Ønsker anbefaling Hva er de verdt? tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    784
    Antall liker
    945
    Hei,

    Jeg er på jakt etter Tannoy DC10Ti, og har blitt kontaktet av en som vurderer å selge sine. Han ønsker 40 000 for de. De ser ut til å være i bra stand, og selger har i tillegg original emballasje. Det ser ut til at høyttalerne har blitt solgt til 30 000 ved flere anledninger. Er 40 000 høy pris for disse?
    Det er helt klart kjøpers marked om dagen, så jeg tenker nå at du gjerne kan ta en sjekk på Hifishark og komme med en pris du ønsker og betale.
    Så blir det jo en diskusjon, og da spørs det hvor lyst du har på de da.
     

    Pug309gti

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.04.2016
    Innlegg
    1.712
    Antall liker
    898
    Sted
    Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
    Torget vurderinger
    8
    Hei,

    Jeg er på jakt etter Tannoy DC10Ti, og har blitt kontaktet av en som vurderer å selge sine. Han ønsker 40 000 for de. De ser ut til å være i bra stand, og selger har i tillegg original emballasje. Det ser ut til at høyttalerne har blitt solgt til 30 000 ved flere anledninger. Er 40 000 høy pris for disse?
    syns prisen er stiv, 25000 til 30000 er mer ok pris, ingen alnico magneter og ikke i prestige klassen. er vel dagens situasjon med lav norsk kr somm gjør at folk booster prisen. Hifishark gir ett prisnivå mer myntet for europa, prisene har iallefall siste 10 årene vært betraktelig lavere i Norge
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Hei! Har ett par forsterkere her som sikkert nokså lett lar seg fikse for den kyndige (?). Regner ikke med NAD'en er av stor interesse eller verdi, her er det noen typiske kondensatorer som har meldt seg ut og denne slår seg ikke lengre på skikkelig (visstnok ett utbredt problem på disse.

    SONY TA-F830ES kan kanskje være av større interesse for noen, god gammel tanks av en integrert. Her har venstre kanal på begge utgangene takket for seg dessverre. Skikkelig glad i denne, så om noen i Haugesund området kunne tatt på seg jobben å gå over denne, hadde jeg nesten vurdert å beholde den selv. Men spør likevel om noen har en forneining om verdi på denne slik den er i dag :)

    IMG_1073.JPG IMG_1074.JPG IMG_1076.JPG IMG_1077.JPG IMG_1078.JPG IMG_1079.JPG IMG_1080.JPG
     

    jon guttorm

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.11.2013
    Innlegg
    88
    Antall liker
    131
    Har noen deler til overs, som fulgte med en platesnurrer jeg kjøpte.
    Armrør med pu og tilhørende step UP til pu.
    Har ikke testet det.
     

    Vedlegg

    ovitzi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    872
    Antall liker
    875
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    3
    Har to eller tre par med Kimber KCAG signalkabler, 1meter med ultraplate kontakter liggende.
    Ser de ligger for høye summer , kr5K , i Bukta, men er det reelle priser?
     

    losnatas

    Medlem
    Ble medlem
    27.11.2011
    Innlegg
    30
    Antall liker
    1
    Sted
    Bærums verk
    Hei! Hvor mye er denne verdt sann ca?
    kjøpt av meg for ca 10 år siden. Ikke blitt byttet rør.
    sikkert 5 år siden jeg brukte den sist..
    project ember hodetelefonforsterker
     

    Vedlegg

    T

    ThomasH2Y

    Gjest
    Er der nogle der ved hvad nyprisen var på Taralabs RSC AIR3 (2 x 3 meter)
    RSC-AIR-3-speaker-30-1.jpg
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hei,

    Jeg er på jakt etter Tannoy DC10Ti, og har blitt kontaktet av en som vurderer å selge sine. Han ønsker 40 000 for de. De ser ut til å være i bra stand, og selger har i tillegg original emballasje. Det ser ut til at høyttalerne har blitt solgt til 30 000 ved flere anledninger. Er 40 000 høy pris for disse?
    Hei de er gått for 30k - 35k de seneste årene. Om de ikke er helt strøkne og ikke har original esker og tilbehør vil jeg si 30k eller mindre.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.251
    Sted
    Stavanger
    Grattis med flott benk :) Likte den godt og mye plass

    mvh
    Takk. Tipper den blir retro benken 👍🏻
    Md Sony tc765, teax x-3, technics sl1210, Denon dvd-2900, Tandberg tcd-330, luxman K-216, Hitachi d—2s, dual 1228, Tandberg modell 1. muligens alt får plass.
    mja og Sony gx707es og Denon pma-655r, pga dem har så mange tape loops/rec out.- 👍🏻👍🏻👍🏻
     

    tdybdahl

    Medlem
    Ble medlem
    18.07.2012
    Innlegg
    8
    Antall liker
    0
    Først sjekke om de er mk2 eller Mk3. Noen er merket Mk2, men er Mk3. Dette kan du se på driverrørene. Hvis det er 2 stk. 6SN7 på hver side så er det Mk3. De sistnevnte er verd 15K synes jeg, men det er jo ikke sikkert at ikke alle er enig.....
    Hei, hvor sikker er du på dette? Kan du dokumentere? Er det ikke heller slik at de med to stk. 6SN7 er versjon 3 av MK2? Det er ganske heftig å påstå at Cary har missa både på merkingen av forsterkerne og dokumentasjon som følger med.. Har selv et par MKII, og dokumenter som fulgte med forsterkeren stemmer 100% med forsterkeren jeg har, og merkingen på den. Har du lest deg opp på dette, og som et minimum lest dokumentasjon på MK2 og MK3 forsterkerne, før du fremsetter dine påstander?? Hvor det klart fremgår at MK3 har KR88 rør, mens MK2 har 6550c.. og like på utgangen 6SN7. Og med det er vel det at man ikke manuelt kan justere bias på MK3 den eneste forskjellen, som en følge av annen type rør. Hvor har du dine påstander fra, egentlig?
     

    tdybdahl

    Medlem
    Ble medlem
    18.07.2012
    Innlegg
    8
    Antall liker
    0
    Hva vil dere si at par Cary Cad-50 mkii i veldig god stand er verdt? Har fått tilbud om et par men er veldig usikker på hva som er ‘’riktig’’ pris🤔
    Mk2, v.1 (Signature), 25/50W, bare ett rør i fronten (inngangen), klasse A, ingen biasjust.mulighet (to blind-plugger bak), knapper i front samlet på midten.
    Mk2, v.2, 30/60W, to rør i fronten (inngangen), klasse AB, biasjust.mulighet (fult belagt bak), knapper i front ytterst på kantene.
    Mk3, 30/60W, en hybrid av v.1 og v.2, ser ut som Mk2, men uten biasjust. Klasse A.

    Mk2 v.2 er den beste av disse, og skjelden, oftest er MkII v.1 for salg, og den er mindre verdt, men kommer mye an på om det er bra rør eller billigrør også. Viktighet av å kunne justere bias vet jeg ikke, kan bare det på Mk2 v.2. Og klasse A er vel ikke å foretrekke, 25% efficiency mens
    resten (75%) går til varme.. Så sjekke om det er Mk2, v.2 og hvilke rør som sitter der (selv om dette sikkert er for sent nå).
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.868
    Antall liker
    17.448
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Mk2, v.1 (Signature), 25/50W, bare ett rør i fronten (inngangen), klasse A, ingen biasjust.mulighet (to blind-plugger bak), knapper i front samlet på midten.
    Mk2, v.2, 30/60W, to rør i fronten (inngangen), klasse AB, biasjust.mulighet (fult belagt bak), knapper i front ytterst på kantene.
    Mk3, 30/60W, en hybrid av v.1 og v.2, ser ut som Mk2, men uten biasjust. Klasse A.

    Mk2 v.2 er den beste av disse, og skjelden, oftest er MkII v.1 for salg, og den er mindre verdt, men kommer mye an på om det er bra rør eller billigrør også. Viktighet av å kunne justere bias vet jeg ikke, kan bare det på Mk2 v.2. Og klasse A er vel ikke å foretrekke, 25% efficiency mens
    resten (75%) går til varme.. Så sjekke om det er Mk2, v.2 og hvilke rør som sitter der (selv om dette sikkert er for sent nå).
    Nå er det jo flere år gamle innlegg du svarer på, men verdien er vel ikke så sprikende på de forskjellige modellene? :)
    12-15k er vel der de ligger? +/- ift rørpakke, emballasje osv. Fine forsterkere uansett. :)
     

    Bakmann

    Medlem
    Ble medlem
    11.09.2023
    Innlegg
    10
    Antall liker
    2
    Sted
    telemark
    Jeg ser på flere forsterker til hjemmekontoret til å drive et par små bokhylle høytalere ennå ikke skaffet. På finn.no fant jeg foreløbig funnet to smykker (ja jeg kjøper også et møbel)
    Som sagt i andre tråder, jeg er ingen lyd connoisseur, har heller ikke greie på lydutstyr forøvrig. Så jeg lurer på om dette er verdt prisen og gi tilfredstillende lyd for menigmann?

    I annonsen: "Høyttaler terminalene er så dårlig på disse ,og er byttet ut med noen av bedre kvalitet" Dette gjør meg skeptisk, men som sagt har ikke peil. Ser forresten bra utført.. Men denne er veldig pen!

    finnkode=326959914


    Pioneer Model SX-650. 3000,- Også pen.


    finnkode=299977346


    Heller ikke verst å se til.

    finnkode=325026815



    Andre tips opp til 4000,- ?

    Lurer også på Huldra 10. Av sentimentale grunner. Men kan den matche noen av de øvrige?

    Til dere entusiaster, skal ikke stappe skrutrekkren i noen av disse, slikt får proffene ta seg av, meningen er at de skal overleve meg i samme eller bedre stand.
     
    Sist redigert av en moderator:

    SiSt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Innlegg
    982
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Hamar
    Sonyen var veldig fin, og mange av de gamle forsterkerne fra denne tiden er veldig gode.

    Hva skal du spille av fra? Du kommer til å trenge en digital til analog konverter før forsterkeren i disse tilfellene om du f.eks skal strømme musikk fra telefon.
     

    Bakmann

    Medlem
    Ble medlem
    11.09.2023
    Innlegg
    10
    Antall liker
    2
    Sted
    telemark
    Ok, det som kalles en DAC?

    Tenker det blir mest fra pc, men også telefon. Men hva syns du om at høyttaler terminalene er byttet ut?
     

    SiSt

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Innlegg
    982
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Hamar
    Det er bare en fordel. Gamle fjærbelastede terminaler er ofte svake og lite funksjonelle da de ikke tar kabler med bananplugg eller spader.

    Du trenger en dac hvis ikke pc/telefon har jack-utgang, da holder det med jack til stereoplugg (kabel). Evt overgang usb-c/lightning til jack.

    Finnes mange gode og rimelige dacer, også med Bluetooth som er brukervennlig og kabelfritt.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.148
    Antall liker
    10.645
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Hei, bare et par kommentarer.
    1. Direkte linking til bruktannonser er ikke tillatt på forumet. Det står beskrevet i regelverket her inne.
    2. Slike tråder der en spør om verdi etc. finnes det en egen dedikert tråd om for å samle denne type spørsmål (som din forrige ble flyttet inn i).
    3. Generelle spørsmål om denne type vintage produkter stilles i vintage delen som omhandler nettopp vintage.

    Tråd ryddes og flyttes.
     
    Sist redigert:

    Bakmann

    Medlem
    Ble medlem
    11.09.2023
    Innlegg
    10
    Antall liker
    2
    Sted
    telemark
    Sorry, mente ikke å rote i forumet, trodde det gikk automatisk når jeg trykte Prefix.

    Det er bare en fordel. Gamle fjærbelastede terminaler er ofte svake og lite funksjonelle da de ikke tar kabler med bananplugg eller spader.

    Du trenger en dac hvis ikke pc/telefon har jack-utgang, da holder det med jack til stereoplugg (kabel). Evt overgang usb-c/lightning til jack.

    Finnes mange gode og rimelige dacer, også med Bluetooth som er brukervennlig og kabelfritt.
    Takker for alle svar!
    Det var bra å høre om terminalene.

    Bør sikkert reaserche mer selv. Men det er mengder av DACer der ute, nesten litt....overveldene med alle spesifikkasjonene. Er det så enkelt som å finne sin prisklasse, sjekke funksoner pluss anmeldelser og voila? Eller er mer forsterker spesifikt?

    Forresten litt synd å se disse gamle forsterkerne ikke lenger kan brukes på FM nettet..
     

    Simenms

    Fersking
    Ble medlem
    23.10.2023
    Innlegg
    3
    Antall liker
    1
    Sted
    Valdres
    Driver å vurderer Usher Dancer mini One BE noen som har erfaring med disse (hva er slike i god stand verdt? )
    kan de samenlignes opp mot noen andre merker og modeller?
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.430
    Antall liker
    1.981
    Torget vurderinger
    8
    Hei noen som har noen formening om verdi på et par Yamaha NS-2000 ?
    Ingen garanti men skal være hele og pene!
    IMG_8418.jpeg
     

    NetromH

    Fersking
    Ble medlem
    13.12.2023
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Sted
    Lillehammer
    Hei, nytt medlem her. Jeg har et par Celestion SL600 høyttalere som jeg vurderer å selge. Er det noe interesse i bruktmarkedet for disse, tro? Jeg spør fordi jeg ikke har særlig peiling, rett og slett.
     

    hvego

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2009
    Innlegg
    311
    Antall liker
    364
    Hva mener dere et par ProAc D15 bør gå for?

    De er så sabla gode at det er med tungt hjerte jeg vurderer å selge dem.
     

    johannes316

    Medlem
    Ble medlem
    25.05.2019
    Innlegg
    26
    Antall liker
    0
    Cr12 å 7108 macintosh skal kjøpe dette for 10000 kroner ,er dette oki pris.. å kan man bruke dette til 2 kanals lyd.
     

    Electroma

    Fersking
    Ble medlem
    06.01.2024
    Innlegg
    1
    Antall liker
    1
    Sted
    Fredrikstad
    Lurer på verdi på Revel Ultima Salon. Med orginale strøkne deksler/seil. Spikes med plater. Og beskyttere over spikes om man vil dekke de til. Lite brukt. Sort pianolakk. 110kg stk. Hva kan de byttes i feks av forsterkere etc. Ikke så ofte disse er til salgs. Så har ikke så mye å gå etter.
     

    Vedlegg

    TheJensizm

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.12.2013
    Innlegg
    70
    Antall liker
    16
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hei folkens,

    Sitter på noen meget flotte kabler kjøpt av meg hos Høyum Hifi i 2014 som jeg ikke trenger lengre.
    Vi snakker om Soundstrings :
    1. "Octaphase omega pro line" Signal kabler 2 par (på 1 m og 4 m, RCA)
    2. Tricormaxial" HT kablelpar 2 m med forgylte bananplugger (begge ender)
    3. "Tricormaxial high output" strømkabel med Furutech 250v 16 amp schuko-hode (0.5 m)
    Alt sammen har fått silkebehandling. En av bananpluggene på den ene HT-kabelen har blitt festet på nytt av fagmann og har ikke endret lydkvaliteten.
    Ut i fra hva jeg kan se på Ebay ++ har etterspørselen etter Soundstring ikke blitt mindre etter at de la ned.

    Hele sulamitten ga jeg ca 12 000,- hos Høyum om jeg husker riktig (2014) Har fortsatt original emballasje også.

    Hva bør jeg legge meg på i pris nå?
     
    Sist redigert:

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.148
    Antall liker
    10.645
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Finnes en egen kategori for denne type spørsmål. Tråden din flyttes dit.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn