Hei
Ja, det første jeg tenkte da du svarte var: Dette har han
ikke lest ...................
(Selv om du svarte:
Nei, men jeg har nå ).
Que ?? Forskjellig sonisk ?? Hvor har du det i fra ? Dette har vært debattert på DiyAudio flere ganger. Ingen hører forskjell (eller måler forskjell) Superstition !
. Come on !
Hei Johnny ,først av allt , jeg har ikke hørt LSK170 vs k170
Bak grunn for å utale seg om en lydforsjell i ett audio krets løp eller komponent i samme krets , må være at man har hørt de forsjellige , helt klart .Krets løpene kan måle det samme fet vs fet , mos fet vs fet , ta her feks i cascadene til 435 /309
Diy audio eller ei ,,,,,Hvem kan vel utale seg mer enn dem som har vært med i utviklingen av borbely sine konsepter enn PBN og LB audio ?
cascaded fet vs fet vs mosfet :
Jeg har diskutert med både Les og Peter ,Begge erkjenner at de kan høre forsjellen på feks mosfet /fet i cacaden vs fet to fet Jeg kjenner de samme produktene ,( dvs bygget , hatt i drift )samme amper som sammen liknes og er enig .
J fets ;
Les er den som beskriver forsjellen , samtidig som at han og har brukt en del av Linear system lsk170 og vet hvordan den lyder i forhold til k170 og kan bekrive forsjellen .Han har erfaringer både fra dac og pre med borbelys 325, 307, 309 , 435 , 437 , og 438 Så har jeg også , for jeg har også bygget dem ,,,,,,, uten om mye annet som flere super buffere "
.Les gav meg utrolig mange svar som han bygger , og måler og gjør extended listening test ,og med andre typer fets i cascaden ,,,, og du vet det gjorde ikke Erno , Han sørget for ett stabilt krets løp , low noise og super low distortion , Ydmyk som ingeniør og super designer , Han tok tilbake feed back med glede fra alle
Det er vel Les og PBN som har videre ført borbelys designs , og tatt konskvensen av at visse komponenter er utgått og erstattet med nyere og lettere tilgjengelige uten å kompromentere alltfor mye på the original sound " the original opprinnelige design og komponeter
Derfor fallt jeg for fristelsen nå å kjøpe Les class A UGS , så da en vakker dag kan jeg utale meg selv om lsk 170 og enda flere andre fet / mosfet kombos
Johnny , vi trenger ikke være enige i allt , kan vi bare enes om at som Les sier : Erno is an brilliant engineer and tecnician
Jeg koser meg med hobbyen min jeg lytter og jeg tweaker det meste uten om grunn konseptet ,Jeg videre fører ideer til nye prosjekter fra de jeg liker best .Oftest gir det full pott ,som min J fet SE sist .Det er denne nå som inpirerer meg nå til å høre hva hva ett ; only J fet symmetrisk kretsløp kan gjøre for lyden ,,,,,
Som Borbely fan er det uendelig mye å ta fatt