Horten messen 2007

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• haden

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.09.2004
    Antall liker
    1
    :)kjekk lesing for oss avantgarde-eiere, de fleste er kommet i "mål" når de har slike i hus, det viser seg gang på gang :)
    Blir spennende å høre når ACTIVE også har skjønt det mht høytalervalg ;)(les: kjøp deg avtg til dine nydelige Caryamps.. :))

mvh

thor_egil

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2005
    Antall liker
    47
    Torget vurderinger
    2
    Sceptic skrev:
    Vad fick ni för lyssningsintryck av Audiostatic/Lamm kombon?
    Ubeskrivelig tynn lyd.. og en platespiller som roterte altfor fort!!..uten at det var forsterkerne og høyttalerne sin feil.

Midgard

Medlem
    Ble medlem
    25.07.2007
    Antall liker
    0
    Få som har skrevet noe om Avance høytalerened. De minste, de til 20k, var min beste overraskelse/opplevelse mht pris/ lyd og finish.

Uansett pris....horn fra T.AA

M

LMC

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Antall liker
    14.049
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    46
    Største ned tur var IMO
    LAMM
    hadde ventet meg mere,men det hørtes ut som om det ikke var gjengivelse av noe under 250hZ?
    hadde det vært meg hadde jeg ikke turt å låse opp døren,før lyden var på plass,med så dyrt og velrenommert utstyr.
    eller er det bare meg?
    deretter MBL:latterlig dårlig cost/lyd ratio?
    alt folk tør å åpne døren?!

ellers var vel et inntrykk at mange utstillere virker lettere "fjern" og står og koper ut i lufta.

hva med kundeoppfølging:
    lister ala eiendomsmeglere for oppfølging av interessenter?

og 1 ting til
    mange rom manglet både "gulvpil" og skilt med utstiller.....man måtte i flere tilfeller bare dra opp en dør og se hva som var innenfor

skjerp dere

ellers for min del et sosialt "høydepunkt" med middag og litt party
    mvh
    Leif

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Jeg hadde veldig lyst til å høre litt sammen med en kompis hos Audiofreaks etter gode minner fra en pianokonsert han dro ifjor på vinyl. Denne gangen hadde han på noe snodig musikk, ville ikke si hei tilbake når vi kom inn, denne karen er jo alltid gretten, hvorfor det? Vel, det var så dårlig stemning at vi gikk videre.
    Upgrade var bra synes jeg, det smalt til skikkelig og var temmelig dynamisk når vi var innom. Noe flatere i klangen enn forventet, kan jo meget, meget gode være manglende innspilling av div. elementer.
    Hos Håkon låt det bra, helt klart.
    Ellers var det så som så overalt synes jeg, det meste spilte hifi pling plong.

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    Det er vel det med "hifi pling plong" som gjør at det er så forfriskende å besøke "Moro med lyd"-gutta. Selv om det også der er en kommersiell faktor på utstyrssiden, så er det ingen av de som driver rommet som har kommersielle interesser i utstyret som vises. De synes det er gøy med musikk og film, og har fokusen på det og hva man kan få av morofaktor fra et godt anlegg.

Problemet med pling-plong-musikken er at den som regel låter bra uansett anlegg. Det er selvfølgelig nyanser i utklinging, realisme i overtoner etc. og blabla, men det appellerer bare til den analytiske delen av hjernen. Jeg synes det er mye morsommere å teste med musikk. I år hadde jeg med meg en CD med et live klubbjazz-opptak fra 1956 (Ahmad Jamal - Ahmad's Blues), og flere av stedene der jeg spilte den tok de som sto på stand notat av plata.

Det er vel også sånn det bør være: Selv om det er utstyret som står i fokus, så er utvidelse av den musikalske horisonten også en hyggelig faktor på slike messer.
    Det slo meg i etterkant av messen at jeg aldri i løpet av hele messen aldri spurte utstillerne om hva de spilte for å kjøpe musikken selv. Det sier vel litt om at det var litt for mye satsing på "pling plong" og gamle, overspilte plater. Ja, også i år fikk jeg overdose på Lofgrens "Keith Don't Go". Det er jo en klassiker i messesammenheng, men ulempen er at den låter omtrent like bra på alt. Neste år skal jeg være enda mer frampå med å få spilt egen musikk. Det gir ikke så mye å lytte til pling-plong som ikke har noen fengende melodi og som man i tillegg aldri har hørt før og som kanskje krever litt av anlegget.

StereoJoe

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.11.2004
    Antall liker
    2
    Jurassic skrev:
    Sceptic skrev:
    Vad fick ni för lyssningsintryck av Audiostatic/Lamm kombon?
    Synes det låt bra med den komboen jeg.
    Støttes. I mine ører låt dette luftig, homogent, rent og med OK definisjon nedover. Lydnivå tilpasset rommet, i motsetning til en del andre. En av messas mest positive opplevelser.

J

Janpe

Gjest
    MaHa:
    Jeg synes at denne type av innlegg ikke er særlig opplysende eller meningsfulle. Som "hjelpemann" i dette rommet kan jeg berette om svært mange hyggelige tilbakemeldinger og fremfor alt, svært god lyd. Særlig med vinyl, jeg er nesten nødt til å kjøpe en vinylrigg selv.

At du er furten for at musikken som ble spilt ikke falt i din egen smak samt at "verten" ikke hilste på deg synes jeg er urimelig. Vi hadde flere innom som fikk spille egen musikk, "eksklusiv seanse" med OAS lørdag kveld og holdt på til langt etter stengetid lørdag.

Det er selsvagt helt ok hvis man ikke hadde likt lyden i dette rommet, smaken er tross alt forskjellig. Men personangrep synes jeg ikke er ok.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.966
    Torget vurderinger
    4
    Er enig med roffe om at musikken som spilles er lite spennende og våga. Veldig mye snill blues med perfekt lyd og flott romeffekt.
    Savner litt røffere opptak, som f.eks innspillingene fra slutten av 50-tallet, begynnelsen av 60-tallet. Uprosesserte innspillinger, kun to mikrofoner, litt røft i kantene, men med sjel og inderlighet.

Opplevde ellers at demo-cd'en min var perfekt når jeg ville sitte i sweetspot. Etter at Itzhak Pearlman, i Pablo De Sarasate's Zigeunerweisen hadde gnikket på fiolinen sin, med en inderlighet som jeg sjelden har hørt før, i fem minutter, ja da var rommet som oftest tomt. Og det siste halvannet minuttet av dette stykket, som er en eneste stor fiolinorgasme, kunne jeg nyte i sweetspot.

Upgrade Audio med AN-e og Audi Note 300B kit opplevde jeg som svært underholdende.
    Audiofreaks likte jeg veldig godt. Det ble spilt mye bra musikk på vinyl i dette rommet. Fin størrelse på Avalon Indra. De er penere i virkeligheten enn på bilder!
    High End Sound sitt oppsett spilte glimrende på Nivana sin Unplugged cd og helt håpløst anemisk på det ovennevnte fiolinstykket samt Bernsteins musikal On The Town. Tydeligvis tungdrevne de panelene på Audiostatic høytalerne for den ene Lamm monoblokken (200W) gikk i protection mode, og da skulle jeg akkurat til å spørre om man kunne skru opp litt...
    Forsman spilte stort og flott, men synes det manglet luft/oppløsning. Spennende at de skal satse internasjonalt, med nye modeller.

Var det ingen av dere som var på Audioaktøren (butikken)? Det var også endel av utstillingen.
    Hørte på Antique Sound Labs forforsterker og monoblokker (Hurricane 200 rørwatt) som spilte på Totem sin største modell (the wind..??) Når jeg stilte meg opp litt bak i lokalet og lukket øynene, kunne det like gjerne vært på en konsert. Veldig imponerende!!

Avantgarde gikk meg hus forbi. Det blir ikke lett å leve med :'(

Kjøpte en hel del vinyl. Det var en positiv overraskelse med såpass mye ny og brukt vinyl!
    Ellers hyggelig å hilse på et par av dere HFS'ere, for ikke å snakke om Terjene på Audioaktøren!
    Blir nok messe til neste år også :)

Edit. Hepp, glemte oppsettet med Reference 3A Veena og VTL. Veldig bra naturligvis :D

Olympia

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.12.2003
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    Det er jo alltid noen særinger på messa og ikke minst her på forumet som ikke har annet på sin agenda enn å kritisere i steden for å komme med saklige objektive innspill. Folk står i en døråpning og lytter 3 sekunder hvor musikk de ikke liker blir spillt og så er utstillerens anlegg ræva av den grunn. Utrolig! Det sitter 20 mennesker i ett rom. Antakelig 20 forskjellige musikksmaker.....ikke lett å tilfredstille alle hva musikk gjelder.

Vel, jeg synes det var mange flotte rom. Mange hygglige utstillere. Mye veldig godt utstyr, og selv om noen av rommene ikke var ideelle (husk at utstillerne har begrenset med tid og anleding til å twaeke så det låter 100%), så hørte jeg at det var stort potensiale i mye av utstyret det ble spillt på. Jeg vil ikke trekke frem noen i noen retninger men vil heller si; bra og takk til alle som stiller ut, og takk til de som arrangerer et slikt opplegg!!! :)

Denne tråden er nevnt før og bør også følges. Svenskene pleier å ha gode oppfølginger etter messer:
    http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=4560&st=0

Hagto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.03.2005
    Antall liker
    519
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    kjoenik skrev:
    Var det ingen av dere som var på Audioaktøren (butikken)? Det var også endel av utstillingen.
    Hørte på Antique Sound Labs forforsterker og monoblokker (Hurricane 200 rørwatt) som spilte på Totem sin største modell (the wind..??) Når jeg stilte meg opp litt bak i lokalet og lukket øynene, kunne det like gjerne vært på en konsert. Veldig imponerende!!

Vedlegg

K

kbwh

Gjest
    kjoenik skrev:
    Opplevde ellers at demo-cd'en min var perfekt når jeg ville sitte i sweetspot. Etter at Itzhak Pearlman, i Pablo De Sarasate's Zigeunerweisen hadde gnikket på fiolinen sin, med en inderlighet som jeg sjelden har hørt før, i fem minutter, ja da var rommet som oftest tomt. Og det siste halvannet minuttet av dette stykket, som er en eneste stor fiolinorgasme, kunne jeg nyte i sweetspot.
    ;D
    Kanskje jeg skal på messe neste gang. God metode.

jones

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.06.2005
    Antall liker
    0
    Min første hi-fi-messe på mange år. Syns det var noe mer rotete og uoversiktelig enn jeg hadde sett for meg. Etter å ha sett på bildene ser jeg det var mange rom som gikk meg hus forbi, selv om jeg trodde jeg var hos alle. Mulig jeg var uheldig, men jeg syns de fleste rom spilte veldig søplete musikk som gav meg veldig lite å ta tak i lydmessig, dette kunne jeg dog ha bedret selv ved å ha medbrakt, men så smart var jeg ikke.

Jeg syns holfi/usher var det eneste som virkelig var trøkk i, og uten tvil messens beste demo med presentasjon og gode låter.

I bilen på veien hjem diskuterte vi dette med å ha messer på hotell og hvor uoversiktelig det var osv.. Vi kom frem til at kanskje en skole hadde vært det beste?! Stengt i helgene, god størrelse på rommene, enormt mye mer oversiktelig osv..? Mulig det hadde blitt noe problematisk klangmessig, men bare en tanke..

Odder

Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    4
    Hei til alle!!

Vi hadde en kjempehyggelig messe, og vil takke alle som var innom vår stand i foajeen og hilste på!! Artig å møte mange av dere man kun kjenner på HFS-nickname... Hyggelig for oss som er litt ferske i bransjen også å møte de mer etablerte bransjeaktørene. Stor takk til Terje og Jørgen for initiativet og gjennomføringen av messen!

Tusen takk for i år!!

PS!! Og hjertelig velkommen til Trondheim i November alle sammen!!

Mvh
    Odder

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    Maxwell Hifi hadde små Harbeth monitorer i lytterommet, sammen med Sugden elektronikk og en tyskprodusert platespiller jeg ikke husker navnet på. Denne go`lyden imponerte meg mest. Synd de ikke hadde større rom, skulle så gjerne ha hørt de større modellene.

Det slår meg at mange som holder sine demoer spiller mye kjedelig "hifi-musikk", ære være de som tillot medbrakt musikk. Messen var uansett en hyggelig opplevelse, og jeg tar turen tilbake neste år.

B

Back_Door

Gjest
    Jeg fikk også selvsagt med meg andre inntrykk enn Gaia også.

I respekt for utstillere, velger jeg å si noe om det jeg syntes var spesielt positivt, og holder kjeft om det som ikke stemte for meg.

Jeg ble mektig imponert av komboen Holfi og Usher. Her var det også en eksemplarisk muntlig forklaring til gjestene. Dette burde kanskje andre også satset mer på?

Montana imponerte med et et stort soundstage.

Avalon-anlegget var generelt bra!

Avantgarde imponerte. Spesielt m.h.t mellomtone og diskant.

Piega var heller ikke så værst..

Kunne ønsket meg bedre skilting i "jungelen".
    Totalinntrykket var en fin messe, der det er viktig at den enkelte tar det for hva det er: Gjøre seg kjent med interessante anlegg og bransjepersoner, samtidig som man ikke dømmer alt nord og ned basert på disse presentasjoner ;)

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Mulig jeg kunne utdypet det hele litt mer. Men, uansett kan man forvente av en selger å få et hei når man snakker til de, er ikke det vanlig folkeskikk? Jeg kommenterte ikke musikken til han og kan heller ikke klage over den, det har du helt rett i. Vil gjerne påpeke at dette er minst den fjerde gangen jeg opplever han som litt småsur, og det er jeg absolutt ikke alene om å mene. Men, har ikke tenkt å lage dette til en tråd hvor man henger ut enkeltpersoner, det er absolutt ikke hensikten. Bare mener at når man faktisk er selger så kan man vurdere og prøve et smil, og snakke tilbake til folk som hilser på deg.

Janpe skrev:
    MaHa:

Jeg synes at denne type av innlegg ikke er særlig opplysende eller meningsfulle. Som "hjelpemann" i dette rommet kan jeg berette om svært mange hyggelige tilbakemeldinger og fremfor alt, svært god lyd. Særlig med vinyl, jeg er nesten nødt til å kjøpe en vinylrigg selv.

At du er furten for at musikken som ble spilt ikke falt i din egen smak samt at "verten" ikke hilste på deg synes jeg er urimelig. Vi hadde flere innom som fikk spille egen musikk, "eksklusiv seanse" med OAS lørdag kveld og holdt på til langt etter stengetid lørdag.

Det er selsvagt helt ok hvis man ikke hadde likt lyden i dette rommet, smaken er tross alt forskjellig. Men personangrep synes jeg ikke er ok.

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    507
    Personlig synes jeg det var en trivelig messe. Det meste var lydmessig ok, lite var direkte imponerende.
    Etter min mening var det Lyric og Duet som hadde den beste lyden. Veldig forskjellige lydtyper, men bra hver på sin måte.

Verste lyden var hos Audiofreaks. Her orket jeg bare ikke sitte. Når jeg var innom spillte dem noe gammelt Queen. Forferdelig skurrete og grovkornet lyd med en skrikende mellomtone. Orket ikke å høre sangen ferdig. Merkelig at vi opplever lyden så forskjellig. Ser at enkelte mente at lyden hos Audiofreaks var bra. Jeg tror vel likevel at den dårlige lyden i stor grad handlet om rommet. Husker at det samme rommet låt tilsvarende dårlig i fjor, da med utstyr fra en annen leverandør.

Ellers så følte jeg at de små høyttalerne fra Neat virker lovende, og er ganske sikker på at de Triangle stativhøyttalerne som ble spillt på hos Maxwell er vannvittig gode.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    ACTIVE skrev:
    Jeg er veldig spent på å høre hva bunndraget i Fallens hule er som er bedre...........
    OT dette, men jeg kunne ikke la være ;)

Det er bare å komme på besøk ;D

Jeg skal kompensere denne OTen senere med noen flere bilder fra messen!

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.383
    FallenA skrev:
    Jeg skal kompensere denne OTen senere med noen flere bilder fra messen!
    Godtas ;D

Aber schnell und plötzlich!

thomand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Antall liker
    1.151
    Torget vurderinger
    7
    Var ikke så mye jeg fikk kikket/lyttet i år, men inntrykket totalt sett var veldig bra. Utrolig god stemning, masse hyggelige folk, en god del bra musikk, og lydmessig helt ok. Befriende lite pling plong i forhold til tidligere (men enda mye å gå på her asså)

Lyric la jo lista en gang for alle IMO. Det var FETT. PMaudio sitt rom i 5 etg med krix-coda-bluenote låt også sjokkerende godt i år. Piega viste virkelig potensiale. Rognlien hadde kanonlyd med bittesmå 3500,- audionote høyttalere.
    Montana var en vits i år som i fjor.
    Den største skuffelsen for meg var allikevel rommet med audiovector og naim. Ikke fordi utstyret er dårlig, men fordi rommet ødela noe aldeles grusomt, og det er kjipt når naim var det jeg hadde sett virkelig frem til.

Alt i alt, godt fornøyd.

M

MPT

Gjest
    Er enig at Audiofreaks sitt oppsett spilte utrolig bra, litt hardt til tider, men det er nok rommet.
    Avantgarde anlegget spilte også veldig bra, det er vel disse to oppsettene som var overlegen i år.
    Jeg hadde sansen for Naim anlegget også.

Det anlegget som skuffet meg mest var absolutt MBL anlegget, spilte tynt og flatt.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Alt i alt en meget bra messe i år synes jeg.
    Allikevel skjønner jeg ikke hva utstillere tenker på når de stiller uforberedt på en slik messe.
    Å skylde på rom, akustikk, og uinnspillte komponenter synes jeg er en tynn unnskyldning, når en har mulighet for å jobbe med disse tingene flere måneder i forkant av messen.

I mine øyne var det et par utstillere som stilte godt forberedt. Fryd HiFi, og Taaimport. PM audio hadde det meste på plass, men manglet bass, og nedre mellomtone IMO. Det hele lød litt tynt. Men du verden for et perspektiv ;)

Vel vel, bilder taler mer enn ord, her er noen smakebiter ;D

Vedlegg

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Forresten?!

Hva i allverden foregikk hos Montana?
    Ulineært, og flatt IMO!!

Og folkens...... Selv om Pink Floyd er krem musikk, så er ikke akkurat PULSE noen audiofil perle ;)
    Og så finnes det så mye mer...... Repeat knappen virket som om den hadde satt seg fast der inne ;D

JORFIN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22
    det her låt da utrolig flott, ble veldig overasket av de knøttene der!!

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.383
    Flotte smakebiter for oss som ikke hadde anledning!

Og jeg kan bare si meg enig i det du nevner om god nok tid til å forberede seg til messen. En messe er en 'gratis chanse' til å vise frem og selge til de som er - eller vil kunne komme til å bli - mulige kunder. Å stille uforberedt vil koste svært meget å korrigere mht kundepersepsjon vs ditt produkt.

B

Back_Door

Gjest
    Synes Montana får ufortjent mye pepper.
    Jeg satt i midten på første rad, og lot meg imponere av plassering av vokalister og instrumenter. Det som jeg er noe mindre fornøyd med, er mindre bass enn forventet i denne størrelse samt en noe hard mellomtone. Det er uansett elementer som kan ha sammenheng med rom. Kanskje disse høyttalere krever bedre tilpasning til rom?

Ellers er det egentlig ganske fascinerende å konstatere hvor vidt forskjellig smak som kommer frem her. Det som den ene mener var noe av det aller beste, kommer en annen og kaller som noe av det værste. ::)
    God lyd er dermed tydeligvis ikke et universelt begrep, men en personlig smak basert på personlige preferanser.
    Kanksje noe å ta med seg, når vi diskuterer på dette forum i diverse tråder om hva som er bra eller dårlig?

U

utgatt60135

Gjest
    Jeg synes det er mye enighet om inntrykkene. Men de Hartbeth høyttalerne syntes jeg ikke låt så bra da jeg var innom. Og jeg skjønner ikke hvorfor mange var så negativ til Montana demoen. Men er det ikke veldig avhengig av plata som spiller? Hvor mange hørte demoene med kjent musikk?

Jaggu gikk jeg ikke glipp av noen rom i år også :-\. Trodde jeg var i alle. Totem...!!

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.916
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    FallenA skrev:
    Registrerte forresten bruk av Magikerne til Holfi.
    Ecosse hadde plassert disse ved siden av høytalerne.

;)
    Det gir et enormt lydbilde :eek:

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    SOEDAL skrev:
    Personlig synes jeg det var en trivelig messe. Det meste var lydmessig ok, lite var direkte imponerende.
    Etter min mening var det Lyric og Duet som hadde den beste lyden. Veldig forskjellige lydtyper, men bra hver på sin måte.

Verste lyden var hos Audiofreaks. Her orket jeg bare ikke sitte. Når jeg var innom spillte dem noe gammelt Queen. Forferdelig skurrete og grovkornet lyd med en skrikende mellomtone. Orket ikke å høre sangen ferdig. Merkelig at vi opplever lyden så forskjellig. Ser at enkelte mente at lyden hos Audiofreaks var bra. Jeg tror vel likevel at den dårlige lyden i stor grad handlet om rommet. Husker at det samme rommet låt tilsvarende dårlig i fjor, da med utstyr fra en annen leverandør.

Ellers så følte jeg at de små høyttalerne fra Neat virker lovende, og er ganske sikker på at de Triangle stativhøyttalerne som ble spillt på hos Maxwell er vannvittig gode.
    Hei Sødal!
    Jeg er en av de som opplevde lyden hos Lyric som veldig god, men jeg tror også at det kan oppleves motsatt og det mener jeg
    er avhengig av musikken og kvaliteten på innspillingen.
    Dette er jo et veldig avslørende anlegg/høyttalere med høy grad av oppløsning og ikke minst dynamikk.
    Jeg er noe følsom (det jeg kaller) masete lyd(gjengivelse) i de høyere frekvensområdene og blir dermed fort negativt påvirket dersom det her varer litt over tid.
    Jeg hørte da låter som jeg nok hadde foretrukket på fek.s. eget anlegg, men jeg hørte også låter som låt himmelsk over dette anlegget.
    Du var vel der utpå søndagen for tidligere på lørdagen var visst ikke romkorreksjonen nådd sitt beste justeringsmessig.
    Her er nok mye av forklaringen på sprikende opplevelser fra de besøkende.
    Forskjellig typer musikk ved de forskjellige besøkene/personene, finjustering kan forandre lydkvaliteten etterhvert som messa varer, komponentene spiller kanskje bedre på søndag enn lørdag formiddag (jeg lyttet på Lyric først på søndag jeeg også)
    For ikke å snakke om alle variasjonene fra lytter til lytter angående musikksmak og hver enkelt sine preferanser og hva som vektlegges mest.
    Jeg snakker nå mest på generelt grunnlag og ser at noen andre er inne på det samme.

Jeg tror type musikk er veldig avgjørende (for veldig mange) for hvilket inntrykk de danner seg.
    Dette sammen med hva hver enkelt selv har av følelser for hvilken type "gjengivere" de i utgangspunktet "digger" gjør at enkelte bare stikker hodet inn (i rommet) og går videre fordi de enten ikke liker musikken (i øyeblikket) eller at det er små ht. , mens de helst vil høre store (skikkelig basstrøkk) eller tvert om.
    Alder på hver enkelt lytter (sammen med musikksmak) tror jeg også er en delårsak til mye sprikende meninger om hva som lyder bra/best og tvert om.
    Jeg deler bl.a. Jan Terje sin oppfattning (+ noen få til) at det var mye godkjent lydgjengivelse i år, helt der oppe var kanskje da Lyric imo. på de fleste låtene jeg hørte, men ikke alle som nevnt.
    Jeg registrerer at noen likte lyden veldig godt over Montana ht, de traff ikke meg hjemme og vanskelig rom er nevnt.
    En hevder at alle burde greie å få til godlyd i alle rom og at det burde de greie med den efaringen de (evntuelt burde) ha.
    Hvorfor bruker en del da uker på å finne den beste tuninga hjemme da?
    Samt det faktum at det som oftest er av stor betydning å sitte i beste posisjon ved prøvelytt.
    Jeg likte også det jeg hørte i Audiofreaks sitt rom, men tipper det vlle vært enda bedre i rommet de hadde i fjor (bedre høyttalere i år) hørte at de har kvalitet.
    Mye forskjellig type lydgjengivelser og jeg synes det fort blir litt galt å si at noe direkte dårlig bare for at det ikke er best i hver enkelt sine ører.
    Derfor har jeg det samme syn på denne messa som f.eks. Jan Terje+ noen til
    Selv om jeg la inn dette med sitat fra deg så er det mest generellle synspunkter jeg her frembringer.

Mvh.KW

TomTom

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    FallenA skrev:
    Registrerte forresten bruk av Magikerne til Holfi.
    Ecosse hadde plassert disse ved siden av høytalerne.

;)
    Jeg vet ikke, men det kan jo hende det har noe med alkoholinntaket til en av de som demonstrerte utstyret?

Var det ellers noen andre som synes det var noe rart med fasen i rommet hvor de spilte på Eben høyttalere? Det var vel rommet til Audiostone. Jeg fikk aldri stemmene eller noe som helst av plassering til å stemme i det rommet.

tweakMan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    127
    Jeg gjorde visst ett opptak av Gaia, spillende!
    http://files-upload.com/files/532359/071.AVI
    Tenkt jeg like godt kunne dele det!

Duverden altså.
    Jeg er usikker på hva man skal si. Jeg gikk rett ifra megasize Montana demo og rett opp til Gaia.
    Det var ... forskjell.

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn