Jeg har selv brukt plata en del på demoer, og må si at å beskrive denne som overdrevent fet eller på annen måte med manglende evne til å avsløre anleggets kvaliteter er feil. For det første synes jeg saxen er sensitiv for klangbalanseavvik, samt rom modes i mellomtonen. Dens plassering avhenger veldig av klangbalansen og den har "trykk" nok til at man bør ha anstendig lav forvrengning for at den skal "slippe taket" fra lydbildet.
Trompetrekka på høyre side kan fort få feil høyde, feil bredde, feil plassering osv, men mest av alt har den veldig lett for å bli "tut-bært" i stedet for å låte som hornformede trompeter av messing rettet mot tilhørerne.
Det er også noen trommer inni der. De drukner lett i resten om ikke klangbalansen er skikkelig. Om man ikke har en ryddig nedre mellomtone kan man, ved å få frem trommene, lett få en veldig uryddig og hard sax.
I det hele tatt låter innspillingen veldig lett "ryddig og pen" men det er ikke så alt for ofte jeg har hørt den låte skremmende realistisk. Den er særdeles sensitiv på klangbalanse og romintegrasjon. Det den ikke er like sensitiv på er nivå i og kvalitet på dypbass og diskant.