Det har gått mye i Gordon Gano et co den siste uka, sist ut har vært
Violent Femmes – Hallowed Ground (1984)
og den konserten på Studio26 for ørten år sida, den sitter godt i ennå.
1986 kanskje?
vf spilte ihvertfall på handelshøyskolen i bergen februar '86 (den ikke helt overbevisende
The Blind Leading The Naked nettopp sluppet). det var på den tiden man måtte kjenne noen som var elev på skolen, og være "gjest", for å få slippe inn på arrangementer… sikkert for å holde bermen ute, men jeg (bermen?) fikk da ordnet meg på et vis… februar, ja – åndssvakt kaldt, og godt kledd. angret selvfølgelig på det da innetemperaturen begynte å gjøre seg gjeldende. jeg fikk da etterhvert plassert ullfrakken trygt bak sperringene, men stilongsen (også ull, må vite) var det verre med (*). frøs antakelig – gjennomvåt av svette som jeg var – noe jævlig mens jeg ventet på bussen på vei hjem, men det husker jeg ikke noe av. var nok lykkelig den kvelden. ble nesten litt trist nå. faen til greier.
mvh esp
(*) bekledningen ellers? hoi-hoi! kåbbåiboots og lisseslips, (@)Townes, for ikke å snakke om oransje hår og småpsykedelisk grønn vesternskjorte… og dongeribuksene på den tiden var nesten utelukkende varianter av kunstig utvasket blå – gikk ikke an å få tak i annet (tror ikke sort var kommet til landet enda – må ha vært i '87 det).