk den detaljerte og oppløste lyden fra Reference 3A og VTL meget godt ......
    ...............i kombinasjon med sigøyner punk :p

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    11.900
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Mange fine tilbakemeldinger. Endel divergerende syn. Ikke unaturlig det. Jeg var i den heldige situasjon at jeg deltok mer aktivt på messen (spilte litt musikk, pratet drit og drakk kaffe og øl) sammen med noen kompiser og tilbrakte mye tid på Audiofoni sin stand. Det er den lokale hifi-pusheren i Haugesund. Skal derfor ikke uttale meg så veldig mye om lyden de forskjellige stedene. Mulig bare dra fram utvalgte godbiter.

Messens gedigne nedtur iår som ifjor som iforfjor etc. er hotellets begredelige service. Bransjematseansen var en katastrofe, servering av Tequila uten tilbehør for det aner ikke bartender hva er, dyre priser, servering av alko av securitas vakt etc.

Messens oppturer.... Mange hyggelige fjes og personer. Gode samtaler og pilsing med Andy Grove (AN uk) , Pianospillet til Mr. Trond S. Lørdags kvelden. Det svingte flott det Trond....

Men endel bilder er det blitt. Om tråden blir moden for det kan det kanskje.... sier bare kanskje...... noen bilder fra Lørdags kveld/natt.... Noen er sterke og egner seg ikke på trykk her ;D ;D

Vel vel. Et par stemningsbilder fra messen

Nydelig finish på disse

Lyric sitt mektige og enda mektigere oppsett.
    Er ellers 100% enig med inntrykket til LMC her. Hadde også en finfin prat med Tor om kvelden.

Rørmann 1

Rørmann 2

Sjefen sjøl langt på natt på Lørdag... Morsomt i grunn. Usher kan spille røck de sene nattestimer. Samtidig som aktør og konstruktør av elektronikk jobber som besatt for å få ting klart ;D ;D

Tung MBL elektronikk og høyttalere

Og disse Svenske 300b PSE blokkene.

Vedlegg

josi

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    2
    Hei,

Var ikke i Horten i år, men ser at Arild/HiFi Guiden får skryt for sitt rimelige oppsett. Hva besto det i?

Mvh. josi

E

Espen L

Gjest
    limvingen skrev:
    Mbare skrev:
    Von Scwhweikert med div.: stor og fin lyd, men manglet mye på presisjon og oppløsning.
    Syntes det absolutt ikke manglet noe presisjon eller oppløsning der! Evnen til å gjengi enhver instruments klang har jeg faktisk aldri opplevd!
    Enig med deg her limvingen Von Schweikert spilte meget bra, fantastisk fin klang og oppløsning
    samt at bassen var hurtig samtidig som det føltes som den gikk meget dypt,
    når de snudde stolene og satt på Avalon så ble det en nedtur etter min smak
    Mvh: Espen

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Liotheles skrev:
    Mbare skrev:
    Da var dag 2 over. Jeg lager en liste, jeg. Enklere sånt. Dette er de rommene jeg husker her og nå og de rommene hvor jeg og brodern brukte noe tid, hvis noen vil vite noe om andre rom, får dere spørre. :)

Hi-Fi stasjonen: tragisk rom, noe de også klager over selv. Forståelig, det. Sjukt å se hvor mye elementene jobbet og hvor lite lyd som faktisk kom ut. Men, de spilte fin musikk, det skal de ha. Og jeg syns lyden var meget bra, flott flyt og tone, bra dynamikk.
    .......
    Så i år var rommet tragisk altså? I fjor fikk Lyric "beste lyd" i det rommet faktisk !!!?? :-X

Var forresten der selv på lørdagen og likte faktisk den detaljerte og oppløste lyden fra Reference 3A og VTL meget godt :-/
    ? Jeg har tydeligvis skrevet meg klossete. Jeg likte lyden veldig godt, jeg. Men jeg skjønner at de sleit med rommet, når jeg så hvor mye de stakkars HT jobbet og hvor lite lyd som tross alt kom ut. Kan hende jeg tar feil, for all del, men? Uansett: jeg likte lyden veldig godt.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.364
    bambadoo skrev:
    Messens gedigne nedtur iår som ifjor som iforfjor etc. er hotellets begredelige service. Bransjematseansen var en katastrofe, servering av Tequila uten tilbehør for det aner ikke bartender hva er, dyre priser, servering av alko av securitas vakt etc.
    Husker 3 år tilbake da jeg overnattet på hotellet, og opplevelsene i hotellbaren. Greit nok at de ikke kan blande, eller har ingrediensene til en Mohito, det forventer jeg ikke. Men når selv en Fjellbekk ikke lar seg realisere i hotellbaren, da er det ille.
    Jeg er litt fasinert over hvor utrolig lite kontinental noen av disse byene nær oslo er. Skulle tro Horten var geografisk plassert der hvor kautokeino er på kartet. ::)

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.364
    Espen L skrev:
    limvingen skrev:
    Mbare skrev:
    Von Scwhweikert med div.: stor og fin lyd, men manglet mye på presisjon og oppløsning.
    Syntes det absolutt ikke manglet noe presisjon eller oppløsning der! Evnen til å gjengi enhver instruments klang har jeg faktisk aldri opplevd!
    Enig med deg her limvingen Von Schweikert spilte meget bra, fantastisk fin klang og oppløsning
    samt at bassen var hurtig samtidig som det føltes som den gikk meget dypt,
    når de snudde stolene og satt på Avalon så ble det en nedtur etter min smak
    Mvh: Espen
    For meg hørtes det ut som om lyden på Von Schweikert-systemet (lørdag) var ut av fase. +/- byttet om. Forøvrig var lyden meget lovende.

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    506
    Beste lyd etter min smak, basert på lytteøkter på 4-15 minutter pr rom:

Montana og PBN Audio- Fin og harmonisk lyd. Intet stakk seg ut. Vakkert.
    Sound Planet- Krystallklar lyd gjennom Ayon og Gemme. Makeløs diskant. Hyggelige folk.
    Hifiklubben- Lyngdorf dipol med DSP låt bra. Åpent og godt å høre på.
    Hifistasjonen- Fin mellomtone og diskant fra 3A og VTL.
    Audiofil- Respons og Pass. Fin lyd. Imponerende for størrelsen på de minste Respons.

Timba

Medlem
    Ble medlem
    14.10.2007
    Antall liker
    0
    Beste lyd-Arild hos Hifi Guiden, heilt fantastisk. Og han spelte anna ein berre jazz med god lyd :)

DIY_dude

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.01.2007
    Antall liker
    74
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    9
    Noen få positive opplevelser i år også. ;)

Trio med basshorn var moro, med endeløs dynamikk. Veldig bra at Tor gikk med på å fyre opp Gogol Bordello og Alice in Chains pluss noe hip-hop. Det trøkka bra, men han sleit veldig med rommet (som var nesten helt kubisk). Jeg husker hvor forjævlig Montana låt i samme rom i fjor. Liten tvil om at Trio-høyttalerne har potensiale. Etter min mening ligger dette i en helt annen klasse enn alt annet.

Ellers likte jeg SoundPlanet som spilte noe litt rocka musikk på gulvstående billighøyttalere. Moro til tross for noen åpenbare skavanker.

The Lars hadde bomma helt med plasseringen av høyttalerne. Ingen bass under 100Hz. Det samme gjaldt Acapella-høyttalerne med Einstein-forsterkere. Synd.

KR Research sine digre custom-rør var knallkule. Prislappen på 130 tusen var ikke like kul.

Harbeth minihøyttalere spilte overraskende bra i forhold til størrelsen, men prisen var altfor drøy i mine øyne.

Gradient sine dohøyttalere spilte egentlig veldig bra. Jeg er overrasket over hvor mye bass de spilte med bare ett basselement pr kanal.

Swans-oppsettet var moro når de kjørte DTS-demo, men det var flaut da de prøvde seg på noe akustisk musikk. Fryktelig skjærende. Og SVS-subbene spilte bare grøt.

Klipsch låt Klipsch. Bra punch. Lite dypbass. Fort slitsomt. Og Muse er ikke bra demomusikk.

Bra trøkk i Usher-skapene, men det ble for hardt og manglet dypbass. Skuffende for min del.

De andre kassehøyttalerne jeg hørte var ikke mye å skryte av, selv de til svimlende summer. De "magiske" Respons-høyttalerne var i beste fall kjedelige, men pluss for å spille Ben Harper.

Ellers gikk jeg å sikla på Tentlabs CD-spilleren til Upgrade. Makan til håndtverk! Men de tragiske fullrange Omega-høyttalerne var fullstendig miss.

Hagto

Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Liten rapport fra meg også.
    To dager med bare hifi :)
    La fotoapparatet hjemme denne gang, og Arild kjørte. Jeg hadde altså totalt fri, og kunne bruke all energi på å kose meg.

Begynner å bli mange kjente fjes etterhvert så det sosiale er selvsagt blitt en positiv del av messa. Høydepunktet i år var nachspiel hos Trond og Maxwell Audio. Her ble det byttet på masse utstyr og høyttalere utover kvelden/natta. Også artig med Trond sitt pianospill i vestibylen på natta, gutten kan virkelig spille, ingen tvil om det.

Jeg brukte i år tid på de aller fleste rom. Vil nevne noen få flytteinntrykk. De som huskes best dagen derpå, utfra forventninger før messa.

Acapella:
    Første gang disse presenteres på en norsk messe. Ville heller låst rommet hvis det var opp til meg( sorry Odd Arve). Bedre enn dette burde dere fått til, uansett uheldig rom.

MBL:
    Fikk dessverre heller ikke til det dyre oppsettet sitt. De valgte derfor å spille på et rimelig alternativ, som forøvrig hørtes meget bra ut til prisen.

Audiofoni:
    Spennede og tøfft utseende utstyr. Lyden hadde kvaliteter, men ville liksom ikke helt. Kanskje for dårlig kilde i dette dyre oppsettet, som tidligere nevnt?

Usher/Nagra/Ancient Audio:
    Deilig og avslappende godlyd, spesielt med Ancient utstyret.

Hifistasjonen:
    Reference 3A, platespiller, og VTL.
    Skuffelse denne gang.

Audiofreaks:
    Highend på sitt aller beste. Utrolig oppløst og spennede lyd med Lindemann cd-spilleren innkoplet som signalkilde. Favorittrommet vårt.

BW/SVS:
    Forstår ikke hele greia.

Snickers:
    Bra integrering av sub. Vi ble imponert, ingen tvil om det.

WLM:
    Musikken svinger.

Montana
    For første gang på en Hortenmesse nøt jeg musikk fra Montana. Positivt.

TheLars/Amphion:
    Spennede design og god lyd.

Maxwell:
    Oppdaget Harbeth. Hvorfor har ingen gjort meg oppmerksom på dette merket før?
    Tok med meg et par hjem.

Response/Pass Labs:
    Meget god lyd med Ancient cd-spiller. Et av de beste rommene.

Avantgarde:
    Stor opplevelse!
    Best med Cary denne gang synes jeg.

Det mest imponerende på hele messa mener jeg er Tor sin innsats med å få dette til. For et arbeid han må legge ned i dette, så mye utstyr som skal fraktes og settes opp. Bare helt fantastisk!

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.775
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    Hva synes du om Metallica demoen på Trio oppsettet Leif, lurer på om ikke det var deg jeg så som småløp ut av rommet under låta Nothing Else Matter. Rimelig høyt volum kan man si :)
    [/quote]

jeg syntes det var greit men ikke min musikk
    spilte oppmot både mine ørers og rommets metningpunkt flere ggr og er ikke villig til å legge kronjuvelene(ørene ;D i denne sammenhengen) på alteret!

Avantgarde oppsettet bare viser at de opererer i en HELT annen verden enn røkla med sin PIIIP i postkortfremførelse(om enn rene og veldefinerte)
    Trio leverer det eneste som i høydepunktene kan minne om live gjengivelse hva gjelder slam,body og totalpresentasjon
    Uansett hvor drita jeg hadde blitt var det ingen andre som kunne lurt meg på samme måten 8)

Det blir liksom litt Mikke Mus presentasjon over de andre i sammenlikning. SORRY GUYS!
    IMO
    MVH
    Leif

Audiomix

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Antall liker
    5.168
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    29
    Kirk skrev:
    En ting som er så irriterende med messer, ALLE spiller jo så å si den samma musikken.
    P.M Audio spillte ikke samma musikken som de andre ;)

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    13.775
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    den innvendige tempen der er vel oppe i et par tusen celcius med den hvite lysfargen der?
    mvh

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Dette fikk de desverre ikke til selv om de prøvde så godt de kunne. Tror ikke disse gutta sov mye fra fredag til lørdag ;)

Dette spilte vel men det var vel ikke mye å skryte av :-\

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Oslo HiFi Center var også på plass men valgte å ikke gjøre så mye ut av det pga egen messe på gang i stor byen

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Det spilte desverre ikke så godt i rommet til Per Bendiksen men disse relativt nye høyttalerne fra Raidho Acoustics i Danmark er fantastiske!!! :D ;D

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Disse nye høyttalerne liker jeg også veldig godt. De låt slangt og kjedelig på messa men de er ikke ferdig innspilt enda. De hadde vel bare spilt ca 250-350 timer. Disse elementene trenger sinnsykt laaaaaaaaaaang innspilling!!!! (1000 timer minimum!!! ??? )

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Nytt fra Gradient? Ikke helt min stil men elektronikken er kul :)
    Paul er nok norges beste til å kjøre demo sammen med Andre på HiFi huset i Bærum

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Et rom med skikkelig god lyd! Her spilte de litt skikkelig høyt i perioder også! ;D

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Dette var vel som i fjord ::) ;) Jævelig bra på Thomas Dybdahl og skikkelig gompete på alt annet. Ikke slemt ment Duet ;)

cardas

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2007
    Antall liker
    789
    Sted
    Nøtterøy
    Audio Note UK

ANE av billigste sort 25 000,- veil med samme kabinett og finish som på topp modellen til 750 000,-

Disse selger Håkon på Fryd HiFi billig!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn