Ønsker anbefaling Hva er de verdt? tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.485
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Hva er et par Dynaudio Spesial 25 med originalstativer verdt? Da uten skrammer og tull ball.

    dynaudio special 25.jpg
     

    Kondis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    924
    Antall liker
    740
    Sted
    Okkaby
    Torget vurderinger
    13
    15-20 k......solgte nylig et par i fugle øye finish....18k med stand 5........
     

    krisring

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2013
    Innlegg
    156
    Antall liker
    68
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    4
    Hei,
    Har en Electrocompaniet EMC-1UP som jeg er i ferd med å selge.
    Den er ifølge EC fra rundt 2000-2001 og senere oppgradert til UP. Fjernkontrollen fungerer bare delvis. Spider følger med.
    Ellers er den helt i orden og ser pen ut. Har også originalemballasje.

    Hva er fornuftig pris for en slik om dagen? Ser et par på Finn til 10-12k, men det ser ut til at de ligger en stund og vet ikke om de blir solgt for dette. De kan være nyere enn min også, uten at jeg vet det sikkert.

    Setter pris på raskt svar!

    Mvh
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    11.022
    Antall liker
    18.006
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Tror ikke 10k er mye feil.
    Hei,
    Har en Electrocompaniet EMC-1UP som jeg er i ferd med å selge.
    Den er ifølge EC fra rundt 2000-2001 og senere oppgradert til UP. Fjernkontrollen fungerer bare delvis. Spider følger med.
    Ellers er den helt i orden og ser pen ut. Har også originalemballasje.

    Hva er fornuftig pris for en slik om dagen? Ser et par på Finn til 10-12k, men det ser ut til at de ligger en stund og vet ikke om de blir solgt for dette. De kan være nyere enn min også, uten at jeg vet det sikkert.

    Setter pris på raskt svar!

    Mvh
     

    teddyh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.07.2009
    Innlegg
    826
    Antall liker
    219
    Hei

    Har en Dual 1228 platespiller som eg vurderer å selge, noen ide om salgsverdi på den ?
    Kan nevne at den knapt er brukt etter sjekk/overhaling hos radio/tv-verksted.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei,
    Har en Electrocompaniet EMC-1UP som jeg er i ferd med å selge.
    Den er ifølge EC fra rundt 2000-2001 og senere oppgradert til UP. Fjernkontrollen fungerer bare delvis. Spider følger med.
    Ellers er den helt i orden og ser pen ut. Har også originalemballasje.

    Hva er fornuftig pris for en slik om dagen? Ser et par på Finn til 10-12k, men det ser ut til at de ligger en stund og vet ikke om de blir solgt for dette. De kan være nyere enn min også, uten at jeg vet det sikkert.

    Setter pris på raskt svar!

    Mvh
    10 har de blitt lagt ut for i en årrekke nå.
    Legg du den ut for 8-9 blir den nok kjapt solgt
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    944
    Antall liker
    3.506
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Om de skulle være mulig å få tak i; er det noen som vet hva Doxa 8.1 høyttalerne omsettes for om dagen?
     

    MartinSandvik

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2008
    Innlegg
    793
    Antall liker
    490
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    8
    Hei,
    Har en Electrocompaniet EMC-1UP som jeg er i ferd med å selge.
    Den er ifølge EC fra rundt 2000-2001 og senere oppgradert til UP. Fjernkontrollen fungerer bare delvis. Spider følger med.
    Ellers er den helt i orden og ser pen ut. Har også originalemballasje.

    Hva er fornuftig pris for en slik om dagen? Ser et par på Finn til 10-12k, men det ser ut til at de ligger en stund og vet ikke om de blir solgt for dette. De kan være nyere enn min også, uten at jeg vet det sikkert.

    Setter pris på raskt svar!

    Mvh
    10 har de blitt lagt ut for i en årrekke nå.
    Legg du den ut for 8-9 blir den nok kjapt solgt
    La ut min for 9k for sånn ca 1 år siden.
    Ble solgt iløpet av 2 dager.
    Var også en "eldre" up (ikke oppgradert), men uten embalasje.

    --
    Martin Sandvik
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Teddyh: Kommer litt an på standen, men har du fiksa Der Steuerpimpel, generell stand er OK og pickupen ikke er helt på trynet, prøv 1000-1500.. Du burde iallefall få noe mer om du gir den en ny Audio Technica AT95E før salg..
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.108
    Antall liker
    2.314
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Hei dere.

    Jeg har en Bryston SP3 jeg synes det er vanskelig å verdisette. Den er kjøpt ny av meg hos Lyric i 2013. Den er i helt perfekt stand, har stått i samme rom siden kjøp og vært i mer eller mindre daglig bruk.

