|
Ja, tricket er at kunne dreje basmodulet i forhold til toppenGradient R5 er dipol i bassen og kartoide over 200 Hz. Kartoider kan fint plasseres nær frontvegg, ref. Sigberg Audios modeller.
Ja, du har helt ret, ville blot give trådstarter input til at der findes dipolbasser der kan står tæt på vægEn høyttaler som er dipol i nederste dekade og kartoide i de to øverste er langt fra en full range dipol.
Mine Gradient Revolution kunne stå tett på sidevegg, men trengte avstand til bakvegg for å skinne.Ja, du har helt ret, ville blot give trådstarter input til at der findes dipolbasser der kan står tæt på væg![]()
Trikset er å ikke ha loftstue, men bare stue. Da bortfaller det argumentet. Det går ikke en uke uten at jeg får kommentarer om at høyttalerne er store, men de veier 70kg stykk så hun kommer ikke til å bære dem ut selv.hehe... Joda, 84 er årstallet, fylte 41 for 14 dager siden
Jeg er heldigvis godt stilt ift at selv om jeg har anlegget i loftstua, så maser kona om vi ikke kan ta det ned i hovedstua.
Enkle akustikk-tiltak som dempende spilevegg, etc har jeg klarsignal på.
Men foreløpig koser jeg meg i loftstua, så ikke gjort noen endringer foreløpig![]()
Du har kanskje ikke enda innsett muligheten du da har, nemlig å ha et bra anlegg BÅDE i loftstua og stua?hehe... Joda, 84 er årstallet, fylte 41 for 14 dager siden
Jeg er heldigvis godt stilt ift at selv om jeg har anlegget i loftstua, så maser kona om vi ikke kan ta det ned i hovedstua.
Enkle akustikk-tiltak som dempende spilevegg, etc har jeg klarsignal på.
Men foreløpig koser jeg meg i loftstua, så ikke gjort noen endringer foreløpig![]()
Dem skiller seg ut da, det skal dem ha.husker denne, lurte på om konstruktøren hadde en skrue løs eller at han tenkte butikkene tar inn hva som helst uansett.
![]()
stereophile bemerket problemer med bassen, men muligens en del av eventyret i konklusjonen:
"The Gradient Helsinki 1.5 is a remarkable product whose execution seems to lag only slightly behind its conception—and its conception is both original and, in its way, ingenious. Though I was skeptical at first, I came away thinking that the Helsinki 1.5 is a must-hear for anyone with a taste for hi-fi adventure, and quite possibly a must-own for anyone for whom clarity of presence can tip the scale toward ecstasy."
Liker disse jeghusker denne, lurte på om konstruktøren hadde en skrue løs eller at han tenkte butikkene tar inn hva som helst uansett.
![]()
stereophile bemerket problemer med bassen, men muligens en del av eventyret i konklusjonen:
"The Gradient Helsinki 1.5 is a remarkable product whose execution seems to lag only slightly behind its conception—and its conception is both original and, in its way, ingenious. Though I was skeptical at first, I came away thinking that the Helsinki 1.5 is a must-hear for anyone with a taste for hi-fi adventure, and quite possibly a must-own for anyone for whom clarity of presence can tip the scale toward ecstasy."
Det er definitivt ikke min erfaring. Fullstendig åpenhet funker best her i huset, da går det meste.Min erfaring er at det er enklere å be om tilgivelse enn tillatelse![]()