S
Slubbert
Gjest
Hva har gått galt i Norge? De siste par timene; denne tråden.
Og hva betyr det å ha stemmerett i forhold til sine demografiske rettigheter?har jeg alltid hatt stemmerett ift mine demografiske rettigheter....
Nå sitter de og arbeider overtid på Finans.Når finansministerens stab må bruke 60 sider for å prøve å dekke over politisk innblanding i SSBs arbeid forstår man at vi har mange morsomme avsløringer å glede oss til i tiden som kommer.
Forklaringene slår sprekker, mener VG:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks...-siv-jensens-forklaringsproblemer/a/24192853/
Realist!tøffel
Oi!! Fasten seatbelts! Nu kommer det en storm!Arbeidstakere i nedre sjikt og kort tids fravær
Kan ikke være på jobb et helt år, nei umulig det, må minst ha en 2-uker sykemelding p.g.a rygg, skuldre eller nakke plager,
Den samme gjengen får også influenzae, ikke en sjelden gang men hvert år og sykmeldt 1 uke til. Arbeidsgiver må betale de full lønn i inntil 2 uker hver gang.
Dette er oftest kvinner og de klager på ventilasjon / inneklima eller at kontorstolen ikke passer. Dersom det foretas forbedring finner de på noe nytt for oppfinnsomheten på dette område er rik hvis det er noe å hente. Som sikkerhet i bakgrunn har de NAV. Alt dette er bare piss og tull.
Disse folka må ha opplæring i alle detaljer, kan ikke finne ut noe selv, må spørre om alt.
På lønningsdag er de helt blakk eller i minus, så tragisk hvis bank overførings system ligger nede.
I-phone 8 + må de ha og noen tatoveringer til noen tusen kroner er et "must"
De følger ikke med hva som foregår av sport eller samfunn, politikk, og de har ikke større ambisjoner for barna enn at de får jobb på nærmeste Bunnpris-butikk.
Selv fikk de barn tidlig og de blir tidlig bestemor og kan passe barnebarn i sykemeldings periodene. Mulighet for uføretrygd p.g.a fibromyalgi er lokkende.
Jeg har vært arbeidsgiver i 30 år og er litt lei av slik mentalitet som beskrevet her, men jeg vet om mange andre som ikke er slik i det hele tatt. Vil ikke være borte,
møter opp og deltar og gjør sitt beste, og ekstra arbeid også noen ganger.
Men hvilket parti i Norge våger å tukle med sykelønnsordningen, som Norge er alene om i verden, tror jeg.Dette har gått galt i Norge.
Jeg vet at for samfunnet er det langtidsfravær/uførhet, som er den største utgift, men for meg dreier det seg om irriterende korttidsfravær.
Kameler i flertall er ganske mye kjøtt og energi Spiralis. Eter du alle dem alene som unnskyldning for å fyke rundt med flyekspeditrisene så virker ikke argumentet like bra lenger. Del heller kamelene med familien, slekt og venner. Det er fest og dans rundt leirbålet her.Jeg ville heller ikke ha jobbet for en slik arbeidsgiver, men av og til må man svelge kameler for å kunne sette mat på bordet!
Ja, det vet jo du alt om som stemmer Venstre.Kameler i flertall er ganske mye kjøtt og energi Spiralis. Eter du alle dem alene som unnskyldning for å fyke rundt med flyekspeditrisene så virker ikke argumentet like bra lenger. Del heller kamelene med familien, slekt og venner. Det er fest og dans rundt leirbålet her.Jeg ville heller ikke ha jobbet for en slik arbeidsgiver, men av og til må man svelge kameler for å kunne sette mat på bordet!
Men du skulle ha dem for deg selv. Har du sett slaktevekten på disse ørkenkreaturene?
Har vel aldri hatt det store behovet for å spise kameler for egen del!Kameler i flertall er ganske mye kjøtt og energi Spiralis. Eter du alle dem alene som unnskyldning for å fyke rundt med flyekspeditrisene så virker ikke argumentet like bra lenger. Del heller kamelene med familien, slekt og venner. Det er fest og dans rundt leirbålet her.Jeg ville heller ikke ha jobbet for en slik arbeidsgiver, men av og til må man svelge kameler for å kunne sette mat på bordet!
Men du skulle ha dem for deg selv. Har du sett slaktevekten på disse ørkenkreaturene?
Hadde en gang en arbeidstaker som meldte seg syk fordi hun hadde måkt snø på balkongen sin på 2,5 x 1,2 m. Hun hadde fått vondt i skulderen sin, stakkar. Ble borte i 3 dager.Vel, mitt innlegg prøvde å beskrive en arbeidstaker-gruppe, det var ingen beskrivelse av arbeidsgiver eller arbeidsplass, men allikevel kommer det reaksjon at en slik arbeidsgiver, ville jeg ikke ha jobbet for, merkelig , kom det fram noe galt med arbeidsgiver? Han beskrev et velkjent fenomen
Altså rask konklusjon, denne arbeidstaker-gruppen finnes ikke og hvis den gjør det er årsaken hos arbeidsgiver.
Ikke lavtlønnet her, 324 000, pr år i 70 % stilling og 7 uker betalt ferie hvert år. Renslig inne/kontor arbeid, ikke tungindustri.
Og leger skriver sykemelding hvis pasienten ber om det, uten tvil. I tillegg til sykemelding kan man også være borte med egenmelding, 3 dager, benyttes ved behov, men ikke når man er syk, da får man sykemelding.
Jau, hun fikk solid karriere, gjorde hun ikke?Hadde en gang en arbeidstaker som meldte seg syk fordi hun hadde måkt snø på balkongen sin på 2,5 x 1,2 m. Hun hadde fått vondt i skulderen sin, stakkar. Ble borte i 3 dager.Vel, mitt innlegg prøvde å beskrive en arbeidstaker-gruppe, det var ingen beskrivelse av arbeidsgiver eller arbeidsplass, men allikevel kommer det reaksjon at en slik arbeidsgiver, ville jeg ikke ha jobbet for, merkelig , kom det fram noe galt med arbeidsgiver? Han beskrev et velkjent fenomen
Altså rask konklusjon, denne arbeidstaker-gruppen finnes ikke og hvis den gjør det er årsaken hos arbeidsgiver.
Ikke lavtlønnet her, 324 000, pr år i 70 % stilling og 7 uker betalt ferie hvert år. Renslig inne/kontor arbeid, ikke tungindustri.
Og leger skriver sykemelding hvis pasienten ber om det, uten tvil. I tillegg til sykemelding kan man også være borte med egenmelding, 3 dager, benyttes ved behov, men ikke når man er syk, da får man sykemelding.
Hver gang hun hadde mensen ble hun også borte. Og gjerne ellers også. Hun hadde selvsagt sykemelding fra legen sin. Jeg sprettet en sjampis da hun gikk ut i permisjon, og hun kom ikke inn igjen.
Mvh
Det er noe med det menneskesynet denne arbeidsgiveren har som får meg til å reagere negativt.Vel, mitt innlegg prøvde å beskrive en arbeidstaker-gruppe, det var ingen beskrivelse av arbeidsgiver eller arbeidsplass, men allikevel kommer det reaksjon at en slik arbeidsgiver, ville jeg ikke ha jobbet for, merkelig , kom det fram noe galt med arbeidsgiver? Han beskrev et velkjent fenomen
Kan jo kalle det lønn som fortjent.Jau, hun fikk solid karriere, gjorde hun ikke?Hadde en gang en arbeidstaker som meldte seg syk fordi hun hadde måkt snø på balkongen sin på 2,5 x 1,2 m. Hun hadde fått vondt i skulderen sin, stakkar. Ble borte i 3 dager.Vel, mitt innlegg prøvde å beskrive en arbeidstaker-gruppe, det var ingen beskrivelse av arbeidsgiver eller arbeidsplass, men allikevel kommer det reaksjon at en slik arbeidsgiver, ville jeg ikke ha jobbet for, merkelig , kom det fram noe galt med arbeidsgiver? Han beskrev et velkjent fenomen
Hver gang hun hadde mensen ble hun også borte. Og gjerne ellers også. Hun hadde selvsagt sykemelding fra legen sin. Jeg sprettet en sjampis da hun gikk ut i permisjon, og hun kom ikke inn igjen.
Mvh
ja, hvorfor gjør du det ?Hvorfor skal vi hylle uvitenheten uvitenheten uvitenhet..en uvitenhet...en uvitenhet.....en... og henfalle til føleriet?Så lenge resultatet ressonerer i Gjestemedlems ekkokammer er kvaliteten urelevant.
Artig til tider hvor klokkertro du har på Systemet. Selv har jeg takket nei til tilbud om sykemelding flere ganger, både hos fastlege og legevakt. Jeg har blitt mildt overrasket over hvor ekstremt lavt terskelen har ligget for å tilby det. Ville jeg hatt en uke eller to fri hadde jeg fått det glatt. Dette helt uten å påberope meg noen psykiske plager, søvnmangel, muskelsmerter fra sittestillingen eller hva det nå måtte være.er ikke så mye å si. "må ha 2 uker sykemelding", skriver stein99. Leger skriver ikke ut sykemeldinger om man ikke er syk. Er det slik at en bedrift har veldig mange som er sykemeldt i flere uker av gangen, burde bedriften undersøke arbeidsmiljøet sitt. Både det fysiske og psykososiale.
..
Din påstand var at man ikke får sykmelding uten faktisk å være syk. Min erfaring er den stikk motsatte - at det er lett å bli sykmeldt. Og jeg har ikke en gang prøvd å bli det, men har fått tilbud om det av fastlege og legevakt.jupp, weld. Ingen er så gode som deg. Du er best.
samme fikk jeg da jeg brakk hånden på sykkel. arbeidsgiver hadde muligens reagert om jeg hadde takket ja. Men et par-tre dager kunne jeg sikkert tatt uten at noen hadde reagert.En ting som overrasket meg da jeg knakk håndleddet var det at jeg uoppfordret ble tilbudt sykemelding.
Ikke akkurat noen grunn til å holde seg borte fra kontoret.
Ser en bort fra at du kjeder deg, cruiser, så er de to første momentene ikke annet enn uttrykk for st mannen er rasjonell. Det er de som finner rasjonaliteten kjedelig også.Begynner å bli bra gjentagende, forutsigbar og dermed ganske kjedelig han rollnesen nå