Det du skriver nå er definitivt innenfor det jeg kan være enig i, men når du kommer med slik retorikk som dette så blir det vanskelig å trykke liker på posten. Akkurat denne typen uttalelser fra oppegående personer som deg legitimerer hetsing av annerledes utseende personer, selv om du definitivt ikke hører til blant rasistene selv.
Det er to sider av problemet her.
De som kritiserer, dømmer eller plager dem som ser ut som eller oppfattes som noen som er i en gruppe som er eller oppfattes som problematiske.
De som kritiserer et sett med tanker, ideologi, politikk og systemer som er gjennomsyrende utbredt hos mange grupper mennesker.
Slik jeg ser det er det denne gruppetenkingen som er roten til problemet. Det at man ikke klarer å se mennesker som individer men må, til en hver pris, klassifisere dem i grupper. Videre at det er gruppene man må forholde seg til. Dette er jo hele essensen i "identity politics" som har ført til oppblomstringen av den selsomme alt-right bevegelsen.
Mitt ønske og mål er at alle skal bli sett på som individer og ikke som en del av en gruppe. Venstresiden er like forbannet opptatt av å gruppere mennesker som høyresiden, og jeg liker det like lite.