Liten rapport fra meg også.
To dager med bare hifi
La fotoapparatet hjemme denne gang, og Arild kjørte. Jeg hadde altså totalt fri, og kunne bruke all energi på å kose meg.
Begynner å bli mange kjente fjes etterhvert så det sosiale er selvsagt blitt en positiv del av messa. Høydepunktet i år var nachspiel hos Trond og Maxwell Audio. Her ble det byttet på masse utstyr og høyttalere utover kvelden/natta. Også artig med Trond sitt pianospill i vestibylen på natta, gutten kan virkelig spille, ingen tvil om det.
Jeg brukte i år tid på de aller fleste rom. Vil nevne noen få flytteinntrykk. De som huskes best dagen derpå, utfra forventninger før messa.
Acapella:
Første gang disse presenteres på en norsk messe. Ville heller låst rommet hvis det var opp til meg( sorry Odd Arve). Bedre enn dette burde dere fått til, uansett uheldig rom.
MBL:
Fikk dessverre heller ikke til det dyre oppsettet sitt. De valgte derfor å spille på et rimelig alternativ, som forøvrig hørtes meget bra ut til prisen.
Audiofoni:
Spennede og tøfft utseende utstyr. Lyden hadde kvaliteter, men ville liksom ikke helt. Kanskje for dårlig kilde i dette dyre oppsettet, som tidligere nevnt?
Usher/Nagra/Ancient Audio:
Deilig og avslappende godlyd, spesielt med Ancient utstyret.
Hifistasjonen:
Reference 3A, platespiller, og VTL.
Skuffelse denne gang.
Audiofreaks:
Highend på sitt aller beste. Utrolig oppløst og spennede lyd med Lindemann cd-spilleren innkoplet som signalkilde. Favorittrommet vårt.
BW/SVS:
Forstår ikke hele greia.
Snickers:
Bra integrering av sub. Vi ble imponert, ingen tvil om det.
WLM:
Musikken svinger.
Montana
For første gang på en Hortenmesse nøt jeg musikk fra Montana. Positivt.
TheLars/Amphion:
Spennede design og god lyd.
Maxwell:
Oppdaget Harbeth. Hvorfor har ingen gjort meg oppmerksom på dette merket før?
Tok med meg et par hjem.
Response/Pass Labs:
Meget god lyd med Ancient cd-spiller. Et av de beste rommene.
Avantgarde:
Stor opplevelse!
Best med Cary denne gang synes jeg.
Det mest imponerende på hele messa mener jeg er Tor sin innsats med å få dette til. For et arbeid han må legge ned i dette, så mye utstyr som skal fraktes og settes opp. Bare helt fantastisk!