Fin da!Valpene fikk bokstavelig talt bein å gå på, de ble fort solgt. Bortsett fra denne lille krabaten, han blir boende her.
Fin da!Valpene fikk bokstavelig talt bein å gå på, de ble fort solgt. Bortsett fra denne lille krabaten, han blir boende her.
Takker. Det er Whippet. Som en mindre Greyhound, for de som ikke er kjent med rasen.Fin da!Valpene fikk bokstavelig talt bein å gå på, de ble fort solgt. Bortsett fra denne lille krabaten, han blir boende her.
Hvilken rase er dette?
Selv har vi hatt boxere i mange år.Vis vedlegget 577569Ikke som jeg vet, men de løper nesten like fort som storebror Greyhound, opp mot 60 km/t. De brukes i lure coursing, en ganske rask sport. Her er et bilde av pappa Max, en strømlinjeformet fyr, bygget for fart.Arrangeres det Whippet-løp i Norge?
Gratulerer! Her er min på 7 år.Møt Islay (uttales Aila) - en 8 uker gammel Golden Retriever tispe...
Støttes, jeg har noe islay stående som går ut på dato snart.Henne synes jeg vi skal utbringe en skål for!
Okey, visste ikke det. Men vi tåler kanskje litt mer...Dyr, jakt, våpen og fiske - Hunder blant oss hifi-freaker :-)
En liten tråd for oss som nyter musikken med en hund som medlytter og venn :-). Hvilke hunder har vi? Og hvilke egenskaper hos denne setter vi pris på. Min er en 1 år gammel american aktita tispe. Snill som dagen er lang. Og uten unødvendig bjeffing og styr.. :)www.hifisentralen.no
Leo 4 mnd Tervuren Vis vedlegget 688796
Fine hunder. Sikkert bra akustikk i de også...Lucas 11år (lett henslengt ved terrasse døra) og Dennis snart 8. Schapendoes.
Det arrangeres lure coursing løp i Norge. Det er simulert harejakt, typisk er løyper på opp mot 1000m, det er lagt inn en del harde svinger, og hundene løper sammen to og to. Det gis poeng for forskjellige faktorer, hastighet, utholdenhet, evne til å følge flukten, avslutning og samarbeid. Sånn omtrent. Gjennomføres på et stort jorde med en line som trekkes tilbake i et mønster. Det er ganske gøyalt for noen av hundene er helt gale etter å løpe, og fasinerende evne til å skifte retning og akselerere. Toppfarten er en ting, men det whippetene utmerker seg på er agility i løpingen, fra null til toppfart er det to tre "sprang", vi snakker null til 60 på 1,5 sekunder eller noe slikt.Arrangeres det Whippet-løp i Norge?
Med andre ord det som kalles "intelligent blondine"!