- Ble medlem
- 14.09.2004
- Antall liker
- 1
Blir spennende å høre når ACTIVE også har skjønt det mht høytalervalg
mvh
|
Ubeskrivelig tynn lyd.. og en platespiller som roterte altfor fort!!..uten at det var forsterkerne og høyttalerne sin feil.Sceptic skrev:Vad fick ni för lyssningsintryck av Audiostatic/Lamm kombon?
Synes det låt bra med den komboen jeg.Sceptic skrev:Vad fick ni för lyssningsintryck av Audiostatic/Lamm kombon?
Merkelig at ingen her på forumet føler seg kallet til å lage gode bildetråder a la Timbre.Hagto skrev:Kjenner jeg Timbre rett blir det sikkert en meget flott reportasje fra Horten på det svenske forumet. Ser han har begynt med et par innlegg nå:
http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=4560
Støttes. I mine ører låt dette luftig, homogent, rent og med OK definisjon nedover. Lydnivå tilpasset rommet, i motsetning til en del andre. En av messas mest positive opplevelser.Jurassic skrev:Synes det låt bra med den komboen jeg.Sceptic skrev:Vad fick ni för lyssningsintryck av Audiostatic/Lamm kombon?
kjoenik skrev:Var det ingen av dere som var på Audioaktøren (butikken)? Det var også endel av utstillingen.
Hørte på Antique Sound Labs forforsterker og monoblokker (Hurricane 200 rørwatt) som spilte på Totem sin største modell (the wind..??) Når jeg stilte meg opp litt bak i lokalet og lukket øynene, kunne det like gjerne vært på en konsert. Veldig imponerende!!
;Dkjoenik skrev:Opplevde ellers at demo-cd'en min var perfekt når jeg ville sitte i sweetspot. Etter at Itzhak Pearlman, i Pablo De Sarasate's Zigeunerweisen hadde gnikket på fiolinen sin, med en inderlighet som jeg sjelden har hørt før, i fem minutter, ja da var rommet som oftest tomt. Og det siste halvannet minuttet av dette stykket, som er en eneste stor fiolinorgasme, kunne jeg nyte i sweetspot.
Janpe skrev:MaHa:
Jeg synes at denne type av innlegg ikke er særlig opplysende eller meningsfulle. Som "hjelpemann" i dette rommet kan jeg berette om svært mange hyggelige tilbakemeldinger og fremfor alt, svært god lyd. Særlig med vinyl, jeg er nesten nødt til å kjøpe en vinylrigg selv.
At du er furten for at musikken som ble spilt ikke falt i din egen smak samt at "verten" ikke hilste på deg synes jeg er urimelig. Vi hadde flere innom som fikk spille egen musikk, "eksklusiv seanse" med OAS lørdag kveld og holdt på til langt etter stengetid lørdag.
Det er selsvagt helt ok hvis man ikke hadde likt lyden i dette rommet, smaken er tross alt forskjellig. Men personangrep synes jeg ikke er ok.
OT dette, men jeg kunne ikke la væreACTIVE skrev:Jeg er veldig spent på å høre hva bunndraget i Fallens hule er som er bedre...........
Godtas ;DFallenA skrev:Jeg skal kompensere denne OTen senere med noen flere bilder fra messen!
Det gir et enormt lydbildeFallenA skrev:Registrerte forresten bruk av Magikerne til Holfi.
Ecosse hadde plassert disse ved siden av høytalerne.
![]()
;DNecroth skrev:Det gir et enormt lydbildeFallenA skrev:Registrerte forresten bruk av Magikerne til Holfi.
![]()
![]()
Hei Sødal!SOEDAL skrev:Personlig synes jeg det var en trivelig messe. Det meste var lydmessig ok, lite var direkte imponerende.
Etter min mening var det Lyric og Duet som hadde den beste lyden. Veldig forskjellige lydtyper, men bra hver på sin måte.
Verste lyden var hos Audiofreaks. Her orket jeg bare ikke sitte. Når jeg var innom spillte dem noe gammelt Queen. Forferdelig skurrete og grovkornet lyd med en skrikende mellomtone. Orket ikke å høre sangen ferdig. Merkelig at vi opplever lyden så forskjellig. Ser at enkelte mente at lyden hos Audiofreaks var bra. Jeg tror vel likevel at den dårlige lyden i stor grad handlet om rommet. Husker at det samme rommet låt tilsvarende dårlig i fjor, da med utstyr fra en annen leverandør.
Ellers så følte jeg at de små høyttalerne fra Neat virker lovende, og er ganske sikker på at de Triangle stativhøyttalerne som ble spillt på hos Maxwell er vannvittig gode.
Jeg vet ikke, men det kan jo hende det har noe med alkoholinntaket til en av de som demonstrerte utstyret?FallenA skrev:Registrerte forresten bruk av Magikerne til Holfi.
![]()