Ryddet i gamle bilder i dag og fant et bilde av vår første hund Soft Coated Wheaten terrier "Timmy". Han var en herlig hund som gav meg mange opplevelser i form av turer i skog og mark sommer som vinter. Han var også en veldig fin familiehund til kos og hygge. Likte i tillegg å være med på utstillinger, noe som resulterte i at han ble Norsk Champion. Timmy ble 12 år og bilde gav meg gode minner. Vis vedlegget 442187
Hadde besøk av Lea i helgen som var. Mor Daki er tolmodig med sin 3.5mnd gamle valp. Lea skal etterhvert ta over sin mors jobb som diabeteshund for meg, hun blir nå sosialisert og blir trygg i sitt eget skinn hos en vertsfamilie. Fantastisk morsomt å se at hun er knyttet til meg og fotfølger meg overalt hvor jeg går allerede. Vertsfamilien gjør en fantastisk jobb med sosialiseringen
Det kom en dugelig runde med regnvær, og mens far sprang mellom elingene og støpte søyler til gapahuken, så var det ei som hadde en mye mere fornuftig tilnærming til sjitværet...
Jeg fikk laget kanon av en kamerat som jobber på lokal metall-støperi og det er noen år siden, men han laget 2 stk og jeg ønsket bare en men jeg har nå hatt begge i flere år men vil helst selge den ene.
Løpet er støpt i et hardt metall som brukes i propeller, også til den engelske marine, kjenner ikke legeringen, hemmelig kanskje?
For metalløpet betalte jeg kr 1000,-
Så fikk jeg et lokalt verksted til å bore hull i løpet, han ødela 2 borer før han fikk det til og jeg betalte kr 500,- for det
Diameteren i løpet er 19 mm og jeg har blykuler fra Frankonia, Tyskland, men lagerkuler, stål kan også brukes tror jeg, finnes i 19 mm
Bruker mest svartkrutt, papir og litt grease, da ryker det bra når jeg fyrer
Lunter har jeg skaffet fra billig fyrverkeri, klipper de av
Selve lavetten, Napoleontype er snekret av en kar på sør-landet, og betalte kr 1500,- for det
Hele stasen veier 5,5 kg, og selges til litt over selvkost hvis noen ønsker slikt leketøy, gøy av og til, nyttår, 17 mai, bursdag, kan lades hardt og smeller ja.
Hund skulle vært på Blå Resept for de som ønsker det!
Gir bedre humør, fysisk form og mer energi.
Helse i hvert hundehår såfremt man ikke er allergiker
Maja møtte pappa Toby for første gang på Dogs4all for 2uker sida.
Han er en behagelig grei kar.
Tror han var fornøyd med hva han har gitt videre i genene sine.
En ting jeg har lurt litt på. Tror du Mor og Far kjenner igjen sitt avkom etter en viss tid? F.eks. Tror du at Far her kjenner igjen sin datter? Kjenner igjen som i at han vet det er familie. (Ref innlegget over)