Hva hører du på NÅ (musikk) - Del 3?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Phonocaptors - Errata Naturae (2016)

a3607997767_16.jpg

Som sagt, så gjort! Det er mer av det samme omtrent og ikke direkte revolusjonerende nytt sound, men det vil jeg heller ikke ha. Utmerket bakgrunnsmusikk å sminke pungen til en lørdags formiddag. Men siden dette bare er en ep får man være rask! Titlene på låtene virker å være henta fra filmverdenen, ihvertfall omtrentlig. Bulletproof Monkey er ikke langt unna Monk av samme slag ihvertfall og Better Call Saul er jo spinoff fra Breaking Bad og Capo di Tutti Capi er gudfar.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.313
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Sommer er det i dag også, når kommer høsten egentlig? Jaja, vi får prøve å holde ut den der varmen.

Ei syngedame - i stedet for den piggtrådmusikken som har holdt det gående i hele natt, til dagens frokost. En slags goth-country, eller noe i den duren , fra den australske dama, iallefall er hun mørk og messende nok bak mine blendete gardiner. Kaffen blir bare enda mørkere på den måten.

Jemma Nicole - My Darkest Hour (2016)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Blues pills - Lady in gold (Nuclear Blast, 2016)

Tror denne er en en liten nedtur. Får ikkje heilt dreisen. Ble ikkje sandblåst av debuten heller, var vel helst den devil man ep'n som svingte best.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Høsten kom på torsdag.

Skulle visst vært i jazztråden denne, men jeg gidder ikke flytte meg.

Oddjob - Folk (2015)

last ned (2).jpg

TerryGib

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2011
    Antall liker
    2.960
    Sted
    Bergen
    Iris Dement - Infamous Angel (Cd - Philo 1992) (Vinyl - Plain Recordings 2013)
    image.jpg

Paddeflat vinyl, null knitring, helgrønt hos dr.loudness.
    Da er det vel andre årsaker til at det ikkje låter som det burde.
    Usikker på om det er Plain Recordings(med et frynsete rykte) eller om det er innspillingen fra 92.
    Kan jo også skyldes det at Into the Purple Valley - Ry Cooder som spilles no låter 100 ganger bedre.

Nesten 2 millioner visninger.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.313
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    tok en bitteliten test jeg også. Er usikker på hvilken cd-utgave jeg sammeligna med (noen flacs på server), men foretrekker vinylutgaven her. Begge er litt flate i mellomtonen, men cd-flacsa er bittelitt flatere.

20160903_120324948_iOS.jpg

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Michael Hurley - Bad Mr. Mike (2016)

De skivene jeg har fra Plain Recordings er ikke særlig mye å trakte etter. Noen er verre en andre, men generelt er de ikke noe å trekke frem. Covrene er også temmelig ute og sykler på skråplanet, de har bare blåst opp cd-covrene til lp-størrelse med alt det medfører av tap av fokus og kornete greier. Ikke mye tillitsvekkende.

cover.jpg

Snock er virkelig i klimpreform for tiden. Det er ikke veldig uvanlig.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Er litt på samleskive-kjøret for tida. Blir litt som å høre på singler, men ikke skifte mellom hver låt, litt latskap må tillates. Er så sjukt mye fet musikk der ute på sju tommer. Denne samleskiva, Tyskland? yeah right, mye fett på 60-tallet, tyskerten har hatt mye annet å by på en Rammstein eller Scooter i morderne tid.

Various - " Lost Illusions Vol#1- ultimate German garage punk -1965-67"
    R-2886406-1422257010-3560.jpeg.jpg

Nå betviler jeg dog undertittelen på denne samleren. Alt her er vel ikke fra Tyskland, Slaves f.eks som vitterlig er fra Østerrike. (det Stor- Germane riket??) Nuvel, killerlåt, scoret på slik original sjutommervinyl for 2-3 uker siden. :cool:

Sist redigert:

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    @ Eros

Satte fram vol 1&2 av Lost illusions i går kveld faktisk, men kom aldri så langt. Har det kommet mer der?

The Norvins - No tyme for tears (Soundflat, 2014)

Tredje og førebels siste frå disse franskmenna. Heilt streit garage rock&roll.
    Til ein knakande god kaffe.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    @Townes - tror nok det kom kun to volum av Lost Illusions i sin tid

Her er en av de mer sjeldne i kategorien garagerocksamleskiver. 300 eksemplarer på slik vinyl da den kom i 1983. I moderne tid kom begge volumene samlet på en ølbrikke.
    Kanadisk garagerock på 60-tallet skal en ikke kimse av. Kom endel ganske heftig fet kruttrøyk derifra som kunne lært Nickelback et triks eller to.

Various - "Nightmares from the Underworld #1"
    R-6955793-1430347373-9781.jpeg.jpg

Sist redigert:

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.313
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    @Eros: hvor mye skal du ha for oppskrifta på chilien din, den var jo helt fantastisk. Tenkte lage noe lignende i dag, men så kom jeg til å tenke på gryta di, og så sviktet motet, iallefall sånn foreløpig.

En godskive som tas med ut på verandaen til en tidlig-øl, mens en ynkelig gryte godgjør seg en time eller tre på plata.

Little Willie John - Talk To Me (1956)

finfin skit

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Sommer er det i dag også, når kommer høsten egentlig? Jaja, vi får prøve å holde ut den der varmen.

Ei syngedame - i stedet for den piggtrådmusikken som har holdt det gående i hele natt, til dagens frokost. En slags goth-country, eller noe i den duren , fra den australske dama, iallefall er hun mørk og messende nok bak mine blendete gardiner. Kaffen blir bare enda mørkere på den måten.

Jemma Nicole - My Darkest Hour (2016)

Tar oppfordringen og gir denne dama æren av å varme opp rørene for en ny lørdag med god musikk. :)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.313
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    fortsatt i varmeste laget til å være ute i sola. Så ned med markiser, ny øl og strøken verandamusikk til hele nabolaget

Bobby 'Blue' Bland - I Pity The Fool The Duke Recordings, Vol. One (1992)

hoihoi, kor bra de' e

en tilfeldig godbit, blant de over 40 som fins på denne samleren. 50-tallet var ikke verst.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    @united

Oppskriften er veldig omtrentelig og den skal du få gratis, men det er for seint på dagen til å lage nå, hvis det ikke er søndagsmiddag da. Gammal ku må jo stå og putre lenge før den blir mør.

Alt går på øyemål og hva som finnes for hånd.

Løk - hvitløk - chillis - cayenne - kanelstang- paprika - oksekjøtt - bønner av ymse slag (gryta sist hadde 9 bokser chilli/red/black/blackeyed) hakka tomat på boks (mengder), tomatpuré, sist hadde jeg noe smoked hickory/bourbon grillsaus for hånd som gikk i gryta, eller som jeg ellers bruker å si, alt går i grisen. Buljong/kraft , stangselleri, pepper, annet moro å finne i kjøleskapet. Mye av poenget er å la ting få stå over laaaaang tid å putre, ideelt skulle denne gryta vært satt på kvelden før.

Kua denne gang sto å lunka/putra svakt i cola og guiness i 7-8 timer før jeg skar det opp i terninger.

Ble da helt greit til slutt, handler jo om å smake litt under veis. Personlig skulle jeg gjerne hatt i 2-3 chillis mer.

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Etter at to av de siste tiders kvinneslepp i lyttetrådene (de to beste) har varmet opp rørene får en gammel traver spille opp til fingerknips og glede i balubakrypten. Dette er "retrosoul" av beste kaliber, Stax slik det skal låte. De fleste av dagens retrosoulartister er som oftest betydelig yngre, mens Bell var der da det skjedde også. Og er tro mot sin sjel, Memphis er fortsatt levende.

f8bb80c92219e17960f228f58feb8bf8.jpg

Sist redigert:

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Varios Artistas - Algo Salvaje (Untamed 60s Beat And Garage Nuggets From Spain Vol 1) - (Munster, 2014)

Får vel bli ein samler i dag også. Bælbra skjit, frå Spanien. Strøken musikk, strøken lyd og strøkne linernotes. Er vel strøkent da?

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Eric Ambel - Lakeside (Last Chance Rec., 2016)

LCR_EricAmbel_Lakeside_DWNLD-1.jpg

Bestilt på vinyl og da kunne den lastes ned umiddelbart; blodig dyrt. Musikken? Ambel i storform, masse gitar, bra melodier og stemmen er intakt. Rock slik det skal være på nok en sommerdag. Jimbo Mathus produserer, trakterer trommer ++. Ølmusikk. :cool:

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Tyla Gang - Stereo Tactics (Ball & Chain, 2013)

Front.jpg

Sean Tyla er fin-fin rocker! Jævlig undervurdert, men han har noen trofaste fans! :) Bare å hente en kald en.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fra retrosoul til vintage soul. Bobby Bland hadde like lang fartstid i soulen som William Bell (fram til sin død for få år siden i en alder av over 80). Two Steps From The Blues er hans debutalbum fra 1961. I likhet med Bell var han Memphis-basert, og gav ut flere singler på blant annet Sun Records før han endelig fikk sitt LP-gjennombrudd med denne på Duke.

52246.jpg

Men den er jeg nettopp ferdig med å spille, så nå har jeg hoppet videre til hans album Love Caught.

500x500.jpg

Edit: Posten inneholder Tidal-lenker.

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    vedleggene dine vises ikke, baluba.
    Ser det. HFS' plattform er ganske ustabil i så måte. Er faktisk jpg lastet opp til server, så jeg skjønner ikke hvorfor. Er gjort på samme måte som alltid før. Men det er jo bare å trykke på lenkene til vedleggene så kommer bildene opp. Og lenkene til platene på Tidal er vel uansett fungerende?

Dumt at vedleggene (bildene) ikke vises utenom hvis du trykker på dem, for det var en estetisk fin post.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    vedleggene dine vises ikke, baluba.
    Ser det. HFS' plattform er ganske ustabil i så måte. Er faktisk jpg lastet opp til server, så jeg skjønner ikke hvorfor. Er gjort på samme måte som alltid før. Men det er jo bare å trykke på lenkene til vedleggene så kommer bildene opp. Og lenkene til platene på Tidal er vel uansett fungerende?

Dumt at vedleggene (bildene) ikke vises utenom hvis du trykker på dem, for det var en estetisk fin post.
    virker ikke uansett, selv om de vises lokalt hos deg
    Sjekk igjen er du grei. Nå har jeg slettet de gamle vedleggene og lastet opp på nytt.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.313
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    @baluba: jupp, funker no:)

et par av av denne godkaillen av en rootsrocker, må jo få vite hva som er bak døra også

T-Bone Burnett ‎– Trap Door/Behind the trap door (1982/84)

20160903_183357206_iOS.jpg

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn