L
larsmartin
Gjest
Gjør som sunnmøringene så tenker jeg det ordner seg.Hva gjør en når oppgraderingen blir for dyrt? Vet da faen jeg… suge en snabb?
Sist redigert av en moderator:
Gjør som sunnmøringene så tenker jeg det ordner seg.Hva gjør en når oppgraderingen blir for dyrt? Vet da faen jeg… suge en snabb?
Jeg har aldri seriøst vurdert dem. Har aldri hørt dem heller. Noen leser og tenker noe annet enn det som står. Moro det, men takk for meg i denne tråden . Ingen vellykket tråd bortsett fra enkelte innlegg som traff tema. Takk til dere. Pas de problem! Ca ira!Til trådstarter: Har du testet Confidence-seien hjemme og derav vet at det er "the holy grail" ?
Ikke vanskelig å tolke dette som at du a) vet noe om dem og b) har lyst på dem.Jeg måtte ha gått for Confidence om jeg skulle ha blitt veldig fornøyd
Helt enig !!Merkeligste tråd....
Har du ikke hørt lyden av klingene mynt? Ganske organisk og naturtro..Helt enig !!
God lyd handler om kompetanse, penger må man ha, men mye penger er ikke ensbetydende med god lyd.
Det var et eksempel på prisnivået på neste steg i kjeden hos Dynaudio. Contour som jeg har nå til Confidence. Selvfølgelig er neste steg høyere kvalitet. Det betyr ikke at jeg har vurdert dem. Jeg har aldri skrevet det. Jeg måtte ha hatt Confidence nivået om jeg hadde gått for Dynaudio.Ikke vanskelig å tolke dette som at du a) vet noe om dem og b) har lyst på dem.
Nå ble den plutselig ennå merkeligere...Er det virkelig så vanskelig å forstå?
Ja, en merkelig tråd. Noen leser og tolker feil vei så blir det bare rør. Les hva som faktisk står! Det holder nå.
Tusen takk .Nå har jeg bare vært kjapt innom tråden i dann og vann, men jeg skjønner veldig godt hva trådstarter mener. Jeg kjenner meg godt igjen på mange punkter. Jeg skjønner derimot lite av all kveruleringen som mange bedriver her. Hvis man syns at tråden er helt idiotisk så er det vel bare å holde seg unna?
Det som faktisk stod var at du ville måtte ha Confidence om du skulle blitt fornøyd. Altså at du kunne blitt fornøyd med Confidence.Les hva som faktisk står!
Jeg tror ikke jeg trenger å teste ut om neste steg til 213k er mer transparent enn en under til 85k. Ok? Good?Det som faktisk stod var at du ville måtte ha Confidence om du skulle blitt fornøyd. Altså at du kunne blitt fornøyd med Confidence.
hvorfor er 213 k mere transparent en 85k fra mellomtone og opp?Jeg tror ikke jeg trenger å teste ut om neste steg til 213k er mer transparent enn en under til 85k. Ok? Good?
Ikke avslør deg selv .)Det som faktisk stod var at du ville måtte ha Confidence om du skulle blitt fornøyd. Altså at du kunne blitt fornøyd med Confidence.
Hvis alt lukter dritt kan det hende du skal tørke barten…
Jeg er temmelig sikkert på at Dynaudio som alle andre merker setter prisnivået etter kvalitet. Og som i alle andre bransjer.hvorfor er 213 k mere transparent en 85k fra mellomtone og opp?
Antakelig her du misforstår..Jeg er temmelig sikkert på at Dynaudio som alle andre merker setter prisnivået etter kvalitet. Og som i alle andre bransjer.
Not good.Jeg tror ikke jeg trenger å teste ut om neste steg til 213k er mer transparent enn en under til 85k. Ok? Good?
Det er masse dritt i min bart! Jeg har ingen illusjoner om noe annetIkke avslør deg selv .)
Not good.
Jeg undres over din faktaresistens. Du har gravd deg ned i høyttalerskyttergraven, og vil ikke en gang tenke tanken at det kanskje finnes andre veier til ditt lydnirvana. IMO har du fått ufortjent mye hjelp her inne fra et stort knippe meget kunnskapsrike folk som henviser til andre, parallelle veier til bedre lyd.
Likevel kverner du videre på dyre-høyttaler-jeremiaden din. Du har konsekvent avvist alle forslag vedr. elektronikk og rom, som om de var helt irrelevante. Et feiltrinn, IMO.
Synes at du skal lese gjennom hele tråden din en gang til, ta til deg noe av den verdifulle informasjonen du har fått, og agere på den.
Alternativet er å fortsette å syte over dyre komponenter uten å gjøre noe mer enn det. Tomme tønner ramler mest.
Mvh
Sorry man,, vi er kjipe her inne,, Du vet, oss mennesker osv.Dette blir bare rarere og rarere. Jeg har aldri bedt om tips. Jeg har gjentatt og gjentatt hva tråden handler om, men noen her klarer å vri det til noe helt annet. Dere legger til noe jeg aldri har sagt eller ment.
Hva i alle dager er dette for et forum? Er det for å skremme vekk nykommere? Ikke vet jeg. Rart er det i allefall. Jeg har da bare prøvd å være være hyggelig og dele helt oppriktige dilemmaer så blir man møtt av slik trang til å misforstå og kverulere. Det blir lenge til jeg lager en egen tråd til her alle fall.
Jeg er egentlig som deg og syntes innlegget ditt var bra, men skjønner oppriktig ikke hvilke svar som forventes eller hva det endelig målet med innlegget er.Dette blir bare rarere og rarere. Jeg har aldri bedt om tips. Jeg har gjentatt og gjentatt hva tråden handler om, men noen her klarer å vri det til noe helt annet. Dere legger til noe jeg aldri har sagt eller ment.
Hva i alle dager er dette for et forum? Er det for å skremme vekk nykommere? Ikke vet jeg. Rart er det i allefall. Jeg har da bare prøvd å være å være hyggelig og dele helt oppriktige dilemmaer så blir man møtt av slik trang til å misforstå og kverulere. Det blir lenge til jeg lager en egen tråd til her alle fall.
For 6. gang? Nei, denne tråden er høyst underlig. Jeg er for lengst ferdig med den. Kan vi ikke bare avslutte? Den ble alt annet enn hyggelig.Kanskje du da kan gjenta og/eller utdype hva det egentlig er du mener eller etterspør?? Sånn at vi som ikke skjønner bæra i alle fall kan få klarhet??
Vet ikke helt......Dette blir bare rarere og rarere. Jeg har aldri bedt om tips. Jeg har gjentatt og gjentatt hva tråden handler om, men noen her klarer å vri det til noe helt annet. Dere legger til noe jeg aldri har sagt eller ment.
Hva i alle dager er dette for et forum? Er det for å skremme vekk nykommere? Ikke vet jeg. Rart er det i allefall. Jeg har da bare prøvd å være å være hyggelig og dele helt oppriktige dilemmaer så blir man møtt av slik trang til å misforstå og kverulere. Det blir lenge til jeg lager en egen tråd til her alle fall.
Jeg vet hva som er min drømmelyd. Men den er det bare grisedyre anlegg som har klart å tilfredstille nå. Anlegg med høy grad av åpenhet og detaljer sammen med en viss dose varm og rund lyd. Skal man være gal og ta opp mer boliglån? Det hjelper jo heller ikke på at prisene bare går opp og opp. Klare å motstå fristelsen med nytt utstyr? Men da er det jo ikke noen aktiv hobby. Eller prøve å få en forandring med en annen type lyd. Det har jeg gjort nå, men det ble en divisjon ned i kvalitet på kjøpet. Alså ingen stor suksess. Egentlig andre forsøk med samme resultat. De jeg har er bedre. Nå er alt er stort spørsmålstegn. Luksusproblem vel og merke. Jeg frykter at andre valg vil gi samme resultat. Litt anderledes lyd, men ikke bedre totalt sett. Noen tanker her på generell bakgrunn uten å nevne merker?Vet ikke helt......
Tok en titt på tittelen på denne tråden. Det står da tydelig: Hva gjør man når oppgradering blir for dyrt?
I åpningsinnlegget ditt stiller du på nytt spørsmål om hva du skal gjøre. Virker rimelig på meg ift. både tittel og åpningsinnlegg å forvente at du får forslag om akkurat det.
Mvh
ja, fortsette å messe om basskontroll..Jeg vet hva som er min drømmelyd. Men den er det bare grisedyre anlegg som har klart å tilfredstille nå. Anlegg med høy grad av åpenhet og detaljer sammen med en viss dose varm og rund lyd. Skal man være gal og ta opp mer boliglån? Det hjelper jo heller ikke på at prisene bare går opp og opp. Klare å motstå fristelsen med nytt utstyr? Men da er det jo ikke noen aktiv hobby. Eller prøve å få en forandring med en annen type lyd. Det har jeg gjort nå, men det ble en divisjon ned i kvalitet på kjøpet. Alså ingen stor suksess. Egentlig andre forsøk med samme resultat. De jeg har er bedre. Nå er alt er stort spørsmålstegn. Luksusproblem vel og merke. Jeg frykter at andre valg vil gi samme resultat. Litt anderledes lyd, men ikke bedre totalt sett. Noen tanker her på generell bakgrunn uten å nevne merker?
Bare la vær å bruk tråden, så dør den ut av seg selv...Kan vi ikke bare avslutte dette tullet? Vær så snill!! Det var bare et forsøk på å høre hva dere gjør. Først og fremst. Tro meg!