Ønsker anbefaling Hva er de verdt? tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MrMarbles

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.02.2013
    Innlegg
    85
    Antall liker
    19
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hva er bruktprisen på en NAD M2 fra 2014 med 2 år igjen på garantien? Ser det ligger et par ute på finn. En til 19k og en til 14500. Har to små merker, men ellers strøken med manual, eske, fjernkontroll og kvitto fra klubben.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.338
    Sted
    Smurfeland
    Tipper en plass mellom 20 og 30000kr for Krell KSA 250
    Var det jeg også tenkte, men gadd ikke skrive det siden jeg strengt tatt ikke vet. Men syns det høres fornuftig ut hvis den er i strøken stand. Nærmere 20 enn 30 hvis den ikke har vært inne til overhaling de siste årene.

    Og jeg ville sjekket muligheten for service og reparasjon før kjøp av en så gammel forsterker, det kan nærme seg uttørking av en eller flere elektrolyttkondensatorer.
    Selv måtte jeg til Sverige for å få dette gjort når jeg hadde en eldre KAV forsterker som trengte nye kondiser. Opplevde det som upraktisk siden jeg ikke stolte nok på postverket til at jeg ville sende den tur-retur Stockholm og kvasiautismen min tvang meg til å bringe og hente den selv.
     

    Clipper17

    Medlem
    Ble medlem
    21.09.2012
    Innlegg
    7
    Antall liker
    1
    Sted
    Kolvereid
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har bestillt en LM Audio 501ia med KT150 rør som har kommet inn i innbytte hos Mala Audio. Betaler 14990,- for denne. Hva syns dere om den dealen? Og er det mulig og spore opp forrige eieren for en stereo prat tro?😃
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    601
    Antall liker
    744
    Torget vurderinger
    4
    Forforsterker med NLE 19 buffer og ELMA attenuator

    Hei!

    Kjøpte forforsterker her på HFS for noen år siden. Nå er det på tide å rydde opp i "samlingen". Den vurderes derfor solgt. Forforsterkeren har jeg brukt sammen med en Doxa 70 SE MKII som har vært til oppgradering hos Lauvland. De har begge stått parkert en stund, men spiller nå med stort engasjement sammen. De fores fra en Oppo BDP 105 Audiocom Signatur og mater et par Marten Miles 5. Er ellers bortskjemt med Accuphase E-470, Karan KA-I 180 mkII og LM 508iA. NLEen erstattet en Doxa 07 SE, som også skal ut av samlingen. NLEen er noen hakk bedre på alle parametre enn 07. Sammen med 70en låter det overraskende bra, litt sånn at tankene om godlyd pr. krone utfordrer øvrige investeringer jeg har gjort. Koblet den også opp som pre til LMen. Det var ikke helt rett match. Da funket faktisk 07en bedre sammen med LMen.

    Herligheten er bygget inn i et Doxa 07 skrog med inngangsvelgeren fra Doxa og ekstern strømforyning. Jeg oppfatter saken som velbygget. Mener NLE ble videreført av DACT. Denne linken Line stages / linear preamplifier modules til DACT sin hjemmeside viser buffer og attenuator svært likt den som jeg har.

    Hva kan så være en fornuftig pris på NLE/Elma-saken? Legger ved bilder som viser forforsterken.

    NLE front hel (2).jpg


    NLE front åpen.jpg


    NLE bakside åpen.jpg


    NLE Elma.jpg


    NLE innmat 1.jpg


    NLE strømforsyning.jpg


    På forhånd takk for hjelpen!

    mvh Olav E
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    601
    Antall liker
    744
    Torget vurderinger
    4
    Noratel skilletrafo.

    Hei!

    Ryddejobben fortsetter. Ble forrige oppgave for vanskelig? Håper fortsatt noen kan hjelpe med en prisvurdering/ prisforslag på forforsterkeren jeg skrev om i forige oppslag.

    Her kommer det kanskje en som er lettere å foreslå verdien av? Mener å huske at det har vært omsatt tilsvarende her på Torget en eller annen gang. Husker ikke hva prisen var, har googlet uten hell. Noen som mener hva skilletrafoen kan selges for? Alder er ukjent for meg. Typebetegnelse er Noratel iso type 1-6 1500VA.

    Her er bilder:

    P4080808.jpg


    P4080810.jpg


    P4080813.jpg


    På forhånd takk for hjelpen!

    Mvh Olav E
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Olav E: De Doxaene pleier vel å g for rundt 3000, etter det jeg husker.. Hadde selv en 012 + oppgradert 70 Sig i årevis..SE er og blir for liten, imo..men den spiller bra.
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    601
    Antall liker
    744
    Torget vurderinger
    4
    Takk for svar Auditor. Bare gjør deg oppmerksom på at dette ikke er en Doxa, men noe helt annet i et Doxa skrog. Mvh Olav E.
     

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    540
    Antall liker
    415
    Torget vurderinger
    6
    Hei.

    Hva kan jeg forvente å få for en MI11 forforsterker og en MI Mosfet effekt?

    -Stein Ivar
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Stein Ivar: Mosfet´en kan du vel regne med 3-5k for..Kanskje samme for pre. Dersom den går til en av MIs "venner".
    Olav E: Halvparten av den konstruksjonen der er da Doxa.. Såvidt meg bekjent bruker ikke Niels Larsen Rifaer..de er overalt i en Doxa.
     
    Sist redigert:

    Stein Ivar

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2008
    Innlegg
    540
    Antall liker
    415
    Torget vurderinger
    6
    Ok, takk for svar.

    Frykter vel at det er der det ligger. Spørs om det er like greit å beholde det i reserve :)

    -Stein Ivar
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    11.051
    Antall liker
    18.187
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Stein Ivar:Jeg tror tippingen til Auditor er veldig konservativt. Legg den ut sammen med forforsterker, så skal du se at du kan bli overrasket [emoji4]
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Jorwed: Da skal han være RIMELIG heldig. En kompis hadde disse for fire-fem år siden, solgte for nevnte pris etter at settet hadde ligget ute i markedet i månedsvis. Hadde det derimot vært snakk om Tandberg 4000- med mint pre, CD og to effekter..Forøvrig et sett jeg til stadighet angrer på at jeg ikke kjøpte da Akers hadde dem..Da hadde de konstituert vintageriggen her, sammen med fem forskjellige tape decks og en original, grønnlakkert Rega Planar 3..
     
    Sist redigert:

    Egilio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.01.2005
    Innlegg
    108
    Antall liker
    1
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hei!

    Har et forsterkersett jeg vurderer å selge, da små barn gjør at det blir for sjelden brukt.
    Settet består av Plinius M16 pre og Plinius SA 100 MK2 effekt. Begge strøkne og i sort finish.

    Veier fram og tilbake, ettersom dette er produkter som i tillegg til god lyd gir eierglede som en god klokke :)

    Om et salg skulle skje, hva vil være realistisk å få for det?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Egilio: Ca en tredel av nyprisen. Er det et sett importert av Acoustic Tuning eller fra den tid Pliniusimportøren lå i Harstad? Nyere kabinetter klemmer prisen opp..Sjekk med

    www.acoustictuning.no

    ..Da kan det hende du får en knallpris på en Plinius integrert i toppklasse istedet..Langt mer barnevennlig- iallefall hvis det er en Hiato...Den har noen knapper færre enn 9200...
     
    Sist redigert:

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    11.051
    Antall liker
    18.187
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hei!

    Har et forsterkersett jeg vurderer å selge, da små barn gjør at det blir for sjelden brukt.
    Settet består av Plinius M16 pre og Plinius SA 100 MK2 effekt. Begge strøkne og i sort finish.

    Veier fram og tilbake, ettersom dette er produkter som i tillegg til god lyd gir eierglede som en god klokke :)

    Om et salg skulle skje, hva vil være realistisk å få for det?
    Hei.
    Ser ut til at effekten går for mellom 13 og 18k og pre for rundt 11-13k. Så mellom 22 og 30k kanskje?
    Tilstand, riaa, esker, papirer er med på å presse prisen noe oppover.

    Lykke til om du kommer så langt. :)
     

    tofter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2006
    Innlegg
    708
    Antall liker
    491
    Torget vurderinger
    5
    Hei,

    har ett par fine JBL L100T som skal på torget, hvor mye syntes folket disse er verdt? PS, har frontdeksel også.

    20160516_133535.jpg
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.747
    Antall liker
    2.369
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    20 til 50% av nypris avhengig av alder. Gummioppheng eldes og må skiftes etter hvert.
     

    tofter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2006
    Innlegg
    708
    Antall liker
    491
    Torget vurderinger
    5
    Glemte å nevne at disse har nytt gummioppheng.
    Noen som vet ca nypris da?
     

    SD88

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2013
    Innlegg
    133
    Antall liker
    56
    Sted
    Norge
    Glemte å nevne at disse har nytt gummioppheng.
    Noen som vet ca nypris da?
    Ser at flere har blitt solgt på Ebay. Prisen varierer noe enormt, alt fra 3 til 7000 kroner utifra dem annonsene jeg fant. Nydelige høyttalere :)
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Vurderer hele tiden å selge mine relativt nye SA Pandion 50, men uten emballase. Hadde jeg klart å beholde emballasjen intakt ville SWSG tatt de i innbytte til full pris. Ga 50% av veil. 140K på tilbud. Burde jeg få 70K for dem?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Janix88: I den klassen SKAL man ta vare på "det hele". Mitt overslag? Seksti. Hvis du er heldig. Det der er et par høyttalere eieren automatisk burde hatt livstidsperspektiv på. Noe jeg sterkt anbefaler hvis du ikke- som så mange andre- har overdimensjonert høyttaleren til det rom du har. Hegels største forsterkere vekker dem nok, men jeg regner med du har gjennomtenkt matchen. Du sitter tross alt på en av verdens mest gjennomførte gulvhøyttalere. Selv hadde jeg dog valgt et par Pandion FEM;)
     
    Sist redigert:

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Janix88: I den klassen SKAL man ta vare på "det hele". Mitt overslag? Seksti. Hvis du er heldig. Det der er et par høyttalere eieren automatisk burde hatt livstidsperspektiv på. Noe jeg sterkt anbefaler hvis du ikke- som så mange andre- har overdimensjonert høyttaleren til det rom du har. Hegels største forsterkere vekker dem nok, men jeg regner med du har gjennomtenkt matchen. Du sitter tross alt på en av verdens mest gjennomførte gulvhøyttalere. Selv hadde jeg dog valgt et par Pandion FEM;)
    Det spiller glimrende i en gammel bygård i Oslo med stor stue og med stor takhøyde. Dac med monoblokker på nærmere 600w hver fra Wyred 4 Sound. Ville aldri kjøpt noe mindre. Jeg bare lufter muligheten. Gjør meg ingenting å beholde dem. Hadde eventuelt blitt helt nye Klipsch RF-7 III neste gang.
    Pandion 50 leveres med naglet papp som nærmest forsiktig må rives i stykker over et lass med plater og hjørner av isopor.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Noen som har en formening om pris på min pre i signature, 7500 ?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Janix88: Som sagt, har du plass og krefter...Ellers vil aldri en så stor høyttaler være verd utlegget. Du skulle kanskje hatt en sånn plastspatel som brukes til å dra ut klips i dørpanelene på en bil..Og SA kunne vel laget den emballasjen i tre, evt tre/skum/papp slik anstendige produsenter ellers gjør i den klassen..
     

    Adyre

    Fersking
    Ble medlem
    07.05.2018
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Hei.
    Jeg ønsker å selge systemet mitt til fordel for aktive høyttalere og lurer litt på pris.

    Forsterker: Lyngdorf TDAI2200 uten RoomPerfect
    CD-spiller: Lyngdorf CD-1
    Høyttalere: B&W CM9 s1 med nyere diskant da den gamle ble klemt inn (noe jeg har skjønt var ganske vanlig på disse)

    Dessverre uten emballasje pga rotteinvasjon av kjellerboden... Men ellers er alt i god stand, CD-spilleren er veldig lite brukt.
    På forhånd - takk!
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    11.051
    Antall liker
    18.187
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hei.
    Jeg ønsker å selge systemet mitt til fordel for aktive høyttalere og lurer litt på pris.

    Forsterker: Lyngdorf TDAI2200 uten RoomPerfect
    CD-spiller: Lyngdorf CD-1
    Høyttalere: B&W CM9 s1 med nyere diskant da den gamle ble klemt inn (noe jeg har skjønt var ganske vanlig på disse)

    Dessverre uten emballasje pga rotteinvasjon av kjellerboden... Men ellers er alt i god stand, CD-spilleren er veldig lite brukt.
    På forhånd - takk!
    Ca 10k for forsterkeren og 6-7k for Cd spilleren. Sort selger bedre enn sølv. Usikker på høyttalerene. Er den nye diskanten 1. Original erstatning og 2. Helt lik den gamle?
     

    Adyre

    Fersking
    Ble medlem
    07.05.2018
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Hei.
    Jeg ønsker å selge systemet mitt til fordel for aktive høyttalere og lurer litt på pris.

    Forsterker: Lyngdorf TDAI2200 uten RoomPerfect
    CD-spiller: Lyngdorf CD-1
    Høyttalere: B&W CM9 s1 med nyere diskant da den gamle ble klemt inn (noe jeg har skjønt var ganske vanlig på disse)

    Dessverre uten emballasje pga rotteinvasjon av kjellerboden... Men ellers er alt i god stand, CD-spilleren er veldig lite brukt.
    På forhånd - takk!
    Ca 10k for forsterkeren og 6-7k for Cd spilleren. Sort selger bedre enn sølv. Usikker på høyttalerene. Er den nye diskanten 1. Original erstatning og 2. Helt lik den gamle?
    Forsterker og CD-spiller er i sort.
    Det er en original erstatning fra B&W bestilt gjennom HiFi-klubben. Det er et deksel som beskytter diskanten for berøring siden den så lett imploderer. Vet ikke om det er diskanten til S2 eller bare en ny og bedre beskyttet S1.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    11.051
    Antall liker
    18.187
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hei.
    Jeg ønsker å selge systemet mitt til fordel for aktive høyttalere og lurer litt på pris.

    Forsterker: Lyngdorf TDAI2200 uten RoomPerfect
    CD-spiller: Lyngdorf CD-1
    Høyttalere: B&W CM9 s1 med nyere diskant da den gamle ble klemt inn (noe jeg har skjønt var ganske vanlig på disse)

    Dessverre uten emballasje pga rotteinvasjon av kjellerboden... Men ellers er alt i god stand, CD-spilleren er veldig lite brukt.
    På forhånd - takk!
    Ca 10k for forsterkeren og 6-7k for Cd spilleren. Sort selger bedre enn sølv. Usikker på høyttalerene. Er den nye diskanten 1. Original erstatning og 2. Helt lik den gamle?
    Forsterker og CD-spiller er i sort.
    Det er en original erstatning fra B&W bestilt gjennom HiFi-klubben. Det er et deksel som beskytter diskanten for berøring siden den så lett imploderer. Vet ikke om det er diskanten til S2 eller bare en ny og bedre beskyttet S1.
    Så bra. Jeg var ikke sikker. Da er vel 10k helt innafor :)
     

    SD88

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.05.2013
    Innlegg
    133
    Antall liker
    56
    Sted
    Norge
    Hei :)

    Vurderer å selge mine KEF iQ70, hva er disse verdt i dag?
    20180301_154923.jpg
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Janix88: I den klassen SKAL man ta vare på "det hele". Mitt overslag? Seksti. Hvis du er heldig. Det der er et par høyttalere eieren automatisk burde hatt livstidsperspektiv på. Noe jeg sterkt anbefaler hvis du ikke- som så mange andre- har overdimensjonert høyttaleren til det rom du har. Hegels største forsterkere vekker dem nok, men jeg regner med du har gjennomtenkt matchen. Du sitter tross alt på en av verdens mest gjennomførte gulvhøyttalere. Selv hadde jeg dog valgt et par Pandion FEM;)
    Det spiller glimrende i en gammel bygård i Oslo med stor stue og med stor takhøyde. Dac med monoblokker på nærmere 600w hver fra Wyred 4 Sound. Ville aldri kjøpt noe mindre. Jeg bare lufter muligheten. Gjør meg ingenting å beholde dem. Hadde eventuelt blitt helt nye Klipsch RF-7 III neste gang.
    Pandion 50 leveres med naglet papp som nærmest forsiktig må rives i stykker over et lass med plater og hjørner av isopor.
    Så hvis du mener 60k hvis jeg er heldig så er ikke mitt ønske om 45k for Pandion 50 så galt da.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Janix88: Langt ifra. Sålenge de er 100% uskadd, er som beskrevet og ny kjøper har full kontroll på HVA, HVILKEN og HVORFOR han kjøper dem. Henting er et must her, jeg ville uansett satt prisen til 37500. Kun fordi emballasjen mangler og innebærer en STOR risk for kjøperen.
     
    Sist redigert:
    M

    MarkusH

    Gjest
    Er AKG K512 og Sony MDR-XD100 verdt noe? Flytter om 6 dager og lurer på om de skal rett i søpla eller tas vare på ...
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    MarkusH: Får du 200 kr pr par, selg. Dra så og test et par Focal Listen. Jeg tipper du ender med dem som dine nye.

    Ymir: Ca NOK 7000,00. Helt riktig- den er såpass god, ja.. Så selg den hel.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Heisann. Har 8 slike pucker som det her.
    Noen som vet hva dette er og har det noen verdi? "

    DSC_0704.jpg


    DSC_0705.jpg


    Rydder litt i skuffer og skap
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Retep: Hvor har du dem fra? Alder? Minner litt om Audio Selection eller Black Diamond Racing..Har du hatt Audio Physic før? De har noe sånt som del av sin avkobling.
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    639
    Antall liker
    515
    Torget vurderinger
    23
    Tror ikke det er BDR. Kanskje fra Kharma høyttalerene?
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.136
    Antall liker
    20.557
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har ingen anelse på alder. De fulgte med når jeg kjøpte Marte Bird, men det var ikke originalt tilbehør. Har alle Black Diamond skruehull? De her har ikke. Hva er verdien ved salg for noe slikt?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn