Aurora
Æresmedlem
Nå er det ikke ofte jeg bryr meg med å lese kommentarfeltene i VG, men Larson er faktisk inne på noe her.... det lukter MAGA .. eller kanskje MANA - lang vei.... er det ikke noe som kaller seg "Norwegian Rednecks..." ?
NPM inntok norsk innovasjon og målet ble å sette inn så mange "ekspertledd" som mulig mellom tiltak og resultat, siden alle disse som sitter på kontor rundt omkring og "innoverer" må ha noe å gjøre. Det er et underlig skue og man møter mange som absolutt ikke har innsikt i hva visittkortet påstår at de kan. De følger maler som skal "sikre kvalitet", men som er laget for at de ikke skal gå fullstendig i baret.Mitt inntrykk var at parkinsons syndrom slo inn. DU var rimeleg ubyråkratisk då eg prøvde med på forsterkarproduksjon (var vel i 1984-85). Vi søkte, ein fyr dukka opp og fekk forklart konseptet på ein enkel måte, og fyren fekk med seg detaljerte opplysningar. Ein knapp månad etterpå fekk vi ein liten sum som gjorde oss i stand til å lage nokre prototypar, og så feiga vi ut då krisa kom, og vi fekk anna arbeid.De er jo det ennå, same shit different wrapping, lange kompliserte retningslinjer for når man skal bevilge penger til oppgradering av fjøs de har. Men det må dryppe litt på klokkerne også for at det skal virke. Tipper det ble en million eller to bare til den/dem som byttet navnet fra DU til IN. Nytt tak på fjøsetEg likte betre DU, sjølv om det var på bokmål......(distriktenes utbyggingsfond)
fem-seks år seinare fann kona mi eit utruleg smart design for tøybleier. Eg tipsa henne om DU, og ho prøvde same prosedyre, og ganske rett, det dukka opp ein sakshandsamar. Kona forklara, og eg tenkte at dette går i boks. Men så fortel sakshandsamaren at ho fyrst måtte gjere ei marknadsundersøking. Det ville koste nokre tusen, og her var det eigenandel. Sjølve marknadsundersøkinga kunne sakshandsamaren skaffe personressursar til....
Kona ga opp. Vi finansierte småbarnsforeldreutgiftene på andre måtar (mellom anna hifi-skriveri)...
Det er bra å ha støtteordningar for å få fram kreativitet og skape nye arbeidsplassar, spesielt i distrikta. Eg har vore med på ei storsatsing på entreprenørskap i skulen, og synest det er bra. Problemet er at dei byråkratiske kontrollordningane er så omfattande at det tek luven frå mange, spesielt når du skal drive elevbedrifter og lærer elevane om dette, i staden for å jobbe med produktutvikling og produksjon. Eg innser kor viktig det er med kontroll (mange døme på snusk i mange bransjar), men det eksisterande regelverk og system er ikkje gunstig.
Nå er nok disse et meget marginalt fenomen. De passer inn i Dephs "sekkepost" bygdetullinger og naustegubber"! Forøvrig er den serien på TV i likhet med tilsvarende fra amerikansk TV resultat av nøye manuskripter.Nå er det ikke ofte jeg bryr meg med å lese kommentarfeltene i VG, men Larson er faktisk inne på noe her.... det lukter MAGA .. eller kanskje MANA - lang vei.... er det ikke noe som kaller seg "Norwegian Rednecks..." ?
Jeg vil heller ha den beste lederen enn han som aldri har brutt en fartsgrense. Takk og lov for at folk som deg ikke styrer viktige avgjørelser i Norge. Foreløpig er ingen lover bevist brutt og etter det jeg har lest om Tangen virker han bunnsolid.Du får melde deg på første etikk-kurs, Gjestemedlem. Moral og lovliglighet er to adskilte begreper.
Når noen sier de ikke har gjort noe ulovlig og viser til lovverket, og de dermed ikke har gjort noe galt, viser at de intet har forstått om moral og etikk.
beste lederen? smalsynthet er vel snart en ny folkesykdom.Jeg vil heller ha den beste lederen enn han som aldri har brutt en fartsgrense. Takk og lov for at folk som deg ikke styrer viktige avgjørelser i Norge. Foreløpig er ingen lover bevist brutt og etter det jeg har lest om Tangen virker han bunnsolid.Du får melde deg på første etikk-kurs, Gjestemedlem. Moral og lovliglighet er to adskilte begreper.
Når noen sier de ikke har gjort noe ulovlig og viser til lovverket, og de dermed ikke har gjort noe galt, viser at de intet har forstått om moral og etikk.
Men i mars '19 ble det møtt med "Hæ? Hva er det du snakker om?" -- og nå ser jeg frem til hva Arran har å by på.^ Jeg ble jo ikke spesielt overrasket over dagens "utvikling" i saken:
https://www.nrk.no/norge/anne-elisabeth-hagens-ektemann-tom-hagen-siktet_-_-han-synes-det-er-svaert-vanskelig-a-bli-anklaget-1.14998021
Den mest opplagte hypotesen, spør du meg. Nå er det jo garantert ledd i både den tidlige og senere etterforskningen allmenheten ikke kjenner - og det må jo ha vært troverdig etterforskningsmateriale bak bortføringsteorien, all den tid politiet lenge holdt fast ved det.Det er jo det første politiet begynner å kikke på: nærmeste forbindelser. Og en milliardær med en utgått kone bør være midt i blink.
for velgere som ser på seg selv som forbrukere, så er slikt ikke så viktig, bare varene blir levert…https://e24.no/naeringsliv/i/BR9WVE...gians-advokatfirma-har-ikke-vurdert-habilitet
habilitet? habilitetsvurderinger? nææææh, sånt er jo unødvendig.
Hvorfor lar velgerne politikere slippe unna med å drite i integritet?
Vedkommende ble også næringsminister over 2 år etter sist velgerene hadde anledning til å si noe om sammensetningen av Stortinget, og i forlengelsen av det hvilken regjering vi skulle ha. Velgerene skal på ny si sitt om halvannet år så får vi se hva som skjer da. Man kan i det minste håpe at valget er styrt av noe mer enn hvor vidt en minister var habil i en sak rundt Norwegian Air Shuttle.for velgere som ser på seg selv som forbrukere, så er slikt ikke så viktig, bare varene blir levert…
Neida, men jeg tviler på at noen habilitetsvurderinger fra eller til er hva velgere tenker mest på når de skal avgi sin stemme.Er ikke første og siste gang ministere lar være å habilitetsvurdere seg selv. Du vet at dette ikke er et frittståemde eksempel.
Siste nytt i smøresaken er at 7 av Tangens 11 referanser var på smøreturen. Det var ikke verdt å nevne, for det var en profesjonell konferanse, ifølge Norges bank. Habiliteten var selvsagt i den skjønneste orden.
Vel, velgerne burde. Anti-korrupsjon må styrkes i Norge. Politikere som driter i sin habilitet bør kastes ut av maktposisjoner. De har ikke forstått det grunnleggende.Neida, men jeg tviler på at noen habilitetsvurderinger fra eller til er hva velgere tenker mest på når de skal avgi sin stemme.Er ikke første og siste gang ministere lar være å habilitetsvurdere seg selv. Du vet at dette ikke er et frittståemde eksempel.
Siste nytt i smøresaken er at 7 av Tangens 11 referanser var på smøreturen. Det var ikke verdt å nevne, for det var en profesjonell konferanse, ifølge Norges bank. Habiliteten var selvsagt i den skjønneste orden.
Fortvil ei!
Kan jo forstå vreden over at han velger Molde. Molde er jo en klubb som muliggjorde en voldtektsmann å flykte fra rettsvesenet. De valgte til og med å gi vedkommende kapteinsbindet. Måtte Molde rykke ned og ut av ligasystemet.Det Visste inte att det fanns såna fotbollsfanatiker i Norge.
https://www.vg.no/sport/fotball/i/0ndLmB/ola-brynhildsen-klar-for-molde-faren-reagerer-paa-fansens-judas-banner
Fiskerimeldingen blir tvunget gjennom åkkesom. Dette er en skandale for demokratiet. Riskrevisjonen påpeker at svært mye er galt. Og regjerende styresmaktene putter fingrene i ørene og roper lalalalalala og presser igjennom mer av det samme.Fullkommen galskap, det de borgerlige har gjort på dette området.
Trist: https://www.dn.no/staticprojects/special/2018/12/20/0600/friluftsliv/de-kvotelose/
Nei men kjære deg. Den ansvarlige, geniforklarte Helge Lund, forsvant i god tid til bedre betalte toppjobber i utlandet og er vel nå omtrent milliardær. Som tatt ut av læreboka til Taleb.Equinor, Telenor og Statkraft. Virksomheter som brenner av milliarder på å leke storkarer i utlandet.
Vis vedlegget 583265
Så da er det vel omtrent lønnsomt å sørge for maskinproblemer og krasje inn i en kvotebåt da.Jeg er stygt redd for at dette blir resultatet, men vi får nå se.... Problemet er tildels selve kvoteordningen, men også den såkalte struktureringen og ikke minst samsfiskeordningen, som nærmest frigjør kvoten fra båten. Alt dette har tilsamme gjor at kvotene nå er blitt så dyre, at kun selskaper med tung kapital i ryggen kan kjøpe kvoter. Smådrivere og nykommere har ikke en snøballs sjanse et visst sted til å stille kapital for kvotekjøp, og dermed samles stadig større kvoter på stadig færre hender. Også fiskeriene har selvsagt hatt en teknoloigisk utvikling, noe annet skulle vel bare mangle, men for 40 år siden var det rundt 60-70 fiskeriregistrerte båter i kommunen, mens det i dag er under 20, og de fleste af disse eies av "samfiskeselskaper" som spekulerer i å slå sammen kvoter fra flere båter.
For 6-7 år siden var det en bekjent av meg som eide en 55' båt med god kvote ( husker ikke hvor mye), men kvota var da verdt ca 6 mill, båten egentlig ingenting, for en båt uten kvote er nesten regnet som skrap. Han hadde da avtale med en svigersønn som skulle overta båt og kvote. Så skjedde det at ei frakteskute fikk trøbbel me styremaskinen inne i havna og gikk på baåten, som sank ved kai. Båten ble kondemnert og forsikring på 11 mill ble utebetalt. Kvota forsvant ut av kommunen, som etterhvert har skjedd med flere. Et grovt anslag sier at den kvota i dag har en verdi på rundt 10 mill.....Alle disse ordningene er skreddersydd for å favorisere kapitalsterke fiskeriselskaper, som får hånd om en stadig større andel. Verdien av slike samlekvoter blir etterhvert så stor, at det er en betydelig overhengende fare for at store deler av dette til slutt ender på utenlandske hender, om ikke nødvendige grep taes i tide.