    Hva tror dere det er fornuftig å legge den ut for på torget?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Larkrla: Trekk 35-40% av nyprisen..Hjemmekino utvikler seg i rasende fart, så det er viktig at formatkompatibiliteten er på topp. På den annen side kan det ikke være altfor mange sånne i Norge heller.
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.108
    Antall liker
    2.314
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Larkrla: Trekk 35-40% av nyprisen..Hjemmekino utvikler seg i rasende fart, så det er viktig at formatkompatibiliteten er på topp. På den annen side kan det ikke være altfor mange sånne i Norge heller.
    Enig. Selv har jeg brukt denne først og fremst som 2-kanals preamp og som dac.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    11.022
    Antall liker
    18.006
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Solid Tech er litt "i vinden" for tiden og burde selge for for rett pris. Du skriver ikke noe om farge, tilstand eller alder men halv pris får du kanskje?
     

    Yelll

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    187
    Antall liker
    54
    de minste ekstra platene til midthyllene er aldri vert montert. Kjøpt ekstra for vet endring i oppsett... Så de er da i tillegg på de 20k.. Stått samme sted i, tja 5 år.. Farge, alu ben, og no litt mørkt treverk på platene.. Ikke sort. OK, takk, legger den ut med bilder på torget når jeg får tømt den, og setter høyeste bud over et stykke under halv pris. Takk for tips������
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Grei prising, Yelll. Tipper den er solgt på ei uke--
    Larkrla: Det gjør den mer enn godt nok for de aller fleste..
     

    VidarP

    Fersking
    Ble medlem
    25.10.2018
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Vincent cd/forsterker og Vienna høyttalere

    Jeg har en Vincent CD-s6 cd-spiller og en Vincent sv-236 forsterker.
    Har også Vienna Grand Mozart høyttalere.

    Alt dette kjøpte jeg for ca 7 år siden. Dette utstyret er blitt brukt i underkant av 100 timer totalt.

    Spørsmålet mitt er, hvis jeg vil selge dette, hva kan jeg forvente å kunne få for det?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.430
    Antall liker
    11.294
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hei og velkommen til HFS. Vi har en egen dedikert tråd for den type spørsmål. Tråden din er flyttet inn dit.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Åsmund Teodor: Det kommer an på hvorvidt den har blitt gjort noe mer med eller om den er original i ett og alt. En fullt fabrikkoppgradert Mk2 er en vanvittig kapabel forsterker i riktig sett- feks med Doxa 012 og Regakilder. Dessuten passer ikke den der med aktiv forforsterkning sånn helt uten videre. Hva skal den evt brukes med, hvordan lyder annonsen? Og hvilke alternativer har du sett på?

    Fem tusen er for lavt, Gjomle. Heller rundt 6500. Og da skal den være i meget god stand. Med emballasje.

    VidarP: Du har emballasje og instruksjoner? Tipper det bør være mulig med totalt 15000 dersom det er tilfelle. Hvorav fem tusen for kineserne. Grand Mozart er ei kapabel søyle, det. Og den har fortsatt potensiale dersom ny eier velger å gi den en ordentlig forsterker.
     
    Sist redigert:

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    944
    Antall liker
    3.506
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Åsmund Teodor: Det kommer an på hvorvidt den har blitt gjort noe mer med eller om den er original i ett og alt. En fullt fabrikkoppgradert Mk2 er en vanvittig kapabel forsterker i riktig sett- feks med Doxa 012 og Regakilder. Dessuten passer ikke den der med aktiv forforsterkning sånn helt uten videre. Hva skal den evt brukes med, hvordan lyder annonsen? Og hvilke alternativer har du sett på?

    Fem tusen er for lavt, Gjomle. Heller rundt 6500. Og da skal den være i meget god stand. Med emballasje.

    VidarP: Du har emballasje og instruksjoner? Tipper det bør være mulig med totalt 15000 dersom det er tilfelle. Hvorav fem tusen for kineserne. Grand Mozart er ei kapabel søyle, det. Og den har fortsatt potensiale dersom ny eier velger å gi den en ordentlig forsterker.
    Når man får en fullt oppgradert Doxa 61 Light til 11k (en oppgradering som koster 11,5k), mener i alle fall jeg at selv 6,5k er i stiveste laget. Men, det er jo alltid opp til en selv å bestemme hva man er villig til å betale :). Og for all del, er fantastiske bokser dette! Har en i daglig drift selv...
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Gjomle: Og jeg erstattet en Mk2 der kun trafoene og kabinettet var standard med Bladelius i sin tid...etter ti års Doxabruk. Kjenner de forsterkerne som min egen familie. Ved salg kan mangel på emballasjen dra ned med 1000-1500 kr. I bruk tjener de grovt på å være kobla til ei riktig dimensjonert padde. Pga. summende trafoer.
     
    Sist redigert:

    Festus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2010
    Innlegg
    1.314
    Antall liker
    3.434
    Torget vurderinger
    3
    Hva er et par pene proac response one sc med et extra helt nytt bass/mellomtone element verdt.?

    _556293147.jpg

    20180926_175908.jpg
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.430
    Antall liker
    11.294
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    For endel år siden var "bruktprisen"på Doxa sig mk2 6000. Den er ikke det lenger. 4500-5000 er en fair og riktig pris.
    Hadde en selv. Var ikke verdt mer heller. Ble vel solgt for 5.5k for ca 10 år siden. Strøken.
    At auditor mener noe annet betyr ikke så mye.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Åsmund Teodor: Det kommer an på hvorvidt den har blitt gjort noe mer med eller om den er original i ett og alt. En fullt fabrikkoppgradert Mk2 er en vanvittig kapabel forsterker i riktig sett- feks med Doxa 012 og Regakilder. Dessuten passer ikke den der med aktiv forforsterkning sånn helt uten videre. Hva skal den evt brukes med, hvordan lyder annonsen? Og hvilke alternativer har du sett på?

    Fem tusen er for lavt, Gjomle. Heller rundt 6500. Og da skal den være i meget god stand. Med emballasje.

    VidarP: Du har emballasje og instruksjoner? Tipper det bør være mulig med totalt 15000 dersom det er tilfelle. Hvorav fem tusen for kineserne. Grand Mozart er ei kapabel søyle, det. Og den har fortsatt potensiale dersom ny eier velger å gi den en ordentlig forsterker.
    Når man får en fullt oppgradert Doxa 61 Light til 11k (en oppgradering som koster 11,5k), mener i alle fall jeg at selv 6,5k er i stiveste laget. Men, det er jo alltid opp til en selv å bestemme hva man er villig til å betale :). Og for all del, er fantastiske bokser dette! Har en i daglig drift selv...
    Koster 12500 for å ophrafere til 61 light.
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    944
    Antall liker
    3.506
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    7
    Åsmund Teodor: Det kommer an på hvorvidt den har blitt gjort noe mer med eller om den er original i ett og alt. En fullt fabrikkoppgradert Mk2 er en vanvittig kapabel forsterker i riktig sett- feks med Doxa 012 og Regakilder. Dessuten passer ikke den der med aktiv forforsterkning sånn helt uten videre. Hva skal den evt brukes med, hvordan lyder annonsen? Og hvilke alternativer har du sett på?

    Fem tusen er for lavt, Gjomle. Heller rundt 6500. Og da skal den være i meget god stand. Med emballasje.

    VidarP: Du har emballasje og instruksjoner? Tipper det bør være mulig med totalt 15000 dersom det er tilfelle. Hvorav fem tusen for kineserne. Grand Mozart er ei kapabel søyle, det. Og den har fortsatt potensiale dersom ny eier velger å gi den en ordentlig forsterker.
    Når man får en fullt oppgradert Doxa 61 Light til 11k (en oppgradering som koster 11,5k), mener i alle fall jeg at selv 6,5k er i stiveste laget. Men, det er jo alltid opp til en selv å bestemme hva man er villig til å betale :). Og for all del, er fantastiske bokser dette! Har en i daglig drift selv...
    Koster 12500 for å ophrafere til 61 light.
    Du har selvsagt helt rett. Bare jeg som skrev feil :).
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.753
    Antall liker
    55.261
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Gjomle: Og jeg erstattet en Mk2 der kun trafoene og kabinettet var standard med Bladelius i sin tid...etter ti års Doxabruk. Kjenner de forsterkerne som min egen familie. Ved salg kan mangel på emballasjen dra ned med 1000-1500 kr. I bruk tjener de grovt på å være kobla til ei riktig dimensjonert padde. Pga. summende trafoer.
    At mangel på emballasjen drar ned 1000/1500 er jo bare pisse prat som bare du kan lire ut av deg!.

    O
     

    Dharmabum

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.238
    Antall liker
    1.487
    Torget vurderinger
    13
    Hva er en vettug bruktpris på Plinius SA-250 mk4?
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.753
    Antall liker
    55.261
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    vedrørende emballasjen så er dette alfa og omega for min del, kjøper aldri utstyr hvis orginal emballasjen ikke er tilgjengelig, er blitt en prinsipp sak for meg..
    Deg om det,men 1000/1500 i fratrekk er ikke det samme. Om du velger og ikke kjøpe det er noe helt annet.
    Det er de færreste som har plass til å sammle på eskene.

    O
     

    Pug309gti

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.04.2016
    Innlegg
    1.733
    Antall liker
    915
    Sted
    Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
    Torget vurderinger
    9
    der er jeg uenig med deg, fratrekk på pris hører helt hjemme hvis man ikke har orginal emballasjen, folk må regne med å gå ned 1000/1500 eller mer hvis de ikke kan vise til orginal emballasje. regner med at det er flere som deler mitt synspunkt på dette.
    folk som kjøper store og dyre høytalere, har som regel plass til oppbevaring av emballasjen, kasting er latskap i min verden. Over og ut:)
     

    Evo III

    Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.753
    Antall liker
    55.261
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    der er jeg uenig med deg, fratrekk på pris hører helt hjemme hvis man ikke har orginal emballasjen, folk må regne med å gå ned 1000/1500 eller mer hvis de ikke kan vise til orginal emballasje. regner med at det er flere som deler mitt synspunkt på dette.
    folk som kjøper store og dyre høytalere, har som regel plass til oppbevaring av emballasjen, kasting er latskap i min verden. Over og ut:)
    Godt alle ikke er som deg(og en til)
    Jeg har eskene til alt utstyret mitt jeg,men ikke alle har den muligheten,må ikke være late av den grunn.

    O
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn