Hva hører du på NÅ (musikk)

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Elvis Presley - Elvis is Back! (1960)

Je je. Hørt ham bedre. Både før og etter denne. Men grei underholdningsmusikk er det jo.

Småkoolt, men my bucks går til Little Willie John 7 dager i uka.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Just testing, just testing. Hva har hun snekret?

Chrissie Hynde - Stockholm (Caroline Rec., 2014)

Chrissie-Hynde-Stockholm.jpg

Gamle dama til Ray Davies ute med soloalbum. Jeg har ikke et eneste album med Pretenders, men måtte sjekke dette. Faktisk bra, noen intetsigende kutt, men de fleste er klart hørbare.

Hvem trakterer gitaren her?

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Åge - Sukker & Salt (WB, 2014)

sukker_og_salt-27266649-frntl.jpg

?

[video=youtube;QTfbj9xjUrY]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QTfbj9xjUrY[/video]

V

vinyl-jønki

Gjest
    IMG_1255.jpg

Noen mener Jones og hennes Dap King,s er den
    nye "gamle" soundet. Synes det mangler noe på det,
    når ikke helt opp. Vet ikke hva andre mener?

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Van Vliet - Shiny Beast/Bat Chain (WB, 1978)

P1000452.JPG

En bra versjon av "Bat Chain Puller" nedenfor. Beefheart kan jo tolkes i alle mulige slags retninger. Versjonen her, stemmer nok ikke helt med det innbarka fans foretrekker:

[video=youtube;CF6zk4c6x2g]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=CF6zk4c6x2g[/video]

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.997
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Sat.... så dynamisk denne skiva låter. Et par av kuttene er virkelig verdt noen ekstra kroner brukt på strøm.

Ben Harper; Fight for your Mind
    2xLP

Ben Harper Fight for your Mind.jpg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Nysoul har jo alltid hatt ett eget domene og arenea, Sharon Jones har vel vært med å bragt en bitteliten flik opp til overflaten. De to første albumene kan kanskje tenkes å være hakket for funky, "100days" sitter som ei kule, mer soul, ikke fullt så klubbaktig, "Learned the Hard Way" befester posisjonen, mens den siste, "Give The People..." er safe og lite mer.
    Kan forstå hva du mener, men likevel, det er ihvertfall godt håndtverk som blir servert live, om enn på et visst hipsternivå. :rolleyes: , men sjangeren har mye som bobler i undergrunnen for den som følger ekstra med. Tipper Lars C. har sitt å si her. :)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    ga ut bare en singel, men egentlig to?? for dette er den andre?? For de som har ører å høre med, David Bowie, anno 71/72.

Arnold Corns (ikke mooncrest-utgave som på tubeklippet, men B C )

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    fra Hanoi Rocks til et annet finsk band, ga ut en drøss skiver på 70-80-tallet. Ymse greier, innimellom balltøft, andre ganger passe kleint. Den her er verken fugl eller fisk, mest karaoke? Et hint av et par 60s-klassikere, tryner med finskebåtfyll. Må sjekkes ut på eget ansvar. Skiva er fra ´81, og jeg har satt en stopp etter det for min del. :rolleyes:

Hurriganes - "Fortissiomo"
    0000068578_500.jpg

Introen minner meg mest om Jaqueline, Indikation (uten sammenligning forøvrig)

skjønner problemet?

Sist redigert:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Radaren på, siden jeg likte godt samleren "Ain´t it Hard" med diverse band (singler) utgitt på VIVA, kompilert av folkene på Sundazed. Har et knippe originalsjutommere, bl.a en med neste ut. Litt overraska å finne noe slikt i Oslo, men platemesser gir (og tar?). Nå snakker vi sen 60s vestkyst med tilknytning til den klassiske LA-labelen DOT (Warner) (mye bra på DOT for den som graver). Overraskelsen min var kanskje størst over at det er en LP.

Cool shit i mine ører, ikke mye garage, men meget hørverdig psych og litt folk

The Travel Agency - "The Travel Agency"
    $T2eC16ZHJHYE9nzpebuMBQsoHVZP7!~~60_35.JPG

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Ethan Johns - The reckoning (Three crows records, 2014)

Folksy trubadur. Kanskje det mest interessante er at produsenten heter Ryan Adams?

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Andrew Jackson Jihad - Christmas Island (SideOneDummy, 2014)

Skranglete folk-pop. Tidvis ganske kraftige mountain goats vibber. Kvasi-slakt på amg, men whatever.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.921
    Torget vurderinger
    2
    Over med pinse og familiebesøket har reist.
    Tid for musikk igjen.
    Har blitt Led Zeppelin i dag. Kan ikke høre det skulle være noen grunn til å handle inn de remastra nye greiene.

IMGP5783.jpg
    IMGP5781.jpg

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Lee Bains III & the glory fires - Dereconstructed (2014)

Har hatt noen runder med denne nå, uten at eg helt for foten. Uttrykket til Lee Bains&co er det ikke mye å utsette på, det spelles jo omtrent som om det står om livet. Det eg undres på er om låtene kommer til kort? Det fester seg ikkje helt, sjøl om de jo klimprer og synger med hjertet uttapå skjorta og sånn sett virker å mene det.

Åpningslåta har vel blitt postet før, men den er til gjengjeld skikkelig barsk.

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.267
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Trio Hedvig er bra de, men jeg liker de best noen få låter i slengen..

Dette flyvende tallerken angrepet er musikalsk sett en tremening av både Spiritualized og the Jesus & Mary Chain tror jeg

312QFZWPAYL._SL500_AA300_.jpg

Flying Saucer Attack - s/t (1993)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Innom såvidt for å spille ei plate og henge opp klesvask (!) i varmen.

Reissue av et UK RnB/Beat-band som opprinnelig ble utgitt i Italia. Mye coverlåter, men friskt for det.

The Talismen - "The Talismen´s Style"
    talismen.jpg

Skal skrive kontrakt om en time, tittelen passer bra da. :rolleyes:

Sist redigert:

LarsC

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.05.2012
    Antall liker
    150
    Torget vurderinger
    1
    Nysoul har jo alltid hatt ett eget domene og arenea, Sharon Jones har vel vært med å bragt en bitteliten flik opp til overflaten. De to første albumene kan kanskje tenkes å være hakket for funky, "100days" sitter som ei kule, mer soul, ikke fullt så klubbaktig, "Learned the Hard Way" befester posisjonen, mens den siste, "Give The People..." er safe og lite mer.
    Kan forstå hva du mener, men likevel, det er ihvertfall godt håndtverk som blir servert live, om enn på et visst hipsternivå. :rolleyes: , men sjangeren har mye som bobler i undergrunnen for den som følger ekstra med. Tipper Lars C. har sitt å si her. :)
    Mesteparten av de nye greiene har for store mangler for min smak. Daptone har en egen sound som jeg fort ble veldig lei selv om det var stor stas med de tidligere utgivelsene. På tross av det har jeg fremdeles lyst til å se Sharon Jones live. Det tror jeg er gøy.
    Kings Go Forth er vel noe av det beste som har dukket opp hittil. Og det dukker opp ting på Timmion nå og da, men jeg har sluttet å følge med. Generelt er det mangel på gode vokalister og mange er for beats-fokuserte.

Kjetil_M

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Bergen

Vedlegg

Sist redigert:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Mesteparten av de nye greiene har for store mangler for min smak. Daptone har en egen sound som jeg fort ble veldig lei selv om det var stor stas med de tidligere utgivelsene. På tross av det har jeg fremdeles lyst til å se Sharon Jones live. Det tror jeg er gøy.
    Kings Go Forth er vel noe av det beste som har dukket opp hittil. Og det dukker opp ting på Timmion nå og da, men jeg har sluttet å følge med. Generelt er det mangel på gode vokalister og mange er for beats-fokuserte.
    Kan være enig med deg i mye der. Er nok mye som blir likt, og ikke står gått nok frem for historien. Har sett Sharon Jones to ganger i London og en gang hjemme i Oslo, svinger bra det. :)

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.267
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Modern English - Mesh & Lace (1981)

4ad-ModernEnglish.MeshAndLace5.jpg

debutskiva til et band som var betydelig mer enn I Melt With You..

clash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    3.427
    Sted
    Drammen
    Drive - By Truckers - A Blessing and a Curse 2006.

IMG_0716.JPG

Da har pickupen vært på vekta, innveid og klar til 1.runde.
    I første runde møtte han denne skiva og de matchet hverandre bra.
    Lp `en spiller seg bare bedre synes jeg. Truckers låt gromt i dag.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Disse folkene fra California kan jeg lite om (altså ikkeno´). Satte på denne:

Camper Van Beethoven - El Camino Real (429 Rec., 2014)

418455959223.jpeg

Åpningen var veldig "britisk", men så kom det seg betraktelig; bl.a. kuttet i videoen nedenfor. Noe ujevnt det hele, men bra spilt. Skal sjekke flere utgivelser. Noen som har anbefalinger?

[video=youtube;zvQ5heK6r5U]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=zvQ5heK6r5U[/video]

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.267
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Camper van Beethoven - mine favoritter er Key Lime Pie - 89 og Our Beloved Revolutionary Sweethart fra 88, men de er hørbare (dog mere sprikende) på utgivelsene i forkant også(85 og 86). Kom med en i fjor også som henger sammen med årets skive.

220px-Camper_Van_Beethoven_-_Our_Beloved_Revolutionary_Sweetheart.jpg
    220px-Camper_Van_Beethoven_Key_Lime_Pie.jpg

Anbefaler også Cracker; Bra band, oppstod på restene av Camper van Beethoven. De 3 første er jeg glad i: Cracker fra 92, Kerosene Hat fra 93 og kanskje spesielt the Golden Age fra 96, men ramla av etter det.. Vet de har fortsatt av og på igjen men..

CrackerAlbum.jpg
    CrackerKeroseneHatAlbumCover.jpg
    CrackerTheGoldenAge.jpg

Sist redigert:

clash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    3.427
    Sted
    Drammen
    Pearl Jam - No Code 1996.

IMG_0717.JPG

Lenge siden jeg har spilt Pearl Jam.
    Har vel ikke spilt denne i stykker, men den har sine låter.
    Merker at samlinga har en tendens til å bære preg av at har jeg noe bra av en artist,
    skal helst alt av artisten være trygt samlet i hyllene. Det gjelder også Pearl Jam.
    Ta kontakt om noen har vinylen av Binaural, og den søker et nytt hjem.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    oppdaget plutselig en mindre spilt bunke i den ene hylla her. Får være litt lydtapet for godværet. Balkong, nygrilla burger og munkholm (jepp).

The Youngbloods -"From the Gaslight to the Avalon"
    rekord.43576.jpg

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Steve Earle - I feel alright (1996)

Bergenfest coming up...

Satt og mimret litt over tidligere konserter der, og Earle sin noe ordinære gig fra fjoråret came to mind. Har sett ham bedre enn på Plenen ja.
    Uansett, denne skiva er knall. Hadde alt holdt samme nivå som trekløveret som innleder denne, ja da tror eg jammen santen det hadde vært hans beste.
    Makeløs tøff åpning.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Camper van Beethoven - mine favoritter er Key Lime Pie - 89 og Our Beloved Revolutionary Sweethart fra 88 er favorittene, men de er hørbare (dog mere sprikende på utgivelsene i forkant (85 og 86). Kom med en i fjor også som henger sammen med årets skive.

Vis vedlegget 265228 Vis vedlegget 265229

Anbefaler også Cracker; Bra band, oppstod på restene av Camper van Beethoven. De 3 første er jeg glad i: Cracker fra 92, Kerosene Hat fra 93 og kanskje spesielt the Golden Age fra 96, men ramla av etter det.. Vet de fortsatt av og på igjen men..

Vis vedlegget 265224 Vis vedlegget 265225 Vis vedlegget 265226
    Takk for matnyttig svar!

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn