Det er utrolig godt å sette på noe Blue Coast Records, Chesky, eller Native DSD på HD555ene og bare høre på musikken uten å plages over at gitaren mangler "snapp", at vokalen låter for lyst, mørkt eller at treble er sibilant, lydbildet for smått eller stort, når man er lei av å prøve å få godlyd ut av TOTL hodetelefoner uten å lykkes. HD555 tar bare alt det de andre hodetelefonene gjør feil også gjør den det bare riktig, og da blir verden en mye bedre plass.
Må nesten promotere noen lokale Altaværinger som har kommet med en tøff låt og en musikkvideo som er så dårlig at den blir bra. Synes det låter dynamisk og godt.
Jeg har endelig komet igang med å besøke Sandnes Bluesklubb igjen, igår spilte Ole Frimer Band fra Danmark, fantastisk driv og nokk et absolutt live band.
De har med seg Palle Hjort som trakterer tangentene i Savage Rose for de som kjenner dem, jeg er gammel nokk til å huske dem fra 70 tallet.
Palle imponerte med sine ferdigheter på et gammelt KORG keyboard med lesly. "Palle blev i 2014 kåret som "Årets Musiker " med den prestigefyldte kritikerpris Steppeulven"
Fikk kjøpt en cd med Dansk blues/funkish ting lyder faktisk ok.
Akkurat fått in et knippe med CD - klassisk musikk som jeg ikke kjenner fra før. Meget praktisk med headsett/Discman ettter sengetid, sammen med litt lesing. Fin måte å høre gjennom ukjent materiale på.