Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.831
    For meg ser det ut som det er bare de røde som syter og klager, som vanlig. Høyrevelgerne er sikkert stort sett glad for at man ble enige uten at det kostet for mye. Litt artig at man synes det er kjølig her i landet når man ikke har rødt flertall. Kan det bety et regjeringens klimapolitikk virker som den skal?
    Om den med kjøligheten var myntet på meg, var det ikke basert på rød eller blå; det var bare en observasjon etter "Politisk kvarter" på P2 i morges, der Listhaug lykkelig forkynte at de endelig hadde fått tatt vare på bilistene, mens de på samme tid hadde fått strammet inn enkelte mellommenneskelige poster. Da følte jeg vel et øyeblikk at det ble litt kaldere utenfor bilen.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Til tross for at det messes hyppig om at "skattelette for de rikeste" og lignende er Veldig, Veldig Slemt og går ut over statens evne til å utføre alle mulige velferdsoppgaver så økte statens skatteinntekter med 67 milliarder kroner i 2017 kontra 2016:

Oljesektoren, som følge av høyere oljepris, står for 45 av de 67 milliardene.

https://www.dn.no/makrookonomi/stat...roner-i-2018-opp-over-atte-prosent/2-1-522351
    Du sier at det er penger til å utføre alle velferdsoppgavene. Hvorfor nekter da Høyre nettopp dette?

16700 mennesker er i desember 2018 utenfor AAP sammenliknet med året før, ifølge nav.no.

36 % av dem har havnet på ufør.
    17 % tilbake i jobb
    20 % i jobb med stønad, hva enn dette betyr.

Kort summering betyr at 27 % mangler. 4500 mennesker mangler.

Så forklar meg hvorfor 4500 mennesker skal ha absolutt intet samtidig som vi tar oss råd til skattelette til deg og og Asbjørn, weld?

"Works as intended", sier Høyre.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.668
    Eneste jeg sier er at statens skatteinntekter var mye høyere i 2018 enn i 2017 (ikke 2017 vs 2016 jeg skrev i innlegget over). Og til tross for personskattelettene du går i fistel over i annenhvert innlegg så er altså statens skatteinntekter mye høyere enn året før - også i reelle termer. Altså er det ikke miseren du beskriver en konsekvens av skattelettene da statens skatteinntekter har økt. Mye.

For øvrig betalte jeg mer skatt i 2018 enn i 2017.

Sist redigert:

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Jeg er 100 % sikker på at de som nå står uten livsopphold med glede hadde betalt mer i skatt i 2019 enn i 2018.

Det betyr lønnsøkning. Jeg håper den ytterligere skatteletten din smaker godt. Du har helt klart fortjent den. Jeg håper også at når du leser lønnslippen din at du tenker litt på de som nå står der ruinert. 4500 mennesker uten noen form for inntekt. At skatteletten smaker like godt da. Det kan være deg om 4 år for sykdom rammer alle samfunnslag.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Det er ikke skattelette som er problemet, har det blitt 20 milliarder i skattelette og det blir sagt at dette ødelegger velferden i Norge, men nei det er nok ikke det.
    På tide at strutsene får hodet opp av sanden og egentlig ser hva årsaken er.

Kjell Erik Eilertsen var tidligere journalist i Finansavisen, og jobbet i 2013 med et innvandringsregnskap. Nå avslører han at innvandringens kostnader ligger på om lag 250 milliarder i året.

Det vi ikke skrev den gang, men som vi fikk skriftlig sitat på, er at den ikke-vestlige innvandrerbefolkningen representerer en årlig nettokostnad tilsvarende oljepengebruken, sa Eilertsen.

Han har videre opplyst om at han og hans kollega ble innstendig bedt om å ikke trykke sitatet som nevnes over.
    https://resett.no/2018/11/12/tidlig...nvandring-koster-om-lag-250-milliarder-arlig/

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.768
    Torget vurderinger
    2
    Mørkemenn bør holde seg i skyggene. Jeg hørte partilederdebatten i går og skvatt litt da Ropstad meldte at kvinner som klarer å bære frem ett barn også vil klare to. Og tenkte "Nå er vi i gang."

Vel, de som ønsker lavere alkoholpriser og større tilgjengelighet for samme kan se frem til at Stortinget blir fritt for KrF om noen år.
    Partiet vil gå som en Stuka uten stikke heretter.

Skjermbilde 2019-01-18 kl. 10.17.53.jpg

S

Slubbert

Gjest
    Vel, de som ønsker lavere alkoholpriser og større tilgjengelighet for samme kan se frem til at Stortinget blir fritt for KrF om noen år.
    Fingers crossed, anakronismepartiet kan ikke forsvinne fort nok.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Fingers crossed, anakronismepartiet kan ikke forsvinne fort nok.
    Det skjer om senest snaue 3 år, og i dragsuget følger Siv og Erna. TSG er ikke verdt å nevne.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Om et par måneder vil Erna etter alle solemerker passere Per Borten og bli den borgerlige statsministeren som har sittet lengst i Norge. Borten hadde en vanskelig jobb med å balansere de fire partienes ulike syn og interesser (SP, KrF, Venstre og Høyre). Det er ikke umulig at det vil bli sagt om Erna også...

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.466
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Om vi blir permanent kvitt KrF er det verdt det. :)

Spørsmålet da vil være hva som har skjedd på rødgrønn side i mellomtiden. Hvis Giske-fløyen har regissert et kupp basert på oppisket EØS-motstand og rå populisme, for så å alliere seg med Slagsvold Vedum og Moxnes for å Gjøre Norge Stort Igjen tror jeg Erna vil passere Jens Stoltenberg også i statsministerstatistikken. Fri og bevare oss vel.

Det er vel ingen som blir overrasket av at en flertallsregjering av H, V og FrP er mitt foretrukne alternativ, men velgerne mente noe annet denne gangen.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Det så dårlig ut for Erna sist også, men så begynte Jonas, Vedum, Lysbakken, MDG, og Giske å drive valgkamp, og da snudde det fort.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Det så dårlig ut for Erna sist også, men så begynte Jonas, Vedum, Lysbakken, MDG, og Giske å drive valgkamp, og da snudde det fort.
    Da er det bare for deg og Asbjørn å stemme Venstre. De trenger kunstig åndedrett. Deres FrP-stunt har gjort at partiet er utradert utenfor Stortinget.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.466
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    ^ Det har faktisk hendt, men ikke av valgtaktiske grunner. Det var en gang en aktuell sak om kollektivtrafikk som gjorde at jeg syntes V fortjente min stemme den ene gangen. Det er vel det ene unntaket i en ellers konsekvent stemmegivning i valg etter valg.

Min farfar var forøvrig sekretær i det lokale Venstre-laget forlengesiden. Han har dessverre gått samme vei som så mange andre Venstre-folk fra glansdagene. :(

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    ^ Det har faktisk hendt, men ikke av valgtaktiske grunner. Det var en gang en aktuell sak om kollektivtrafikk som gjorde at jeg syntes V fortjente min stemme den ene gangen. Det er vel det ene unntaket i en ellers konsekvent stemmegivning i valg etter valg.

Min farfar var forøvrig sekretær i det lokale Venstre-laget forlengesiden. Han har dessverre gått samme vei som så mange andre Venstre-folk fra glansdagene. :(
    Det var en i slekten min for herrens mange år siden som var leder i Høyre og statsminister 2 ganger, kanskje derfor jeg er så dyktig politisk.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Tror du kommer til å angre på at du ønsker KrF utradert, Asbjørn. Det har ikke vært en eneste Høyre-regjering uten støtte fra KrF.

Så du får kose deg i 2 år til. Ernas abortstunt saget av grena hun sitter på.

Fjernis 2.0

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2015
    Antall liker
    316
    Tror du kommer til å angre på at du ønsker KrF utradert, Asbjørn. Det har ikke vært en eneste Høyre-regjering uten støtte fra KrF.

Så du får kose deg i 2 år til. Ernas abortstunt saget av grena hun sitter på.
    Du har nok kanskje rett for det er naturlig at oppslutningen daler for regjeringspartiene og spesielt for deres støttepartier, men Asbjørn kan glede seg at om 6 år så er det borgerlig regjering igjen.

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ernas abortstunt saget av grena hun sitter på.
    Hovedproblemet er at hun er i godt selskap. Hvilke partier er det som IKKE har saget over greinene sine, eller i det minste forfalt noe voldsomt?
    For de fleste som ikke har fullstendige skylapper ender det opp med å avgi stemmen til de man synes er minst ille.
    Høyre, Venstre, Arbeiderpartiet, Fremskrittspartiet, Senterpartiet, Kristelig Folkeparti, Miljøpartiet De Grønne, Sosialistisk Venstreparti.... hvem er det som IKKE har ødelagt for seg selv?

Så lenge ingen alternativer er merkbart bedre, er det ikke sikkert Erna har så mye å frykte.

R

rr30629

Gjest
    Om et par måneder vil Erna etter alle solemerker passere Per Borten og bli den borgerlige statsministeren som har sittet lengst i Norge. Borten hadde en vanskelig jobb med å balansere de fire partienes ulike syn og interesser (SP, KrF, Venstre og Høyre). Det er ikke umulig at det vil bli sagt om Erna også...
    Vi venter alle spent på bildet av Erna i trusa.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Tja, hun forarget kvinnene i regjeringspartiene ved å selge abortrettighetene, og vetorett i bioteknologinemden, til KrF.
    De få velgerne Venstre har igjen er rasende. Venstre er jo liksom liberalt. 7 av 38 av landsstyret stemt imot plattformen.
    FrP er også rasende.
    En rekke høyrekvinner sier de har stemt Høyre for siste gang.

Partipisken må brukes på abortsaken. Smak på den. Høie krever at alle stemmer i henhold til avtalen. Opposisjonen kommer til å møte fulltallig så nær samtlige FrPere, Høyrefolk og venstrefolk må stemme for å innskrenke abortrettighetene. Den kommer til å svi skikkelig.

og hva med KrF?
    KrF ble narret inn i regjering av at Erna og Ropstad løy til dem ifm landsmøtet, hvor Rogaland svek hele KrF. Et splittet KrF uten velgerpotensiale gjenstår.
    KrF gikk inn i regjering med minst mulig margin og har mistet sin populære og samlende leder. Det er game over ved neste valg.

Venstre har bundet seg til masten til FrP. Smak på den. Venstres partikaniner forsvarer i disse tider statsstøtten til HRS. smak på den også.

Det kreves et mirakel for at både KrF og Venstre skal komme over sperregrensen, og Erna trenger begge for å fortsette. Og det samtidig som hun selv ikke mister stemmer.

Nei, hun kunne tenkt langsiktig. Latt KrF gå til Arbeiderpartiet, vært i opposisjon i 2 år og se Støre rote det til og ta tilbake makten i 2021 med et større FrP ved sin side.

Gjenvalg i 2021 er nå rimelig umulig, hvis hun overlever så lenge da.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873

Det var en i slekten min for herrens mange år siden som var leder i Høyre og statsminister 2 ganger, kanskje derfor jeg er så dyktig politisk.
    :cool:

Stang, Hagerup eller Halvorsen?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Tja, hun forarget kvinnene i regjeringspartiene ved å selge abortrettighetene, og vetorett i bioteknologinemden, til KrF.
    De få velgerne Venstre har igjen er rasende. Venstre er jo liksom liberalt. 7 av 38 av landsstyret stemt imot plattformen.
    FrP er også rasende.

Partipisken må brukes på abortsaken. Smak på den. Høie krever at alle stemmer i henhold til avtalen. Opposisjonen kommer til å møte fulltallig så nær samtlige FrPere, Høyrefolk og venstrefolk må stemme for å innskrenke abortrettighetene. Den kommer til å svi skikkelig.

og hva med KrF?
    KrF ble narret inn i regjering av at Erna og Ropstad løy til dem ifm landsmøtet, hvor Rogaland svek hele KrF. Et splittet KrF uten velgerpotensiale gjenstår.
    KrF gikk inn i regjering med minst mulig margin og har mistet sin populære og samlende leder. Det er game over ved neste valg.

Venstre har bundet seg til masten til FrP. Smak på den. Venstres partikaniner forsvarer i disse tider statsstøtten til HRS. smak på den også.

Det kreves et mirakel for at både KrF og Venstre skal komme over sperregrensen, og Erna trenger begge for å fortsette. Og det samtidig som hun selv ikke mister stemmer.

Nei, hun kunne tenkt langsiktig. Latt KrF gå til Arbeiderpartiet, vært i opposisjon i 2 år og se Støre rote det til og ta tilbake makten i 2021 med et større FrP ved sin side.

Det går nok bra, skal du se.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.466
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2

Hun tenker langsiktig og er sta som få, men det sjakktrekket der tror jeg ikke noe særlig på. Hele formålet med et politisk parti er å søke makt for å utøve sin politikk, og to år er lang tid i politikken.

Velgerne får ta stilling til resultatene i 2021. I øyeblikket ser AP relativt bra ut, men hvis Giske kommer tilbake fra skyggenes dal og insisterer på å bli kalif i stedet for kalifen igjen, la oss si våren 2021, så tror jeg ikke velgerne er lystne på slike eksperimenter da heller. Norske velgere er nokså pragmatiske og vil ha stødige hender på rattet.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.031
    Torget vurderinger
    1
    Skille mellom fakta og stigmatisering er da for noen grupper syltynt, så om man føler seg så stigmatisert er det nok ikke så dumt å vurdere egen fremferd i samfunnet som har tatt imot dem.
    Med dette undrer jeg på om du helt ut forstår begrepet stigmatisering.
    Det betyr jo at man stempler alle i en eller annen "gruppe" med et negativt fortegn, uvhengig av hvor mange av den gruppa som det faktisk hefter noe negativt ved.

Eksempel: Alle motorsykkelister kjører som svin!
    Da er jeg, som er en svært defensiv og hensynsfull motorsykkelfører, stigmatisert. Hva kan jeg gjøre med min fremferd, for å unngå dette stigma? Jeg kjører allerede pent, overholder fartsgrenser og vikeplikt, og hjelper til med å gjøre trafikken trygg. Allikevel fortsetter en del å mene at jeg tilhører den gruppa som kjører som svin. Hvem er det da det er feil på?

Disqutabel

Vel det kan også være din leseforståelse som ikke er helt på topp :)

Men jeg tror du utmerket godt skjønte meningen og at det er gruppetenkingen som plager deg, og selvsagt finnes det unntak, men som sagt forskjellen mellom stigmatisering (100%) og faktiske forhold er da mye mindre enn ønsket og som oftest svært mye mindre enn for andre som blir gruppert.

Når det gjelder motorsykkelkjøringen din får du fortsette din eksemplariske fremferd så smitter den kanskje til en stor nok andel av gruppen slik at man slipper å bli fremstilt som trafikkfarlig

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    FrP er også rasende.

og hva med KrF?

Det går nok bra, skal du se.
    Ja,

i 2021 spår jeg følgende:

KrF langt under sperregrensen. 2-3 direkterepresentanter fra bibelbeltet. De henter enkelte stemmer tilbake fra De Kristne.
    Venstre på ca 3,8%, hvor halvparten er Høyrevelgere. TSG kastes som sjef. Abid Raja får endelig lønn for årevis med fornærmelser fra TSG og overtar restene.
    Høyre går tilbake.
    FrP går tlbake. Avgiftene for hvermannsen øker og øker. Siv kastes som sjef, hvor Listhaug står i kulissene til å overta til Carls store glede.

SP går frem grunnet regjeringens forakt for distriktene.
    AP går noe frem.
    SV går marginalt frem.
    Rødt kommer over sperregrensen. AP har lært av Høyre, så det er solid margin.
    MDG snuser på sperregrensen da mange desillusjonerte tidligere Venstrevelgere prøver lykken her.

Skulle mirakelet skje og både Venstre og KrF havne over sperregrensen så er det ikke nok til å få flertall, grunnet svekket H og FrP.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.466
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Tja, du spådde også armageddon over kvinners abortrettigheter i regjeringsforhandlingene, men vi endte eksakt som jeg trodde da jeg ikke så noen grunn til å hisse seg opp. Vi får se i 2021.

Om du skulle få rett: Lykke til med å snekre sammen en regjeringsplattform på det grunnlaget, enten med støtte fra KrF’erne fra det mørkeste bibelbeltet eller på Rødts bajonetter. Eller begge deler.

Sist redigert:

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Tja, du spådde også armageddon over kvinners abortrettigheter i regjeringsforhandlingene, men vi endte eksakt som jeg trodde da jeg ikke så noen grunn til å hisse seg opp. Vi får se i 2021.
    Armageddon faktisk.

At Erna virkelig kunne tilby innstramming i 2c var det bare de blå i KrF som drømte om. Alle andre visste at Erna bare bløffet. At Erna likevel gir KrF innstramming i abortloven viser at hun ikke er til å stole på. Hun er regelrett slesk.

At det ikke er noen grunn til å hisse seg opp er kategorisk feil. Innstramming av abortloven viser en enorm forakt for kvinner. Og Erna gjør det for taburetter (og fordi hun personlig ønsker innstramming, ref hennes nedstemte forslag for 5 år siden). Hun vil straffes ved neste valg. Du kan studere motstanden ved neste 8.mars om du er i tvil. Kvinner (og menn) glemmer ikke dette.

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Vi får huske å opprette en skikkelig gamblingtråd før neste valg.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    12.974
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Vi venter alle spent på bildet av Erna i trusa.
    Tro ikke det, nei... absdolutt ikke!

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Armageddon faktisk.

At Erna virkelig kunne tilby innstramming i 2c var det bare de blå i KrF som drømte om. Alle andre visste at Erna bare bløffet. At Erna likevel gir KrF innstramming i abortloven viser at hun ikke er til å stole på. Hun er regelrett slesk.

At det ikke er noen grunn til å hisse seg opp er kategorisk feil. Innstramming av abortloven viser en enorm forakt for kvinner. Og Erna gjør det for taburetter (og fordi hun personlig ønsker innstramming, ref hennes nedstemte forslag for 5 år siden). Hun vil straffes ved neste valg. Du kan studere motstanden ved neste 8.mars om du er i tvil. Kvinner (og menn) glemmer ikke dette.
    Hadde 8. marstoget fått bestemme ville kampen stått mellom Moxnes og Lysbakken.

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.466
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Armageddon faktisk.

Eller ragnarokk, eller hvordan vi nå skal beskrive skrekkvisjonene dine.

Bestem deg: Bløffet hun, eller ga hun etter for KrF? Her greier du nok en gang kunststykket å gå i spagat mens du beskylder henne for to gjensidig utelukkende ting samtidig.

Alt Erna sa var at dette måtte kunne diskuteres, hvilket åpenbart har blitt oppfylt. Så er den politiske maktfordelingen fortsatt slik den er og partiene har fortsatt de standpunktene de har. Dermed endte forhandlingen (som forventet) med en minimal innstramming i adgangen til fosterreduksjon, noe som bringer de norske reglene mer på linje med øvrige skandinaviske og europeiske land. Mener du at alle andre europeiske land oser av enorm forakt for kvinner?

Det er også verdt å huske at denne praksisen ble etablert gjennom en fortolkning/klargjøring av en eksisterende forskrift heller enn etter politisk behandling. Ingen lovendring nødvendig. Ønsket om å endre/fjerne 2c har fortsatt ikke flertall. Jeg ser fortsatt ingen ting å hisse seg opp for, med mindre man ser den opphisselsen som et mål i seg selv.

Jeg er forresten enig i denne innstrammingen. Den var på agendaen uavhengig av regjeringsforhandlingene, og jeg tipper den ville blitt gjennomført uansett. Senterpartiet har vært de sterkeste pådriverne for dette. Her er det et hensyn til kvinnen, et annet til fosteret som fjernes, men det er et hensyn til det overlevende fosteret også. Det utsettes for risiko ved inngrepet og risikerer den psykiske belastningen senere i livet ved å få vite at «det var to av deg, men vi tok bort den andre». I andre sammenhenger har du vært ekstremt opptatt av evnen til innlevelse i andre menneskers psykiske helse. Du kan tygge litt på denne og se om du greier å leve deg inn i den situasjonen sånn en 15-17 år etter at inngrepet skjedde. Helt legitimt at samfunnet vil ha et ord med i laget her, også i Norge.

https://www.aftenposten.no/norge/i/Xw1XXm/Senterpartiet-vil-fjerne-rett-til-tvillingabort

Sist redigert:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.317
    Torget vurderinger
    23

Ikke vanskelig i det hele tatt - men en må kjenne trikset med Camel Hump Fat og sørge for at det foregår MEDHÅRS!

Akkurat som med hønene - går det den veien høna sparker så snur en bare hønene. Verre er det med regjeringshønene våre, de er mer som kasuarer; ikke gode å skubbe seg på og bortimot umulig å snu! And 2fat 2fly.

Kasuar

"kjempestore ikke-flygende terrestriske strutsefugler"

kasuar.jpg

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Ting er krystallklart; den som nå ikke blir klok kan skylde på seg selv.

«Disse fire områdene, økonomisk, miljømessig og sosial bærekraft og trygghet, er regjeringens hovedsatsinger. Norge får en regjering med svar på de utfordringene landet må møte. Det er jeg glad for.»

https://www.aftenposten.no/meninger...det-ma-mote-Det-er-jeg-glad-for--Erna-Solberg

Ikke for det, jeg følte meg som idiot også når jeg hørte Boris snakke til oss barn foran gravemaskinen:

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Den er god Asbjørn. Vi må forby fosterreduksjon, fordi det levende barn kan bli såret og bli psykisk knekt hvis h*n får vite. Så da er det best at h*n også blir abortert.

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    Den er god Asbjørn. Vi må forby fosterreduksjon, fordi det levende barn kan bli såret og bli psykisk knekt hvis h*n får vite. Så da er det best at h*n også blir abortert.
    Er det argumentet? Én for alle, alle for én!
    Spør Erna og Asbjørn. Det er de som fronter fosterreduksjon. Resultatet av lovendringen er at alle blir abortert. Det er tross alt en grunn til at man velger å fjerne én. Det er ikke noe man bare gjør for moro skyld.

Hvis i tvil: Jeg gjenga Asbjørns argumenter med færre ord.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn