Horten messen 2007

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    monosapiens skrev:
    Jeg har ikke rukket å lest hele tråden, men jeg lurte på om noen veit hvilket album" Rosa panter" temaet ble spilt ifra ?
    Syns det hadde god lyd
    Har ikke peiling på opprinnelsen til dette verket ei heller albumet, men vil overhode ikke bli forundret om det i typisk messestil ble spilt fra Dalis demo cd. (som jo også har plaget oss med Keith don`t go m.m.)
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Unnskyld OT. Måtte bare se hva som skjedde.

    edit: Ble "overivrig entusiast" ja ;)
     

    monosapiens

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.09.2005
    Innlegg
    334
    Antall liker
    0
    Både Lyric og Usher spilte ifra denne . . .
    Hørte iallefall Rosa Panteren hos begge to :)
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Stativhøyttalerne fra Usher har jeg ikke sett noe kommentarer om. Jeg syntes de spilte veldig bra. Hva syntes dere?

    Jeg husker ikke elektronikken eller prisen på høyttalerne. Det var en ny modell?
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Det der Rosa panteren-temaet låter fett på det meste. Det samme gjør Duke Ellingtons versjon av Griegs I Dovregubbens hall, så der har dere et alternativ, utstillere, selv om sterobildet fra tidlig sekstitall er kokelimonke.
     

    JORFIN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Innlegg
    1.765
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22
    Lyngen skrev:
    Stativhøyttalerne fra Usher har jeg ikke sett noe kommentarer om. Jeg syntes de spilte veldig bra. Hva syntes dere?

    Jeg husker ikke elektronikken eller prisen på høyttalerne. Det var en ny modell?
    var det lille romme oppe i en eller annen etasje ? ;D
    Var innom der, var noe som ikke stemte der mener jeg, ble fort en smule skarpt oppover, samt en del merksnodige lyder godt ned i bassområdet.. Hadde egentlig trodd det skulle låte bedre menmen..
     

    pks

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Innlegg
    3.451
    Antall liker
    3
    Valentino skrev:
    Det der Rosa panteren-temaet låter fett på det meste. Det samme gjør Duke Ellingtons versjon av Griegs I Dovregubbens hall, så der har dere et alternativ, utstillere, selv om sterobildet fra tidlig sekstitall er kokelimonke.
    Hvilket rosa pantern-tema er det snakk om egentlig...?

    Har itte fått med meg det je.. :p

    Pk
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    pks skrev:
    Valentino skrev:
    Det der Rosa panteren-temaet låter fett på det meste. Det samme gjør Duke Ellingtons versjon av Griegs I Dovregubbens hall, så der har dere et alternativ, utstillere, selv om sterobildet fra tidlig sekstitall er kokelimonke.
    Hvilket rosa pantern-tema er det snakk om egentlig...?

    Har itte fått med meg det je.. :p

    Pk
    Er det ikke dette temaet da:

    "BÆRUM-BÆRUM-BÆRUM,BÆRUM,BÆRUM,BÆRUM,BÆRUUUUM,BÆÆÆRUUUM....." ;D

    (eller kanskje dette er sauenes nasjonalsang...)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    johna skrev:
    Er det ikke dette temaet da:

    "BÆRUM-BÆRUM-BÆRUM,BÆRUM,BÆRUM,BÆRUM,BÆRUUUUM,BÆÆÆRUUUM....." ;D

    (eller kanskje dette er sauenes nasjonalsang...)
    ;D ;D ;D

    /jan
     

    KHH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    2.805
    Antall liker
    18
    johna skrev:
    pks skrev:
    Valentino skrev:
    Det der Rosa panteren-temaet låter fett på det meste. Det samme gjør Duke Ellingtons versjon av Griegs I Dovregubbens hall, så der har dere et alternativ, utstillere, selv om sterobildet fra tidlig sekstitall er kokelimonke.
    Hvilket rosa pantern-tema er det snakk om egentlig...?

    Har itte fått med meg det je.. :p

    Pk
    Er det ikke dette temaet da:

    "BÆRUM-BÆRUM-BÆRUM,BÆRUM,BÆRUM,BÆRUM,BÆRUUUUM,BÆÆÆRUUUM....." ;D

    (eller kanskje dette er sauenes nasjonalsang...)
    Hvis det ikke er slik at låtskriver kommer fra Bærum da.? ;D
     

    pks

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Innlegg
    3.451
    Antall liker
    3
    johna skrev:
    pks skrev:
    Valentino skrev:
    Det der Rosa panteren-temaet låter fett på det meste. Det samme gjør Duke Ellingtons versjon av Griegs I Dovregubbens hall, så der har dere et alternativ, utstillere, selv om sterobildet fra tidlig sekstitall er kokelimonke.
    Hvilket rosa pantern-tema er det snakk om egentlig...?

    Har itte fått med meg det je.. :p

    Pk
    Er det ikke dette temaet da:

    "BÆRUM-BÆRUM-BÆRUM,BÆRUM,BÆRUM,BÆRUM,BÆRUUUUM,BÆÆÆRUUUM....." ;D

    (eller kanskje dette er sauenes nasjonalsang...)
    Moroklumpen... ;D

    PK
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Jeg skylder å gjøre oppmerksom på at jeg antar det er Henry Mancinis Rosa Panteren-tema som ble brukt. Sånn feit storbandklang.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.336
    Antall liker
    16.438
    Sted
    Østfold
    Jeg har selv brukt plata en del på demoer, og må si at å beskrive denne som overdrevent fet eller på annen måte med manglende evne til å avsløre anleggets kvaliteter er feil. For det første synes jeg saxen er sensitiv for klangbalanseavvik, samt rom modes i mellomtonen. Dens plassering avhenger veldig av klangbalansen og den har "trykk" nok til at man bør ha anstendig lav forvrengning for at den skal "slippe taket" fra lydbildet.

    Trompetrekka på høyre side kan fort få feil høyde, feil bredde, feil plassering osv, men mest av alt har den veldig lett for å bli "tut-bært" i stedet for å låte som hornformede trompeter av messing rettet mot tilhørerne.

    Det er også noen trommer inni der. De drukner lett i resten om ikke klangbalansen er skikkelig. Om man ikke har en ryddig nedre mellomtone kan man, ved å få frem trommene, lett få en veldig uryddig og hard sax.

    I det hele tatt låter innspillingen veldig lett "ryddig og pen" men det er ikke så alt for ofte jeg har hørt den låte skremmende realistisk. Den er særdeles sensitiv på klangbalanse og romintegrasjon. Det den ikke er like sensitiv på er nivå i og kvalitet på dypbass og diskant.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.336
    Antall liker
    16.438
    Sted
    Østfold
    Min er identisk med denne med untak av surround-logoen, samt bikja med grammofonen nede til høyre.

     
    K

    kbwh

    Gjest
    Jeg må nok låne øre til den igjen, Snickers.
    Jeg ser at hva jeg har skrevet kan oppfattes feil. Men allikevel: Den låt kanon fra spolebånd over Tandberg 2080 og Studiomonitorer en gang for lenge siden uten analyseørene på.

    De er kjent som lydmessige lekkerbiskener de Mancinihitene.
     

    pks

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Innlegg
    3.451
    Antall liker
    3
    Snickers-is skrev:
    Min er identisk med denne med untak av surround-logoen, samt bikja med grammofonen nede til høyre.

    Å hen får'n kjøpt'n?

    PK
     

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    SOEDAL skrev:
    Jeg husker at det var et rom som hadde ekstremt bra lyd fra vinyl, men jeg husker ikke hvilket! Noen som reagerte på det samme? Jeg lurer på om det var V.Y.G.E.R/Marten, men er ikke sikker. Lyden var meget stram og finkornet til vinyl å være. Lyden totalt sett var ikke allverdens, men det var lett å høre at kilden var førsteklasses.

    PS! Det var ikke rommet til Audiofreaks, og heller ikke "High end sound"(Audiostatic++)
    Ingen som har noen innspill her?
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    SOEDAL skrev:
    SOEDAL skrev:
    Jeg husker at det var et rom som hadde ekstremt bra lyd fra vinyl, men jeg husker ikke hvilket! Noen som reagerte på det samme? Jeg lurer på om det var V.Y.G.E.R/Marten, men er ikke sikker. Lyden var meget stram og finkornet til vinyl å være. Lyden totalt sett var ikke allverdens, men det var lett å høre at kilden var førsteklasses.

    PS! Det var ikke rommet til Audiofreaks, og heller ikke "High end sound"(Audiostatic++)
    Ingen som har noen innspill her?
    Ikke annet enn at denne beskrivelsen av vinylavspilling låter kjent for meg nå....  ;D ;D ;)

    (jeg var ikke på messen)
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    SOEDAL skrev:
    SOEDAL skrev:
    Jeg husker at det var et rom som hadde ekstremt bra lyd fra vinyl, men jeg husker ikke hvilket! Noen som reagerte på det samme? Jeg lurer på om det var V.Y.G.E.R/Marten, men er ikke sikker. Lyden var meget stram og finkornet til vinyl å være. Lyden totalt sett var ikke allverdens, men det var lett å høre at kilden var førsteklasses.

    PS! Det var ikke rommet til Audiofreaks, og heller ikke "High end sound"(Audiostatic++)
    Ingen som har noen innspill her?
    Du husker vel hvordan det så ut i rommet? Dette var Audioroyal sitt rom:
     

    Vedlegg

    SOEDAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    3.101
    Antall liker
    503
    Husker faktisk ikke hvordan rommet så ut, men det var jo ikke så mange som spillte på vinyl. Rommet til Audio Royal var jeg innom. Det er meget mulig at det var der lyden var så fin.
     

    JORFIN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Innlegg
    1.765
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22
    SOEDAL skrev:
    Husker faktisk ikke hvordan rommet så ut, men det var jo ikke så mange som spillte på vinyl. Rommet til Audio Royal var jeg innom. Det er meget mulig at det var der lyden var så fin.
    hadde audio royal noe rom i horten ? de var der jo for å promotere trondheims messa.. og det bildet lenger opp er fra living sound.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    J.Finvaag skrev:
    SOEDAL skrev:
    Husker faktisk ikke hvordan rommet så ut, men det var jo ikke så mange som spillte på vinyl. Rommet til Audio Royal var jeg innom. Det er meget mulig at det var der lyden var så fin.
    hadde audio royal noe rom i horten ? de var der jo for å promotere trondheims messa.. og det bildet lenger opp er fra living sound.
    Ingen rom, men de stod og hadde "preken" om Trondheimsmessa nede i lobbyen. Med noen komponenter for øyets del
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn