Det forklarer kanskje min varierende suksess med ultralydvask. Bruker 25 % isopropanol men ikke zalo. Prøver det neste gang. Har ikke Humminguru, men ultralydprinsippet er det samme.Da blir det slett ikke tørt nei. Jeg testet bruk av kun vann aller først, men fant med en gang at det var en fullstendig no-go. Ikke bare i forhold til tørketid, men også i forhold til effektiviteten på rensen. Rent vann har helt enkelt for høy overflatespenning og trenger ikke godt nok inn i rillene.
Ja det var kjipt, - kliss ny vasker kjøpt i Desember, men først pakket opp i helga.Det var kjipe greier. Mail med spørsmål til produsent er nok det greieste, de svarer svært kjapt per min erfaring. Ingen forslag herfra, da jeg aldri har hatt noen problemer av noe slag med funksjonen.
Kjøpte trakt med filter i for enklere påfylling, dette bilde er tatt etter 4 plater er vasket med samme rensevæske, har fremdeles filteret i vanntanken og vises jo her at det filteret ikke fanger opp all dritten
Syns det fungerer veldig bra, samler opp mye det filteret i trakten, tar skitt/smus som ikke det originale filteret i tanken stopper, har testet med det også i og trakten fanger skitt som kommer forbi.Ville absolutt foretrukket et filter før beholderen, men Ru-arnts metode er uansett å foretrekke.
Så lenge du er under smeltepunktet, er du under smeltepnktet. 5 minutter eller 5 timer.Se der ja, definitive svar. Ganske så trygt å vaske i vei langt over 30 grader med andre ord, gitt at selve vasken tar maks 5 minutter og avkjølingen starter umiddelbart etter.
Så lenge du er under smeltepunktet, er du under smeltepnktet. 5 minutter eller 5 timer.
Når jeg retter skjeve plater i stekeovnen, ligger de i 65 grader i en time, og avkjøles sakte. Null problem.
Jeg har beskrevet det her:Hva legger du de på, @Dazed, og lar du dem kjøles ned i ovnen? Vis gjerne hele metoden. Er garantert noe jeg ikke har tenkt på å spørre om uansett.
Jeg reduserte vannmengden, da rant det ikke lenger. Om det bare var tilfeldig vet jeg ikke, men har ikke kommet noe siden.Spørsmål....
Når man bruker beholderen på sia av vaskeren for å helle renseveske tilbake til tanken...
Har dere lekasje ut av "hullet" der beholderen normalt skulle stått? Det har jeg !
Alt ordner seg for meg når jeg får beholderen på plass. Kanskje det er meninga å helle innholdet i beholderen over i noe annet også sette beholderen på plass før man heller oppi tanken ?
Dette har jeg testet nå.Null problem uansett antall grader under smelt kommer vel litt an på, spesielt hvis man bruker stekeovn el.l. Vinylen vil jo bli mykere jo nærmere smeltepunkt og dermed være utsatt for deformering hvis den ligger i for mye press. Ingen kritikk av stekeovnsmetoden som sådan, man må bare være obs på vekten som evt. brukes på å flate ut platen. Mener å huske at jeg leste noen nevne, for lenge siden, at de hadde brukt to glassplater med to murstein på topp og at det hadde resultert i at også rillene forsvant..... Uten murstein hadde det vel trolig gått bra.
I don't think batterivann is wrong.Sorry to hijack the thread but does anyone have a link to where I can buy distilled water in Norway? Either online or in a store. I was recommended to use batterivann but I think that is incorrect, no?
That should do the trick.ah god to know! So something like this should be good? https://www.biltema.no/bilpleie/til...QroIBrUu7DRWUOhPCgeAnQ1PVpXO1VyxoCEQMQAvD_BwE
Oh nice. Good to see that there are so many options. I was starting to scratch my head as to why I couldn't find any haha.Alternatively, if you would prefer to buy one or more 5-litre cans: Jula