Hva hører du på NÅ (musikk)

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Tor-S

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Antall liker
    331
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Fantastisk musikk, og enestående lyd på denne gullcden.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Dro frem litt fra kjellerstuen:

The Heartfixers - Cool on It (Landslide Rec., 1986)

P1000443.JPG

Det er i dette bandet Tinsley Ellis startet sin musikalske karrière. Bra saker. Ikke bare den vanlige Blues´en. Fett gitarspill. Og for et cover. Repern.

[video=youtube;v__UYPs5kj0]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=v__UYPs5kj0[/video]

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Så noe norsk. En helvetes bra utgivelse med medfølgende singel ("Fritt Liv"). Strøken kondisjon på vinylen og topp, ja fantastisk lyd. Kan jo skyldes Steelhead´en?? Alle naboer er på pinsetur, så her er det myyye guffe. Tore Berg og Nils Aune river og røsker i gitarene og Krohn er i storform:

Raga Rockers - Blaff (Sonet Grammofon, 1989)

P1000444.JPG

[video=youtube;x1p_eMgELII]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=x1p_eMgELII[/video]

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.981
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Steikje! Nå har jeg fått dilla på denne gjengen;
    (på tide er det vel mange som mener....)

Porcupine Tree; Recordings
    2xLP

porcupine tree recordings.jpg

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Over atlanteren til:

Captain Beefheart - Clear Spot (Reprise, 1972)

P1000445.JPG

Det merkelige er at denne er produsert av Ted Templeman, som produserte mye "snillere" og mer ørevennlig musikk (Carly Simon ol.). OK, det var i oppstarten av karrièren til Ted sammen med Lenny Waronker, så han utviklet talentet (som de fleste av oss gjør). Bra utgivelse av Beefheart dette, men det skulle komme enda bedre saker. Tar en ny en litt senere. :)

[video=youtube;O9DFWa9isoo]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=O9DFWa9isoo[/video]

Bedre video har jeg aldri "sett".

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Her en villmann fra nabolandet:

Pugh Rogefeldt - Pugh (Ja, dä ä dä!) (Metronome Rec., 1970)

P1000448.jpg

Bra saker dette. Originalt, flyttet litt grenser denne karen. Har gitt ut mye nesten-dritt efter dette, men denne skiven er bra.

[video=youtube;8NrIDMwJhEY]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=8NrIDMwJhEY[/video]

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Litt på-huet-musikk, selv om fuglekvittringen egentlig er best. For en årstid i Norge!:

George Jones - I Am What I Am (Epic, 1980)

315663_1_f.jpg

Fyllefanten snekrer her et av sine beste album. Stemmen er strøken og musikere kan man jo bare kjøpe inn. Samme med komposisjoner. Han skriver/skrev jo aldri en dritt selv. Som så mange andre, bl.a. Elvis. Men, tolke, det kunne disse gutta.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Ble mye "meg" og det jeg hører på her i kveld, men kanskje til inspirasjon.

Denne er bra, hvis man liker Gary Stewart. Hos AllMusic står det at dette er en live-innspilling i Austin. Bare tull. En studioinnspilling fra 1978. Duster.

Gary Stewart - Little Junior (MCA)

P1000450.JPG

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    følger med janfrt. Litt tom etter en krevende lang dag, også kjent som pinseaften. Pent knippe "nye" singler på stuebordet, får ta en runde til i morra tidlig, poste da. :)

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Bein og blod

Fy Fan. Gjennom en værbitt blåtannhøyttaler har jeg halvveis kommet inn i 'Invisible Hour'. Jeg har hele tiden enset at jeg har stått på kanten av noe, merket et streif av storhet, en bris fra perfeksjonens tinde. Men flate fan, når jeg i dag har fått den servert i min egen stue står det ufravikelig klart at dette er et kaliber selv den grådigste hore ville hatt problemer med tanken på å takle. Pålen er gedigen. Resonansen av 'Invisible Hour' er bein og blod, strenght of strings. Joe Henry er et lyrisk geni som svever rundt meg som spurven; det er stort og jeg har ingen ønsker om å fange den i min hånd. Han svever fritt og jeg anser meg selv som priviligert som begriper fraksjoner av hans budskap.

Mitt strukturerte segselv fikk faktisk denne mailen fra amazon mens jeg skrev:

Hello,We're unable to fulfill your order for the items listed below because they aren't available from the supplier any longer. As a result, we cancelled them from your order and your original payment method wasn't charged.

Invisible Hour

We're sorry for any inconvenience or disappointment this may have caused.

Den har altså vært annonsert eller vært i salg på vinyl.... Må bare si avslutningsvis at denne neppe når helt opp til 'Bone Machine' som er så kraftig svart at den presser kull til diamant; black metal my ass!

Newton

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.05.2005
    Antall liker
    170
    Fantastisk musikk, og enestående lyd på denne gullcden.

Kjøp "in the Flesh" på DVD så får du ståpels i noen dager .... Gjør mye "The Wall" men kjører mot slutten en hel del fra din "Gull" CD - anbefales. Har både CD og DVD ;-)

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    følger med janfrt. Litt tom etter en krevende lang dag, også kjent som pinseaften. Pent knippe "nye" singler på stuebordet, får ta en runde til i morra tidlig, poste da. :)
    Bra, fikk litt piggtrådnerver da united dro til ytre Nord-Møre i går. Men, jeg flytter jo efter, til Surnadal om et par dager. Faen, det er mye man blir avhenhig av. Men, noe er det helt greit å bli det av.

Noe heeelt annet: Det ligger en versjon av "Whole Lotta Love" på Spotify nå, med bra lyd og en ny versjon. Guff på den!!!

Ellers er vel definisjonen av pinse 7 uker efter 1. påskedag??? Gudene (!!) vet; jeg vet ikke sikkert. Dessuten driter jeg i det. Men, jeg liker å vite.

Sist redigert:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    avhengighet kan være en bra ting. Selv er jeg så ute på singelkjøret igjen, Plata neste (!?) .Færre gram vinyl for langt mere penger, fordelen er at det tar langt mindre plass i meter, kvadrat og kubikk. Hvilken plan Egon! genialt (?) :rolleyes:

Smakebit fra dagen.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Måtte bare kjøpe ett ex. av en av de feteste Stones-låtene jeg vet om. En jungel av singler og EPer, ymse bildecover og pressinger. Tyskert med bildecover, sikkert ikke sjelden i det hele tatt, men for ei låt.

Var det ikke for familie og naboer, skulle jeg dratt på volumknotten til 11 mens lyset melder sin ankomst utafor.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    apropos fete låter, Kinks har en lang rekke på samvittigheten. Muligens litt i skyggen av storebror Ray, ikke glem Dave. Lyres gjorde en sinnsyk überfet versjon, men originalen er fortsatt best.

Dave Davies - "love me till the sun shines"

(ikke US-Reprise-press, men Pye, norskepress)

Sist redigert:

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    John Murry - Califorlornia - EP (2014)

Hungrig på det nye fra denne råbrae mannen, så er veldig spent, ja.
    Er det ullen lyd? Jaja, hører vel fort nok forbi det, men dumt med "slør"over stemme, er vel miksen som har blitt litt mer "fjern".

Er vel snart på Senja han.:)
    Han er nok snart på Senja, ja. :D Den ulne lyden må du nok dessverre tilskrive inkubasjonstiden til dine hifiattributter. Her høres han uforskammet sprelsk og fjong ut. :p Muligens med unntak av dette sporet hvor han har kremert det vokale særpreget california style:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    funky start på morran, klokka ni på fire ca.

Chuck Edwards - "Downtown Soulville"

Sist redigert:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    funky ja, sjeldent feil med dansende damer som svinser med svansen.

The Golden Toadstools- "Silly Savage"

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Skulle til å høyne med 'In the name of what?' fra siste med 'Big Mean Sound Machine, men det er visst ikke på tuben, men det er Jujumanji. Uvisst om det er opp. Tror ikke det.

Eh, nei var visst ikke det. Men flotte instrumenter da.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    northern soul

flippen er strøken fin å nyte et skudd Underberger på balkongen mens himmelen er strøken lyse blå. Livet? strøkent......

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    vanskelig å toppe Trolls på morrakvisten, men Ten Feet , shoot... er en killer.

Ten Feet - "Shoot on Sight"

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    fuglene har som vanlig kvitret gjennom natta, sola forlengst på vei opp. Blir rart å miste denne utsikten om noen uker. Jau jau, livet går videre.

Sweet Smoke - "Mary Jane is to Love"

V

vinyl-jønki

Gjest
    Vanskelig å skulle holde følge med Eros når han er på single kjøret;)
    IMG_0433.jpg

Setter på denne, en samling 45rpm,s:)

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.981
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Avhengighet kan få de merkeligste utfall, Eros. Uten at jeg skal utbasunere din, er det jo tydelig at stiften din beveger seg i både grunne og dype daler, kanskje oftere og dyrere enn hos de fleste av oss....

Min et par døgn gamle dille førte meg videre i bunken - før fuglene hadde rukket å skite på jord i dag;
    Porcupine Tree; On the Sunday of Life....
    2xLP -orange

Porcupine Tree On the Sunday......jpg

Kjetil_M

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Bergen
    Starter med denne glimrende platen fra Magnet, kjøpte den på Kreta av alle steder...(har prøvd å få tak i den i Norge...), jeg manglet denne på vinyl. Fin produksjon! Har utrolig sansen for Magnet(Even Johansen) og mener han ikke har fått den "kredd" han faktisk fortjener.
    anmeldelse: Magnet - On Your Side (2003)
    Magnet - On Your Side

Vedlegg

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.981
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Så er vi kommet til avdelingen, "skal/skal ikke".....

Motorpsycho; Black Hole / Blank Canvas
    2xLP

Motorpsycho Black Hole.jpg

Kjetil_M

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Bergen
    Så en plate som jeg ikke har anelse hva er for noe. Plukket denne med meg fra vinylsjappen i Chania.
    Gresk folk/singer songwriter... Litt resturant musikk:cool: veldig fin produksjon og Låter glimrende .

Vedlegg

Zombat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2010
    Antall liker
    802
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    Charlie Robison - Good Times (2004)

33082821.jpg

Texaner.

[video=youtube;XsHxmLYsBa0]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=XsHxmLYsBa0[/video]

V

vinyl-jønki

Gjest
    Joan Baez - Joan Baez (Vanguard, 1960)

Pent dette da.

Har alltid likt Joan Baez og har en god del av henne, spessielt fra 60-tallet, men setter
    sjelden på mer enn en plate pr kveld, kan bli litt mye stemme.;)
    Vet ikke hva du synes?
    mvh
    S-mannen

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Joan Baez - Joan Baez (Vanguard, 1960)

Pent dette da.
    Har alltid likt Joan Baez og har en god del av henne, spessielt fra 60-tallet, men setter
    sjelden på mer enn en plate pr kveld, kan bli litt mye stemme.;)
    Vet ikke hva du synes?
    mvh
    S-mannen
    Mjo...

Egentlig ganske så enig, det er fine ting (til dels veldig fine ting) - men det holder med ei skive i slengen ja. Litt som med ramones :) Uten sammenligninger forøvrig.
    Og ja, stemmen kan bli i overkant mye. Merket at den ble for insisterende når det var kaffedrøs med naboen samtidig.

Hovedgrunnen for gjenhøret nå var dette litt småtøvete prosjektet eg holder på med "for tiden". Har egentlig aldri hørt veldig mye på henne, har hørt en del på 60s tingene, men utover det har eg lite/ingen kjennskap til hva som er hot og hva som er not i katalogen hennar.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Little Hurricane - Gold Fever (Death Valley Rec., 2014)

LittleHurricane-GoldFever.jpg

Dagens musikalske opptur. Bl.a. Lgrons har presentert denne duoen fra San Diego, CA tidligere. Litt i Jack White-gaten. Det er bare én ting å gjøre: Guff på!

[video=youtube;100-bKy8AkY]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=100-bKy8AkY[/video]

Fra forr. utgivelse, men WTF.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn