Hva hører du på NÅ (musikk) - Del 3?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Eviledorf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    Muddy Waters - Folk Singer (1964)

Reinspikka blues, men ble fikk tittelen Folk Singer fordi det var det som var i vinden 1964. Bare et markedsføring-triks, men god musikk det er det.

Har bare 33 varianten på vinyl fra Analogue Productions. Dels fordi jeg ikke gidder å skifte plate så ofte (45 versjonen er dobbel) og dels fordi den andre koster like mye som en bil.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    T

Tror jeg gir den en snurr etter at jeg er ferdig med denne platen av Ry Cooder, I, Flathead - The Songs of Kash Buk and the Klowns. Absolutt noe du burde sjekke ut, for den er nok en side av Cooder. Og en side jeg tror du liker. Det er hvis du ikke har den fra før. Aldri godt å vite, vi har jo ofte sammenfallende smak. :)

Vis vedlegget 396891
    Har aldri helt knekt den cooder-koden, men siden det er du som anbefaler...
    Hvilken enkel lykke; fri helt frem til lunsj, husarbeid er unnagjort, min kjære er i hus og det er opplett - og helgen har enda ikke startet.

Ry Cooder - S/T (1970)

Vis vedlegget 397041
    Ry Cooder - Into the purple valley (1972)

Vis vedlegget 397049
    Du klarte endelig å knekke Cooder-koden? Stolt av deg, Svein Arne. ;D

Angel Olsen - MY WOMAN (Jagjaguwar, 2016)

Likte deler av forrige skjevo til denne dama. Flett nytt album, ute i dag.
    September ligg jo an til å bli rimelig heftig ka nye utgivelser angår, men akkurat i dag var det ikkje veldig mykje eg kunne finne.

En singel på over 8 minutter? Ka faèn? E det prog eller?
    En kan jo begynne å lure, men slik stod det ikke fatt. Er tilgjengelig på Tidal, så takk for tipset. ;D

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Ånei, du. Jeg har bare kommet til nr 2 av de fire anbefalte. Vi får nå sjå kor hen det bærer.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Altså du startet med min anbefaling, fortsatte med to fra Townes (som like gjerne kunnet komme fra meg), og nå har du kommet til hva? Trenger du et femte forslag er kanskje hans sterkt politiske 2011-album Pull Up Some Dust And Sit Down. Jeg har tiltro til at Townes siste forslag også var i den mer klassiske serien med Cooder-album.

Selv skal jeg legge denne klar på CD for avspilling etter at rørene har blitt varme. Shine er så delikat arrangert og instrumentert. Totalt annerledes alt annet Cooder har gjort, men definitivt Cooder likevel. Og David L, som spiller en stor rolle på dette albumet. Særdeles lekker låt, forresten.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vet jeg har annonsert at jeg skal spille Jazz av Cooder, men fortsatt er det Angel Olsen som strømmer over høyttalerne. Var egentlig ment for oppvarming av rør mens jeg styrer på med annet, men stjeler oppmerksomheten min. Stjerne i Tidal er allerede på plass, og i motsetning til flere andre kvinnelige artister i senere tid får hun beholde sin stjerne en god stund framover.

angel olsen.jpg

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Vi får nå se. Synes Cooder er litt kjedelig. Det er grunnen til at jeg aldri har fått helt sansen for han. Nett so flinkisjazz, likar heller ikkje det.

Vieux Farka Touré - Touristes (2016)

last ned (17).jpg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.332
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    to supre americanas på rappen

Mike June - Poor Man's Bible (2016)

The Westies - Six on the Out (2016)

V

vinyl-mannen

Gjest
    IMG_1560[1].jpg

Noen ganger er det greit med en pause fra skranglemusikken, lar
    meg sjarmere av unge Samantha Crain og hennes Kid Face fra 2013.
    Call me a softy, who cares?;)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    The walkabouts - Satisfied mind (1993)

Smøysa ville høre Henry's dream med Nicke-far. Da var jo ikkje veien lang til denne fabelaktige saken her etterpå, nei.

Bør vel la være å minne ho på om den gangen eg "dansa klin" (dog uten klininga) med Carla Torgerson :rolleyes:

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.332
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.332
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    James Brown - Thinking About Little Willie John And A Few Nice Things (1968 )

en hyllest til labelmate Little Willie John som døde noen måneder tidligere, bare 30 år gammel

rolig sak

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.332
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    ikke så aller verst å slumre til etter middagen
    Denne derimot, den er jevnt bra, var allerede i gang da jeg våkna:)
    Helsikke, avansert platespiller du har!
    ehh, det fins flere muligheter, vettu. Man har folk som tar seg av sånt. Eller andre typer avspillere/formater.

Men på tide å begynne på hælgemuzaken

The Fleshtones - The Band Drinks for Free (2016)

jaggu speller de ikke neste måned her i nabolaget, ikke hver dag en kan høre på et 40 år gammalt band

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.332
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    platespilleren er i gang, men rekker ikke bort, alt for mye som trenger seg på i kveld

Todd Snider - Step Right Up (1996)

den gode nummertoskiva er i det siste - i likhet med de to andre 90-tallsskivene hans, blitt spilt så alt for sjeldent. Han har levert bra seinere også, har ikkenoe med det å gjøre...

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.332
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    så kom det et noget mer rocka album, der han innimellom høres ut som (en forbedret) Tom Petty.

Todd Snider - Viva Satellite (1998 )

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Da har vi feiret muttern´s 90-årsdag i fin-fin form med røkt laks fra Surnadal og kreps fra Sperillen. Lett sensommermat.

Som jeg har skrevet tidligere, så hørte vi på Harald Are Lund sent 60- og tidlig 70-tall og mor satt ved siden av oss foran Schaub Lorenz-utstyret. Spurte henne i kveld, efter noen små glass, om hun fortsatt husket Beefheart og Zappa og det gjorde hun. Den enkle årsaken var: "Du snakker alltid om de folkene!".

Her Beefheart som saxofonist, vokalist og altmuligmann:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Denne derimot, den er jevnt bra, var allerede i gang da jeg våkna:)
    Helsikke, avansert platespiller du har!
    ehh, det fins flere muligheter, vettu. Man har folk som tar seg av sånt. Eller andre typer avspillere/formater.
    Tipper han brukte en kassettspiller fra det glade sytti eller åttitall, komplett med timer. Kanskje han har ranet Vintage Silver Pioneers rigg? Den har slik innretning såvidt jeg husker. Leser han denne tråden monn tro? Isåfall vet han hvor timeren og kassettspilleren har tatt veien.

240047d1390866352-hva-lytter-du-til-idag-del-4-tom-waits-closing-time.jpg

Her spilles ingenting før jeg våkner i alle fall, det må startes manuelt hvis jeg ikke bruker en DAB-radio med vekkerklokkefunksjon. Men før sengen blir en tvingende nødvendighet og lakenskrekken fortsatt har overtaket prøver jeg meg med en gammel Tom Waits, så gammel at de ikke blir eldre. Litt ironisk å starte karrièren med tittelen Closing Time. Normalt spiller jeg Waits fra fysisk format, men det er natt så da blir det Tidal og headfi. :cool:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.537
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

Noe å komme i gang med fra morran:)
    En reissue fra august i år, Hot Rats (1969)
    Den låter i hvert fall ikke dårligere enn mitt knitrete originaleksemplar på Bizarre records.
    En av de første album som ble innspilt på 12 spors opptakstutstyr, og bl.a ble det gjort mulig med trommer i stereolyd.
    Lowell George spiller en del gitar på albumet, men er ikke kreditert for det på coveret.

Peaches in Regalia ble dedisert til sønnen Dweezil da han ble født.
    Dweezils band "Zappa Plays Zappa" vant Grammy i 2009 for deres framføring av låta.

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    The Frightnrs - Nothing More To Say (2016, Daptone)

cover.jpg

Den låten som kom ut som singel er jo finfin, komplett med fiffig twist, resten av låtmaterialet er mer rett frem reggae-materiale. Fikk ikke akkurat bunntenning.

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Gringo Star - The Sides and in Between (2016)

cover.jpg

Såkalte indierockere fra Atlanta, iflg rateyourmusic født i 2008. Den hersens ungdommen, altså. Upbeat og jolly fine saker, dette her. Skakt og lettbeint og fint, akkurat som jeg liker popen, selv om dette dreier en smule mer over i rocketerreng. Flott er det uansett.

V

vinyl-mannen

Gjest
    IMG_1569[1].jpg

Høre på musikk når man sover? Nei, nå har jeg hørt det å:cool:
    Denne sover man ikke til, Josefus-Dead Man fra 1970(83)
    Originalen er en skikkelig dyring, har den nest beste, På Eva Records fra -83.

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    The Pattern - Real Feelness (2002)

cover.jpg

Et skikkelig godband, dette her, fra Oakland og vestkysten altså. Gode låter, heftig driv, bra vokal og festlige og stramme gitarer, dette er en fin opptakt til det som bare må bli en finfin lørdags formiddag. De fikk visst bare gitt ut denne ene skiva, denne gjengen her, men navn som Christopher Appelgren og Jason Rosenberg ringer noen slags bittesmå bjeller uten at jeg klarer å koble de noen andre steder på strak fot. Tror ikke det er scorcheren som ringer i bjellene.

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    The Vooduo - Have Voodoo Will Travel! (2008 )

cover.jpg

Ser at Lgrons har sveipet innom andre sprell fra denne (lille) gjengen allerede i tråden. Jeg må bare berømme talentet deres for navn, bandnavnet er en innertier, platetittel likeså. Og jaggu har de ikke gitt seg selv nydelige navn som Eerie Powers og Neidi Night. Når man da legger til coverestetikken gis det ca 0 poeng for å gjette det musikalske landskap.

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Phonocaptors - Danse Macabre (2014)

cover.jpg

Dette er spanske danseløver fra Madrid. Småvarierte i uttrykket, men de treffer ganske så brukbart på de forskjellige stilartene allikevel og det er jo godt gjort av et band som i all hovedsak kjører instrumentaler, nærmest en slags protopunkpowersurf. Allsidige folk må man bare like, tror nesten jeg må sjekke ut årets utgivelse av de også. De er forresten ikke redde for å stjele fra øverste hylle heller, som her i låten John Virgin:

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn